Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 32°C | Anul XI Nr. 522

Știri

CJ Călărași face precizări privind pretinsa situația „extrem de îngrijorătoare” a ECOAQUA S.A

Published

on

Subscrisa Consiliul Județean Călărași, cu sediul în municipiul Călărași, str. 1 Decembrie 1918, Nr.1, în calitate de acționar majoritar al Societății ECOAQUA S.A. Călăraşi, ca răspuns la petiția dvs. înregistrată sub nr.11204/09.07.2020 la sediul subscrisei, vă răspundem punctual față de motivele invocate în petiție:

Pretinsa situație „extrem de îngrijorătoare” a ECOAQUA S.A., pe care o sesizați nu există, fiind deja luate Hotărârile AGA cu majoritate de voturi pentru revocarea dumneavoastră tocmai pentru a se redresa situația financiară și nefinanciară a Societății  ECOAQUA S.A., revocarea mandatelor administratorilor fiind un atribut exclusiv al Adunării Generale a Acționarilor, așa cum s-a și procedat.

Potrivit art. 132 alin. 4 din Legea nr. 31/1990 rep., dumneavoastră nu aveți calitatea  de a solicita anularea Hotărârii AGA de revocare iar prezentul memoriu/petiție nu poate conduce la încălcarea Hotărârii AGA nr. 9/13.05.2020 prin care acționarii (proprietarii acțiunilor) au hotărât cu majoritate de voturi (58,4%) revocarea dumneavoastră și nici la eludarea prevederilor art. 132 alin. 4 din Legea nr. 31/1990 rep.

Potrivit art. 29 alin. 1 din O.U.G. nr. 109/2011:

Advertisement

(1) Membrii consiliului de administrație SUNT DESEMNAŢI DE ADUNAREA GENERALĂ A ACŢIONARILOR, la propunerea consiliului de administrație în funcție sau a acționarilor”, iar potrivit art. 30 alin. 7 din aceeași ordonata „(7) Evaluarea activității administratorilor se face anual de către adunarea generală a acționarilor, după caz, cu sprijinul unor experți în astfel de evaluări, și vizează atât execuția contractului de mandat, cât și a planului de administrare”.

Potrivit art. 30 alin. (9) din OUG nr. 109/2011:

În cazul în care, din motive imputabile, administratorii nu îndeplinesc indicatorii de performanță stabiliți prin contractele de mandat, ADUNAREA GENERALĂ A ACŢIONARILOR ÎI REVOCĂ DIN FUNCŢIE ŞI HOTĂRĂŞTE, în termenul prevăzut la art. 64^4 alin. (1), declanșarea procedurii de selecție pentru desemnarea de noi administratori, în conformitate cu prevederile art. 29. Administratorii revocați nu mai pot candida timp de 5 ani de la data rămânerii definitive a hotărârii pentru alte consilii de administrație prevăzute de prezenta lege”.

 

Aceste texte de lege au fost respectate de acționari, astfel încât a fost înlăturată starea de incertitudine economico-financiară pe care sub mandatul dumneavoastră a fost creată, iar „abuzurile” de care vorbiți, nu există, acționarii majoritari (58,4%) având obligația să își ia toate măsurile pentru buna guvernanță a Societății ECOAQUA SA Călărași, fiind proprietarii de drept ai acțiunilor.

Advertisement

 

  1. Hotărârea AGA nr. 9/13.05.2020 este legal adoptată în conformitate cu disp. art. 30 alin. 9 din OUG nr. 109/2011 justa cauză fiind neîndeplinirea indicatorilor financiari asumați prin contractul de mandat pe care îl aveați încheiat înainte de revocare.

 

  1. Contrar susținerilor dvs., ședința AGA din 13.05.2020 a fost condusă, în mod legal și temeinic de către domnul Eduard Grama, în calitate de președinte, acesta fiind numit de către Consiliul Județean Călărași, să reprezinte acționarul majoritar în ședința AGA din 13.05.2020.

 

  1. Pretinsele „suspiciuni întemeiate” cu privire la susținerea că ar fi fost săvârșite infracțiuni „de fals și uz de fals”, prin pretinsa nenominalizare a unei „persoane care și-a depus demisia” în ședința din 13.05.2020, nu numai că sunt simple susțineri expuse cu rea credință în încercarea dvs. de a fi repuși în funcție ci este și nereală iar procesul verbal de ședință reflectă întocmai realitatea celor discutate și hotărâte în ședința AGA din 13.05.2020.

 

  1. Vă aducem la cunoștință că potrivit art. 30 alin. 7 din OUG nr. 109/2011, acționarii sunt cei care fac evaluarea administratorilor „cu sprijinul unor experți în astfel de evaluări, și vizează atât execuția contractului de mandat, cât și a planului de administrare”, motiv pentru care presupuneți greșit că raportul de expertiză ar fi fost întocmit „eronat și cu rea-credință” de un „oarecare contabil”.

 

  1. Contrar celor susținute de Dvs., Consiliul de Administrație interimar a fost numit în deplină concordanță cu principiile de guvernanță corporativă stabilite de OUG 109/2011.

 

  1. Noul Consiliu de Administrație a dispus revocarea directorului general, Domnul Neagu Cezar în locul său fiind numit Domnul Victor Sandu, în virtutea atribuțiilor și puterilor care le revin acționarilor.

 

  1. Prin suspendarea provizorie a Hotărârii AGA nr. 9/13.05.2020 nu înseamnă că ați „reintrat în drepturi” așa cum susțineți total nelegal și nefondat, ci doar că aceasta nu va putea fi înscrisă la registrul comerțului în mod provizoriu iar în niciun caz definitiv, fiind suspendat astfel doar efectul de opozabilitate pentru terți. Hotărârea AGA nr. 9/13.05.2020 este în vigoare, nu a fost anulată și este luată cu majoritatea voturilor acționarilor fiind statutară, astfel încât nu sunteți nici „reintrați în drepturi” și nici „administratorii legali și legitimi ai Companiei”, „în baza acestei ordonanțe președințiale” așa cum în mod nelegal susțineți.

 

  1. Nu au fost încălcate sub nicio formă nicio dispoziție a Legii nr. 31/1990, Legii nr. 544/2001 și a OG nr. 27/2002 cum în mod eronat și nefondat susțineți. Petițiile de care vorbiți nu ne sunt cunoscute și niciodată nu am intenționat să nu răspundem la petițiile sau cererile de informații publice adresate.

 

  1. Așa cum am menționat și la pct. 7 de mai sus, mandatul pe care susțineți că „l-ar fi confirmat instanța de judecată” prin faptul că a dispus suspendarea provizorie a Hotărârii AGA nr. 9/13.05.2020 nu există. Suspendarea provizorie vizează doar neînregistrarea hotărârii la registrul comerțului și nu vă repune în drepturile anterioare revocării.

 

  1. Revocarea contractului de mandat nu a fost desființată de instanță precum nici Hotărârea AGA nr. 9/13.05.2020, nefiind anulate nici Contractele de mandat încheiate de Consiliul de Administrație interimar astfel încât, membrii noului Consiliu de administrație sunt legal împuterniciți să administreze Societatea ECOAQUA S.A.

 

  1. Faptul că domnul Sandu Victor, „nu a părăsit biroul și clădirea unde se află sediul Companiei”, se datorează tocmai faptului că prin încheierea dată de instanța de judecată pentru suspendarea provizorie a Hotărârii AGA nr. 9/13.05.2020 nu s-a dispus și ca domnul Sandu Victor să „părăsească biroul și clădirea” fapt imposibil de altfel atât pentru că Hotărârea AGA nr. 9/13.05.2020 nu a fost anulată, Contractul de mandat al domnului Sandu Victor nu a fost anulat, gestiunea unei societăți nu putea fi predată în lipsa anulării Contractului de mandat cât și pentru că, ordonanța președințială nu vizează decât suspendarea provizorie a Hotărârii AGA adică neînregistrarea ei provizorie la registrul comerțului fără a viza și alte obligații cum ar fi cea invocată de dumneavoastră „de a părăsi sediul și Clădirea”.

 

  1. Faptul că ați adus organele de ordine ale poliției, nu numai că nu vă face cinste ci dovedește pe deplin că ați încercat în mod nelegal și abuziv să obțineți „reluarea” unor funcții din care ați fost revocați fără ca o astfel de „reluare” a funcției să fie dispusă de instanță și nici hotărâtă de acționarii de drept ai Societății în discuție. Impactul de imagine al instituției, de care vorbiți a fost creat și urmărit de dumneavoastră, motiv pentru care considerăm că faptele săvârșite de dumneavoastră intră în sfera infracțională și au creat prejudicii de imagine atât societății și acționarilor săi cât și domnului Sandu Victor și altor persoane lezate, care au dreptul să solicite despăgubiri de la persoanele vinovate.

 

  1. Vă atragem atenția să încetați exercitarea de presiuni și săvârșirea oricărei fapte viitoare care să perturbe activitatea întreprinderii publice în discuție, imaginea acesteia și a lucrătorilor săi deoarece nu aveți niciun drept să preluați în forță o gestiune care nu vă este încredințată în mod legal și nici administrarea unei firme față de care, acționarii acesteia v-au revocat cu majoritate de voturi.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Municipiul Călărași riscă să piardă accesul la fonduri europene majore dacă nu depășește pragul de 100.000 de locuitori

Published

on

Călărași riscă să piardă accesul la fonduri europene majore dacă nu depășește pragul de 100.000 de locuitori

Uniunea Europeană pregătește noi directive care ar putea schimba regulile jocului în ceea ce privește alocarea fondurilor pentru dezvoltare urbană. Una dintre condițiile aflate în discuție vizează pragul minim de populație: orașele cu sub 100.000 de locuitori riscă să fie eliminate din categoria eligibilă pentru proiectele mari de finanțare.

Municipiul Călărași, care conform ultimului recensământ are în jur de 59.000 de locuitori, ar putea fi direct afectat de această modificare. În lipsa unei strategii proactive, orașul riscă să piardă accesul la fonduri europene esențiale pentru infrastructură, mobilitate urbană, mediu sau digitalizare.

O soluție este înființarea unei zone metropolitane, un demers care ar permite Călărașiului să se asocieze cu comunele învecinate și să depășească artificial, dar legal, pragul de 100.000 de locuitori

„Dacă vrem să câștigăm proiecte mari, municipiul trebuie să aibă peste 100.000 de locuitori. Trebuie să înființăm o asociație pentru zona metropolitană”, se arată într-o corespondență internă analizată de Călătrași Press.

Zona metropolitană ar permite nu doar atragerea de fonduri mai consistente, ci și o abordare coordonată a dezvoltării regionale – de la transport public integrat până la politici de mediu și locuire. Pentru moment, Primăria Călărași nu a făcut publice pași concreți pentru constituirea unei astfel de structuri asociative, însă surse din administrație confirmă că discuțiile au fost demarate.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Creativitate și reciclare la Atelierul de Upcycling de la Centrul Cultural Poșta Veche

Published

on

Centrul Cultural Poșta Veche a fost, zilele acestea, gazda unei noi serii de ateliere de Upcycling, unde materialele simple au prins viață prin imaginația și mâinile dibace ale copiilor. Activitățile, desfășurate de marți până vineri, între orele 09:00 – 17:00, au îmbinat creativitatea, reciclarea și distracția.

Primul atelier a adus la viață dorința mai veche a participanților – construirea unui circuit spectaculos pentru bile din carton, celuloză și pahare de plastic. Într-un alt atelier, copiii au realizat titirezi transformați în zburători, pe care i-au testat cu entuziasm în curte, dar și brelocuri colorate și personalizate.

Imaginația a continuat să fie pusă la încercare cu marionete origami haioase și titirezi în forme și culori variate, iar ultima zi a adus joacă senzorială prin realizarea de baloane lipicioase umplute cu făină.

„A fost încă o săptămână plină de creativitate, reciclare cu sens și multă veselie”, transmit organizatorii.
Cei interesați se pot înscrie la următoarele ateliere sunând la 0720 024 519 – Alina Anghelache.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Misterul paznicilor farului din Flannan: dispăruți în furtuna tăcerii

Published

on

În decembrie 1900, un eveniment misterios a avut loc pe insula Eilean Mòr, parte a arhipelagului Flannan Isles din largul coastei de nord-vest a Scoției. Trei paznici ai farului maritim, James Ducat, Thomas Marshall și Donald McArthur, au dispărut brusc de la posturile lor, lăsând în urmă o poveste care continuă să fascineze și să ridice întrebări fără răspuns.

Farul, construit în 1899 de David Alan Stevenson pentru Northern Lighthouse Board, era o structură solidă, situată la peste 45 de metri deasupra nivelului mării, menită să ghideze navele prin apele periculoase ale Atlanticului de Nord. Cei trei paznici lucrau în ture, izolați pe insula aridă, unde singurele alte „locuitoare” erau păsările marine. Viața lor era una dură, marcată de condiții meteorologice extreme și de o rutină strictă.

Primul semn al problemei a apărut pe 15 decembrie 1900, când nava transatlantică Archtor a trecut pe lângă insule și a observat că farul era stins, deși vremea era nefavorabilă. Totuși, din cauza condițiilor dificile, nu s-a putut investiga imediat. Abia pe 26 decembrie, nava Hesperus, care aducea un paznic de rezervă, Joseph Moore, a ajuns la insulă. La sosire, nu a fost întâmpinată de nimeni, iar Moore a urcat cele 160 de trepte spre far, descoperind o scenă tulburătoare: ușa principală era închisă, paturile nefăcute, ceasul oprit, iar o masă cu mâncare neatinsă sugera o întrerupere bruscă a activităților zilnice. Cei trei bărbați pur și simplu dispăruseră.

O investigație condusă de superintendentul Robert Muirhead a relevat urme de daune provocate de furtuni pe partea de vest a insulei: balustradele de fier erau îndoite, o șină de cale ferată era smulsă din beton, iar un bolovan de peste o tonă fusese deplasat. Muirhead a concluzionat că cei trei ar fi putut ieși pentru a securiza echipamente în timpul unei furtuni neașteptat de violente și ar fi fost surprinși de un val uriaș care i-a măturat în mare. Totuși, absența furtunilor raportate în zonă în zilele precedente a alimentat alte teorii: de la un conflict intern care a dus la căderea lor de pe stânci, la scenarii fantastice precum atacul unui monstru marin sau influența unor spirite.

Advertisement

Niciun corp nu a fost găsit vreodată, iar ultimele însemnări din jurnalul farului, datate 13 decembrie, menționau doar condiții meteo dificile, fără indicii clare despre soarta lor. Misterul rămâne nerezolvat, transformând povestea paznicilor din Flannan într-o legendă maritimă care a inspirat poezii, filme și opere.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading