Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Connect with us

Știri

Podul de la Călărași, pe DN 3 B, intră în reparații capitale: Investiție de 100 de milioane lei

Published

on

pod 4 calarasi

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

CNAIR au anunțat că Podul ,,Siderurgic” de la Călărași, o componentă importantă a Drumului TranRegio Brăila – Călărași – Frontieră Bulgaria, va fi supus unor reparații capitale începând cu acest an. Construit în 1991 și având o lungime impresionantă de 843 de metri, podul va fi adus la standardele actuale de siguranță și funcționalitate printr-un contract în valoare de aproape 100 de milioane lei.

Contractul, lansat în licitație de către CNAIR, va fi finanțat din Fonduri Europene, Programul Transport 2021-2027, reprezentând o investiție strategică pentru infrastructura de transport din zonă. Aceste lucrări de reparații capitale sunt considerate necesare, având în vedere că este prima intervenție majoră asupra podului în ultimii 30 de ani.

Potrivit caietului de sarcini consultat, expertiza tehnică realizată în 2020 a evidențiat o serie de degradări și defecte majore ale structurii podului, inclusiv fisuri, crăpături, beton dislocat și armături corodate.

Advertisement

Redacția Călărașipress.ro a semnalat aceste aspecte în mai multe materile: 

Podul de peste Siderurgic, reabilitat de urgență. Când încep lucrările și ce restricții se impun

Situația Podului de peste Canalul Siderurgic de la Călărași, pe masa Ministerului Transporturilor. Câți bani ar urma să aloce Guvernul pentru reparațiile capitale

Podul 4 din Călărași, pericol pentru șoferi (2022)

Lucrările de reabilitare urmăresc să aducă podul la parametrii normali de exploatare, să asigure rezistența, stabilitatea și să îmbunătățească siguranța și confortul utilizatorilor. Această inițiativă este inclusă în Master Planul General de Transport, subliniind importanța sa în cadrul rețelei de infrastructură rutieră națională.

Advertisement

Ofertele pentru contractul de reparații pot fi depuse până pe 6 iunie 2024, iar lucrările sunt planificate să dureze 24 de luni, cu o garanție de 5 ani. Odată finalizate, aceste reparații vor contribui semnificativ la îmbunătățirea condițiilor de transport în zonă și vor consolida legăturile dintre localități și regiuni, facilitând astfel mobilitatea și dezvoltarea economică.

Advertisement