Connect with us

Știri

Primăria Călărași oferă servicii pentru copiii cu dizabilități din Călărași

Published

on

Centrul de Zi pentru Copiii cu Dizabilități, din subordinea Direcției de Asistență Socială Călărași, oferă servicii de recuperare/reabilitare unui număr de 20 de copii, cu vârsta cuprinsă între 3 și 18 ani, care dețin certificat de încadrare în grad de handicap. Capacitatea serviciului social este, conform licenței de funcționare, de 20 de beneficiari, la momentul actual fiind ocupate toate locurile.
Contractul de acordare a serviciilor sociale se încheie pe o perioadă de un an, gratuit, cu posibilitatea prelungirii acestuia prin act adițional, doar în situațiile în care în perioada contractuală au fost atinse obiectivele stabilite de echipa multidisciplinară.
Serviciile acordate în cadrul Centrului de Zi pentru Copiii cu Dizabilități sunt gratuite.
Acest centru oferă următoarele tipuri de servicii:
• recuperare/reabilitare funcțională: kinetoterapie, terapie ocupațională, terapie prin masaj, logopedie;
• consiliere părinți („Școala pentru părinți”);
• consiliere psihologică;
• informare și consiliere socială;
• integrare și participare socială.
Programul de funcționare al Centrului de Zi pentru Copiii cu Dizabilități este următorul:
• luni-joi: 08:00-16:30;
• vineri: 08:00-14:00.
Înscrierea potențialilor beneficiari se face pe tot parcursul anului calendaristic, în limita locurilor disponibile, respectându-se ordinea depunerii cererilor.
În cazul îndeplinirii condițiilor de admitere și constatării indisponibilității locurilor, cererea este înscrisă pe lista de așteptare, iar la eliberarea unui loc procedura de admitere este reluată.
Actele necesare înscrierii în Centrul de Zi pentru Copiii cu Dizabilități sunt următoarele:
• cererea de înscriere tip adresată primarului municipiului Călărași, formulată de către reprezentantul legal, care se depune la sediul Centrului din str. Prel. Bucureşti, nr. 10 sau la sediul Direcției de Asistență Socială Călărași;
• copie a certificatului de naştere/C.I. a persoanei cu handicap;
• copie a certificatului şi a hotărârii de încadrare în grad de handicap, valabil la data depunerii cererii de înscriere, precum şi copie după toate anexele atașate acestuia;
• copie a actelor de identitate ale părinţilor/reprezentantului legal;
• copie a certificatului de căsătorie/deces/hotărâre de încredințare a minorilor la unul din părinți (după caz);
• adeverinţă de la medicul de familie, din care să reiasă istoricul bolilor, vaccinările şi aviz epidemiologic;
• adeverință de la medicul specialist, prin care se recomandă kinetoterapie (în cazul în care nu este trecut în Planul de Recuperare atașat Certificatului de încadrare în grad de handicap), precum și un plan de exerciții eliberat de medicul specialist sau balneofizioterapeut;
• adeverinţă de asistent maternal şi copie a dispoziției sau sentinţei prin care se încredințează copilul.

Advertisement