Connect with us

Știri

Lehliu Gară: Au început lucrările de reabilitare a rețelei de canalizare și apă menajeră

Published

on

Finanțarea acestei lucrări este realizată prin fonduri guvernamentale, iar programul se desfășoară în cadrul PNDL. Totodată, primarul Iulian Iacomi din a depus documentația și se așteaptă finanțarea pentru a se putea executa un alt proiect important, asfaltarea a peste 16 kilometri de străzi. Modernizarea infrastructurii din comunele Răzvani și Buzoieni reprezintă o ambiție. După terminarea lucrărilor de introducere a rețelei de canalizare apă menajeră se va executa ultima etapă de modernizare a infrastructurii, covorul asfaltic.

Seriozitatea și profesionalismul pe care edilul le demonstrează zilnic duc orașul Lehliu Gară într-o direcție în care edilul din mun. Călărași abia visează.

Câteva scurte exemple de lucruri ce au fost realizate în ultimii doi ani, din momentul în care a revenit pe scaunul de primar:


– reparații mai multe străzi prin plombare și asfaltare în orașul Lehliu-Gară;
– reparații străzi în satele Răzvani și Buzoieni;
– reparații curente drumul comunal DC 34;
– realizarea unui stadion de minifotbal în satul Buzoieni;
– reparații exterior și acoperiș sediu Primărie.

Termenul lucrărilor de asfaltare a fost respectat, exact așa cum s-a cerut în proiect. Primarul Iulian Iacomi face tot posibilul să verifice personal calitatea lucrărilor ce se desfășoară pe șantierele din Lehliu Gară. Se deplasează chiar și de mai multe ori într-o zi pe șantier pentru a vedea cu exactitate modul în care decurg lucrările.

Advertisement

Rezultatele sunt vizibile, iar cetățenii sunt mulțumiți că au un edil care se  implică. Primarul din Lehliu, Iulian Iacomi este admirat și arată că îi pasă de cetățeni. Este perceput ca un edil care muncește, care își face treaba, iar cetățenii au cuvinte de laudă la adresa lui.

PROIECTE FINALIZARE ȘI PROIECTE ÎN DESFĂȘUARE

Primăria Orașului Lehliu Gară a finalizat procedurile juridice, legale de începere a lucrărilor iar acum s-au deschis șantierele:

– Reabilitare rețea canalizare în orașul Lehliu Gară, prin PNDL II, pe o lungime de 4.902 metri liniari cu o valoare de 4.981.309 lei ;
– Reabilitare rețea de apă în orașul Lehliu-Gară, prin PNDL II, pe o lungime de 4.085 metri liniari cu o valoare de 2.286. 325 lei fără TVA;
– Proiect regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județele Călărași și Ialomița, cu finalizare în 2020, prin POIM, extindere stație epurare în Lehliu-Gară, realizare stație epurare în satul Răzvani, extindere rețea alimentare cu apă în satul Buzoieni;
– Amenajare parc central în orașul Lehliu Gară, prin GAL Valea Mostiștei FEADR măsura 8 ”Dezvoltare locală la scară mică”, în valoare de 100.000 euro DIN CARE 83.381 euro nerambursabili, aprobat de AFIR.

Primarul din Lehliu se află la conducerea Organizației Județene a PSD Călărași și are toate motivele să se mândrească cu proiectele finanțate prin Guvernul României

Pentru anul 2019, Iulian Iacomi are multe proicte în desfășurare, dar vrea să obțină mult mai multe pentru orașul Lehliu Gară. Gaze naturale, asfalt pe toate străzile, canalizare și zone destinate sportului și culturii.

Advertisement

Iată doar câteva puncte în care se regăsesc proiectele aflate în lucru pentru orașul Lehliu Gară:

– Înființare alimentare cu gaze în satul Răzvani;
– Asfaltare străzi în satele Răzvani și Buzoieni pe distanța de 5 și respectiv 1 km;
– Asfaltare străzi în orașul Lehliu-Gară pe 10.5 km(practic toate străzile vor fi asfaltate);
– Teren sintetic de fotbal de dimensiuni omologate FIFA, inclusiv tribune și vestiare prin proiect GAL Valea Mostiștei;
– Construire și dotare cămin cultural nou în satul Răzvani, prin Compania Națională de Investiții – faza obținerii de avize pentru depus la finanțator.

Mulți primari din județul Călărași și-ar dori să dezvolte localitățile pe care le conduc, dar  secretul unui rezultat bun ar putea fi munca în echipă, ambiția și perseverența.

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri

Marius Dulce nu se simte vinovat despre întârzierile de la Strada București din municipiul Călărași: „De multe ori ceea ce îți dorești nu se poate îndeplini dacă depinde de alții”

Published

on

Marius Dulce nu se simte vinovat despre întârzierile pe care le-a avut proiectul de modernizare al străzii București din municipiul Călărași, însă „e un regret că nu au reușit să termine până la 30 decembrie 2023”, spune primarul într-o conferință de presă a Partidului Social Democrat. Acesta dă vina atât pe pandemie, pe creșterea prețurilor a materialelor de construcții din cauza războiului dintre Rusia și Ucraina, dar mai spune și că „de multe ori ceea ce îți dorești nu se poate îndeplini dacă depinde de alții”. Reabilitarea și modernizarea străzii și prelungirii București nu este nici acum gata. 

„Nu mă simt vinovat, pentru că dumneavoastră ați uitat că de când am început toate discuțiile acestea cu strada București, gândiți-vă că un an de zile a fost pandemie, șapte luni ne-am blocat că a venit războiul și a fost creștere de prețuri. Eu mi-aș fi dorit de foarte mult și e un regret că nu au reușit să termine până la 30 decembrie 2023, dar ideea este că trebuia să închidem proiectul. Trebuia să îl facem, iar de multe ori ceea ce își dorești nu se poate îndeplini dacă depinde de alții”, a declarat Marius Dulce. 

Proiectul în valoare de peste 9 milioane de euro finanțat prin Programul Operațional Regional trebuia să fie gata acum cinci luni. Primarul a vorbit și dacă acei „alții” pe care i-a menționat în conferința de presă vor fi trași la răspundere pentru întârzieri. 

„Păi nu, că este legal, nu era vorba întârziere. De comun acord, era și vina noastră și vina lor, trebuia să găsim o modalitate amiabilă să ducem mai departe această lucrare”, a precizat acesta. 

Pentru că nu a fost terminat la timp, în decembrie 2023, proiectul a fost fazat pentru a nu se pierde finanțarea, potrivit Canal Sud

Continue Reading

Știri

Peste 300 de elevi din toată țara au participat la Concursul de Știință și Tehnică din cadrul unui eveniment al Bibliotecii Județene Călărași

Published

on

Biblioteca Județeană Călărași „Alexandru Odobescu”, în parteneriat cu Fundația G.I.I.F. și cu susținerea Consiliului Județean Călărași, au derulat pe 17 mai 2024 Concursul de Știință și Tehnică, din cadrul evenimentului „Manifestările Științei și Tehnicii Școlare Florin Vasilescu”. Peste 300 de elevi din toată țara au participat cu proiecte anul acesta la cele două secțiuni: Știință și Tehnică, și Fizica în Imagini. 

La solicitarea Consiliului Județean Călărași, concursul „Florin Vasilescu” este cuprins în Calendarul concursurilor naționale școlare fără finanțare din partea Ministerului Educației. 

În acest an concursul se desfășoară pe două secțiuni importante: 

  • Secțiunea Știință și Tehnică, pentru elevii de liceu, cu participare directă, unde au fost acceptate 16 lucrări: București – 2, Tulcea – 1, Cluj – 2, Vâlcea – 2, Sibiu – 1, Constanța – 1, Dâmbovița – 1, Oltenița – 1, Călărași – 4, Veliko Tarnovo – BG – 1.
  • Fizica în Imagini, pentru toate categoriile de vârstă școlară, cu participare indirectă, unde au fost acceptate 154 de lucrări / filme, astfel: secțiunea Novice –   43, secțiunea Ucenic –   73, secțiunea Maestru – 38.

În acest an s-au înscris 21 de județe, 53 de unități școlare și un număr de 332 de elevi participanți cu proiecte.

Din juriul din acest an fac parte: Claudia Maria Simonescu, prof.univ.dr. Facultatea de Chimie Universitatea Politehnică București și Radu Alin Vasilache, prof. asociat dr. Facultatea de fizică a Universității București. 

Invitați speciali ai evenimentului au fost din cadrul Biroului de comunicare al Academiei Române Carmen Dobre, șef birou, și Cătălin Mosoia, prof. dr. expert în comunicarea științei. 

În deschiderea manifestărilor, președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, a acordat diplome de onoare prof. univ. dr. Claudia Maria Simonescu și prof. asociat dr. Radu Alin Vasilache, dar și o diplomă de merit elevului Stîrcu Ion Alexandru, pentru cel mai tânăr participant de la Concursul de filme științifice: Fizică în imagini, în vârstă de 7 ani. 

Concursul este organizat de către Biblioteca Județeană Alexandru Odobescu Călărași, Fundația Grupul de Inițiativă pentru Învățământul Fizicii Călărași și Asociația pentru Performanță în Fizică Sibiu, și este finanțat de către Consiliul Județean Călărași.

Continue Reading

Știri

Ecoaqua Călărași: Costuri și tehnici de captare a apei brute din Dunăre. Ce se întâmplă cu apa înainte de a ajunge la stația de tratare

Published

on

By

Ecoaqua S.A. Călărași este responsabilă pentru captarea, tratarea, transportul, înmagazinarea și distribuția apei potabile, precum și pentru colectarea, transportul și epurarea apelor uzate. În rândurile de mai jos vă vom prezenta modul în care furnizorul captează și pretratează apa brută, primii pași dintr-un proces minuțios.

Apa se captează din Dunăre, la aproximativ 200 de metri de stația de pompare. Acest proces se desfășoară prin două metode principale: utilizarea criburilor și a stației plutitoare.

Criburile sunt construcții din lemn sau metal, amplasate în albia râului pentru a proteja sorbul pompei. La stația de pompare a Ecoaqua SA există două criburi situate la aproximativ 25 de metri de mal, în albia fluviului. Apa este colectată din aceste criburi cu ajutorul stației de pompare, care dispune de trei pompe de aspirație, fiecare având un debit de 1500 m³/h.

Stația plutitoare este utilizată atunci când cota Dunării scade sub 100. Această stație este echipată cu două pompe separate, fiecare cu un debit de 1500 m³/h. Pompele sunt controlate prin convertizoare de frecvență, iar sistemul SCADA (Sistem de Control și Achiziții de Date) asigură un nivel constant al bazinului de apă decantată. Din acest bazin, apa este pompată către stația de tratare pentru a fi supusă tratamentului final.

Apa captată prin criburi sau stația plutitoare este transportată prin conducte separate. De la criburi, apa ajunge la stația de pompare prin două cămine de criburi cu vane motorizate. De la stația plutitoare, apa este transportată într-un cămin de subtraversare. În ambele cazuri, apa ajunge în camera de distribuție, unde sunt monitorizate calitatea apei (debit, turbiditate, pH, temperatură, conductivitate) prin sistemul SCADA.

Cum se realizează pretratarea apei din Dunăre

Înainte de intrarea în camera de distribuție, apa este tratată cu clor și PAX prin patru puncte de injecție. În funcție de metoda de captare, fie prin criburi, fie prin stația plutitoare, se adaugă clor și cărbune activ în conducte, iar apa este direcționată printr-o singură conductă în camera de distribuție.

Din camera de distribuție, apa este injectată cu cetta clear și transportată gravitațional către două decantoare. Apa decantată este colectată într-un bazin cu capacitatea de 5000 m³. De aici, patru pompe (trei de 900 m³ și una de 2000 m³) transportă apa prin două conducte pe un traseu de 6 km către stația de tratare, unde va fi supusă tratamentului final.

Ecoaqua S.A. achită către Administrația Națională Apele Române o taxă de 92,70 lei fără TVA pentru fiecare mie de metri cubi de apă brută captată din Dunăre. Pentru localități, costul este de 106,64 lei fără TVA pentru aceeași cantitate. În medie, compania captează 800 m³ de apă brută pe oră pentru Călărași, ceea ce se traduce într-un cost zilnic de 1656 lei fără TVA.

Ecoaqua S.A. Călărași gestionează cu eficiență și responsabilitate procesul de captare și pretratare a apei brute. Prin metode avansate și un sistem de control riguros, compania asigură furnizarea unei ape de calitate superioară, protejând în același timp resursele naturale și respectând normele de mediu.

Continue Reading

Cele mai vizualizate