Primăria din Silistra începe testarea primului catamaran electric bulgar pe Dunăre. Nava va oferi o legătură de transport și de comunicare pe fluviu între orașele Silistra și Călărași. Catamaranul a costat în jur de două milioane de euro și a fost achiziționat în cadrul unui proiect transfrontalier între Silistra și Consiliul Județean Călărași, transmite Agerpres, citată de G4Media. De pe malul județului Călărași va pleca un autobuz amfibie, o premieră pentru România.
Primarul din Silistra, Alexander Sabanov, spune că proiectul a fost finalizat pe partea bulgară, iar catamaranul este pregătit deja să transporte pasageri, însă nu poate intra oficial în funcțiune până când românii vor construi un chei unde acesta poate acosta.
„Ne aşteptăm ca nava să plece atunci când românii îşi vor termina partea lor din proiect şi vor construi un chei unde aceasta să poată acosta. Scopul navei este să transporte pasageri de la Silistra la Călăraşi şi înapoi. La început vom pune o taxă pe călătorie; prin design nu ar trebui să profităm de acest serviciu, dar asta nu înseamnă că nu ar trebui să ne acoperim costurile”, a declarat primarul din Silistra, citat de G4Media.
Catamaranul electric are 12 metri lungime şi şase metri lăţime. Nava este echipată cu două motoare electrice şi poate atinge viteze de până la 13 km/h. Capacitatea sa este de până la 28 de pasageri şi un echipaj de două persoane.
Nava are 12 metri lungime, șase metri lățime și poate atinge viteze de până la 13 km/h cu ajutorul a două motoare electrice. Catamaranul poate transporta 28 de pasageri și un echipaj de două persoane.
Administrația călărășeană a optat în schimb pentru achiziționarea unui autobuz amfibie care poate circula și pe șosea și pe apă, o premieră în țara noastră. Acesta a costat aproximativ 900.000 de euro și a fost achiziționat din Ungaria, unde astfel de vehicule circulă pe Dunăre din 2009. Vehiculul plutitor are 35 de locuri și va fi condus de doi oameni, unul pe uscat și un căpitan naval pe Dunăre.
În ianuarie 2024, autobuzul amfibie a trecut cu brio printr-o serie de testări și urma ca prima călătorie să aibă loc în luna mai, însă lucrările de la portul turistic și promenadă au întârziat iar acest lucru nu s-a întâmplat încă. Lucrări au fost necesare și pe partea bulgărească pentru autobuzul plutitor – o rampă de acces și o gară fluvială.