Connect with us

Știri

Vasile Iliuță: „Îmi cer scuze oamenilor că am ajuns prea târziu. Jaful trebuia oprit mai demult„

Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru ziarul Ediția, actualul președinte al Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță a vorbit despre investițiile și proiectele sale pe care le-a realizat până în prezent și pe care urmează să le finalizeze. Șeful CJ a vorbit și despre lupta politică pentru „șefia„ acestui județ dar și despre „jaful banilor publici„.

Cum a fost ultimul an pentru administrație?

Vasile Iliuță: „Anul 2020 a fost un an greu pentru administrație. Pandemia a dat totul peste cap, proiectele fiind intârziate un pic față de datele pe care noi le estimasem inițial.

Am concentrat toate acțiunile pe Spitalul Județean pe care l-am dotat corespunzător cu echipamentele necesare. Ne-am confruntat cu o situație nemaiîntâlnită până acum, dar pe care am gestionat-o cu succes„.

Advertisement

Și cu toate acestea au continuat investițiile…

Vasile Iliuță: „Investițiile în județ presupun multă implicare pe infrastructura rutieră, modernizare și reabilitare drumuri județene. Putem spune că la această oră se lucrează pe toate arterele județului, nu există segment de drum nelucrat. Implicarea SC DRUMURI ȘI PODURI, subordonată a Consiliului Județean Călărași, a fost maximă iar rezultatele se văd. Am preluat o rețea de drumuri de pamânt, parasită de vechea conducere a CJ, și dupa 4 ani lasăm oamenilor drumuri circulabile și o conectivitate practicabilă între localități„.

Mai aveți și alte proiecte mari pentru dezvoltarea județului. În ce stadiu sunt?

Vasile Iliuță: „Celelalte proiecte rămân în atenția noastră. Portul este în evaluare pe SICAP, Centrul Sera în toamnă va fi recepționat, Prefectura s-a închis licitația, urmează să se semneze contractul de execuție, Casa Demetriad va fi redată cetățenilor, modernizăm interiorul Spitalului Județean Călărasi. Deci se lucrează intens pe fiecare proiect. N-am vrut ca 4 ani să treacă peste mine în Consiliul Județean fară să fac nimic, iar cu ajutorul echipei mele reușesc să-mi duc la finalizare tot ce mi-am propus„.

„Ceilalți au furat la drumul mare„

A început lupta politică, domnule președinte. Pe unde vă situați în acest război local?

Advertisement

Vasile Iliuță: „Lupta politică, cea „DE TROACĂ„, este începută demult. Am fost și sunt vânat de adversarii mei politici care m-au vrut plecat de la șefia CJ pe orice cale. Acțiunile acestora i-au descalificat atât în fața mea, cât și în fața cetățenilor. Pe oameni nu-i mai poți păcăli cu ziariști plătiți să mă denigreze permanent. S-a schimbat lumea, se înțeleg îndeaproape jocurile politice mârșave și vor fi taxate la vot. Eu sunt situat acolo unde există decență și respect față de cetățeni„.

A fost dusă o campanie de denigrare la adresa dumneavostră…

Vasile Iliuță: „Vreau să vă spun un lucru- poate avea Iliuță Vasile toate defectele lumești. Poate mai bea un șpriț la o petrecere, poate mai face o glumă, poate mai greșește în exprimare, însă pot să vă asigur că Iliuță Vasile are o calitate pe care nu toți o au – „EU NU FUR!„. Și cred că spun tot!„

Adică ceilalți au furat?

Vasile Iliuță: „Da! Ceilalți au furat la drumul mare. Din banii publici, din proiecte europene, din lucrările de la drumuri, din fotbal… Sunt instituții care cercetează toate aceste lucruri„.

Advertisement

Alegerile bat la ușă. Candidați, domnule Iliuță?

Vasile Iliuță: „Sigur că voi candida. Vreau să inaugurez Prefectura, să ma plimb pe Promenada orașului și lucrez noi proiecte pentru comunitate. Îmi cer scuze oamenilor că am ajuns prea târziu. Jaful trebuia oprit mai demult, însă nu s-a dorit atâta timp cât au existat interese personale peste tot. Peste tot! N-a existat lucrare cât de mică fără să existe un câștig în spate. S-au construit vile de pe urma lucrărilor mari derulate în județ. Asta au făcut moraliștii de la PNL, cei care îmi urmăresc și locul de parcare„.

Cum vedeți noua administrație?

Vasile Iliuță: „Călărașiul are nevoie de un suflu nou începând cu Primăria. Îl susțin pe Marius Dulce pentru că văd în el un gospodar excelent pentru municipiu. Este omul care își dorește să vadă orașul schimbat și împreună avem aceeași viziune.  A trecut vremea celor 8 ani de făcut nimic pentru cetățeni!„

Advertisement
Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading