Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 16°C | Anul XI Nr. 538

Știri

500.000 de șoferi rămân fără RCA pe 11 mai. Ce trebuie să facă cei care vor să-şi recupereze diferenţa de bani

Published

on

În termen de 90 de zile, începând de miercuri 9 februarie, toate poliţele RCA încheiate cu City Insurance vor expira automat, au declarat pentru „Adevărul” specialiştii în insolvenţă ai CITR, numiţi de instanţă lichidatori ai asigurătorului. Data de 10 mai 2022 va fi ultima zi de valabilitate a tuturor asigurărilor emise de City Insurance.

Conform Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA), la data de 11 mai 2022, când se va produce denunțarea automată a contractelor de asigurare, vor mai fi în vigoare 498.255 de polițe de asigurare RCA emise de City Insurance.

Tribunalul Bucureşti a admis miercuri cererea ASF de declanşare a procedurii falimentului City Insurance. Lichidator judiciar provizoriu a fost numit CITR Filiala Cluj SPRL, acesta urmând să fie confirmat la prima Adunare Generală a creditorilor.   Contactaţi telefonic, reprezentanţii CITR au precizat că în termen de 90 de zile, începând de ieri 9 februarie, toate poliţele RCA încheiate cu City Insurance vor expira automat, potrivit deciziei luate de instanţă, într-un termen de 30 de zile clienţii persoane fizice putând cere rezilierea contractelor şi înscrierea la masa credală pentru obţinerea diferenţei de bani aferentă perioadei de valabilitate a poliţei.   „Persoanele fizice pot depune cererile de reziliere a poliţelor RCA la Fondul de Garantare a Asiguraţilor în termen de 30 de zile de la sentinţa Tribunalului şi se pot adresa altui asigurător pentru încheierea unei alte asigurări. Termenul de 90 de zile până la expirarea automată a poliţei curge din data de 9 februarie, aşa cum a spus instanţa”, a declarat pentru „Adevărul” Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.

CITR a precizat că termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este 28 martie 2022, iar termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe este 18 aprilie 2022.Termenul de definitivare a tabelului creanţelor este 13 mai 2022, iar data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor este 25 aprilie 2022.   Instanţa a dat dispoziţie tuturor băncilor la care City Insurance are disponibil în conturi să nu dispună de acestea fără un ordin al judecătorului sindic sau al lichidatorului judiciar, obligaţia de înştiinţare a băncilor revenindu-i lichidatorului judiciar. Sigilarea bunurilor din averea companiei de asigurări revine în sarcina lichidatorului judiciar. Tribunalul a fixat termen pentru analiza stadiului continuării procedurii la 15 iunie 2022. Decizia nu este definitivă şi se poate formula apel în 7 zile de la comunicarea hotărârii.

Paşi de făcut pentru denunţarea poliţelor:   Completaţi Cererea de denunţare a contractelor de asigurare. Documentul este disponibil pe site-ul SAR City Insurance SA, respectiv: www.cityinsurance.ro   Transmiteţi cererea de denunţare la SAR City Insurance SA, pe adresa de E-mail dedicată: [email protected]

Advertisement

Transmiteţi la FGA o Cerere de plată- Anexa 9-Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă  (disponibilă pe www.fgaromania.ro),pe adresa de E-mail: [email protected] , însoţită de următoarele documente:

  • – Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
  • – Copie act identitate
  • – Copie poliţă de asigurare;
  • – Copie dovada plăţii primelor de asigurare, în cazul plăţii primelor în rate
  • – Dovada denunţării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;

FGA va înregistra cererile de plată şi le va analiza în ordinea primirii şi înregistrării.

Surse din piaţă au declarat pentgru „Adevărul” că există circa 4 milioane de creditori persoane fizice şi service-uri.   Falimentele Carpatica Asig şi Certasig, gestionate tot de CITR   Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a atras atenţia, încă din 2020, asupra faptului că piaţa de asigurări este vulnerabilă, un număr mic de societăţi de asigurare deţinând o cotă semnificativă de piaţă, iar peste 75% din piaţa de RCA revenea primilor 2 jucători: City Insurance şi Euroins.   Problemele asigurătorilor pe segmentul RCA sunt însă mult mai vechi: Carpatica Asig s-a confruntat cu un deficit de capital de 707 milioane de lei la finele lunii iulie 2016, când ASF a decis retragerea licenţei de funcţionare a companiei şi promovarea cererii de deschidere a procedurii de faliment. Din februarie 2017, numărul creditorilor a ajuns la peste 600, iar CITR a făcut distribuiri de aproximativ 130 milioane lei şi peste 2.000 de litigii pe rol.

Şi proiectul Certasig – Societate de Asigurare şi Reasigurare S.A. este în gestionarea CITR din iunie 2020. Conform tabelului preliminar de creanţe, numărul de creditori este în acest moment de peste 160. Procedura de valorificare a activelor companiei este în derulare în acest moment, recuperările de creanţe aflate în curs fiind de aproximativ 10 milioane lei.

ASF a cerut în septembrie 2021 falimentul City Insurance

Pe 17 septembrie 2021, ASF a decis retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii Asigurare-Reasigurare City Insurance şi a solicitat deschiderea procedurii falimentului.    În perioada 2014 – 2021, ASF a impus societăţii City Insurance SA, dar şi conducerii societăţii mai multe sancţiuni, respectiv amenzi în valoare totală de 18.736.666 lei, şi a emis o decizie de majorare de capital de solvabilitate de 16.500.000 de euro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Spectacol total la alegerile AUR Călărași: sala plină, pană de curent și discursuri la lumina telefoanelor!

Published

on

Conferința județeană de alegeri a Organizației AUR Călărași are loc în aceste momente în sala Barbu Știrbei, unde s-au reunit delegați și membri din toate localitățile județului. Sala este plină, iar atmosfera este una energică, specifică unui eveniment intern cu miză majoră pentru filială.

Toate organizațiile din teritoriu sunt prezente, iar deputatul călărășean Dragoș Cuman și-a depus candidatura pentru funcția de președinte al organizației județene, beneficiind de susținerea publicului din sală.

Evenimentul a avut parte de un scurt moment neașteptat în jurul orei 15.30, când o pană de curent de câteva minute a întrerupt instalația de sunet și iluminat. Incidentul nu i-a descurajat însă pe vorbitori și nici pe participanți. În timp ce George Simion își continua discursul, sala s-a luminat instantaneu datorită blițurilor aprinse din toate colțurile, iar mesajele au fost transmise mai departe fără microfon, într-o atmosferă care a accentuat solidaritatea celor prezenți.

Oamenii au rămas pe loc, au ascultat și au aplaudat, iar conferința a continuat fără probleme după reluarea alimentării cu energie electrică. La această oră, procedurile interne pentru alegerea noii conduceri județene se desfășoară în ritm normal, cu o participare numeroasă și cu un interes crescut pentru rezultatul votului.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

COMUNICAT DE PRESĂ – ECOAQUA S.A. DIN 21.11.2025

Published

on

COMUNICAT DE PRESĂ

DIN 21.11.2025

Având în vedere discuțiile apărute recent în spațiul public, vă prezint în mod deschis și responsabil concluziile raportului de inspecție economico-financiară desfășurat pentru perioada 2022–2024, precum și măsurile ferme pe care le-am dispus imediat după primirea acestuia. Totodată, în cadrul societății s-a demarat o anchetă pentru a verifica dacă pozele apărute în spațiul public au fost transmise de către personalul Ecoaqua S.A.

În primul rând, vreau să subliniez faptul că serviciul public de apă și canalizare nu a fost și nu este afectat în niciun fel. Toate deficiențele identificate de inspectorii economico-financiari vizează modul în care au fost gestionate anumite aspecte administrative, financiare și contabile în anii anteriori.

Advertisement

Raportul ANAF descrie, cheltuieli nejustificate, utilizarea necorespunzătoare a fondurilor companiei, abateri de la procedurile interne și o gestionare deficitară a resurselor publice. Deși aceste fapte nu aparțin actualei conduceri, ele afectează imaginea instituției și încrederea oamenilor, iar acest lucru este inacceptabil.

În urma verificării efectuate s-au constatat următoarele deficiențe:

  • „Înregistrarea de cheltuieli privind chiria și alte cheltuieli locative pentru un aprtament închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. din jud. Călărași, pentru care nu a justificat necesitatea efectuării acesteia. ”

Necesitatea încheierii acestui contract, conform referatului nr. 2597/25.05.2023 întocmit de angajatul departamentului Relații Clienții Mass-Media, aprobat de directorul general al societății, a fost „asigurarea condițiilor conform contractului încheiat cu Brian Pike”.

Deasemenea, în perioada de derulare a contractului, 01.06.2023 – 31.05.2024, nu au fost prezentate documente justificative din care să reiasă cine a fost cazat în apartamentul închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. Călărași.

 

  • „Înregistrarea nejustificată pe cheltuieli a sumei de 1.400 lei reprezentând taxa de participare a unui salariat la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice” efectuat la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, pentru care nu a prezentat un document care să ateste finalizarea programului. ”

Societatea Ecoaqua S.A. a încheiat cu Universitatea „Dunărea de Jos” contractul nr. 418/ 05.04.2023, pentru participarea dnei. Dinu Mariana la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice”.

 

Advertisement
  • „Majorarea nejustificată a cheltuielilor de protocol, cu suma totală de 178.328,41 lei pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora și care în anii 2023 și 2024 au depășit nivelul aprobat prin bugetele anuale. ”

Sumele reprezentând valoare mese servite, cazare, flori, etc, pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora.

 

  • „Înregistrarea în perioada 2022-2024, de cheltuieli pentru care nu a făcut dovada necesității și realității prestării acestora în sumă de 449.719,03 lei. ”

 

  • „Acordarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unui număr de 81 de burse private în sumă totală de 516,000 lei în baza prevederilor Legii nr. 376/2024 privind bursele private, cu modificările ulterioare. ”

 

  • „Înregistrarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unor cheltuieli în sumă totală de 836.633,22 lei, din care 332.687,01 lei în anul 2023 și 503.946,21 lei în anul 2024, pentru organizarea de tabere și evenimente sportive care nu au legătură cu obiectul de activitate al operatorului economic.”

» proiectul „Prima tabără”

» competiția sportivă „Călărași Cup”

» eveniment „Jocurile de vară Ecoaqua”

 

În concuzie, raportul ANAF evidențiază un management defectuos în anii 2021–2024 și un nivel ridicat de abateri de la disciplina financiară. Perioada analizată reprezintă un ciclu administrativ care trebuie tratat distinct de etapa actuală de reformă începută în 2025.

Advertisement

În urma analizării raportului emis de ANAF, rezultă că măsura dispusă este recuperarea prejudiciului în cuantum de 6.503.162,63 lei (echivalentul a 1.278.137 euro) de la persoanele identificate ca fiind responsabile de producerea acestuia.

Purtător de cuvânt al Ecoaqua S.A.,

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Breaking News

EXPLOZIE LA ECOAQUA! CONTROLUL ANAF A DESCOPERIT PESTE 1,3 MILIOANE DE EURO „ARUNCAȚI ÎN AER”! MARIUS SBÂRCEA DĂ CĂRȚILE PE FAȚĂ: „VOM MERGE ÎN INSTANȚĂ, VINOVAȚII VOR PLĂTI!”

Published

on

Scandal uriaș la operatorul de apă Ecoaqua SA! Directorul general Marius Sbârcea a ieșit azi public cu declarații explozive, după ce inspectorii ANAF au scos la lumină un prejudiciu de aproape 6,5 milioane de lei – peste 1,3 milioane de euro cheltuiți fără explicații, fără aprobări și, în unele cazuri, fără nicio logică.

Controlul ANAF a durat 6 luni, iar concluziile sunt uluitoare. Sbârcea a prezentat, punct cu punct, cum s-au „evaporat” banii Ecoaqua în perioada 2022–2024, perioadă în care instituția NU a fost controlată ani la rând.

Lista rușinii: chirii fantomă, burse ilegale, tabere, mese, flori și contabilități duble

Conform directorului, raportul ANAF scoate la iveală o avalanșă de cheltuieli dubioase:

💥 Chirie pentru apartamente, fără să se știe cine a stat acolo sau de ce.

Advertisement

💥 Cursuri postuniversitare plătite din banii Ecoaqua pentru fosta directoare economică – fără diploma finală.

💥 Protocol de lux, cu mese, cazări, flori și alte „atenții”, explodat peste buget: 178.000 lei.

💥 Servicii contabile externe, deși societatea avea director economic, unele plătite către firme inactive.

💥 Amenzi acoperite din bani publici, fără să fie recuperate de la cei vinovați.

💥 Cotizații și sponsorizări mascate, inclusiv către Dunărea 2005 Călărași, în valoare de 200.000 lei.

Advertisement

💥 81 de burse private acordate ilegal, de 516.000 lei, cu contracte semnate doar de elevi.

💥 Premii, echipamente sportive și bunuri de peste 140.000 lei, fără contracte și fără justificări.

💥 Evenimente, tabere și competiții sportive plătite cu 836.633 lei, fără nicio legătură cu apa potabilă.

💥 Publicitate și promovare umflate cu 380.125 lei, pentru evenimente care nici măcar nu țineau de operator.

💥 Reparații de 3,75 milioane lei la o clădire care nici măcar nu aparținea Ecoaqua.

Advertisement

Sbârcea a spus fără ocolișuri:
„Nu știu unde sunt milioanele despre care spunea fostul director. Eu nu le găsesc nicăieri.”

Vinovații nu scapă! Ecoaqua deschide procese

Directorul Ecoaqua a anunțat că toate sumele vor fi recuperate de la cei care au aprobat, semnat sau dispus cheltuielile.

„Se va constitui o comisie. Identificăm persoanele responsabile și îi dăm în judecată. Recuperăm tot.”

Conducerea actuală spune clar: elevii și părinții NU vor fi afectați, niciun ban nu se recuperează de la ei. Ținta: foștii șefi și cei care au semnat acte fără drept.

Întrebat dacă raportul are implicații penale, Sbârcea a răspuns sec:

Advertisement

„Da. Cu siguranță.”

Ecoaqua urmează să depună sesizări oficiale către procurori, pe baza documentelor ANAF.

Și zvonurile despre scumpirea apei sunt false

În mijlocul scandalului, Sbârcea a demontat zvonurile privind o majorare a tarifelor:

„Nu a crescut prețul apei. Ultima ajustare a fost la 1 ianuarie 2024.”

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading