Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 3°C | Anul XI Nr. 542

Comunicate de presă

Modificări privind calitatea de asigurat și plata contribuției la asigurările sociale de sănătate (CASS)

Published

on

Având în vedere modificările legislative recente în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, care intră în vigoare de la data de 1 august 2025, vă aducem la cunoștință principalele schimbări referitoare la plata contribuției CASS și la categoriile de persoane care au această obligație.

🔹 CINE TREBUIE SĂ PLĂTEASCĂ OBLIGATORIU CASS

  • Coasigurații (soț/soție sau părinți fără venituri proprii):
    Până la data de 1 septembrie 2025, aceștia mai pot beneficia de asigurare gratuită printr-un membru de familie aflat în întreținere. După această dată, pentru menținerea calității de coasigurat este necesară:
    ✅ Depunerea Declarației Unice (formular D212);
    ✅ Plata unei contribuții anuale CASS de 2.430 lei, achitată astfel:
    • 25% la depunerea declarației;
    • 75% până la 25 mai a anului următor.
  • Atenție: Persoanele care nu erau înregistrate ca coasigurați înainte de 1 august 2025 vor putea fi luate în evidență doar după depunerea declarației unice la ANAF.
  • Persoanele cu drepturi stabilite prin legi speciale (deportați, veterani, revoluționari etc.)
  • Beneficiarii indemnizației de șomaj
  • Persoanele aflate în concediu pentru creșterea copilului
  • Persoanele cu venit minim de incluziune (ajutor social)
  • Membrii cultelor religioase fără venituri (personal monahal)
  • Pensionarii cu pensii mai mari de 3.000 lei/lună:
    Se plătește CASS de 10% pentru suma care depășește 3.000 lei/lună.
    Exemplu: pentru o pensie de 4.000 lei, CASS datorat este 100 lei/lună.

🔹 PERSOANE SCUTITE DE LA PLATA CASS

  • Bolnavii cu afecțiuni oncologice, fără alte venituri impozabile
  • Persoanele cu handicap
  • Persoanele aflate în detenție sau arest preventiv
  • Gravidele și lăuzele
  • Pensionarii cu pensii sub 3.000 lei/lună
  • Persoanele aflate în centre de reținere, de returnare sau victime ale traficului de persoane, în timpul procedurilor de identificare
  • Copiii până la 18 ani și tinerii între 18–26 de ani dacă:
    • sunt elevi, studenți, ucenici;
    • provin din sistemul de protecție a copilului;
    • sunt doctoranzi;
  • Alte categorii prevăzute de legislația în vigoare

🔹 BOLNAVII INCLUȘI ÎN PROGRAMELE NAȚIONALE DE SĂNĂTATE

Pacienții incluși în programele naționale curative, cu excepția celor oncologici, beneficiază doar de serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele oferite în cadrul programului respectiv.

Pentru acces la alte servicii medicale (în afara programului), este necesară:

Advertisement
  • Depunerea Declarației Unice D212
  • Plata contribuției anuale CASS (2.430 lei)

Pacienții oncologici beneficiază în continuare de întreg pachetul de servicii medicale de bază, fără obligații suplimentare.

Vom reveni cu informații actualizate imediat ce vor fi adoptate modificări la actele normative subsecvente Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Comunicate de presă

Magazinele PPC Energie din judeţele Călărași, Constanța, Ialomița și Tulcea vor fi închise în perioada 25-28 decembrie 2025

Published

on

București – Magazinele PPC Energie din judeţele Călărași, Constanța, Ialomița și Tulcea vor fi închise în zilele de joi, 25 decembrie și vineri, 26 decembrie, zile de sărbătoare legală, urmând ca acestea să revină la programul normal începând de luni, 29 decembrie.  În data de 24 decembrie toate magazinele PPC Energie vor funcționa cu program redus, acestea fiind deschise până la ora 13:00.

 

În această perioadă serviciul de call-center va fi disponibil numai pentru informații în sistem automat, precum transmiterea indexului, detalii despre factură și sold. Cea mai mare parte a operațiunilor pot fi realizate prin canale digitale și nu necesită deplasarea în magazinele PPC Energie.

 

Advertisement

Indexul de energie electrică sau gaz poate fi transmis online folosind secțiunea Index din cadrul aplicației myPPC sau de pe pagina web https://myppc.ppcenergy.ro/. De asemenea, pentru a trimite indexul pentru energie electrică, se pot apela (în timpul perioadei de telecitire specificată pe factură) numerele de telefon gratuite 0800.07.07.01 (valabil pentru clienții cu contracte de furnizare a energiei electrice de pe piața concurențială) sau 0800.07.08.09 (pentru clienții cu contracte de furnizare a energiei electrice în regim reglementat), respectiv numărul cu tarif normal 021.9977. Toate detaliile despre transmiterea indexului sunt disponibile aici – https://www.ppcenergy.ro/servicii-digitale/transmitere-index/?ppc-energie.

 

Pentru a intra în contact cu un consultant PPC Energie, clienții pot utiliza numărul de telefon 021.9977 (cu tarif normal, apelabil din România și din străinătate) în timpul programului, respectiv L-V: 8:00 – 20:00 (cu excepția sărbătorilor legale). La acest număr pot fi aflate informații despre facturi și sold, despre contract, pot fi activate servicii precum factura electronică și altele.

 

Plățile se pot efectua online, prin debit direct, transfer bancar sau din aplicația myPPC. Pentru clienții care preferă plata numerar, există automate de plată de tip self-pay, amplasate în magazinele PPC Energie din București și zece județe (Arad, Caraș-Severin, Călărași, Constanța, Giurgiu, Hunedoara, Ialomița, Ilfov, Timiș și Tulcea) care funcționează conform programului anunțat, precum și în rețelele de magazine Profi, Auchan, Mega Image, Carrefour, Kaufland și în alte magazine alimentare. Pentru cei care preferă plata cu cardul, în majoritatea magazinelor PPC Energie a fost implementată o soluție de plată prin POS.

Advertisement

 

Detalii despre partenerii bancari și comerciali ai PPC Energie se regăsesc pe factura de energie electrică, precum și aici.

Mai mult, clienții pot alege să utilizeze aplicația myPPC, care poate fi accesată cu ușurință fie online, la adresa https://myppc.ppcenergy.ro/, fie prin descărcarea aplicației pentru telefonul mobil în mod gratuit, de pe App Store, Google Play sau Huawei AppGallery. Prin intermediul acesteia, clienții pot primi și plăti facturile de energie electrică sau gaze naturale, își pot înregistra indexul sau verifica balanța de plată. De asemenea, în aplicație sunt disponibile ofertele comerciale, astfel că atât clienții existenți, cât și cei potențiali au posibilitatea de a transmite online solicitări de încheiere a unui contract de furnizare de energie electrică sau de gaze naturale. Tot în aplicația myPPC (web și mobil), clienții rezidențiali PPC Energie pot beneficia de sfaturi personalizate pentru eficientizarea consumului de energie, cu ajutorul PPC myEnergy Coach sau de myRewards, un program de loialitate care oferă discount-uri la comercianți din diverse categorii, de la electronice & tehnologie și fashion, la cadouri și sănătate.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Comunicate de presă

PPC blue își dublează numărul de stații într-un an și ajunge la peste 1100 puncte de încărcare

Published

on

BucureștiRețeaua PPC blue, companie parte a grupului PPC în România a ajuns anul acesta la peste 1100 de puncte de încărcare, din care peste jumătate rapide și ultra-rapide, fiind una dintre cele mai extinse rețele de încărcare pentru automobile electrice din România

La PPC Blue Romania am depășit anul acesta pragul de 1.000 de puncte de încărcare, dublu față de anul trecut, demonstrând că infrastructura inteligentă poate sprijini concret transformarea modului în care ne deplasăm. Am trecut la o distribuție mai echilibrată între stațiile AC și DC, cele DC depășind acum 50% din rețea — o direcție pe care o vom menține, deoarece credem că mobilitatea viitorului se construiește prin colaborare, inovație și grijă față de mediu, iar noi ne dorim să fim o opțiune de încredere pentru clienții din regiune. În ceea ce privește experiența utilizatorilor, simplitatea schimbă comportamentul: tarife previzibile și transparente, aplicații intuitive și informații exacte în timp real elimină incertitudinea. Obiectivul nostru este să redefinim ce înseamnă accesibilitatea în mobilitatea electrică prin a oferi posibilitatea oamenilor să încarce acolo unde trăiesc, lucrează și călătoresc. a declarat Andreea-Dana Popescu, director general PPC Blue România.

În 2025, șoferii care și-au încărcat mașinile electrice la stațiile PPC blue au parcurs în total peste 12.000.000 de km, echivalentul a 299 de ture în jurul Pământului, înregistrând o medie 0,20 kWh per km. În urma sesiunilor de încărcare, aceștia au contribuit la reducerea cu peste 1.945 tone/an a emisiilor de dioxid de carbon.

În România, PPC blue operează peste 1100 de puncte de încărcare în toate județele țării, cu o putere totală instalată de peste 36 MW,dublând nu doar numărul de puncte, dar și numărul de stații de încărcare rapide si ultrarapide. PPC blue oferă soluții integrate de mobilitate electrică clienților rezidențiali, companiilor și instituțiilor publice din întreaga țară.

Advertisement

În 2026, investițiile PPC blue vor urmări aceeași direcție strategică: integrarea mobilității electrice atât în viața cotidiană, cât și de-a lungul călătoriilor lungi. Astfel PPC blue va continua dezvoltarea infrastructurii în trei direcții complementare: densificarea rețelei de încărcare în zone unde oamenii deja își petrec timpul (retail, business districts, zone de interes, campusuri, parcuri industriale și zone turistice), unde încărcarea devine o parte naturală din activitatea zilnică, nu o oprire dedicată; investiții într-o infrastructură echilibrată prin stații rapide pentru tranzit, dar și încărcare AC în zone rezidențiale și de proximitate pentru a susține conceptul de slow living și pentru a reduce presiunea pe rețea. Și, nu în ultimul rând, integrarea cu energie verde și cu soluții de stocare, astfel încât infrastructura să devină un element activ în ecosistemul energetic, nu doar un punct de consum.

Aplicația PPC blue poate fi descărcată din AppStore sau Google Play. Aceasta permite vizualizarea stațiilor de încărcare disponibile și alegerea serviciilor de încărcare potrivite nevoilor utilizatorilor (abonamentele sau Charge & Pay). Prin intermediul aplicației utilizatorii își pot organiza călătoriile și utiliza atât stațiile de încărcare PPC blue din România, cât și din Grecia. De altfel, compania PPC Blue România este prima din țară care oferă clienților abonamente pentru încărcare cu unități incluse (1 unitate = 1 kWh), oferind și serviciu de tractare gratuit. În funcție de nivelul de consum, există trei opțiuni: PPC blueLite (60 de unități de încărcare incluse), PPC bluePlus (120 de unități de încărcare incluse) și PPC blueMax (200 de unități de încărcare incluse).  Clienții pot încărca folosind aplicația mobilă sau un card RFID asociat profilului activ.

Șoferii beneficiază de un serviciu de asistență tehnică cu suport oferit de o echipă dedicată, disponibil 24/7, la numărul 0800 801 158.

PPC blue instalează în România infrastructură de încărcare în centre comerciale, supermarketuri, restaurante și hoteluri care doresc să atragă utilizatorii de mașini electrice, precum și în spațiile publice puse la dispoziție de municipalități interesate de îmbunătățirea calității aerului prin încurajarea mobilității electrice.

PPC Blue România face parte din Grupul PPC, cu o tradiție de peste 70 de ani în Grecia, lider în domeniul energiei în Europa de Sud-Est, care și-a asumat un angajament față de dezvoltarea durabilă și protecția mediului prin promovarea surselor de energie curată. Mobilitatea electrică joacă un rol central în această viziune pentru viitor. DEI blue, brand-ul dedicat mobilității electrice lansat de PPC în 2021 în Grecia, și-a făcut deja un nume prin serviciile de mobilitate electrică oferite persoanelor fizice, companiilor și administrației publice din întreaga Grecie. Obiectivul de a deveni lider pe noua piață de mobilitate electrică din regiune, prin realizarea de investiții semnificative pentru dezvoltarea, gestionarea și operarea celei mai extinse rețele de încărcare a mașinilor electrice și prin furnizarea de servicii inovatoare, descrie planul ambițios al PPC.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Comunicate de presă

CNAS schimbă finanțarea medicinei de familie: prevenția devine criteriu-cheie din 2026

Published

on

CNAS trebuie să facă pasul decisiv către prevenție, iar medicii de familie sunt primii care pot contribui direct, atât la sprijinirea pacienților pentru a avea mai multă grijă de sănătatea lor, cât și la recalibrarea sistemului sanitar.

Am lansat în transparență decizională, pe site-ul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), proiectul de ordin prin care corelăm mecanismul de finanțare a medicinei de familie cu prevederile stabilite recent prin Legea 163/2025 privind măsurile din domeniul sănătății (link în primul comentariu).

Mai exact, venim cu noutăți în ceea ce privește modul în care se calculează punctele per capita și per serviciu în medicina de familie, astfel încât în 2026 bugetul destinat plății per capita și per serviciu medical să fie împărțit mai echilibrat și să stimuleze prevenția: 25% pentru plata per capita și 75% pentru plata per serviciu medical.

Ne dorim să încurajăm medicina activă, iar prin aceste prevederi munca efectiv prestată devine principalul criteriu de finanțare.

Advertisement

Scenariile de lucru pe care le-am analizat la sediul CNAS, împreună cu reprezentanții medicilor de familie, modifică abordarea finanțării activității acestei categorii de medici, cu accent pe interacțiunea cu pacientul și cu efecte benefice pe termen lung.

Analizând activitatea raportată în 2024 de fiecare dintre cei peste 10.000 medici de familie din România, rezultă că un model nou de finanțare (care combină o valoare a punctului per capita de 8 lei, o valoare a punctului per serviciu de 10 lei și introducerea, pe parcursul anului 2026, a unei consultații suplimentare de prevenție) are potențialul unui impact major, pozitiv și amplu asupra medicilor de familie și a funcționării medicinei primare din România.

Peste 80% dintre medicii de familie vor înregistra, în 2026, venituri suplimentare de peste 10.000 lei / an, conform acestei propuneri. Așadar, peste 7.600 medici vor fi beneficiari direcți ai acestor măsuri, în timp ce mai puțin de 400 medici se vor afla pe segmentul de diminuări minore ale veniturilor, în special acei medici cu liste foarte mari de pacienți (peste 4.000).

Modelul evidențiază clar că prevenția contribuie la stabilitatea financiară a cabinetelor mici și medii, unde veniturile suplimentare vor fi cele mai mari. Cele mai stabile categorii vor fi cabinetele cu liste de aproximativ 1500-2.000 de pacienți.

Pe de altă parte, în cazul scenariului de lucru care nu include consultația suplimentară de prevenție, numărul medicilor de familie care ar înregistra un venit suplimentar ar scădea la aproximativ 6.000, iar numărul celor care ar înregistra diminuări de venit aproape s-ar dubla, ajungând la aproximativ 800 medici de familie.

Advertisement

Comparația celor două scenarii confirmă faptul că prevenția reprezintă un instrument eficient de echilibrare financiară și totodată profesională în medicina primară.

Foarte important de reținut: consultația suplimentară de prevenție nu va fi inclusă în limita de servicii pe care medicul de familie aflat în relație cu CNAS le poate deconta prin plata per serviciu și nici nu va necesita prelungirea programului de lucru. Practic, medicul o poate oferi fără să-i fie afectat volumul obișnuit de muncă.

Dacă această consultație de prevenție va avea succes și cererea va crește, vom căuta resurse suplimentare să putem oferi și mai multe astfel de servicii. Vom analiza împreună impactul și vom lua cele mai bune decizii, atât pentru pacienți, cât și pentru medicii implicați. Esențial este să reușim să consolidăm relația de încredere CNAS – pacienți – medici de familie, iar prevenția să ne ajute să avem o Românie mai sănătoasă.

Ca președinte CNAS, voi susține în continuare toate măsurile care așază medicina de familie pe locul cuvenit și care oferă medicilor resursele necesare pentru a fi aproape de pacienți, de la primul semn de îngrijorare până la vindecare, iar asiguraților, acces la servicii de prevenție și îngrijire medicală continuă.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading