Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Ședință ordinară la Consiliul Județean Călărași, miercuri 27 aprilie. Vezi ordinea de zi

Published

on

Se convoacă Consiliul Judeţean Călăraşi în şedinţă ordinară, la data de 27 Aprilie 2022, ora 1200, în sala de şedinţe a acestuia din municipiul Călărași, str. 1 Decembrie 1918, nr. 1, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1.Proiect de hotărâre privind aprobarea execuției bugetului propriu al Județului Călărași la 31 Martie 2022, nr.6061/18.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.6062/19.04.2022, Raportul Direcție Economice nr. 6075/19.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

2.Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr.237/2021 privind aprobarea taxelor și tarifelor, din competența Consiliului Județean Călărași, pentru anul 2022, nr.6044/18.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.6045/18.04.2022, Raportul Direcției Economice nr.6052/18.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

3.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune pentru cumpărarea unui imobil situat în Municipiul Olteniţa, str. Tineretului, nr. 8, Judeţul Călăraşi, având nr. 5606 din 11.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui nr. 5607 din 11.04.2022, Raportul Direcției Economice nr. 5608 din 11.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

Advertisement

4.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune pentru cumpărarea unui imobil situat în Municipiul Călărași, Judeţul Călăraşi, având nr. 5596 din 11.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui nr. 5597 din 11.04.2022, Raportul Direcției Economice nr. 5599 din 11.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

5.Proiect de hotărâre privind transmiterea imobilului „Sediu Gardieni” din domeniul public al Județului Călărași în domeniul public al Municipiului Călărași, având nr. 5784 din 13.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui nr. 5785 din 13.04.2022, Raportul Direcției Economice nr. 5786 din 13.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea alipirii lotului înscris în Cartea Funciară 33773 a UAT Călărași cu lotul înscris în Cartea funciară 33774 a UAT Călărași, aflate în domeniul public al Județului Călărași, având nr. 5877 din 14.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui nr. 5879 din 14.04.2022, Raportul Direcției Economice nr. 5881 din 14.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

7. Proiect de hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii nr.107/2021 privind aprobarea Acordului Cadru dintre Agenția de Dezvoltare Regională Sud Muntenia și Județul Călărași în vederea implementării programului,, South-Muntenia Energy Efficency for Public Buildings Investment Programme”- Schemă de finanțare Elena privind creșterea eficientizării energetice a clădirilor publice, nr.6032/18.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr.6034/18.04.2022, Raportul Direcției de Dezvoltare Europeană și Relații Externe, Direcției Economice, nr.6035/18.04.2022, ce urmează a fi avizat ce Comisia Buget-Finanțe;

8.Hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru ”Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată pentru aria de operare a Operatorului Regional în județele Călărași și Ialomița, în perioada 2014-2020”, a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului si a indicatorilor tehnico-economici pentru Judetul Călărași, nr. proiect 6117/19.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui nr. 6131/20.04.2022, Raportul Direcției de Dezvoltare Europeană și Relații Externe și Direcției Tehnice nr.6134/20.04.2022, ce urmează a fi avizate de Comisia Buget-Finanțe, Comisia de Urbanism și Comisia Servicii Publice;

Advertisement

9.Hotărâre privind aprobarea cofinantarii investitiilor din ”Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată pentru aria de operare a Operatorului Regional în județele Călărași și Ialomița, în perioada 2014-2020”, aferente Consiliului Judetean Călărași nr. 6118/19.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui nr. 6133/20.04.2022, Raportul Direcției de Dezvoltare Europeană și Relații Externe și Direcția Economică nr. 6135/20.04.2022, ce urmează a fi avizate de Comisia Buget-Finanțe, Comisia de Urbanism și Comisia Servicii Publice;
10.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții la Spitalul Județean de Urgență ,, Dr. Pompei Samarian” Călărași, nr. 5984/18.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui nr. 5985/18.04.2022, Raportul Compartimentului Sănătate nr.6019/18.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe și Comisia Învățământ;

11.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții la Spitalul de Psihiatrie Săpunari, nr. 5987/18.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5988/18.04.2022, Raportul Compartimentului Sănătate nr. 6021/18.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Învățământ;

12.Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare între Judeţul Călăraşi şi Pool – ul de asigurare împotriva dezastrelor naturale S.A. (“PAID”) pentru organizarea și desfășurarea unor campanii de informare referitoare la încheierea asigurării obligatorii a locuințelor împotriva dezastrelor naturale, având nr. 5788 din 13.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Vicepreședintelui nr. 5789 din 13.04.2022, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 5818 din 13.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

13.Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare dintre Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și Judeţul Călăraşi, prin Consiliul Județean Călărași pentru proiectul “Centrul de Informare pentru Investiții Europene”, având nr.5850 din 14.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui nr. 5851 din 14.04.2022, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 5852 din 14.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

14.Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de parteneriat între Județul Călărași, prin Consiliul Județean Călărași, Asociația Green Space Oltenița și Asociația pentru Dezvoltare Durabilă Dunărea de Jos Călărași pentru proiectul “Curățăm România,, în cadrul Programului privind ecologizarea zonelor afectate de deșeuri, nr.5938/15.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Vicepreședintelui CJC nr. 5939/15.04.2022, Raportul Direcției de Dezvoltare Europeană și Relații Externe nr.6053/18.04.2022, ce va fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

Advertisement

15.Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de parteneriat între Județul Călărași, prin Consiliul Județean Călărași cu Asociația Green Space Oltenița, Asociația pentru Dezvoltare Durabilă Dunărea de Jos Călărași, Asociația Noi Orizonturi Familia București și Asociația Ai voință, ai putere! Oltenița pentru Programul Promotorii Voluntariatului ediția III 2022, nr. 5957/15.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Vicepreședintelui CJC nr.5959/15.04.2022, Raportul Direcției de Dezvoltare Europeană și Relații Externe și Direcția Economică nr.6054/18.04.2022, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Învățământ;

16.Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de parteneriat între Județul Călărași, prin Consiliul Județean Călărași cu OIREP Eco Positive S.A. București pentru acțiunule de promovare/colectare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice, nr.5960/15.04.2022, însoțit de Referatul de aprobare al Vicepreședintelui CJC nr. 5961/15.04.2022, Raportul Direcției de Dezvoltare Europeană și Relații Externe nr.6055/18.04.2022, ce urmează a fi avizate de Comisia Buget-Finanțe;

17. Diverse.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Primarul Mihăiță Beștea: „Din 2026, voi acorda mai mult timp mediului de afaceri. Investitorii trebuie ascultați direct”

Published

on

Primarul municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea, a anunțat că, începând cu anul 2026, administrația locală va pune un accent mai mare pe colaborarea directă cu antreprenorii locali și investitorii externi. Măsura vine după evaluarea primului an de mandat, în care edilul a constatat nevoia de dialog constant cu mediul privat.

„Cred că începând cu 2026 va trebui să acord mai mult timp mediului de afaceri. Nu e suficient să le spun că ușa mea e deschisă. Trebuie să merg eu către ei, să discut personal cu fiecare”, a declarat primarul Mihăiță Beștea în cadrul conferinței de presă.

Edilul a explicat că interacțiunile individuale cu investitorii sunt mai productive decât întâlnirile generale.
„Am observat că oamenii de afaceri sunt mult mai deschiși când discut în particular cu fiecare. Au orgolii, sunt competitori, dar când se simt ascultați, vin cu soluții concrete”, a precizat Beștea.

Primarul a dat exemplul reabilitării șoselei Chirnogi, unde decizia de modernizare a fost influențată și de prezența unor companii locale importante în zonă.
„Am ținut cont și de faptul că acolo activează doi agenți economici importanți. Infrastructura bună înseamnă și sprijin pentru dezvoltarea lor”, a spus edilul.

Advertisement

Administrația locală pregătește, pentru 2026, un pachet de facilități fiscale pentru investitorii care derulează proiecte de minimum 500.000 de euro, măsură ce urmează să fie dezbătută în Consiliul Local.
Scopul este de a stimula investițiile în producție, logistică și servicii, dar și de a crea locuri de muncă stabile pentru locuitorii orașului.

„Oltenița are o poziție strategică, aproape de Dunăre și de Capitală. Putem deveni un pol economic, dar trebuie să fim mai activi în relația cu mediul de afaceri”, a concluzionat primarul Beștea.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

AJFP Călărași anunță încasări record: 1,741 miliarde lei la bugetul general consolidat în primele 11 luni ale anului 2025

Published

on

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Călărași a raportat pentru perioada ianuarie–noiembrie 2025 venituri bugetare nete de 1.741,20 milioane lei, cu 221,30 milioane lei mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea confirmă un ritm accelerat al colectării taxelor și impozitelor la nivelul județului.

Încasări mai mari la bugetul de stat

La bugetul de stat au fost colectate 722,05 milioane lei, cu 110,71 milioane lei peste nivelul înregistrat în perioada similară din 2024. Cele mai importante categorii de venituri au fost:

  • Impozit pe profit – 123,43 milioane lei

  • Impozit pe venit – 271,16 milioane lei

  • TVA – 161,19 milioane lei

  • Accize – 1,53 milioane lei

  • Alte venituri – 164,74 milioane lei

Salt semnificativ la bugetul asigurărilor sociale

Încasările la bugetul asigurărilor sociale de stat au ajuns la 1.019,15 milioane lei, marcând o creștere de 110,59 milioane lei față de 2024. Structura veniturilor este următoarea:

  • Bugetul asigurărilor sociale de stat – 661,48 milioane lei

  • Bugetul asigurărilor de șomaj – 12,52 milioane lei

  • Bugetul asigurărilor de sănătate – 345,15 milioane lei

Restituiri de TVA către contribuabili

În același interval, AJFP Călărași a rambursat TVA în valoare totală de 65,14 milioane lei.

Advertisement

Potrivit documentului semnat de șefa administrației, Ionica Păduraru, instituția își menține ritmul de colectare peste nivelurile estimate, contribuind astfel la consolidarea bugetului de stat și la stabilitatea finanțelor publice în județ.

Dacă vrei, pot genera și variante de titluri

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Dunărea Călărași, făcută praf de FCSB II! 6–1 și încă o palmă dureroasă pentru echipa finanțată cu milioane din bani publici

Published

on

AFC Dunărea Călărași mai bifează o înfrângere usturătoare în Liga 3, Seria 3. De această dată, echipa călărășeană a fost spulberată de FCSB II, care s-a impus cu 6–1, într-un meci fără istoric și fără replică din partea Dunării.

În timp ce adversarii au defilat pe teren, Dunărea arăta din nou ca nu poate evolua — deși beneficiază de unele dintre cele mai consistente finanțări publice din România la nivelul Ligii a III-a.

Finanțări de milioane, rezultate rușinoase

În ultimii doi ani, Consiliul Județean Călărași a turnat în club aproximativ 8 milioane lei:

  • 4,4 milioane lei în 2024
  • 3,375 milioane lei pentru 2025

Cu aceste sume, Dunărea ar trebui să fie o forță în Liga 3, poate chiar o candidată serioasă la promovare.

În teren însă, realitatea este rușinoasă:

Advertisement

șase goluri primite de la o echipă de copii.

O întrebare simplă: Unde se duc banii?

Clubul postează sec: „Victorie categorică pentru gazde”. Da, categorică…

Mesajul oficial postat de AFC Dunărea Călărași pe Facebook este un model de minimalism și evitare a responsabilității:

„Victorie categorică pentru gazde în etapa de astăzi. Scor final: FCSB II – Dunărea Călărași (6–1).”

Advertisement

Atât. Nicio explicație. Nicio analiză. Nicio asumare.

În schimb, suporterii au reacționat: nemulțumiți, frustrați, ironic resemnați.

Reacții din mediul public: „Să te bată copiii de la FCSB… cine răspunde?”

Dezastru sportiv, lux financiar

Dunărea Călărași este, probabil, singura echipă de Liga 3 care:

Advertisement
  • primește milioane de lei anual
  • are salarii, mese, cazări, utilități și transport plătite din bani publici
  • afișează o Academie cu echipamente premium, sponsori noi și imagine lustruită
  • dar în teren… se prăbușește etapă de etapă

Înfrângerea cu 6–1 nu este un accident.

Este încă un episod într-un sezon care confirmă prăbușirea unei echipe cândva respectate.

Dunărea Călărași marchează încă o înfrângere — pe teren și în fața contribuabililor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading