Connect with us

Știri

Mihai Toader contestă banda dedicată autobuzelor din Călărași: „Lucrarea asta de nouă milioane de euro nu face nici doi bani”. Ce spune Marius Dulce

Published

on

Mihai Toader, candidat independent la Camera Deputaților, anunță că a adus o plângere prealabilă împotriva lucrărilor ce vizează implementarea unei benzi dedicate autobuzelor pe Strada București din Călărași. Toader critică dur măsura, considerând-o inutilă și dăunătoare pentru locuitorii și comercianții din zonă. El susține că „lucrarea asta de nouă milioane de euro care nu face nici doi bani” nu aduce beneficii comunității și susține că puteau fi găsite soluții alternative. 

„Nu avem un sistem de transport în comun atât de dezvoltat, încât să ocupi o bandă numai cu autobuz. În plus, puteau să facă ceva benefic pentru cetățeni, să devieze traseul pe la 2 Moldoveni, nu să afecteze zona de la București până în Măgureni”, a declarat Toader. 

Acesta a anunțat că va strânge semnături în sprijinul plângerii sale și că nu va renunța până nu se va găsi o soluție mai bună pentru locuitorii din Călărași. „Nu știu ce o să răspundă domnul primar la plângerea asta prealabilă, dar eu sunt hotărât să adun semnături în sprijinul acesteia. Nu o să o las moartă, pentru că ei ar trebui să fie interesați să ne facă bine, nu rău!”, a încheiat Toader. 

Advertisement

În principalele puncte ale plângerii, Mihai Toader menționează îngrădirea accesului la proprietățile riveranilor, afectarea gravă a afacerilor locale, crearea de ambuteiaje și poluare, lipsa unei benzi pentru bicicliști, și lipsa consultării publice și a soluțiilor alternative. 

Mai mulți cetățeni par deranjați de noua bandă de autobuz introdusă, menționând în mare parte aceleași argumente pe care le aduce și Mihai Toader, însă alții apară inițiativa implementată de administrația locală a municipiului Călărași, condusă de primarul Marius Dulce. 

Un călărășean a scris că „Proiectul implică promovarea mijloacelor de transport în comun și a bicicletelor. De-asta s-a făcut și pista prin parc, zona din fața prefecturii a devenit pietonală, etc. Se pune accent pe o dezvoltare mai verde a infrastructurii. Pe axa asta au fost obținuți și banii, reducerea emisiilor de carbon. De-asta a apărut prioritizarea transportului în comun. Oricum, orașul este mic, nu e nevoie sa ne mișcăm doar cu mașinile”. 

Marius Dulce a abordat deja subiectul într-o intervenție radio la Voces Campi de zilele trecute, unde a explicat că noua bandă de autobuz este, într-adevăr, parte dintr-o inițiativă de regenerare urbană, care urmărește reducerea emisiilor de dioxid de carbon și diminuarea aglomeratiei rutiere la orele de vârf. „Ideea este ca să circulăm mai mult cu autobuzul și mai puțin cu mașinile noastre,” a subliniat primarul, menționând că în intervalele orare 7:45 – 8:30, și apoi după-amiaza, traficul devine problematic. 

Advertisement

Mai multe despre explicațiile oferite de Dulce pe subiect, pe Călărași Press. 

Mihai Toader candidează independent la Camera Deputaților în cadrul alegerilor parlamentare ce vor avea loc pe 1 decembrie 2024.

Advertisement