Connect with us

Știri

Anunț public – Primăria Lehliu Gară

ANUNT privind “Ajutorul de incalzire a locuintei” pentru sezonul rece din perioada 01.11.2023 – 31.03.2024 INCEPÂND CU DATA DE 01.11,2023 LA SEDIUL PRIMÄRIEL/PARTER/ASISTENTA SOCIALA- PENTRU A BENEFICIA DE AJUTORUL PRIVIND INCALZIREA LOCUINTEI PERSOANELE ELIGIBILE SE VOR PREZENTA CU URMATOARELE DOCUMENTE:

Acte necesare intocmirii dosarului pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei:    

  • cerere şi declaraţie pe proprie răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei – formulare tip (puse la dispoziţie de către Direcţia de Asistenţa Socială Targoviste);
    •    copie după actele de identitate pentru toţi membrii familiei care au acelaşi domiciliu sau reşedinţă la adresa la care se solicită ajutorul, sau locuiesc şi se gospodăresc împreună, sunt înscrise în carte de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;
    •    certificate de naştere pentru copiii minori sub 14 ani;
    •    adeverinţă de la asociaţia de proprietari/locatari pentru persoanele care nu au domiciliul sau resedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul, din care să rezulte că sunt înscrise în carte de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;
    •    acte din care să rezulte calitatea titularului cererii faţa de locuinţa pentru care solicită ajutorul:

–          proprietar: copie contract de vânzare – cumpărare, extras de carte funciară;

–          chirias:contract de închiriere valabil la data depunerii;

–    împuternicit: împuternicire din partea proprietarului locuinţei sau a titularului contractului de închiriere;

Advertisement
  •  acte doveditoare privind veniturile nete lunare realizate de către membrii familiei în luna anterioară depunerii cererii :
    –    adeverinţă de salariu cu venitul net, inclusiv valoarea bonurilor de masă;
    –    cupoane de pensii;
    –    cupoane indemnizaţiipentru creşterea copilului până la vârsta de 2 sau 3 ani;
    –    cupoane indemnizaţii lunare pentru persoanele cu handicap, inclusiv bugetul complementar;
    –    cupoane alocaţii de stat pentru copii;
    –    alocaţii pentru minorii daţi în plasament familial sau încredinţaţi spre creştere şi educare;
    –    acte doveditoare ale veniturilor provenite din închirieri, dobânzi, dividende, părţi sociale, renta/subvenţie agricolă, etc.;
    –    declaraţie privind alte venituri realizate;
    •    pentru ajutorul de încălzire a locuinţei cu gaze naturale –  factură de plată, proces verbal de punere in functiune centrala/convector.
  • Certificat fiscal Taxe si Impozite.

Orice modificare intervenita in componenta familiei si a veniturilor acesteia se comunica primarului, in termen de 5 zile de la data modificarii, prin depunerea unei noi cereri si declaratii pe propria raspundere.

Familiile si persoanele singure care au in proprietate cel putin unul dintre bunurile cuprinse în  Anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.70/2011, nu beneficiază de ajutor pentru incalzirea locuintei.

Pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în declaraţiile pe propria răspundere se vor efectua anchete sociale pentru cel putin 60% dintre beneficiarii dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinţei. Dacă în urma anchetelor sociale se constată că titularul nu a declarat corect componenţa familiei, veniturile membrilor acesteia şi bunurile deţinute, sumele plătite necuvenit se vor recupera, în condiţiile legii.

Neîndeplinirea obligaţiei titularului de a menţiona corect componenţa familiei, veniturile membrilor acesteia, precum şi bunurile mobile şi imobile deţinute, aşa cum sunt acestea trecute în formularele tip, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 200 lei la 1000 lei.

Advertisement

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading

Știri

Regulamentul Căminului „Sfântul Antim Ivireanul”, aprobat cu rezerve: consilierii cer transparență și claritate

Consiliul Local al municipiului Călărași a aprobat, cu observații și abțineri, regulamentul de organizare și funcționare al Căminului pentru persoane vârstnice „Sfântul Antim Ivireanul”, în cadrul proiectului de hotărâre nr. 5 aflat pe ordinea de zi.

Proiectul a primit aviz favorabil din partea Comisiei de Servicii Publice, însă în plenul ședinței au fost exprimate nemulțumiri privind modul în care a fost redactat și prezentat documentul, format din peste 80 de pagini.

Consilierul Costin Milescu (USR) a propus ca în viitor astfel de regulamente să fie însoțite de o fișă de revizie, pentru a evidenția punctual modificările față de forma anterioară:

„E dificil să compari 80 de pagini cu alte 80 din hotărârea precedentă. Ar fi mult mai eficient dacă am avea o fișă cu reviziile – să știm ce s-a schimbat și unde. Altfel pierdem timp și consistență în analiză.”

Consilierul PNL Viorel Ivanciu a ridicat, la rândul său, observații ale grupului politic pe marginea regulamentului, sugerând că anumite prevederi sunt neclare sau incorecte:

Advertisement

„Considerăm că anumite lucruri nu sunt făcute bine. Am vrea ca observațiile să fie transmise celor care au întocmit proiectul, pentru a fi discutate și remediate, fără a pierde timp suplimentar în plen.”

Georgiana Teodorescu a reacționat scurt:

„Era bine dacă le primeam și noi de ieri…”

În ciuda obiecțiilor, regulamentul a fost supus la vot și a fost adoptat cu 12 voturi pentru, 4 împotrivă (grupul AUR) și 4 abțineri (grupul PNL).

Continue Reading

Știri

Oltenița: Scăpăm de țânțari, ne bucurăm de vară!

Primăria Municipiului Oltenița a anunțat că se derulează două nopți de tratamente împotriva țânțarilor în toată localitatea — vineri și sâmbătă, 4 și 5 iulie, între orele 22:00 și 05:00, pentru ca locuitorii să se poată bucura de serile de vară fără disconfortul provocat de insecte.

🦟 Scăpăm de țânțari, ne bucurăm de vară!

Primarul orașului transmite că activitățile se desfășoară cu folosirea substanțelor omologate și avizate, garantând siguranță pentru oameni și animale. Acțiunea vizează reducerea semnificativă a populațiilor de țânțari și alte insecte care pot afecta confortul nocturn al cetățenilor.

Ce trebuie să știți

Advertisement
  • Acțiunea va acoperi întreg teritoriul orașului Oltenița, inclusiv zone rezidențiale și spații publice.
  • Este posibilă reprogramarea intervenției în funcție de evoluția condițiilor meteorologice — dacă vremea nu permite, primăria va comunica o dată alternativă.
  • Apicultori, atenție: vă rugăm să protejați stupii în perioada tratamentelor, pentru a preveni orice risc asupra albinelor.

De ce contează

Serile liniștite de vară sunt prețuite de toți. Cu acțiuni proactive și planificate, autoritățile locale urmăresc să creeze un mediu mai plăcut pentru socializare, relaxare în aer liber și plimbări nocturne în liniște.

Recomandări practice pentru cetățeni înainte de tratament:

  • Dacă locuiți în apropierea zonei tratate, feriți ferestrele și ușile între orele menționate.
  • Acoperi recipientele cu miere și apă, protecte stupii — pentru apicultori.
  • Respectați eventualele instrucțiuni suplimentare comunicate de Primărie în cazul reprogramării.

Astfel de acțiuni de deratizare sunt tot mai necesare în sezonul cald pentru a limita transmiterea bolilor de către insecte, dar și pentru a ridica calitatea vieții comunității. Oltenița spune “adio” țânțarilor și salută serile liniștite de vară!

Continue Reading