Connect with us

Știri

Călărași: S-a aprobat Regulamentul pentru ridicarea vehiculelor parcate/staționate neregulamentar

Consiliul Local Călărași a aprobat, miercuri, 26 iunie 2019, în cadrul ședinței ordinare, printre alte proiecte de Hotărâre și proiectul de Hotărâre – ” REGULAMENT  privind activitățile de ridicare, transport , depozitare și eliberare a vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe partea carosabilă cât și pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași”. 

Pentru o corectă informare vom publica prevederile proiectului de Hotărâre, făcând o singură precizare clară: Primăria Călărași urmează să contracteze serviciile unei societăți ce are autorizație/specializare în ridicare, transport, depozitare și eliberare a autovehiculelor.

În Caietul de Sarcini vor fi regăsite tarifele aferente operațiunile de ridicare, transport, depozitare, etc. pentru autovehiculelor sau vehiculelor

Contravaloarea taxelor de ridicare, transport şi depozitare, sunt fundamentate de operator/operatori şi aprobate de către Consiliul Local al municipiului Călărași. Plata tarifelor de ridicare, transport și depozitare se efectuează către operator.

Advertisement
  1. PREVEDERI GENERALE

Art.1(1) Prezentul Regulament are ca obiect implementarea, organizarea, exploatarea, finantarea, monitorizarea și controlul funcționării serviciului public de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staționate/parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași.

(2) În sensul prezentuluiRegulament, termenii, expresiile și definițiile au înțelesul stabilit în O.U.G. nr. 195/2002 (R) , H.G. 1391/2006 (actualizată) privind Regulamentul de aplicare a O.U.G. 195/2002 și Legea nr. 421/2002 (R) .

Art.2Prezentul Regulament privindridicarea, transportul,depozitareași eliberareavehiculelor staționate și parcate neregulamentar pe partea carosabilă respectiv pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași, este elaborat în conformitate cu :

– Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, modificat și completat prin Hotărârea Guvernului nr. 965/2016 ;

– Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice;

– Legea nr. 155/2010 republicată a Poliţiei Locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Advertisement

– Ordonanţa Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local;

– Hotărârea nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local;

– Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, privind regimul juridic al contravenţiilor;

– Hotărârea Guvernului nr. 1332/2010, privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a poliției locale.

– Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap .

Advertisement

–  Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale.

Art.3 Scopul prezentuluiRegulamentde ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași, are ca obiect:

  1. descongestionarea drumurilor publice;
  2. facilitarea accesului la obiectivele de interes public;
  3. optimizarea transportului în comun și protejarea pietonilor pe trotuare;
  4. respectarea dreptului la libera circulaţie a persoanelor;
  5. fluidizarea traficului rutier;
  6. asigurarea fluenței circulației în condiții de siguranța rutieră;
  7. eliberarea căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice
  8. îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru vehicule;
  9. creșterea gradului de siguranță la trafic pe drumurile publice
  10. completarea cadrului legal privind parcările publice și de domiciliu precum și a regulilor aplicabile celor două categorii enunțate.
  1. Prevederi generale privind Regulament de ridicare, transport , depozitare și eliberare a vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe partea carosabilă cât și pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași

Art. 4(1) Conform art. 2031 din H.G. 1391/2006, ridicarea vehiculului reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care poliţistul rutier o poate dispune în situaţiile când vehiculul staţionează neregulamentar pe partea carosabilă.

(2) Regulamentul privind ridicarea vehiculului, se aplică în mod corespunzător şi de poliţistul local, atât pentru situația prevăzută la alin.1, cât și pentru vehiculele staționate/parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași, ori parcări de domiciliu sau parcări publice . Competențele materiale pentru polițiștii locali sunt prevăzute la Art. II din H.G. 965/2016 : ”Procedura privind ridicarea vehiculului, prevăzută de Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi de poliţistul local în situaţiile prevăzute la art. 7 lit. h) şi k) din Legea poliţiei locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art.5 Agenții constatatori prevăzuți la art.4 alin. 1 și 2 din prezentulRegulament, pot dispune aplicarea măsurii tehnico-administrative de ridicare a vehiculelor, potrivit prevederilor reglementate de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 actualizată, raportat strict la competențele conferite de lege.

Art.6 (1)Dispoziţia de ridicare (Anexa nr.1) se dispune, în scris și trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii, conform art. 2032 din H.G. 1391/2006 :

Advertisement

a)data, ora şi locul ridicării vehiculului;

b)gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului rutier/ polițistului local care dispune măsura tehnico-administrativă, precum şi unitatea din care acesta face parte;

c)indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată;

d)menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului;

e)menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul;

Advertisement

f)date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

(2)Dispoziţia de ridicare emisă de către agentul constatator, va purta denumirea instituției din care face parte agentul constatator și se încheie în 3 exemplare, cu următoarea destinaţie: primul exemplar pentru emitent, al doilea exemplar pentru administratorul drumului public sau, după caz, pentru operatorul desemnat de către administraţia publică locală, iar al treilea exemplar pentru persoana care solicită restituirea vehiculului.

Art.7 (1)Activitatea de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar presupune următoarele, conform H.G. 1391/2006 :

  1. a) Emiterea dispoziţiei de ridicare, în 3 exemplare, primul pentru agentul constatator, al doilea pentru operator, iar al treilea exemplar pentru persoana care solicită restituirea vehiculului. Aceasta va fi autocopiantă, înseriată și numerotată .
  2. b) Operațiunea de ridicare, transport şi depozitare, realizată de catre operatorul desemnat de către autoritatea locală, cu autovehicule special destinate acestui tip de activitate care corespund din punct de vedere tehnic circulației pe drumurile publice;
  3. c) Ridicarea vehiculelor se va face în condiţii de siguranţă, astfel încât să nu se producă nici un fel de eveniment rutier;
  4. d) Vehiculele destinate ridicării şi transportului vehiculelor staţionate neregulamentar trebuie să asigure transportarea în condiţii de siguranţă pe drumurile publice a vehiculului ridicat;
  5. e) Transportul la locul de depozitare se realizează în condiţii care exclud deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat;
  6. f) Modalitatea de ridicare şi de transport a vehiculelor staţionate neregulamentar trebuie să nu producă deteriorări tehnice vehiculului transportat, zgârieturi sau afectarea sub orice formă a caroseriei acestuia;
  7. g) Fotografierea sau înregistrarea pe suport magnetic a vehiculelor sau a remorcilor ce urmează a fi ridicate pentru evitarea eventualelor litigii cu proprietarii acestora;
  8. h) Depozitarea într-un spaţiu amenajat corespunzător de către operatorul desemnat de către autoritatea locală şi asigurarea integrităţii vehiculelor;
  9. i) Restituirea vehiculelor după achitarea tuturor tarifelor aprobate prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Călărași, respectiv aplicarea sancțiunilor contravenționale proprietarilor/deținătorilor legali ai autovehiculelor , în situația în care aceștia nu au fost identificați până la momentul restituirii, funcție de actul normativ încălcat;
  10. j) Eliberarea bunului ridicat si depozitat se va face numai proprietarului, deţinătorului, utilizatorului sau posesorului, după caz, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia;

(2)Operatiunile de ridicare, transport, depozitare şi eliberare aautovehiculelor si vehiculelor de orice fel se execută numai de către operatorul autorizat care a obţinutatribuirea contractului de achiziţie publică. Aceste operaţiuni se pot realiza numai înprezenţa agentilorconstatatori .

(3)Operaţiunile de ridicare, transport şi depozitare a autovehiculelor si vehiculelor de orice fel, se vor face prioritar în cazurile în care autovehiculele sau vehiculele de orice fel staţionateneregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice din municipiul Calarasi sau pe domeniulpublic sau privat de pe raza teritorială a municipiului Calarasi, crează blocaje sau obstrucţionări aletraficului rutier;

Art.8 (1) Înainte de ridicare, operatorul va fotografia vehiculul din mai multe unghiuri pentru a fi evidențiate eventualele zone deteriorate și va completa fișa vehicului ridicat (Anexa nr.2), în care va fi descrisă starea acestuia, operatorul semnând fișa.

Advertisement

(2) Fișa de ridicare va cuprinde următoarele informații:

  1. a) număr de înmatriculare
  2. b) marca
  3. c) culoarea
  4. d) eventuale deteriorări

Modelul fișei de ridicare se regăsește în Anexa nr. 1 la prezentul Regulament.

(3) Fișa vehiculului se încheie în 2 exemplare, primul pentru operator, iar al doilea pentru persoana care solicită restituirea vehiculului. Aceasta va fi autocopiantă, înseriată și numerotată .

(4) După efectuarea operațiunii de ridicare, agentul constatator va anunța de îndată dispeceratul Biroului Rutier Urban Călărași, în legătură cu măsura dispusă.

Art.9(1) Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.

(2) În cazul în care proprietarul, având asupra sa talonul maşinii, permisulauto şi actul de identitate, se prezintă în momentul în care este ridicat vehiculul,fără ca autospeciala să fie pusă în mişcare, acesta va fi sancţionat conform actelornormative în vigoare şi va achita, pentru operaţiune, doar taxa de ridicare,urmând ca după plata acestei taxe vehiculul de orice fel să fie coborât de pe autospecială.

Advertisement

(3)Plata operațiunilor de ridicare/coborâre se achită, efectiv, la fața locului, către angajații operatorului, anterior coborârii vehiculului de pe platformă.

(4)În cazul în care, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat, nu este de acord cu plata operațiunilor menționate la alin. (3), vehiculul urmează să fie transportat și depozitat la locul special amenajat de către operator, caz în care proprietarul sau utilizatorul va suporta în integralitate cheltuielile stabilite.

(5) Nu se dispune ridicarea vehiculelor aparţinând instituţiilor care desfăşoară acţiuni de intervenţie sau se află în misiuni care au caracter de urgenţă, conform art. 32 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 195/2002.

Art.10(1) Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare şi trebuie sa aibă o serie de dotări minime precum: nivelarea terenului; împrejmuirea întregului perimetru; aşternerea de piatră spartă (în cazul în care se consideră necesar se poate asfalta sau betona întreaga suprafaţă sau părţi din aceasta); asigurarea iluminării pe timpul nopţii şi a pazei permanente; asigurarea unui spaţiu administrativ pentru relaţia cu publicul şi pentru încasarea tarifelor prestaţiilor; montarea unui post telefonic şi asigurarea mijloacelor de comunicare (staţii emisie-recepţie, telefoane celulare).

(2) Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de 1 (un) an .

Advertisement

(3) În situația în care proprietarul / deținătorul legal al vehiculului nu se prezintă în acest termen pentru eliberare, operatorul va înștiința Poliția Locală, care va proceda în conformitate cu dispozițiile Legii nr.421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenurile aparținând domeniului public/privat al statului sau unităților administrativ-teritoriale .

(3) Operatorul autorizat să desfăşoare activitatea de ridicare,transport, depozitare a vehiculelor de orice fel, răspunde în mod direct faţă deproprietarii vehiculelor sau vehiculelor blocate sau ridicate pentru eventualele daune produse acestora ca urmare a operatiunilor de ridicare, transport sau depozitare.

(4) Pe perioada depozitării vehiculelor ridicate, acestea se află în custodia operatorului, care răspunde conform legii până la data eliberării acestora către proprietari/deținători/utilizatori legali .

(5) Eventualele pagube produse vehiculului ridicat și/sau altor vehicule aflate în spațiul de depozitare, de către proprietarul/deținătorul/utilizatorul legal al acestuia cad în sarcina făptuitorului (persoanei care se face răspunzător de aceste pagube) .

Art.11 (1) Eliberarea vehiculului se face numai proprietarului/deținătorului/utilizatorului legal al acestuia și doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport, depozitare, în baza certificatului de înmatriculare în original sau a oricărui alt act din care rezultă dreptul de proprietate sau folosință asupra vehiculului și a unui act de identitate al solicitantului .

Advertisement

(2) La eliberarea vehicului, operatorul va încheia un proces-verbal de predare-primire, semnat de proprietarul/deținătorul/utilizatorul legal, fără de care nu poate fi efectuată eliberarea. Cu această ocazie se va înmâna proprietarului/deținătorului/utilizatorului legal al treilea exemplar al dispoziției de ridicare și exemplarul doi al fișei vehiculului ridicat . Procesul-verbal de predare primire va fi autocopiant, înseriat și numerotat.

(3) Modelul procesului-verbal de predare-primire este prevăzut în Anexa nr.3 la prezentul Regulament .

(4) Momentul eliberării vehiculului se stabilește pe baza registrului de intrări-ieșiri existent la locul de depozitare .

Art.12 Cuantumul tarifelor aferente operaţiunilor de ridicare, transport şidepozitare a autovehiculelor sau vehiculelor de orice fel se stabileşte în baza Caietului de Sarcini.Contravaloarea taxelor de ridicare, transport şi depozitare, sunt fundamentate de operator/operatori şi aprobate de către Consiliul Local al municipiului Călărași.

Art.13 Plata tarifelor de ridicare, transport și depozitare se efectuează către operator 

Advertisement

Art. 14 Restituirea vehiculelor aparţinând instituţiilor prevăzute la art. 32 alin. 2 lit. a) si b) din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, se face gratuit, imediat şi necondiţionat.

Art. 15 Operatorul trebuie să îndeplinească următoarele condiții :

  1. să fie dotat cu echipament de protecție, prevăzut cu material reflectorizant, purtând ecusoane din care să rezulte numele, prenumele, și denumirea operatorului;
  2. reprezentanții operatorului să nu se afle sub influența băuturilor alcoolice, a substanțelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora, în timpul programului de lucru;
  3. să aibă un comportament decent și să evite situațiile conflictuale;
  4. să furnizeze toate informațiile necesare la solicitarea persoanelor interesate, cu privire la operațiunile de ridicare a vehiculelor/remorci/rulote aparținând acestora;
  5. să fie instruit profesional și din punct de vedere al normelor de protecția muncii și autorizat să desfășoare activitățile specifice.

Art.16 Vehiculele de ridicare ale operatorului trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  1. să fie omologate, înmatriculate și să corespundă din punct de vedere tehnic (avizate I.S.C.I.R. și R.A.R.) și estetic circulației pe drumurile publice;
  2. să aibă capacitatea de a disloca/ridica/transporta vehicule cu masa totală de peste 5 tone;
  3. să asigure ridicarea completă pe platformă a vehiculelor;
  4. să fie echipate cu lămpi cu lumină galbenă intermitentă și să aibă un set de indicatoare sau dispozitive pentru semnalizarea locului de lucru, atunci când operează pe carosabil și să aibă inscripționate elementele de identificare ale operatorului;
  5. să asigure integritatea/fixarea sigură a vehiculelor în timpul operațiunilor de ridicare și transport;
  6. să asigure ridicarea vehiculelor/remorcilor/rulotelor din orice loc, în siguranță.
  1. Dispoziții finale

Art. 17Operatorul are obligaţia să sesizeze operativ Poliţia Locală şi organele de Poliţie Rutieră despre lipsa sau deteriorarea indicatoarelor de circulaţie care reglementează oprirea sau staţionarea pe domeniul public, precum şi a panourilor adiţionale. Activitaţile de ridicare vor continua în zonele respective numai după repunerea indicatoarelor conform normelor în vigoare.

Art.18Responsabilitatea pentru eventualele pagube pricinuite unor terţe persoane de către operator, ca urmare a eventualelor încălcări ale dispoziţiilor legale în vigoare ori a prevederilor prezentuluiRegulament, revin în totalitate operatorului, atragând răspunderea contravenţională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii, Primăria şi Consiliul Local al municipiului Călărași, fiind exonerate de orice răspundere în acest sens.

Art.19PrezentulRegulamentpune în aplicare prevederileRegulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, modificat și completat prin Hotărârea Guvernului nr. 965/2016, precum şi alte reglementări în vigoare cu privire la administrarea domeniului public şi circulaţia pe drumuri publice.

Art.20Orice modificare a legislației modificã de drept prevederile prezentuluiRegulament.

Advertisement

Art.21Prezentul Regulament poate fi modificată prin hotărâre a Consiliului Local Călărași.

   ANEXA NR. 1

la Regulamentultehnico-administrativprivind ridicarea, transportul, depozitareași eliberareavehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe partea carosabilă cât și pedomeniul public sau privat al municipiului Călărași


               Seria……..….. nr……………

DISPOZIŢIE DE RIDICARE

Advertisement

Anul………., luna……………………, ziua ……..…, ora ………………., în Municipiul Călărași.

Agent constata………………………………………….. din cadrul …………………………………, fiind în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe str. ……………………………………………………., constat că vehiculul/remorca/rulota marca ……………………………………,tipul …………………., culoare…………….…., cu nr.deinmatriculare ………………………….., era staționat neregulamentar / ocupa abuziv locul de parcare………………………………….., atribuit prin………………………….., stabilit prin …………………………….…..……….………….

Fapta de mai sus constituie contravenție potrivit prevederilor …………………………………………………………………………………………………..

din………………………………………………………………..……………. .

În conformitate cu prevederile art. 2031 din Regulamentul de aplicare a O.U.G. 195/2002, aprobat prin H.G 1391/2006, astfel cum a fost modificat prin H.G. 965/2016 și a prevederilor art. 4 alin.1 și 2 din Regulamentul privind activitățile de ridicare, transport , depozitare și eliberare a vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe partea carosabilă cât și pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași,

Advertisement

DISPUN

măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului cu datele de identitate de mai sus, prin grija operatorului………..………………………………………….. care va asigura ridicarea, transportul și depozitarea acestuia în spațiul amenajat, drept pentru care am încheiat prezenta dispoziție de ridicare .

Autovehiculul prezintă / nu prezintă avarii vizibile :………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Agent constatator,                                                      Reprezentant operator autorizat,

Advertisement

______________________________                         ______________________________

semnătură                                                                  semnătură

 

Autospeciala nr. înmatriculare

________________________

Advertisement

Advertisement

Știri

România se pregătește de scumpiri: TVA, accize și impozite mai mari de la 1 iulie. TVA de 21% și impozitarea veniturilor românilor cu 16%!

Sursa foto: colaj Fanatik
Sursa foto: colaj Fanatik

Guvernul, împreună cu Administrația Prezidențială și partidele politice PSD, PNL, UDMR și USR, lucrează la un pachet extins de măsuri fiscale prin care se propune majorarea mai multor taxe, cu scopul de a reduce deficitul bugetar. Începând cu 1 iulie, românii ar putea ajunge să plătească mai mult pentru produse, servicii și venituri din diverse surse.

De unde vine presiunea pentru noi taxe

După consultările purtate între Palatul Cotroceni, PSD, PNL, UDMR și USR, specialiștii de la ANAF și Ministerul Finanțelor au stabilit că deficitul bugetar poate fi redus doar prin majorarea a patru tipuri de taxe:

  • TVA
  • Accize (tutun și alcool)
  • Impozitul pe venitul persoanelor fizice
  • Impozitul pe dividende

Măsurile sunt așteptate să intre în vigoare de la 1 iulie 2025, iar alte propuneri — precum impozitarea pensiilor și a veniturilor peste 10.000 lei — ar putea fi aplicate abia din 2026.

Creșteri de taxe estimate pentru a acoperi deficitul bugetar

Guvernul trebuie să aducă 28 de miliarde de lei în plus la buget în a doua jumătate a anului. Conform documentelor analizate de experți fiscali și lideri politici, sursele acestor venituri sunt:

  • TVA: +14 miliarde lei
  • Impozitul pe venit: +10 miliarde lei
  • Accize: +2 miliarde lei
  • Dividende și profit: +2 miliarde lei

Noua structură a TVA-ului

Majorările de TVA propuse sunt:

  • Cota generală: de la 19% la 22%
  • Servicii HoReCa: de la 9% la 19%
  • Alimente și medicamente: de la 9% la 11% (în discuție)
  • Cultura și educația: de la 5% la 7–9%

Impactul: consumatorul final va resimți cel mai mult această măsură, alături de IMM-uri.

Accizele cresc doar pentru tutun și alcool

Accizele la combustibil vor rămâne neschimbate, însă:

Advertisement

  • Tutun: accizele cresc cu 10%
  • Alcool: se modifică formula de calcul

Total estimat suplimentar: 2 miliarde lei

Impozitul pe venit și dividende – dublare a taxării

  • Impozitul pe venit: de la 10% la 16% pentru toate formele de venit (salarii, PFA, drepturi de autor etc.)

  • Dividende: de la 8% la 16%

Se analizează și unificarea impozitului pe venit cu contribuțiile sociale și de sănătate pentru simplificare și eficiență.

Impozitul pe profit – rămâne neschimbat

Deși nivelul impozitului pe profit (16%) nu va fi modificat, Guvernul speră la încasări mai mari printr-o colectare mai eficientă și creșterea economică.

Reducerea cheltuielilor – doar din 2026

Tăierile de cheltuieli vor fi operate începând cu 2026. Până atunci, Guvernul a decis să:

  • Înghețe anumite investiții și programe de stat

  • Revizuiască normele de personal în administrația locală și companiile de stat

Economiile estimate: 10–15 miliarde de lei

Presiunea Comisiei Europene: venituri, nu promisiuni

Bruxelles-ul a transmis ferm că România trebuie să crească veniturile cu cel puțin 5 miliarde de euro, respingând ideea reducerii deficitului doar prin tăieri de cheltuieli. Președintele Nicușor Dan a admis public acest lucru în conferința de presă din 4 iunie, după discuțiile cu oficialul european Céline Gauer.

Advertisement

Românii vor plăti mai mult începând cu 1 iulie, în condițiile în care statul are nevoie urgentă de lichidități. Pachetul fiscal propus reprezintă o mutare radicală, dar considerată necesară de guvern și președinție pentru a evita colapsul financiar.

Continue Reading

Știri

Gazoductul Tuzla–Podișor s-a scumpit cu 100 de milioane de euro: costul total depășește 2 miliarde de lei, iar gazele din Marea Neagră vor ajunge în România mai târziu și la un preț mai mare

Costurile pentru construirea gazoductului Tuzla–Podișor, prin care vor fi transportate gazele naturale din perimetrul Neptun Deep al Mării Negre, au crescut cu aproximativ 500 de milioane de lei (fără TVA) față de suma inițială prevăzută în contractul semnat în februarie 2021. Astfel, de la 1,6 miliarde de lei, valoarea totală a contractului a ajuns la aproape 2,1 miliarde de lei în urma a nu mai puțin de 18 acte adiționale.

Potrivit unui anunț publicat de compania de stat Transgaz SA, beneficiarul proiectului, ultima modificare de costuri a fost oficializată pe 6 iunie 2025, când a fost semnat cel mai recent act adițional. Acesta prevede o majorare a valorii contractului de la 2.018.936.852,44 lei la 2.075.837.686,38 lei, fără TVA.

Lucrările vor dura de trei ori mai mult decât se estimase inițial

Conform documentației depuse în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), durata execuției lucrărilor a fost extinsă semnificativ. Dacă inițial se prevedea o perioadă de 24 de luni pentru finalizarea proiectului, acum termenul a fost extins la 72 de luni de la data semnării contractului de execuție, adică din iunie 2023.

Astfel, în loc să fie gata în doi ani, una dintre cele mai importante investiții în infrastructura energetică a României va fi finalizată, cel mai probabil, în 2029.

Advertisement

Cine construiește gazoductul Marea Neagră–Podișor

Lucrările sunt executate de o asociere de firme condusă de compania turcă Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi, alături de care activează opt alte companii din România, Turcia și Algeria. Printre acestea se numără:

  • Electrogrup SRL Cluj – subcontractant (16%)
  • Toscelik Spiral Boru Uretim Sanayii AS – subcontractant (41,4%)
  • Regia Autonomă Asirom – compania SRI (0,2%)
  • Elcas Prodimpex SRL Ploiești – (0,27%)
  • SPA Tosyali Iron Steel Industry Algeria – (4,6%)
  • Degal Construct SRL București – (0,25%)
  • Gurgenler Insaat Turcia – (3%)
  • Corpcontrol ING SRL Ploiești – (0,1%)

Un proiect strategic pentru România și Uniunea Europeană

Conducta Tuzla–Podișor are o lungime de 308,3 kilometri și este considerată un proiect de interes comun al Uniunii Europene. Este inclusă în Planul de dezvoltare pe 10 ani al Transgaz și a obținut o finanțare de 85 de milioane de euro din Fondul de Modernizare, urmând ca restul costurilor să fie acoperite din surse financiare mixte.

Traseul gazoductului traversează trei județe – Constanța, Călărași și Giurgiu – și 42 de localități. La finalizare, conducta va putea asigura alimentarea cu gaze pentru circa 200.000 de români, peste 520 de instituții publice și va contribui la crearea de noi locuri de muncă în regiune.

Continue Reading

Știri

Deputatul Ion Samoilă transmite un mesaj de pace și credință cu ocazia Sărbătorii Rusaliilor

Cu prilejul Sfintei Sărbători de Rusalii, deputatul social-democrat de Călărași, Ion Samoilă, a transmis un mesaj de suflet către toți cetățenii județului, subliniind importanța credinței, a unității și a solidarității în viața comunității.

„Cu prilejul Sfintei Sărbători de Rusalii, vă transmit cele mai calde gânduri de sănătate, pace și binecuvântare!”, a scris deputatul pe pagina sa publică, amintind că Rusaliile sunt o zi cu o profundă semnificație spirituală, marcând pogorârea Duhului Sfânt asupra Apostolilor și întemeierea Bisericii creștine.

Deputatul a mai transmis că această sărbătoare este un bun prilej de reflecție asupra valorilor fundamentale care stau la baza unei comunități unite: înțelepciunea, echilibrul și speranța. „Lumina Rusaliilor să vă călăuzească pașii spre înțelepciune, echilibru și speranță!”, a adăugat acesta.

În încheiere, Ion Samoilă le-a urat tuturor călărășenilor zile liniștite, cu suflete împăcate și inimi deschise către bine.

Advertisement

Continue Reading