Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 14°C | Anul XI Nr. 529

Știri

CJ Călărași face precizări privind pretinsa situația „extrem de îngrijorătoare” a ECOAQUA S.A

Published

on

Subscrisa Consiliul Județean Călărași, cu sediul în municipiul Călărași, str. 1 Decembrie 1918, Nr.1, în calitate de acționar majoritar al Societății ECOAQUA S.A. Călăraşi, ca răspuns la petiția dvs. înregistrată sub nr.11204/09.07.2020 la sediul subscrisei, vă răspundem punctual față de motivele invocate în petiție:

Pretinsa situație „extrem de îngrijorătoare” a ECOAQUA S.A., pe care o sesizați nu există, fiind deja luate Hotărârile AGA cu majoritate de voturi pentru revocarea dumneavoastră tocmai pentru a se redresa situația financiară și nefinanciară a Societății  ECOAQUA S.A., revocarea mandatelor administratorilor fiind un atribut exclusiv al Adunării Generale a Acționarilor, așa cum s-a și procedat.

Potrivit art. 132 alin. 4 din Legea nr. 31/1990 rep., dumneavoastră nu aveți calitatea  de a solicita anularea Hotărârii AGA de revocare iar prezentul memoriu/petiție nu poate conduce la încălcarea Hotărârii AGA nr. 9/13.05.2020 prin care acționarii (proprietarii acțiunilor) au hotărât cu majoritate de voturi (58,4%) revocarea dumneavoastră și nici la eludarea prevederilor art. 132 alin. 4 din Legea nr. 31/1990 rep.

Potrivit art. 29 alin. 1 din O.U.G. nr. 109/2011:

Advertisement

(1) Membrii consiliului de administrație SUNT DESEMNAŢI DE ADUNAREA GENERALĂ A ACŢIONARILOR, la propunerea consiliului de administrație în funcție sau a acționarilor”, iar potrivit art. 30 alin. 7 din aceeași ordonata „(7) Evaluarea activității administratorilor se face anual de către adunarea generală a acționarilor, după caz, cu sprijinul unor experți în astfel de evaluări, și vizează atât execuția contractului de mandat, cât și a planului de administrare”.

Potrivit art. 30 alin. (9) din OUG nr. 109/2011:

În cazul în care, din motive imputabile, administratorii nu îndeplinesc indicatorii de performanță stabiliți prin contractele de mandat, ADUNAREA GENERALĂ A ACŢIONARILOR ÎI REVOCĂ DIN FUNCŢIE ŞI HOTĂRĂŞTE, în termenul prevăzut la art. 64^4 alin. (1), declanșarea procedurii de selecție pentru desemnarea de noi administratori, în conformitate cu prevederile art. 29. Administratorii revocați nu mai pot candida timp de 5 ani de la data rămânerii definitive a hotărârii pentru alte consilii de administrație prevăzute de prezenta lege”.

 

Aceste texte de lege au fost respectate de acționari, astfel încât a fost înlăturată starea de incertitudine economico-financiară pe care sub mandatul dumneavoastră a fost creată, iar „abuzurile” de care vorbiți, nu există, acționarii majoritari (58,4%) având obligația să își ia toate măsurile pentru buna guvernanță a Societății ECOAQUA SA Călărași, fiind proprietarii de drept ai acțiunilor.

Advertisement

 

  1. Hotărârea AGA nr. 9/13.05.2020 este legal adoptată în conformitate cu disp. art. 30 alin. 9 din OUG nr. 109/2011 justa cauză fiind neîndeplinirea indicatorilor financiari asumați prin contractul de mandat pe care îl aveați încheiat înainte de revocare.

 

  1. Contrar susținerilor dvs., ședința AGA din 13.05.2020 a fost condusă, în mod legal și temeinic de către domnul Eduard Grama, în calitate de președinte, acesta fiind numit de către Consiliul Județean Călărași, să reprezinte acționarul majoritar în ședința AGA din 13.05.2020.

 

  1. Pretinsele „suspiciuni întemeiate” cu privire la susținerea că ar fi fost săvârșite infracțiuni „de fals și uz de fals”, prin pretinsa nenominalizare a unei „persoane care și-a depus demisia” în ședința din 13.05.2020, nu numai că sunt simple susțineri expuse cu rea credință în încercarea dvs. de a fi repuși în funcție ci este și nereală iar procesul verbal de ședință reflectă întocmai realitatea celor discutate și hotărâte în ședința AGA din 13.05.2020.

 

  1. Vă aducem la cunoștință că potrivit art. 30 alin. 7 din OUG nr. 109/2011, acționarii sunt cei care fac evaluarea administratorilor „cu sprijinul unor experți în astfel de evaluări, și vizează atât execuția contractului de mandat, cât și a planului de administrare”, motiv pentru care presupuneți greșit că raportul de expertiză ar fi fost întocmit „eronat și cu rea-credință” de un „oarecare contabil”.

 

  1. Contrar celor susținute de Dvs., Consiliul de Administrație interimar a fost numit în deplină concordanță cu principiile de guvernanță corporativă stabilite de OUG 109/2011.

 

  1. Noul Consiliu de Administrație a dispus revocarea directorului general, Domnul Neagu Cezar în locul său fiind numit Domnul Victor Sandu, în virtutea atribuțiilor și puterilor care le revin acționarilor.

 

  1. Prin suspendarea provizorie a Hotărârii AGA nr. 9/13.05.2020 nu înseamnă că ați „reintrat în drepturi” așa cum susțineți total nelegal și nefondat, ci doar că aceasta nu va putea fi înscrisă la registrul comerțului în mod provizoriu iar în niciun caz definitiv, fiind suspendat astfel doar efectul de opozabilitate pentru terți. Hotărârea AGA nr. 9/13.05.2020 este în vigoare, nu a fost anulată și este luată cu majoritatea voturilor acționarilor fiind statutară, astfel încât nu sunteți nici „reintrați în drepturi” și nici „administratorii legali și legitimi ai Companiei”, „în baza acestei ordonanțe președințiale” așa cum în mod nelegal susțineți.

 

  1. Nu au fost încălcate sub nicio formă nicio dispoziție a Legii nr. 31/1990, Legii nr. 544/2001 și a OG nr. 27/2002 cum în mod eronat și nefondat susțineți. Petițiile de care vorbiți nu ne sunt cunoscute și niciodată nu am intenționat să nu răspundem la petițiile sau cererile de informații publice adresate.

 

  1. Așa cum am menționat și la pct. 7 de mai sus, mandatul pe care susțineți că „l-ar fi confirmat instanța de judecată” prin faptul că a dispus suspendarea provizorie a Hotărârii AGA nr. 9/13.05.2020 nu există. Suspendarea provizorie vizează doar neînregistrarea hotărârii la registrul comerțului și nu vă repune în drepturile anterioare revocării.

 

  1. Revocarea contractului de mandat nu a fost desființată de instanță precum nici Hotărârea AGA nr. 9/13.05.2020, nefiind anulate nici Contractele de mandat încheiate de Consiliul de Administrație interimar astfel încât, membrii noului Consiliu de administrație sunt legal împuterniciți să administreze Societatea ECOAQUA S.A.

 

  1. Faptul că domnul Sandu Victor, „nu a părăsit biroul și clădirea unde se află sediul Companiei”, se datorează tocmai faptului că prin încheierea dată de instanța de judecată pentru suspendarea provizorie a Hotărârii AGA nr. 9/13.05.2020 nu s-a dispus și ca domnul Sandu Victor să „părăsească biroul și clădirea” fapt imposibil de altfel atât pentru că Hotărârea AGA nr. 9/13.05.2020 nu a fost anulată, Contractul de mandat al domnului Sandu Victor nu a fost anulat, gestiunea unei societăți nu putea fi predată în lipsa anulării Contractului de mandat cât și pentru că, ordonanța președințială nu vizează decât suspendarea provizorie a Hotărârii AGA adică neînregistrarea ei provizorie la registrul comerțului fără a viza și alte obligații cum ar fi cea invocată de dumneavoastră „de a părăsi sediul și Clădirea”.

 

  1. Faptul că ați adus organele de ordine ale poliției, nu numai că nu vă face cinste ci dovedește pe deplin că ați încercat în mod nelegal și abuziv să obțineți „reluarea” unor funcții din care ați fost revocați fără ca o astfel de „reluare” a funcției să fie dispusă de instanță și nici hotărâtă de acționarii de drept ai Societății în discuție. Impactul de imagine al instituției, de care vorbiți a fost creat și urmărit de dumneavoastră, motiv pentru care considerăm că faptele săvârșite de dumneavoastră intră în sfera infracțională și au creat prejudicii de imagine atât societății și acționarilor săi cât și domnului Sandu Victor și altor persoane lezate, care au dreptul să solicite despăgubiri de la persoanele vinovate.

 

  1. Vă atragem atenția să încetați exercitarea de presiuni și săvârșirea oricărei fapte viitoare care să perturbe activitatea întreprinderii publice în discuție, imaginea acesteia și a lucrătorilor săi deoarece nu aveți niciun drept să preluați în forță o gestiune care nu vă este încredințată în mod legal și nici administrarea unei firme față de care, acționarii acesteia v-au revocat cu majoritate de voturi.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Vaccinul antigripal, gratuit pentru categoriile vulnerabile. Campanie de prevenire la Oltenița

Published

on

Spitalul Municipal Oltenița atrage atenția asupra importanței vaccinării antigripale în sezonul rece, subliniind că gripa nu este „o simplă răceală”, ci o boală ce poate provoca complicații severe, în special la copii, vârstnici, gravide și persoane cu afecțiuni cronice.

Medicii recomandă ca imunizarea să fie făcută încă din primele luni de toamnă, pentru a permite organismului să dezvolte anticorpi înainte de apariția valului de îmbolnăviri.

Cine beneficiază gratuit de vaccinul antigripal?

✔️ Copiii între 6 luni și 19 ani
✔️ Gravidele
✔️ Persoanele peste 65 de ani
✔️ Persoanele cu boli cronice
✔️ Personalul medical și auxiliar

„Fiți cu un pas înaintea gripei. Protejați-vă pe voi și pe cei dragi”, transmit reprezentanții spitalului.

Advertisement

Vaccinul este disponibil gratuit pentru categoriile menționate, iar medicii reamintesc că prevenția rămâne cea mai sigură cale de protecție împotriva gripei sezoniere.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Sondaj Avangarde: AUR conduce detașat în preferințele electorale. Majoritatea românilor consideră că țara merge pe un drum greșit

Published

on

Un sondaj realizat de Avangarde ne arată faptul că românii sunt profund nemulțumiți de politica de austeritate a Guvernului Bolojan, iar asta ajută AUR să capitalizeze mai mult decât orice alt partid, scrie PSNews.ro

Sondajul Avangarde, despre care spune că a fost autofinanțat, a fost făcut în perioada 9-18 septembrie 2025, pe un eșantion de 1.300 de persoane, prin metoda CATI (Telefonic), cu o eroare maximă admisă a datelor este de ± 2,3%, la un grad de încredere de 95%.

AUR, pe primul loc în opțiuni dacă ar avea loc alegeri parlamentare duminică

Cercetarea sociologică dă partidul AUR în poziția de lider, urmat de partidele tradiționale PSD și PNL, dacă duminica viitoare ar fi alegeri parlamentare. Partidul condus de George Simion ar strânge un număr de voturi apropiat de totalul adunat de primele trei formațiuni politice aflate la guvernare.

PSD, PNL și USR ar însuma 44% din voturi, cu trei procente mai mult decât formațiunea condusă de George Simion, potrivit datelor sondajului Avangarde.

Advertisement

Pentru respondenții care au indicat o preferință politică (64% din total), ierarhia partidelor se prezintă astfel:

  1. Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) – 41%
  2. Partidul Social Democrat (PSD) – 19%
  3. Partidul Național Liberal (PNL) – 13%
  4. Uniunea Salvați România (USR) – 12%
  5. Uniunea Democrată a Maghiarilor din România (UDMR) – 6%

Restul formaţiunilor au fiecare cel mult 2 la sută.

Rezultatele sondajului mai arată că 74% dintre români consideră că țara se îndreaptă într-o direcție greșită, în timp ce doar 21% cred că România merge într-o direcție bună. Restul de 5% nu pot aprecia situația.

Analiza comparativă pe ultimele luni evidențiază o deteriorare constantă a percepției publice:

Iunie 2025 : 38% direcție bună, 53% direcție greșită
Iulie 2025 : 27% direcție bună, 66% direcție greșită
August 2025 : 23% direcție bună, 73% direcție greșită
Septembrie 2025 : 21% direcție bună, 74% direcție greșită

Întrebați despre performanța actualului guvern comparativ cu așteptările pe care le aveau înainte de ianuarie 2025, espondenții exprimă o dezamăgire clară:

Advertisement
  • 51% se declară mai degrabă dezamăgiți de modul în care guvernul gestionează România
  • 23% sunt mai degrabă încântați de performanța guvernului
  • 23%nu aveau așteptări
  • 3% nu știu sau nu răspund

Printre principalele îngrijorări ale românilor pentru perioada următoare se numără o eventuală criză economică (28%), escaldarea războiului din Ucraina (26%), viitorul copiilor (19%), problemele de sănătate (12%) și ura din societate (10%).

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Probleme majore cu noile cărți de identitate electronice. Ce au pățit mai mulți tineri studenți

Published

on

Cărțile de identitate electronice, promovate drept o soluție modernă și sigură, încep să ridice deja probleme, mai ales pentru studenți. Una dintre cele mai mari dificultăți apare atunci când aceștia solicită facilități de transport.

„Au apărut deja probleme pentru cei care au cărți de identitate electronice. De exemplu, studenții care vor să circule cu transportul în comun sunt obligați să aducă la ghișee documente fizice care să ateste adresele lor, care nu se mai regăsesc pe noile buletine”, atrag atenția reprezentanți din domeniu.

În prezent, operatorii de transport feroviar sunt obligați să verifice domiciliul pentru a elibera legitimații de călătorie între casă și facultate. Cum noul document nu mai afișează adresa, verificarea devine imposibilă direct.

Astfel, studenții trebuie să prezinte suplimentar, pe lângă legitimația de student sau adeverință, un certificat emis de Direcțiile de Evidență a Populației care confirmă domiciliul.

Advertisement

Un proiect de Hotărâre de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor prevede că acest document va putea fi prezentat atât în format fizic, cât și electronic. Totuși, procedura rămâne complicată și contrazice ideea de simplificare administrativă pe care noile buletine ar fi trebuit să o aducă.

Situația nu afectează doar transportul. Mai multe instituții publice s-au confruntat deja cu dificultăți similare în procesarea actelor bazate pe cartea de identitate electronică. În lipsa unei adaptări rapide, trecerea la noul sistem ridică semne de întrebare privind gradul de pregătire al autorităților.

Pentru moment, în loc să reducă birocrația, cărțile de identitate electronice par să genereze noi complicații – în special pentru studenți.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading