Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 17°C | Anul XI Nr. 533

La zi

Reforma administrativă locală: Reduceri de personal și eficientizare

Published

on

Premierul Ilie Bolojan a atras atenția asupra necesității urgente a reformei în administrația publică locală, subliniind că actualele cheltuieli de personal, care au atins 7 miliarde de lei în doar șase luni, pun presiune pe bugetul statului. Fără o gestionare riguroasă, fondurile suplimentare colectate riscă să fie absorbite integral de salariile angajaților din sectorul public, perpetuând problemele financiare actuale.

Analiza situației actuale

O analiză guvernamentală condusă de Bolojan arată că peste 150.000 de angajați lucrează în administrația locală, fie în aparatele proprii ale primăriilor, fie în domeniul asistenței sociale. Dintre cele 3.228 de unități administrativ-teritoriale (UAT-uri) analizate, 1.655 (51%) au organigrame supradimensionate, necesitând reduceri de personal. În total, 126.862 de posturi sunt ocupate în prezent, iar reforma propune eliminarea a 13.098 de poziții, reprezentând 10% din totalul angajaților.

Aproximativ una din două primării din România are un aparat birocratic prea mare, conform standardelor propuse, ceea ce face inevitabilă restructurarea pentru a asigura sustenabilitatea financiară.

Impactul pe județe

Reforma va avea efecte variate în funcție de județ. Unele zone vor resimți schimbările mai intens, în timp ce altele vor fi afectate doar marginal:

Advertisement

Județele cu cele mai mari reduceri

  • Galați: 522 de posturi eliminate (17% din total), cu 92% dintre UAT-uri vizate.

  • Prahova: 724 de posturi reduse (15%), 65% dintre UAT-uri afectate.

  • București: 709 posturi eliminate (8%), 57% dintre UAT-uri vizate.

  • Argeș: 649 de posturi reduse (16%), 56% dintre UAT-uri afectate.

  • Suceava: 627 de posturi eliminate (13%), 42% dintre UAT-uri vizate.

  • Mureș: 513 posturi reduse (13%), 54% dintre UAT-uri afectate.

În județe precum Sălaj și Vrancea, impactul va fi semnificativ, cu 90%, respectiv 84% dintre UAT-uri nevoite să reducă personalul.

Județele cu impact minim

  • Bihor: doar 53 de posturi eliminate (2%), cu 16% dintre UAT-uri afectate.

  • Tulcea: 60 de posturi reduse (4%), 21% dintre UAT-uri vizate.

  • Bistrița-Năsăud: 125 de posturi eliminate (6%), 17% dintre UAT-uri afectate.

Declarațiile premierului Bolojan

Premierul a subliniat că multe primării nu reușesc să-și acopere cheltuielile de personal din veniturile proprii, fiind dependente de fondurile de la bugetul de stat. „O primărie care nu-și poate susține nici salariile angajaților există pentru aceștia, nu pentru cetățeni”, a afirmat Bolojan.

El a propus două soluții:

  1. Reducerea cheltuielilor de personal, păstrând structura administrativă actuală.

  2. Reorganizarea administrativ-teritorială, care ar implica desființarea unor UAT-uri nesustenabile financiar, pe termen mediu.

Bolojan a detaliat că reforma administrativă urmărește trei obiective principale:

  • Eficientizarea primăriilor prin reducerea numărului de angajați.

  • Descentralizarea deciziilor, pentru a răspunde mai bine nevoilor cetățenilor și pentru a valorifica patrimoniul neutilizat al ministerelor în beneficiul comunităților.

  • Reorganizarea administrativă, care ar putea fi implementată ulterior, cu condiția unui acord politic.

„Fără reducerea cheltuielilor, vom fi nevoiți să reorganizăm structura administrativă și să desființăm unități care nu se mai justifică din punct de vedere al raportului dintre populație și costurile de funcționare”, a avertizat premierul.

Advertisement

Reforma propusă de guvern are potențialul de a transforma profund administrația locală din România, vizând reducerea a peste 13.000 de posturi din primării și consilii locale. În timp ce unele județe vor trece prin schimbări majore, altele vor fi afectate doar marginal. Succesul reformei depinde de implementarea eficientă și de capacitatea de a echilibra nevoile cetățenilor cu sustenabilitatea financiară a UAT-urilor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

La zi

SRI zădărnicește planul rusesc de a incendia un gigant ucrainean în București

Published

on

Serviciul Român de Informații (SRI) a anunțat că a contracarat o operațiune de sabotaj planificată pe teritoriul României de doi cetățeni ucraineni, care acționau sub coordonarea serviciilor secrete ruse. Potrivit SRI, obiectivul operațiunii era incendierea sediului din București al companiei ucrainene de curierat NOVA POST, una dintre cele mai mari companii private de acest fel din Ucraina.

Acțiunea de prevenire a sabotajului a fost realizată de SRI în colaborare cu Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT), Direcția de Combatere a Criminalității Organizate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), serviciul de informații al armatei și cu sprijinul unor servicii secrete partenere din străinătate.

SRI a precizat că cei doi cetățeni ucraineni implicați erau direct coordonați de reprezentanți ai serviciilor secrete ruse, iar scopul lor era distrugerea prin incendiere a sediului NOVA POST din capitala României. Operațiunea a fost dejucată înainte ca planul să fie pus în aplicare, prevenind astfel un incident grav pe teritoriul național.

Context suplimentar bazat pe informații reale:

Advertisement
  • Compania NOVA POST este o firmă de curierat de top din Ucraina, cunoscută pentru serviciile sale rapide și extinse, atât pe plan intern, cât și internațional. Prezența sa în România reflectă expansiunea companiei în regiune.

  • Colaborarea dintre SRI, DIICOT și alte instituții subliniază eforturile României de a contracara amenințările hibride, inclusiv cele sponsorizate de actori statali străini.

  • Aceasta nu este prima dată când SRI raportează operațiuni de sabotaj sau influență străină pe teritoriul României, țara fiind un punct strategic în contextul geopolitic actual, mai ales în proximitatea conflictului din Ucraina.

Știrea este în curs de actualizare, iar autoritățile continuă investigațiile pentru a clarifica toate detaliile operațiunii.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Vremea în România până la jumătatea lui noiembrie: Ce temperaturi și ploi ne așteaptă?

Published

on

Săptămâna 20 – 27 octombrie
Temperaturile vor fi apropiate de normalul acestei perioade, cu valori ușor mai scăzute în zonele intracarpatice. Precipitațiile vor fi mai abundente în vestul și sud-vestul țării, dar mai reduse în restul regiunilor.

Săptămâna 27 octombrie – 3 noiembrie
Vremea va fi mai rece decât de obicei în toată țara, cu temperaturi sub media normală. Cantitățile de precipitații vor fi peste limitele obișnuite în toate regiunile.

Săptămâna 3 – 10 noiembrie
Temperaturile medii vor fi în acord cu normele climatologice ale perioadei, în toate zonele țării. Precipitațiile vor fi mai scăzute în sudul și centrul României, dar apropiate de normal în restul teritoriului.

Săptămâna 10 – 17 noiembrie
Valorile termice vor rămâne în jurul mediei specifice acestei săptămâni, în toate regiunile. Precipitațiile vor fi ușor sub normal în nord-est, dar aproape de valorile obișnuite în restul țării.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Fapt Divers

Medicului asasin: Dr. Louay a ucis 43 de soldați cu injecții mortale!

Published

on

În perioada tensionată a războiului din Irak, între octombrie 2005 și martie 2006, un medic irakian pe nume Dr. Louay a devenit unul dintre cei mai șocanți criminali seriali din istoria modernă. Sub pretextul că își tratează victimele – polițiști, soldați și oficiali răniți în atacuri teroriste – el administra, de fapt, anticoagulante letale. Aceste substanțe nu vindecau rănile, ci agravau sângerările interne, ducând la moartea lentă și chinuitoare a pacienților săi.

Dr. Louay, un chirurg respectat în Bagdad, profita de haosul post-invazie pentru a-și satisface o vendetă personală împotriva forțelor de securitate americane și irakiene. El alegea cu grijă victimele din spitalele aglomerate, unde nimeni nu bănuia că “eroul în halat alb” era, de fapt, un asasin. Anticoagulantele injectate – similare cu heparina, dar în doze fatale – transformau hemoragiile minore în catastrofe mortale. În doar șase luni, bilanțul său s-a ridicat la 43 de morți confirmate, majoritatea polițiști irakieni și soldați americani care supraviețuiseră inițial atacurilor IED (dispozitive explozive improvizate).

Autoritățile irakiene au început să suspecteze după ce mai mulți pacienți mureau în mod inexplicabil în aceeași secție. Investigația, susținută de trupele americane, a dus la arestarea lui în martie 2006. Sub tortură și interogatoriu, Dr. Louay a mărturisit: “Am vrut să răsplătesc suferința poporului meu”. Procesul său rapid s-a încheiat cu o condamnare la moarte prin spânzurare, executată în 2007. Cazul său a șocat lumea, evidențiind ororile războiului și pericolele ascunse în spatele uniformelor medicale.

Astăzi, povestea Dr. Louay rămâne un avertisment sumbru despre cum ura poate transforma un vindecător în ucigaș. Un capitol negru din istoria Irakului, unde moartea venea… cu stetoscopul.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading