Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 34°C | Anul XI Nr. 522

La zi

Atenție! Cod Galben de caniculă în județul Călărași – temperaturi de până la 37°C și disconfort termic accentuat

Published

on

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași avertizează populația că, marți, 5 august 2025, județul se va afla sub incidența CODULUI GALBEN de caniculă și disconfort termic ridicat.

Intervalul de valabilitate: 05 august, între orele 12:00 și 21:00.
Temperaturile maxime vor atinge valori cuprinse între 35 și 37 de grade Celsius, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va atinge pragul critic de 80 de unități, ceea ce înseamnă un risc crescut de suprasolicitare termică pentru organism.

Recomandări pentru populație:

  • Evitați expunerea directă la soare în orele de vârf;
  • Hidratați-vă corespunzător – consumați minimum 2 litri de apă pe zi;
  • Purtați haine deschise la culoare, lejere și pălării;
  • Nu lăsați copiii sau animalele de companie în autoturisme închise;
  • Dacă aveți probleme de sănătate, contactați medicul de familie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

La zi

Școala 9: Soluții pentru educație din Călărași

Published

on

O învățătoare din Budești nu lasă niciun elev să plece din clasa a patra fără să știe să scrie și să citească. La școala din Curcani, focusul este să-i ducă pe elevi de la nota 3 la 7 și, cu o regândire a programei și colaborare în cancelarie, reușesc. Două profesoare de la Liceul „Danubius” din Călărași formează tineri jurnaliști, le oferă un spațiu să se exprime și le cresc încrederea în sine. Toate sunt adunate din Caravana9, care a dus proiectul de jurnalism de soluții REZOLVAT la Călărași.

Continuarea, aici.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

OTAR: Plafonarea RCA, o „păcăleală” pentru protejarea asigurătorilor, nu a populației

Published

on

Organizația pentru Transparență în Asigurări din România (OTAR) a lansat un avertisment dur, susținând că plafonarea tarifelor RCA nu a avut ca scop protejarea populației, ci a fost „o păcăleală menită să ofere timp asigurătorilor să-și optimizeze fiscal profiturile și să evite o reglementare reală”.

OTAR acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), condusă de Alexandru Petrescu și vicepreședintele Sorin Mititelu, că a tolerat și chiar girat abuzurile din piața asigurărilor. „ASF nu doar că a tolerat acest haos, dar a și girat abuzurile, cu bună știință”, se arată în declarația organizației. Acuzațiile vin în contextul în care piața RCA a fost marcată de creșteri de prețuri și de falimente răsunătoare, precum cele ale City Insurance și Euroins, care au afectat milioane de șoferi.

Organizația mai subliniază că, în ciuda plafonării, prețurile RCA au crescut în anumite zone, precum București-Ilfov, iar șoferii fără daune nu au beneficiat de reducerile promise. OTAR cere o reformă urgentă a reglementărilor și o supraveghere reală a ASF pentru a proteja interesele consumatorilor.

Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, adresează, într-un comunicat de presă, întrebări instituțiilor statului: „În ce țară normală e posibil ca un asigurat cu bonus maxim (B8), adică fără accident de minimum 8 ani, să devină ‘asigurat cu risc ridicat’ și să plătească mai mult pentru asigurarea obligatorie a mașinii? Unde în lume, în afară de România, o poliță RCA – care legal ar trebui să fie cu 50% mai ieftină la B8 – devine mai scumpă la reînnoire, după așa-zisa aplicare a unei reduceri de 50%?”.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Fapt Divers

Amelia Earhart: enigma zborului pierdut în Pacific

Published

on

Amelia Earhart, una dintre cele mai remarcabile figuri ale aviației, a devenit un simbol al curajului și al determinării feminine într-o epocă dominată de bărbați. Născută pe 24 iulie 1897, în Atchison, Kansas, Earhart a sfidat convențiile sociale și a scris istorie ca prima femeie care a zburat solo peste Oceanul Atlantic, în 1932. Spiritul ei neînfricat și dorința de a împinge limitele au culminat cu ambițiosul său plan de a efectua un zbor în jurul lumii, o provocare care avea să devină, fără voia ei, cel mai mare mister al secolului XX.

În 1937, alături de navigatorul său, Fred Noonan, Amelia a pornit într-o călătorie epică la bordul avionului Lockheed Electra. Traseul, lung de peste 47.000 de kilometri, includea escale în diverse colțuri ale lumii, de la America de Sud la Africa și Asia. Pe 2 iulie 1937, Earhart și Noonan au decolat din Lae, Noua Guinee, cu destinația Insula Howland, o fâșie minusculă de pământ în mijlocul Pacificului, unde urmau să realimenteze. Însă comunicațiile cu nava de sprijin USCGC Itasca au devenit confuze, iar ultimele mesaje radio ale Ameliei, fragmentare și încărcate de urgență, indicau că avionul se afla în derivă, cu combustibilul pe terminate. „Încercăm să vă găsim, dar nu vă vedem”, a fost unul dintre ultimele semnale captate. Apoi, tăcere.

Dispariția Ameliei Earhart a declanșat una dintre cele mai ample operațiuni de căutare din istorie, coordonată de Marina SUA, dar niciun semn al avionului sau al echipajului nu a fost găsit. Acest vid de informații a dat naștere unui val de teorii, unele plauzibile, altele de-a dreptul fanteziste. Cea mai acceptată ipoteză susține că avionul s-a prăbușit în ocean din cauza epuizării combustibilului. Alții speculează că Earhart și Noonan ar fi aterizat forțat pe o insulă nelocuită, precum Nikumaroro, unde ar fi supraviețuit pentru o perioadă. O teorie controversată sugerează chiar că Amelia ar fi fost capturată de forțele japoneze, suspectată de spionaj, și ar fi murit în captivitate. Mai mult, unele relatări neverificate au alimentat ideea că Earhart ar fi supraviețuit și ar fi trăit sub o identitate falsă în Statele Unite.

De-a lungul deceniilor, expediții repetate au încercat să descopere urme ale avionului sau ale echipajului, dar misterul rămâne nerezolvat. Fragmente de os găsite pe Nikumaroro, obiecte care ar fi putut aparține Ameliei sau semnale radio ciudate captate după dispariție au menținut vie fascinația publicului. Dincolo de enigma finalului său, moștenirea Ameliei Earhart continuă să inspire generații. Curajul ei, spiritul de pionierat și refuzul de a se conforma stereotipurilor au transformat-o într-o legendă, al cărei zbor spre nemurire nu s-a încheiat niciodată cu adevărat.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading