Un pas important pentru modernizarea infrastructurii rutiere din județul Călărași a fost realizat recent, odată cu avizarea traseului final al centurii ocolitoare a municipiului.
Noul drum va avea statut de drum expres, ceea ce va permite o fluidizare semnificativă a traficului, oferind o alternativă modernă și eficientă la actuala variantă de ocolire, devenită ineficientă pe fondul expansiunii urbanistice din ultimele decenii.
Un proiect esențial pentru dezvoltarea județului
Conform Consiliului Județean Călărași, acest proiect este unul dintre cele mai importante pentru infrastructura județului, având un rol strategic atât pentru traficul local, cât și pentru transportul de tranzit. Lucrările sunt finanțate prin Programul de Transport 2021-2027 al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind realizate în parteneriat cu municipiul Călărași și Consiliul Județean.
„Consiliul Județean Călărași face un nou pas înainte în realizarea Variantei de Ocolire a municipiului! A fost avizată varianta finală de traseu în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, alături de nodul rutier de la începutul proiectului (DN 3 – DN 3D) și intersecția giratorie de la final (DN 21). Au fost realizate toate studiile de teren și obținute majoritatea avizelor necesare, iar studiul de fezabilitate este în lucru”, a transmis Consiliul Județean Călărași.

Sursa: Pexels
Detalii tehnice ale viitoarei centuri ocolitoare
Noul traseu va porni din zona Piscicola, unde este prevăzută construirea unui pasaj suprateran cu patru benzi de circulație. Acest pasaj va supratraversa un sens giratoriu ce va permite accesul rapid către drumurile secundare adiacente.
„Drumul are o distanță de aproximativ 2,5 kilometri și va fi construit în regim de drum expres. Nu vor exista construcții care să fie conectate direct de drum. Fosta variantă de nord a municipiului Călărași, așa cum o știm noi, a fost de mulți ani înghițită de dezvoltarea orașului Călărași, astfel încât astăzi ea are specificațiile unui drum local, nu mai reprezintă o variantă de ocolire a municipiului Călărași”, a explicat Marius Fulga, administrator public al CJ Călărași.
Pe direcția Slobozia, traseul va asigura conexiunea cu DN 21 Călărași-Slobozia printr-un alt sens giratoriu, optimizat pentru a prelua traficul de tranzit și a reduce blocajele în zonele aglomerate.
„Când vin dinspre Slobozia, cei care vor să ocolească municipiul Călărași și, în general, traficul greu care vine din nordul țării și vrea să ajungă în punctul de frontieră, unde sperăm că se va realiza și construcția podului România-Bulgaria, vor ocoli municipiul Călărași pe această variantă”, a adăugat Marius Fulga.
Implementarea acestui proiect va contribui la reducerea timpului petrecut în trafic, la creșterea siguranței rutiere și la diminuarea poluării în zonele rezidențiale din municipiu. Odată finalizat, noul drum expres va reprezenta un element central în dezvoltarea infrastructurii regionale și va susține mobilitatea eficientă atât pentru locuitori, cât și pentru transportul de marfă.