Connect with us

La zi

Meditațiile, piața paralelă a educației. O analiză detaliată la Punctul Critic cu Bogdan Muzgoci

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Într-o societate în care educația este un pilon fundamental, discuțiile despre calitatea învățământului și nevoia crescută de meditații devin din ce în ce mai intense. Ultima ediție a emisiunii “Punctul Critic”, moderată de jurnalistul Bogdan Muzgoci de la TVR 1, a adus în prim-plan aceste preocupări.

Înainte de căderea regimului comunist, meditațiile erau rar solicitate, iar mulți elevi nu simțeau nevoia acestora. Totuși, pe măsură ce timpul a avansat, peisajul educațional s-a schimbat radical. Astăzi, mulți părinți recunosc că meditațiile au devenit necesare, iar calitatea învățământului este contestată de numeroase voci. Materiile de bază devin tot mai dificil de înțeles și de aprofundat, iar un număr din ce în ce mai mare de elevi și părinți apelează la meditații pentru a face față cerințelor academice.

Datele europene arată că fenomenul nu este specific doar României. În Franța și Germania, părinții cheltuiesc anual peste 3 miliarde de euro pentru cursuri suplimentare, reflectând o tendință generală de creștere a învățământului privat. În România, aproximativ 300 de milioane de euro sunt investite anual în meditații. Studiile indică faptul că aproape 60% dintre școlari și liceeni participă la meditații, iar fenomenul este în creștere.

Advertisement

Cu toate acestea, crescătoare numărului elevilor care fac meditații vine la pachet cu semnale alarmante. Unul din trei elevi de clasa a opta recunoaște că nu se simte pregătit suficient pentru Evaluarea Națională.

Într-o societate în care accesul la meditații devine din ce în ce mai dependent de resursele financiare ale familiilor, se conturează o posibilă discrepanță între clasele sociale. Copiii din familii defavorizate sunt adesea excluși din această formă de pregătire suplimentară.

De ce este necesară creșterea dependenței de meditații? Poate fi reglementată această piață paralelă? Există o compensare tacită a statului pentru salariile modeste din învățământ prin lăsarea liberă a meditațiilor? Ce șanse au copiii care nu beneficiază de meditații? Este posibil să avem performanță școlară fără a recurge la acestea? O reformă a examenelor naționale ar putea diminua necesitatea meditațiilor?

Ediția specială intitulată “Meditațiile, Piața Paralelă a Educației” dezbate aceste chestiuni cu scopul de a identifica soluții și de a iniția un dialog constructiv pentru o îmbunătățire reală a sistemului educațional în beneficiul tuturor elevilor.

Advertisement
Advertisement