26 DE KILOMETRI DE ASFALT ÎN LEHLIU GARĂ
Necesitatea şi oportunitatea promovării investiţiei publice din categoria prevăzută la art. 4 alin. (1) Iit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021. Lehliu Gară este un oraş situat în judeţuI Călăraşi, format din localitatea componentă Lehliu Gară (reşedinta), si din satele Răzvani şi Buzoeni. Oraşul se află în Câmpia Bărăganului şi este traversat de autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, pe care este deservit de o iesire, precum şi de şoseaua natională DN3, care leagă Călăraşul de Bucureşti. La Lehliu Gară, din acest drum se ramifică şoseaua naţionată DN3A, care duce la Fetești.
Străzile ce fac obiectul investiţiei se află situate în intravilanul:
Oraşului Lehliu Gară: APUSULUI, LUMINISULUI, PĂDURII, MĂTĂSII, INTRAREA DIN TCIF, INTRAREA RITMULUI, INTRAREA INDUSTRIEI, SEREI, MIHAI VITEAZU, CHESCA ION, MIRCEA CEL BATRAN, ELEFTERIE PAPADISIA, FERMIERULUI, SCRIITOR NICOLAE VELEA III, SPICULUI, SCRIITOR NICOLAE VELEA II, SCRIITOR NICOLAE VELEA l, MIHAIL SADOVEANU, DR.RAMETA ION, VALAHIA, PROF ZAFIU MARIN, PROF.IONITA DUMITRU, BELSUGULUI, GEORGE COSBUC, BARBU STIRBEI, VALEA SEACA, PARCULUI, VLASTARULUI;
Sat Razvani: LALELELOR, TOAMNEI, LUCIAN BLAGA, NARCISELOR TR.I, ZORILOR, VASILE ALECSANDRI, I.L.CARAGIALE, CRIZANTEMELOR TR.I, SF,CONSTANTIN TR.I, TRANDAFIRILOR TR.I, NUFARULUI TR.I, VERII, NARCISELOR TR.II CRIZANTEMELOR TR.II, STR.SF.CONSTANTIN TR.II, TRANDAFIRILOR TR.II, NUFARULUI TR.II, IDECEMBRIE, VESELIEI, BUJORILOR, TINERETULUI, CETATUIEI, NICOLAE BALCESCU
Sat Buzoeni: MARIN PREDA, TEIULUI, LUCEAFARULUI, STEJARULUI, CULTURII, SF.NICOLAE, SPERANTEI, ROZELOR, ION CREANGA, MAGNOLIEI, PRIMAVERII, ALEEA CIMITIRULUI.
Străzile mai sus menţionate sunt străzi principale şi secundare în localităţi urbane şi rurale, ce asigură Iegătura cu drumul naţional DN 3 şi implicit cu autostrada A2 şi au lungimi cuprinse intre 71.29 ml şi 1046,82 ml, însumând o lungime de 26.958,77m (distanţa măsurată inter-ax), respectiv 26.652,17m, lungime real modernizată.
Neceşitatea acestui proiect a apărut deoarece străzile nu corespund traficului actual şi de perspectivă, au o capacitate de circulaţie redusă şi nu se Incadrează în standardele şi normativele în vigoare. Traficul rutier, şi mai ales traficul greu, au cunoscut o creştere importantă în ultimil ani, fiind necesare măsuri de sporire a capacitălii de circulaţie, a fluenţei şi a siguranţei rutiere. Circulaţia pe aceste. străzi întâmpină dificultăţi majore şi riscuri de accidente din cauza degradărilor, a lipsei elementeior geometrice, a lipsei îmbrăcăminţilor moderne etc. Străzile au o importanţă deosebită pentru dezvoltarea oraşului Lehliu Gară, deoarece reprezintă o rută alternativă a DN 3 şi totodată legături ale locuinţelor, spaţiilor publice. Scopul realizării acestui proiect este de a îmbunătăţi infrastructura de transport în zonă, ceea ce va conduce la o rată crescută a mobilităţil şi accesibilităţii a persoanelor şi a bunurilor în zona respectivă şi reducerea timpului de transport.
În urma consultărilor la nivel local, dintre administraţie şi cetăţeni, cu privire la necesităţile aceştia din urmă şi-au exprimat opinia că modernizarea infrastructurii rutiere este prioritar pentru dezvoltarea durabiiă şi creşterea calităţii vieţii. Oportunitatea promovării investiţiei a apărut în contextul în care Beneficiarul doreşte să asigure condiţii de trafic civilizat, la standarde de Inaltă calitate, atât locuitorilor oraşului Lehliu Gară şi a satelor componente, cât şi persoanelor care tranzitează zona.
Acest prolect este relevant pentru Imbunătăţirea infrastructurii de transport locale, judeţene şi regionale al cărui obiectiv îl reprezintă îmbunălăţirea accesibilităţii regiunii şi mobilitătii populaţiei, bunurilor şi serviciilor în vederea stimulării dezvoltării economice durabile.