Se va moderniza Gara Ciulnița, inclusiv legătura cu Gara Călărași Sud, prin lucrări finanțate din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat în valoare de 309 milioane lei, fără TVA, conform CFR Infrastructură.
Au început pregătirile inițiale pentru demararea lucrărilor de modernizare, iar constructorul a stabilit etapele de execuție pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare, având în vedere programul de circulație al trenurilor de călători în sezonul estival. Astfel, se va începe cu modernizarea liniilor utilizate pentru manevre, expediții sau primiri-expedieri de trenuri de marfă. Aceasta se face în scopul de a evita perturbările în programul de călătorii al trenurilor.
Circulația trenurilor de călători nu va fi afectată.
Lucrări efectuate în Stația Ciulnița:
– Liniile L4, L5 și L7 – L10 vor fi dotate cu linii de contact, deoarece în prezent nu sunt electrificate.
Principalele obiective ale programului de modernizare pentru Gara Ciulnița sunt:
– Lucrări de terasamente
– Modernizarea liniilor
– Amenajarea peroanelor
– Construcția de pasarele pietonale
– Construcția unui tunel pietonal
– Lucrări civile pentru exploatarea feroviară
– Instalarea de echipamente pentru energoalimentare și telecomunicații
Prin aceste lucrări de modernizare se urmăresc următoarele obiective:
– Creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h
– Optimizarea capacității de tranzit pentru trenurile de marfă
– Asigurarea facilităților de acces la standarde europene pentru călători, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități
Principalele lucrări ce vor fi efectuate în Gara Ciulnița includ:
– Înlocuirea șinelor, a traverselor cu beton și a sistemelor de prindere elastică pe liniile 1-3 și pe linia spre Călărași
– Instalarea unui sistem de centralizare electronică care va fi conectat la secțiile de circulație adiacente
– Reabilitarea liniilor de contact
– Montarea de stâlpi și catenare noi pe liniile 1, 2 și III (km 108+300 – 109+700), montarea de catenară nouă pe stâlpii existenți pe celelalte linii abătute, montarea de stâlpi, ancore și catenară nouă pe linia spre Călărași Nord, între schimbătorul 7 și semnalul de intrare dinspre Călărași
– Iluminarea zonei macazurilor de la capetele stației
– Lucrări de telecomunicații pentru a asigura comunicarea între cele două districte
– Instalarea unui sistem de informare a publicului călător
– Construirea unui peron la linia II B (cu lățimea de 3,5 m și lungimea de 4 m) și dotarea cu o copertină
– Construirea unui peron intermediar între liniile IIB și III (cu lățimea de 3,05 m și lungimea de 275 m) și dotarea cu o copertină
– Construirea unui peron intermediar între liniile IV și 6 (cu lățimea de 8,4 m și lungimea de 400 m) echipat cu marcaje pentru persoanele cu dizabilități
– Rectificarea peronului suplimentar de la linia I pentru a permite o trecere liberă și dotarea cu o copertină
– Construirea unei noi pasarele pietonale de 25,20 m pentru a facilita accesul de la clădirea principală la peronul intermediar dintre liniile IV și 6
– Asigurarea iluminatului pentru peroane, copertine și pasarela pietonală
– Lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la km 107+915, intersecția cu strada Barierei
– Lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la km 1+120, în direcția Călărași Nord, intersecția cu DN3A
– Lucrări de interfațare a trecerilor la nivel cu calea ferată de la km 1+675 și km 111+178, cu noua Instalație de Centralizare Electronică
– Reparații la clădirea substației de tracțiune – bloc de comandă
– Lucrări de amenajare în clădirile de exploatare CED, inclusiv crearea unei platforme pentru grupul Diesel-Generator al Instalației de Centralizare Electronică.