Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 19°C | Anul XI Nr. 528

La zi

V. Iliuță și E. Grama vor începe lucrările de realizare a intrării în municipiul Călărași, zona Siderca

Published

on

De luni, 1 iulie 2019 încep lucrările de execuţie la DJ 306 A (drum din incinta Siderca), lucrări care vizează printre altele şi lărgirea carosabilului pe 4 benzi.

Lucrurile bune se fac în echipă și de modul de realizare a proiectelor depinde trăinicia lor. Vreau să fac ceva ca președinte al Consiliului județean, pentru oameni, să las ceva în urma mea, care să fie folositor oamenilor care au avut încredere în mine, în echipa mea – spunea Vasile Iliuță în urmă ce ceva timp. A inaugurat după aceea mai multe drumuri județene asfaltate care fac legătura cu Vâlcelele- Vlad Țepeș, apoi la Gurbănești, Dragoș vodă- Socoalele. Lucrurile bune merg înainte. De luni, încep lucrările de execuţie la DJ 306 A (drum din incinta Siderca), lucrări care vizează printre altele şi lărgirea carosabilului pe 4 benzi. Concret, constructorul, SC Drumuri şi Poduri SA va aplica îmbrăcăminţi bituminoase uşoare, termenul de finalizare fiind estimat la circa 3 luni.

Ambiția noastră s-a îndreptat de mult către modernizarea drumurilor de acces în municipiu – spune Eduard Grama. Ne-am lovit de ambiția Primăriei Călărași care ar fi dorit să realizeze reabilitarea acestora, dar nu avea nici voința și nici puțință financiară de a face ceva concret. Ne-au ajutat cu 2 procese, prin care contestau legalitatea cărții funciare, tocmai pentru a amâna lucrările. Instanța le-a respins plângerile iar noi mergem înainte. O facem pentru călărășenii care merită mai mult. Oamenii merită de multă vreme o intrare demnă de o capitală de judeţ. Cu toţii ne dorim ca infrastructura municipiului să fie la cele mai înalte standarde iar demararea acestor lucrări să reprezinte un moment de referinţă dar şi o motivare în plus pentru administraţia publică locală – a declarat Eduard Grama, directorul Direcției de dezvoltare, cel responsabil de zecile de proiecte finalizate sau aflate în diferite stadii de implementare în județ.

Iliuță ar vrea ca să realizeze și asfaltarea str Variantă Nord de la Siderca la DN21( Călărași – Drajna) cu 2 benzi/ sens, trotuare dar Primăria Călărași se opune. Primăria Călărași spune că va realiza ea acest lucru, dar nimic concret de această anvergură nu a realizat timp de 2 mandate.

Vasile Iliuță: Consiliul Județean Călărași a devenit proprietarul Drumului Siderca – de la intrarea în Municipiul Călărași. A fost o muncă susținută pentru preluarea acestui drum și mulțumesc echipei de profesioniști de la Consiliul Județean pentru seriozitatea de care a dat dovadă pentru a asigura transferul de proprietate. Dovedim, încă o dată, că muncim pentru locuitorii municipiului și județului Călărași și avem grijă să le asigurăm o viață mai bună. Lucrările la Drumul Siderca presupun, printre altele, lărgirea carosabilului la patru benzi, montarea separatoarelor de drum, a indicatoarelor rutiere, trasarea marcajelor rutiere și instalarea panourilor indicatoare. Va fi o investiție de aprox. 500 de mii de euro, din bugetul Consiliului Județean Călărași pentru municipiul Călărași.

Advertisement


Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Ministrul bulgar al Transporturilor acuză România că blochează construirea de noi poduri peste Dunăre

Published

on

Vicepremierul și ministrul bulgar al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, a declarat în fața Comisiei parlamentare pentru transporturi de la Sofia că România reprezintă principalul obstacol în realizarea unor noi puncte de trecere peste Dunăre, transmite agenția BGNES, citată de Rador.

„Bulgaria insistă pentru construirea de noi poduri peste Dunăre, dar se confruntă cu o rezistență din partea României. Noi vrem să avem propriile noastre treceri, iar singurul obstacol de până acum este România”, a spus Karadjov.

Dunărea – „un coșmar pentru transporturi”

Ministrul a afirmat că fluviul a devenit „un adevărat coșmar” pentru transporturile bulgare, din cauza refuzului Bucureștiului de a accepta noi proiecte. „Politica de descurajare îndelungată – de zeci de ani – a României de a nu permite noi poduri peste Dunăre joacă un rol în transformarea acestui lucru într-un coșmar pentru transporturi”, a adăugat el.

Karadjov a reamintit că Bulgaria solicită cinci noi puncte de trecere peste fluviu și a susținut această poziție și în fața comisarului european Apostolos Tzitzikostas. „În celelalte țări de-a lungul Dunării există câte un pod cam la fiecare 70 de kilometri. Nu este normal ca un locuitor din Lom să parcurgă sute de kilometri pentru a ajunge pe celălalt mal, aflat la doar câteva sute de metri”, a subliniat oficialul bulgar.

Advertisement

România cere dragarea Dunării

De cealaltă parte, România insistă ca Bulgaria să realizeze lucrări de dragare pentru a facilita navigația pe Dunăre, condiție considerată esențială pentru transportul fluvial.

Karadjov a precizat că reprezentanți ai Bulgariei, României și Greciei au fost invitați la o întâlnire la Luxemburg, pe 4 iunie, pentru a discuta problema trecerilor peste Dunăre. „Din păcate, România a respins propunerea, probabil din cauza alegerilor interne”, a spus el.

Probleme și la feriboturi

Ministrul bulgar a reclamat și blocajele legate de transportul cu feribotul. Potrivit acestuia, linia de lângă Ruse nu a primit autorizație de la partea română de peste doi ani. „Am cerut ca românii să permită operarea feribotului măcar pe perioada reparațiilor la pod, însă nu există nicio evoluție”, a adăugat Karadjov.

Oficialul de la Sofia a subliniat că instituțiile europene, dar și Bulgaria și Grecia, ar trebui să intensifice presiunea asupra României. „Nu este posibil ca, în secolul XXI, un obstacol natural să fie transformat într-o problemă socială și economică de o asemenea amploare”, a conchis Karadjov.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Deputatul PSD Călărași Ion Samoilă cere reluarea discuțiilor pentru construirea unui pod peste Dunăre, investiție vitală pentru regiune

Published

on

În prima ședință a Comisiei pentru transporturi și infrastructură din noua sesiune parlamentară, deputatul PSD de Călărași, Ion Samoilă, a propus reluarea discuțiilor privind construirea unui pod peste Dunăre, la Călărași, considerat o investiție strategică pentru fluidizarea traficului național și internațional.

Samoilă a subliniat faptul că, deși drumul expres Galați–Brăila–Ialomița–Călărași este în execuție, acesta se oprește în buza Dunării, fără o legătură directă peste fluviu. „Lipsește veriga esențială: podul”, a transmis parlamentarul.

Totodată, acesta a amintit că în cadrul Inițiativei celor Trei Mări, la o reuniune internațională desfășurată în Polonia, s-a semnat un acord privind realizarea a cinci studii de fezabilitate pentru poduri peste Dunăre, unul dintre acestea fiind dedicat zonei Călărași.

Mă bucur să vă anunț că președintele Comisiei pentru transporturi și toți membrii acesteia au fost de acord cu reluarea demersurilor necesare pentru această investiție majoră”, a precizat Ion Samoilă.

Advertisement

Deputatul PSD a atras atenția că proiectul nu este „un moft”, ci o necesitate strategică, mai ales în contextul dificultăților de transport întâlnite la trecerea de la Giurgiu. Samoilă a subliniat că valoarea investiției depășește capacitățile financiare ale României și trebuie susținută prin fonduri europene, inclusiv prin Comisia Europeană.

Voi continua să susțin acest proiect cu toată convingerea, pentru că dezvoltarea regiunii sud-estice și conectivitatea României cu rețelele europene de transport nu mai pot fi amânate!”, a concluzionat deputatul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

O nouă avarie la rețeaua de apă din Călărași: furnizarea întreruptă pe strada Dobrogeanu Gherea

Published

on

Operatorul de apă și canalizare EcoAqua Călărași a anunțat luni dimineață, la ora 10:10, producerea unei noi avarii pe rețeaua stradală. Echipele de intervenție se află deja pe teren pentru remedierea situației.

Din cauza lucrărilor, alimentarea cu apă a fost oprită pe strada Dobrogeanu Gherea, iar reluarea furnizării este estimată în aproximativ două ore.

EcoAqua face apel la locuitorii din zonă să aibă răbdare și să utilizeze cu responsabilitate rezervele de apă până la finalizarea intervenției.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading