Connect with us

Administrație Locală

Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în ședință ordinară

Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară, marţi, 30.01.2024, ora 16.30 în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi și prin mijloace electronice, respectiv aplicaţia whatsapp/SMS, cu următoarea ordine de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier local prin demisie a domnului Dincă Viorel – Dorinel şi declararea ca vacant a unui loc de consilier local.
  2. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune pentru imobilul ,,CASA”, imobil situat în municipiul Călăraşi, Bulevardul Gării, nr. 4, judeţul Călăraşi.
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Lotizare şi amenajare spaţii pentru loisir” QUEEN FOOD S.R.L., situat în strada Păcii, nr. 150, municipiul Călăraşi, judeţul Călăraşi.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Serviciului Public pentru Gestionarea Câinilor fără Stăpân Călăraşi.
  5. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 115/02.08.2017 privind stabilirea tarifului la biletele de călătorie și a abonamentului lunar pentru transportul public local de călători în municipiul Călărași, stabilirea prețului legitimațiilor și a gratuităților pentru pensionari și categorii de persoane pentru care se asigură protecția socială în conformitate cu prevederile legale.
  6. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Grupului de Lucru (GLL) şi aprobarea Planului Local de Acţiune în vederea implementării Strategiei Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2022 – 2027.
  7. Proiect de hotărâre privind acordarea avizului pentru schimbarea denumirii Şcolii Gimnaziale Speciale nr. 1 Călăraşi în Şcoala Profesională Specială ,,Sfânta Maria” Călăraşi.
  8. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici actualizaţi pentru obiectivul ,,Bloc de locuinţe sociale Tr. A+B”, din municipiul Călăraşi.
  9. Proiect de hotărâre pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Călăraşi nr. 263/27.11.2023 privind aprobarea repartizării și atribuirii în folosința gratuită a unui lot de teren situat în intravilanul municipiului Călărași cu destinația de construire locuință proprietate personală, conform prevederilor Legii nr. 15/2003, doamnei STAN MIHAELA.
  10. Proiect de hotărâre pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Călăraşi nr. 295/27.11.2023 privind aprobarea repartizării și atribuirii în folosința gratuită a unui lot de teren situat în intravilanul municipiului Călărași cu destinația de construire locuință proprietate personală, conform prevederilor Legii nr. 15/2003, doamnei BOLDINOG GEORGIANA.
  11. Proiect de hotărâre pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Călăraşi nr. 283/27.11.2023privind aprobarea repartizării și atribuirii în folosința gratuită a unui lot de teren situat în intravilanul municipiului Călărași cu destinația de construire locuință proprietate personală, conform prevederilor Legii nr. 15/2003, doamnei ILIE (NAE) MARIA COSMINA.
  12. Proiect de hotărâre pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Călăraşi nr. 294/27.11.2023 privind aprobarea repartizării și atribuirii în folosința gratuită a unui lot de teren situat în intravilanul municipiului Călărași cu destinația de construire locuință proprietate personală, conform prevederilor Legii nr. 15/2003, domnului BRANIŞTE EDUARD MARIUS.
  13. Proiect de hotărâre pentru revocarea poziţiei nr. 13 din Anexa nr. 2 a Hotărârii Consiliului Local al municipiului Călăraşi nr. 96/30.06.2021 privind aprobarea repartizării și atribuirii în folosința gratuită a unui număr de loturi din municipiul Călărași cu destinația de construire locuințe proprietate personală, conform prevederilor Legii nr. 15/2003.
  14. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 45/25.03.2021 pentru modificarea și completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Călărași nr. 49/29.03.2018 privind aprobarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al municipiului Călărași.
  15. Proiect de hotărâre pentru aprobarea studiului de oportunitate privind concesionarea prin licitaţie publică a unui teren aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Lotrului, nr. 5, în suprafaţă de 286 mp, cu numărul cadastral 26292, în vederea edificării unei locuinţe.
  16. Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitaţie publică a unui teren aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Lotrului, nr. 5, în suprafaţă de 286 mp, cu numărul cadastral 26292, în vederea edificării unei locuinţe.
  17. Proiect de hotărâre pentru aprobarea studiului de oportunitate privind concesionarea prin licitaţie publică a unui teren aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Banatului, nr. 27 (cartierul Oborul Nou), în suprafaţă de 294 mp, cu numărul cadastral 26354, în vederea construirii unei locuinţe.
  18. Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitaţie publică a unui teren aparţinând domeniului privat al municipiului Călăraşi, situat în intravilanul municipiului Călăraşi, strada Banatului, nr. 27 (cartierul Oborul Nou), în suprafaţă de 294 mp, cu numărul cadastral 26354, în vederea construirii unei locuinţe.
  19. Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurilor pentru vânzarea, prin licitaţie publică, a imobilului Bloc A38, tr. 2 (actual sc. 2), et. 1, ap. 2, strada Bucureşti, nr. 139, municipiul Călăraşi, judeţul Călăraşi.
  20. Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurilor pentru vânzarea unui imobil – teren, proprietate privată a municipiului Călăraşi, situat în strada Varianta Nord, nr. 41, în suprafaţă de 749 mp, carte funciară nr. 35278, în favoarea S.C. EXPERT CONSTRUCT CL S.R.L.
  21. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă al Consiliului local Călăraşi pe perioada 01.02.2024 – 30.04.2024.

Primar,

Dulce Marius Grigore

Advertisement

Administrație Locală

VIDEO. Copiii se joacă lângă șine. Parcul Constructorilor, vandalizat și nesigur

În municipiul Călărași, în cartierul 2 Moldoveni, zona cuprinsă între străzile Mușețelului și Știrbei Vodă, se află așa-numitul „Parc al Constructorului” – un spațiu destinat recreerii și jocului copiilor, dar care, în realitate, se transformă tot mai mult într-o zonă de risc. Principalul motiv de îngrijorare: o cale ferată activă traversează una dintre laturile parcului, fără niciun gard de protecție, fără avertismente, fără bariere.

Pentru cei mici, joaca în acest parc înseamnă adesea apropierea de șinele de tren, iar părinții spun că este imposibil să nu stea constant cu ochii pe ei. Dincolo de riscul evident, situația ridică întrebări serioase despre măsurile minime de protecție care ar trebui să existe într-un astfel de spațiu public.

„Un simplu gard ar face diferența. Nu cerem nimic sofisticat, doar o delimitare clară între locul de joacă și linia de tren. E prea aproape, prea periculos,” a declarat o mamă care frecventează parcul împreună cu fiica ei.

Primăria: „Parcul a fost reabilitat, dar vandalismul e constant”

Advertisement

Contactați pentru un punct de vedere, reprezentanții Primăriei Municipiului Călărași recunosc problema, dar atrag atenția asupra altui fenomen – distrugerea sistematică a parcului de către cetățeni.

„Parcul Constructorului a fost reabilitat de mai multe ori în ultimii ani. Din păcate, actele de vandalism sunt atât de frecvente încât întreținerea devine aproape imposibilă,” a declarat Dinu Artur, directorul Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Municipiului Călărași.

Bănci rupte, coșuri de gunoi distruse, gunoaie aruncate – toate acestea sunt realități constatate după fiecare intervenție de reamenajare.

Locatarii cer insistent instalarea unui gard care să delimiteze parcul de linia ferată, dar și supraveghere video sau măcar prezență periodică a poliției locale pentru a descuraja vandalismul. De cealaltă parte, autoritățile caută soluții.

„Responsabilitatea e comună – noi putem interveni, dar trebuie să existe și respect pentru spațiul public. Altfel, orice reabilitare e doar temporară,” a adăugat Dinu Artur.

Advertisement

 

Continue Reading

Administrație Locală

Noi măsuri de sporire a siguranței în parcurile din municipiul Oltenița

Primăria Municipiului Oltenița a emis astăzi, 6 iunie 2025, un comunicat oficial prin care aduce la cunoștința cetățenilor că bariera instalată la intrarea în Parcul Central a devenit funcțională, începând cu ora 12:00. Această măsură a fost adoptată în urma consultărilor detaliate cu reprezentanții Poliției Rutiere și ai Comisiei de Sistematizare a Circulației din cadrul primăriei. Decizia a fost motivată de necesitatea de a spori siguranța pietonilor, în special a copiilor, și de a preveni incidentele care au avut loc în trecut în această zonă, punând în pericol integritatea fizică a celor care frecventează parcul.

Scopul principal al instalării și activării barierei este de a asigura un mediu sigur și liniștit pentru toți cetățenii care utilizează Parcul Central ca spațiu de recreere și relaxare. Prin această inițiativă, Primăria Municipiului Oltenița își reafirmă angajamentul de a promova siguranța publică și de a răspunde nevoilor comunității. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă încurajăm să respectați noile reglementări pentru a contribui la menținerea unui spațiu public sigur și primitor pentru toți oltenițenii.

Continue Reading

Administrație Locală

Consilierii locali din Călărași au aprobat statul de funcții al Căminului Sf. Antim, într-o ședință extraordinară. Ce se întâmplă mai departe

După ce, în ședința ordinară din 29 mai, proiectul de hotărâre privind aprobarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice „Sf. Antim Ivireanul” din Călărași a fost respins ca urmare a numeroaselor critici privind legalitatea și impactul bugetar, consilierii locali au fost reconvocați astăzi, 5 iunie 2025, într-o ședință extraordinară pentru reluarea dezbaterilor asupra aceluiași proiect.

Proiectul de hotărâre propus de executivul local, semnat de primarul Marius-Grigore Dulce, prevede menținerea unui total de 55 de funcții în cadrul căminului – din care 44 sunt destinate personalului de specialitate și 11 personalului administrativ. Documentația aferentă a fost completată cu o serie de justificări suplimentare privind respectarea reglementărilor în vigoare și cerințele legislative.

Una dintre cele mai notabile schimbări față de ședința precedentă a fost modificarea poziției politice a consilierilor locali ai Alianței pentru Unirea Românilor și ai Partidului Național Liberal. Dacă în data de 29 mai aceștia au votat împotriva proiectului, invocând lipsa de legalitate și costurile nejustificate, astăzi, cei patru consilieri AUR și o parte dintre liberali au adoptat o nouă abordare și au votat în favoarea proiectului, contribuind decisiv la adoptarea acestuia.

Modificări operate: transformări de posturi, fără extinderea structurii

Proiectul actual propune reorganizarea posturilor existente, fără a modifica numărul total de funcții. Astfel:

Advertisement
  • Se transformă două funcții de medic specialist în două funcții de medic primar;
  • Se înființează o funcție de asistent medical în locul uneia de nutriționist (post ocupat prin voluntariat);
  • Se modifică două funcții de maseur în funcții de brancardier și spălătoreasă;
  • Se adaptează posturi de infirmier și asistent medical pentru a răspunde mai bine nevoilor din teren;
  • În compartimentul administrativ, un post de inspector de specialitate se transformă în magaziner.

Executivul susține că toate aceste modificări au fost făcute în conformitate cu legislația în vigoare (Legea 296/2023, HG 867/2015, OUG 57/2019), fără creșteri artificiale ale cheltuielilor de personal.

Argumente financiare: presiune bugetară, dar și venituri proprii estimate

Potrivit notelor de fundamentare, funcționarea unității în 2025 presupune o suplimentare bugetară de aproximativ 1,1 milioane lei, dar sunt estimate și venituri proprii de peste 415.000 lei, provenite din contribuțiile beneficiarilor și susținătorilor legali. Din bugetul de stat, prin bugetul municipiului Călărași, sunt deja alocate sume pentru acoperirea parțială a cheltuielilor de personal și funcționare.

Ce se întâmplă mai departe?

Proiectul de hotărâre aprobat în ședința extraordinară a Consiliului Local Călărași din 5 iunie 2025, privind aprobarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice „Sf. Antim Ivireanul”, are o legătură directă și strategică cu decizia Consiliului Județean Călărași de a închide Unitatea de Asistență Medico-Socială și de a comasa această structură cu Căminul Sf. Antim.

Ce înseamnă, concret, această aprobare?

  1. Pregătirea instituțională pentru comasare:
    Prin aprobarea noului stat de funcții, Căminul Sf. Antim își adaptează organigrama pentru a putea prelua resursa umană și responsabilitățile Unității de Asistență Medico-Socială închise de CJ. Este o condiție tehnică esențială pentru ca această comasare să funcționeze legal și operațional.

  2. Asigurarea pragului de 50 de posturi:
    Potrivit OUG nr. 156/2024, doar instituțiile cu minimum 50 de angajați pot funcționa cu personalitate juridică și beneficia de finanțare. Noul stat de funcții menține 55 de posturi (44 personal de specialitate + 11 personal administrativ), tocmai pentru a garanta continuitatea finanțării și validitatea juridică a Căminului.

  3. Preluarea personalului redistribuit:
    Personalul disponibilizat din fosta unitate medico-socială a CJ urmează să fie redistribuit, iar Căminul Sf. Antim devine principala structură absorbantă, având posturi reorganizate tocmai în acest scop (ex. înlocuirea unor funcții inactive cu funcții operaționale – îngrijitori, medici primari, brancardieri etc.).

  4. Adaptarea la cerințele bugetare și legislative pentru 2025:
    Acest proiect face parte din strategia locală de adaptare la măsurile de austeritate și reorganizare impuse de guvern. Este un exemplu de comasare și eficientizare, fără desființarea completă a serviciilor, ci prin integrarea lor într-o structură funcțională deja existentă.

Continue Reading