Connect with us

Știri

VIDEO. Daniela Arbagic, despre rezultatele controalelor din subordinea DGASPC Călărași

Published

on

Daniela Arbagic -DGASPC Călărași

În data de 3 august 2023, directoarea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Călărași, Daniel Arbagic, a luat parte la o conferință de presă organizată la sediul organizației județene a Partidului Social Democrat Călărași. Acesta a prezentat rezultatele controalelor mixte efectuate în trei dintre centrele destinate adulților cu dizabilități.

În cadrul verificărilor, inspectorii din cadrul Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială, Comisariatului Județean pentru Protecția consumatorilor, Direcția de Sănătate Publică, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Direcția Sanitară Veterinară pentru Siguranța Alimentelor, Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Barbu Știrbei” și Inspectoratul de Poliție Județean au pus accentul pe zona administrativă de funcționare a acestor instituții.

Advertisement

Ca urmare a acestor controale, au fost identificate anumite aspecte ce țin de documentele privind planul de siguranță la sănătatea fizică, reînnoirea unor avize sau certificate de conformitate pentru produsele de dezinfecție utilizate. Ca urmare a deficiențelor constatate, conducerea DGASPC Călărași a fost sancționată. Cu toate acestea, conducerea direcției a asigurat că toate problemele identificate au fost remediate și că măsuri corespunzătoare au fost luate pentru a asigura un mediu sigur.

Mă aflu în fața dumneavoastră cu câteva din concluziile acestor inspecții desfășurate la nivel național din care sigur că au făcut parte și centrele din subordinea DGASPC Călărași. După cum știți, în perioada 10-15.07 au fost realizate aceste controale, echipele mixte stabilite prin ordin de prefect.

La nivelul DGASPC au fost verificate trei centre pentru adulții cu dizabilități, respectiv CIA Ciocănești, CABR Oltenița și CABR Vâlcelele, o locuință protejată, destinată pentru victimele violenței domestice și 15 servicii sociale destinate copiilor. Aici mă refer la 8 servicii sociale din cadrul centrului de la Perișorul, pentru că fiecare vilă este licențiată separat și de asemenea este un complex care cuprinde 8 vile. La fel, avem două servicii sociale destinate copiilor cu măsură de protecție de tip rezidențial la Serandu, căsuță de tip familial 1 și 2, încă două servicii rezidențiale la Făurei, căsuțele Orhideea și Floarea de Colți.

Advertisement

În afara acestor căsuțe, au mai fost inspectate Centrul de Plasament pentru copii cu handicap sever din Calarasi, Centrul de primire în regim de urgență Sfânta Maria și Centrul maternal. În toate aceste servicii sociale s-au derulat inspecții concomitent, deci toți inspectorii, în același timp, au desfășurat inspecția, fiecare centru fiind nevoit să pună la dispoziție toate documentele și de natură administrativă, și de natură socială. Important este să precizăm că acest control, a pornit de la ideea identificării unor abuzuri în rândul persoanelor vulnerabile.

În schimb totul s-a orientat în final mai mult către partea administrativă, așa încât și noi la nivel de DGASPC am fost sancționați cu anumite probleme pe care pe unele dintre ele le-am remediat deja, unele sunt în curs de remediere. Aici mă refer la documente care țin de planul de siguranță al sănătății fizice, de exemplu, sau reînnoirea unor avize, ori reînnoirea unor certificate de conformitate a unor produse de dezinfecție pe care noi le utilizăm.”

Advertisement

Știri

Constantin Bîrcă își anunță candidatura pentru un nou mandat de deputat în Parlamentul României

Published

on

Constantin Bîrcă, deputat PSD Călărași, a anunțat astăzi că va candida pentru un nou mandat în Parlamentul României. După patru ani de activitate parlamentară, Bîrcă a subliniat realizările sale în sprijinul agriculturii românești și modernizării infrastructurii de irigații, precum și eforturile de a reprezenta interesele județului Călărași la nivel național. „În acest timp, împreună am reușit să aducem îmbunătățiri esențiale în sprijinirea fermierilor noștri, să susținem modernizarea infrastructurii de irigații și să ne asigurăm că vocile noastre sunt auzite la nivel național”, a declarat Bîrcă. 

„Dragi călărășeni, După patru ani de muncă dedicată în slujba comunității și a agriculturii românești, am decis să îmi depun din nou candidatura pentru un nou mandat de deputat. În acest timp, împreună am reușit să aducem îmbunătățiri esențiale în sprijinirea fermierilor noștri, să susținem modernizarea infrastructurii de irigații și să ne asigurăm că vocile noastre sunt auzite la nivel național. Cu sprijinul vostru, sunt pregătit să continui această luptă pentru un viitor prosper, bazat pe dezvoltare durabilă și pe protejarea resurselor noastre locale. Haideți să facem împreună următorul pas pentru Călărași și pentru România! Avem o echipă puternică și unită pe care PSD Călărași o trimite în Parlamentul României”, a scris deputatul într-o postare adresată călărășenilor pe o rețea de socializare.

Advertisement

Constantin Bîrcă, ales deputat în 2020, a fost activ în cadrul Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice, unde ocupă funcția de secretar, și din aprilie 2023, face parte și din Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă. De-a lungul mandatului său, Bîrcă a avut 72 de intervenții parlamentare, a inițiat 77 de propuneri legislative, dintre care 27 au fost promulgate legi, și a depus 24 de declarații politice scrise.

Activitatea parlamentara în cifre:

Luări de cuvânt: la 72 puncte de sumar (în 51 ședințe)
– din care declarații politice: 23
Declarații politice depuse în scris: 24
Propuneri legislative inițiate: 77, din care 27 promulgate legi
Întrebări si interpelări: 12
Moțiuni: 6

Advertisement

Continue Reading

Știri

O femeie din Călărași de 35 de ani a căzut de la etajul 3 în timp ce întindea rufele. În ce stare se află

Published

on

O femeie de 35 de ani din municipiul Călărași a suferit răni grave după ce a căzut de la etajul 3 al blocului în care locuiește, în timp ce încerca să întindă rufele. Incidentul a avut loc pe 17 octombrie 2024, în jurul orei 10:25. Conform relatărilor polițiștilor și din partea martorilor, femeia se afla pe balconul apartamentului în care locuia, care mai apoi s-a desprins și a căzut. Din fericire, bucata de beton a rămas suspendată la etajul doi și nu a strivit victima. 

La data de 17 octombrie a.c., în jurul orei 10:30, polițiștii din cadrul Biroului Ordine Publică au fost sesizați, prin apel 112, de către o femeie, de 39 de ani, cu privire la faptul că o persoană a căzut de la etajul 3 al unui bloc. În urma primelor verificări efectuate, a reieșit faptul că, în jurul orei 10:25, o femeie, de 35 de ani, în timp ce se afla la domiciliul său din municipiu, încercând să întindă rufele pe culmea exterioară, s-ar fi urcat pe o bucată de beton și s-ar fi dezechilibrat, ulterior căzând. Aceasta a fost preluată de un echipaj medical, care a transportat-o pe aceasta la o unitate spitalicească, în vederea acordării de îngrijiri medicale. În cauză, a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă”, a relatat IPJ Călărași imediat după incident.

Advertisement

Starea femeii

Femeia de 35 de ani a ajuns la spital în stare conștientă și cooperantă, cu parametrii vitali în limite normale. Ea a suferit un politraumatism prin precipitare, inclusiv un traumatism craniofacial și fracturi la nivelul membrelor. După primele investigații, a fost transferată la Spitalul de Urgență Floreasca pentru tratament suplimentar, având nevoie de supraveghere de specialitate din partea unei echipe pluridisciplinare, precizează Spitalul Județean de Urgență Călărași.

Reacția vecinilor

Vecinii au fost cu adevărat îngrijorați de situație, având în vedere că și ei folosesc aceleași balcoane. „A căzut balconul de sus. Și eu în fiecare seară stau și fumez pe balcon acolo”, a declarat un martor. „Era plină de sânge la cap, se mișca, apoi a venit soțul ei. Striga lumea la el să nu o miște, să aștepte să vină SMURD”, a mai spus acesta. 

Un vecin a comentat despre starea precară a balcoanelor:

Advertisement

Vecin: Blocurile sunt foarte degradate și înauntru, și balcoanele. Uite ce frumos e în partea cealaltă.

Reporter: Credeți că sunt periculoase aceste balcoane?

Vecin: Da, mai ales pentru copii. Dacă iese un copil acolo și tu nu ești acasă, a căzut cu totul.

Advertisement

Un alt vecin a subliniat riscurile: „Dacă noi ne lăsăm pe el, cădem cu totul. Sunt vechi și dacă te pui peste el, gata, te duci cu totul. Aici sunt de pe vremea lui Ceaușescu.”

Ce spun autoritățile

La fața locului au sosit și reprezentanții Primăriei Municipiului Călărași. George Tudor, de la Serviciul Public Centrale Termice și Administrare Fond Locativ (SPCTA-FL) Călărași, a declarat: „Este o proprietate privată, este un bloc construit în anii 70. A făcut parte din fondul locativ de stat și apartamentele au fost vândute în anii 90 chiriașilor din acel moment. Nu este în proprietatea UAT Călărași.”

Advertisement
Continue Reading

Știri

Ajutor pentru încălzirea locuinței în Călărași: Cererile pot fi depuse începând cu 21 octombrie 2024

Published

on

Primăria Municipiului Călărași a anunțat lansarea programului de ajutor pentru încălzirea locuinței în sezonul rece 2024-2025. Începând cu 21 octombrie 2024, cetățenii pot depune cererile pentru acordarea ajutoarelor la sediul Direcției de Asistență Socială (DAS) pentru încălzirea cu gaze naturale, energie electrică, lemne și combustibili petrolieri. Dosarele pentru încălzirea prin sistemul centralizat vor fi depuse la sediul Serviciul Public Centrale Termice și Administrare Fond Locativ (SPCTFL) Călărași.

Cererile și declarațiile pe propria răspundere vor fi puse la dispoziția solicitanților de către DAS, pentru acele persoane care au domiciliul pe raza Municipiului.

Advertisement

Depunerea cererilor completate și a documentelor doveditoare anexate se va face la sediul DAS, individual pentru ajutoarele de încălzire cu combustibili solizi sau petrolieri, gaze naturale şi energie electrică, iar pentru ajutoarele de încălzire cu energie termică depunerea se va face individual sau prin reprezentanții asociațiilor de proprietari.

De asemenea acestea vor fi publicate pe site-ul Primăriei Municipiului Călărași, respectiv https://das.primariacalarasi.ro/, împreună cu documentele necesare, cuatumul ajutoarelor de încălzire și lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței. Astfel, documentele vor putea fi transmise și on-line la adresa de e-mail: [email protected] Pentru informații suplimentare, vă puteți adresa la telefonul: 0242/313151.

Dosarele pentru acordarea ajutorului de încălzire (gaze naturale, energie electrică, lemne, cărbuni și combustibili petrolieri) se depun începând cu 21.10.2024 la ghișeul Direcției de Asistență Socială, iar dosarele pentru sistemul centralizat se depun la sediul SPCTFL Călărași (fost bloc Flora), în fiecare zi lucrătoare între orele 08.30 -14.00. Formularele de cerere se găsesc la ghișeele DAS, SPCTFL și ale Primăriei municipiului Călărași. Cererea tipizată va fi completată cu numele titularului în clar, va fi datată și semnată de acesta.

Advertisement

Termenul limită de depunere a cererilor şi declaraţiilor pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei aferent lunii noiembrie 2024 este până la data de 20.11.2024.

După această dată se vor înregistra cereri, dar consumatorii vor primi acest ajutor astfel:
– începând cu luna depunerii cererii pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective;
– începând cu luna următoare pentru cei care au depus documentele după data de 20 a lunii respective.

Pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în cererile pentru acordarea ajutorului pentru încălzire primarii au obligaţia de a efectua anchete sociale pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în cererea beneficiarilor dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinţei. Anchetele sociale pot fi efectuate şi la sesizarea unor terţi.

Advertisement

În cazul solicitării ajutoarelor pentru energie electrică, anchetele sociale se efectuează obligatoriu pentru toate situațiile, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în vederea verificării sistemului de încălzire utilizat.
Dacă în urma întocmirii anchetei sociale se constată că, la completarea cererii nu s-au declarat date corecte, dreptul la încălzirea locuinţei încetează începând cu luna următoare, iar sumele plătite necuvenit cu acest titlu se recuperează în condiţiile legii.

𝐈𝐌𝐏𝐎𝐑𝐓𝐀𝐍𝐓

Ajutorul se acordă pentru un singur sistem de încălzire! Referitor la dovada veniturilor din pensii este reprezentată de ultimul cupon de pensie emis înainte de recalcularea acestora, respectiv cel din august 2024.

Ce obligaţie au beneficiarii ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei:
– să anunţe la Primărie orice modificare intervenită în componenţa familiei sau veniturilor de natură a conduce la modificarea ajutorului acordat.
– modificările se anunţă prin depunerea unei noi cereri și declaraţii însoţită de actele care atestă modificarea, în termen de 5 zile de la producerea acestora.

Advertisement

Cine depune cererea:
Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei este:
– proprietarul locuinţei;
– persoana care a înstrăinat locuinţa pe baza unui contract cu clauză de întreţinere;
– titularul contractului de închiriere;
– alt membru de familie major şi legal împuternicit de proprietar/titular de contract de închiriere;
– reprezentant legal pentru persoane singure care nu au împlinit 18 ani.

 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate