Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 22°C | Anul XI Nr. 528

Știri

V. Dumbravă: “Imediat după executarea lucrărilor de la CL8, terenul s-a lăsat, străzile asfaltate s-au surpat, iar străzile betonate au crăpat.”

Published

on

Virgil Dumbravă a fost 8 ani viceprimarul municipiului Călărași. Omul care a acumulat o experiență vastă în administrația publică locală critică aspectul degradat al municipiului nostru. În articolul de mai jos evidențiază principalele nereguli și probleme identificate de acesta în ultima vreme.

Infrastructura rutieră care arată într-un mod unic și greu de comparat cu un oraș civilizat și demn de a fi catalogat reședință de județ. Lucrările realizate prin faimosul CL 8 au afectat serios starea străzilor. Drumurile nu par a fi aduse la starea inițială în care se aflau înainte de a se începe proiectul care ar eficientiza rețeaua de apă-canal din Călărași. Criticile dure făcute de Virgil Dumbravă sunt însoțite de soluții și alternative.   

Virgil Dumbravă: Imediat după executarea lucrărilor de la CL8, terenul s-a lăsat, străzile asfaltate s-au surpat, iar străzile betonate au crăpat. Personal cred că lucrările au fost de proastă calitate. Acestea le-am semnalat când eram viceprimar atât eu cât și colegul Dulce. Problema canalizării este delicată. Mirosurile vin în cea mai mare parte de la aceasta, ea fiind prost executată. Cu toate că s-a făcut o investiție importantă, ea nu a fost finalizată. Ea trebuia continuată. Am spus-o și ca viceprimar. Dacă acele bretele de canalizare dintre blocuri și noua canalizare nu s-au executat înseamnă că această nouă canalizare nu își face treaba. Practic în foarte multe locații este folosită vechea rețea de canalizare legată de cea nouă, așa zis realizată. La blocurile de locuințe la fiecare bloc racordul la noua canalizare nu s-a efectuat. Racordurile dintre canalizări s-au făcut prin cămine în anumite puncte. Aceasta a generat înfundarea, colmatarea părții vechi a rețelei. De aici provin mirosuri și nemulțumiri ale cetățenilor, dar și costuri mult mai mari ale întrețineri rețelei. Racordurile dacă nu s-au prevăzut în proiect, eu am cerut să se realizeze prin investiții locale, la zona de blocuri, pe banii Primăriei. Dau exemplul str. Panduri, Cuza Vodă unde se manifestă aceste situații. Execuția în timp foarte scurt cu mai multe firme în mai multe zone a generat alte probleme. Nu cred că atunci când rețelele s-au întâlnit s-au respectat specificațiile tehnice de cote, pante pentru scurgerea apei. Acum vedem cel mai bine. Tot timpul se produc defecțiuni la rețea le vedem zilnic fiind reparate.

Aducerea la starea inițială a drumurilor după aceste lucrări a fost o altă problemă care a condus la distrugerea municipiului. Nu s-a respectat tasarea terenului, a pământului cu agregatele nu a fost corectă. Dau exemplul str. Grivița…În primii doi ani a fost jale. În Mircea Vodă au rămas mașini suspendate pe străzi…Prețul mare al apei din municipiul nostru aflat pe malul Dunării este un alt exemplu negativ. Societatea trebuie să deau un exemplu pentru a fi scăzute prețurile. Cînd crești calitatea vieții cetățeanului trebuie scăzute prețurile. La canalizare prețul este greșit. El trebuie calculat după normativ, astfel încât să fie mai mic decât al apei potabile, la fel ca în alte orașe. Nu se iau măsuri pentru a se reducerii pierderilor. Le-am cerut ca să înceapă lucrările la blocuri pentru a fi alimentate pe orizontală. În prezent alimentarea se face pe verticală, toate apartamentele fiind conectate la coloana principală aflată în subsol. Eu propun realizarea de către Primărie sau Ecoaqua a unor distribuitoare la intrarea în bloc. Pierderile din subsol nu trebuie suportate de cetățean, dacă unii nu au contor sau sunt defecțiuni ale rețelei principale. La contorul principal, se pot realiza distribuitoare, pe care să fie montate contoarele de apă pentru fiecare cetățean. Totul pe banii operatorului. Să investească în așa ceva. Cetățenii pot avea un termen de câteva luni să își branșeze locuințele la aceste contoare. Rău platnicii sunt izolați imediați, iar ceilalți consumatori nu pot fi afectați. Dispare acest coeficient de repartiție, noțiunea de pierderi, ele fiind controlate. Clasa de precizie a contoarelor se uniformizează. Sunt apartamente cu contoare vechi care nu înregistrează consumurile. În schimb le înregistrează contorul principal…Sunt suportate de alții. Nu este corect, normal. La Ecoaqua este un prost management. Nu știu pentru ce au fost angajați recent  atâția salariați. Dacă au fost angajați pentru citirea contoarelor este iar o problemă. Ne întoarcem în timp. Citirea se poate face cu contoare inteligente, cu telecitire. Salariile mari se văd în costurile ce au crescut. Creșterea prețului nu se justifică. Apa este bună dar costurile foarte mari.

Advertisement

Realizarea puțurilor de mare adâncime pentru a fi folosite când Dunărea este poluată de cianuri, reziduri toxice, radioactive este o altă contradicție a mea cu fostul primar Dragu. Trebuie să avem sursă alternativă de apă.  Contaminarea apei impune asta. Din nefericire această sursă nu ajunge pentru toată populația, ci o sursă de siguranță pentru spitale, scoli, eventual cartiere mici. Nu am primit răspunsuri despre asta. Am discutat cu proiectantul și asta se găsește în stenograma sedințelor. Proiectantul a spus că sursa nu este permanentă ci una de siguranță, de rezervă în anumite situații. Tehnologic vorbind execuția s-a realizat dificil S-au străpuns straturi de rocă de sulf. Apa trebuie tratată pentru consum dar acest lucru este extrem de important. Suntem obligați la finalizarea acestei investiții. Să reparăm ceea ce s-a grești.

Mă deplasez în alte localități. La Roseți, aici aproape…nu am cuvinte. Acoloeste un primar care a făcut. Nu ai ce reproșa la primar. La Independența același lucru. Contează primarul, omul care se zbate și face. Nu au avut bani…La Călărași este o preoblemă…Direcția de proiecte…sunt tare pricepuți doamna Trifu, Gradea…vor să facă, pun suflet…dar au o problemă. Comunicarea cu compartimentele cum ar fi cel tehnic este defectuoasă. Nu se dau datele de proiect la timp. Venirea lui Deculescu ca administrator public ar trebui să ușureze lucrurile. Nu se colaborează între direcții și se creează piedici involuntare…

Parcările…din 2008 mi-am propus schimbarea orașului. Am realizat iluminatul public. Vroiam să fac parcări în curțile interioare ale blocurilor. Mă deranjează că proiectul meu acel Regulament la care am lucrat cu o echipă a fost furat. Ideea a fost asumată de alții. Parcările la domiciliu trebuiau realizate după 1 an si jumătate, Stabilisem tehnic totul…Trebuia doar pus în aplicare în 2016.

Primarul Drăgulin a refuzat să dea curs deși era pus în discuție și aprobat de consilieri. Noua conducere a venit cu lozinca că trebuie făcut un regulament, care culmea…exista. Este același ca și al meu. Copy paste…Nu l-au pus pe al meu în funcțiune pentru că mă cheamă Dumbravă…Sunt o echipă copy paste…Și tarifele le-au crescut. Eu am cerut 50 lei/an locul de parcare. Ei l-au triplat…Am cerut ca banii din taxe pe parcare să fie reinvestiți tot în parcări. Au încercat să facă un hei rup și au ridicat garajele. Trebuia pus ceva în locul lor. Sunt timide faptele bune realizate, prea puțin o parcare pe str Flacăra. Amenajările de parcare nu sunt doar 3 dungi pe asfalt…Cu echipa lui Iane Scarlat de la Transport sau cu a lui Bulgăreanu de la Urbanism…aveam stabilite precis ce trebuie realizat într-o parcare. Supraveghere video, iluminat, asfaltare…condiții bune pentru noi. După 8 ani de muncă la Primărie am experiență destulă. Cunosc administrație. Voi avea reacție la ceea ce se întâmplă și voi veni cu soluții pentru Călărași…

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Schimbări la Drumuri și Poduri Călărași: Raoul Moise, demis, înlocuit de inginerul Adrian Nițu

Published

on


La Societatea de Drumuri și Poduri Călărași S.A au avut loc schimbări importante la vârful conducerii. Începând de marți, 9 septembrie, Raoul Moise a fost demis din funcția de director. Potrivit unor informații din interior, acesta nu ar fi reușit să se ridice la nivelul așteptărilor celor care i-au încredințat mandatul, iar în ultima perioadă ar fi avut și dispute cu conducerea Consiliului Județean Călărași, instituția care coordonează activitatea societății.

În locul său a fost numit Adrian Nițu, un tânăr inginer originar din localitatea Cuza Vodă. Acesta activa deja în cadrul societății, unde s-a remarcat printr-o activitate apreciată.

Noua conducere are de gestionat proiecte importante de infrastructură rutieră la nivelul județului, iar provocările sunt pe măsură.

Fostul director a fost repus în funcția anterior deținută, respectiv cea de responsabil al parcului auto.

Cine este Raoul Moise, fostul director al Societății de Drumuri și Poduri Călărași

Cariera lui Raoul Moise este una diversă, construită pe experiențe în mai multe domenii, de la HoReCa și entertainment, până la administrație și construcții.

Raoul Moise a început să lucreze în anii 2000 peste hotare, la McDonald’s, într-o poziție de housemaister, unde se ocupa de curățenie, aprovizionare și activități de bucătărie. Ulterior, a revenit în România și a intrat în zona de comerț și import-export, lucrând timp de șapte ani la SC ILDU SA.

În 2008, a preluat poziția de manager la un cazinou din Călărași, unde, potrivit CV-ului, a atras noi clienți, a colaborat cu autoritățile și a încercat să stabilizeze un climat favorabil între firmă, angajați și clienți.

Un pas important l-a făcut în zona administrației, activând între 2014 și 2018 ca referent în Parlamentul României, cu atribuții administrative și logistice. Experiența sa l-a condus apoi spre Societatea de Drumuri și Poduri Călărași, unde din 2019 a început ca funcționar administrativ pe achiziții.

Advertisement

Ascensiunea sa în cadrul societății a fost rapidă: a ocupat pe rând poziții de tehnician construcții, șef lot, șef serviciu și, în 2024, a ajuns director general. Totuși, marți, 9 septembrie, mandatul său s-a încheiat brusc, fiind demis de către Consiliul Județean Călărași.

De profesie inginer, absolvent al Facultății de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală, Raoul Moise vorbește engleză la nivel avansat și germană la nivel mediu. În CV-ul său, își rezumă filosofia de viață printr-o frază scurtă: „Depășirea limitelor.”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

ANAF Călărași scoate la licitație un Audi A7 în Oltenița. Care este prețul de pornire

Published

on

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Călărași, prin Administrația Fiscală Municipală Oltenița, organizează pe 30 septembrie 2025, ora 12:00, o licitație pentru valorificarea unui bun mobil aparținând debitorului Spireamar Construct SRL.

La licitație va fi scos la vânzare un autoturism Audi A7 4G, an de fabricație 2011, cu număr de înmatriculare CL-72-SPY.

📌 Detalii tehnice publicate de ANAF:

  • Marca / Model: Audi A7 4G
  • Serie șasiu: WAUZZZ4G1BN007020
  • Serie certificat: C00134349L
  • Serie CIV: K208293
  • Stare de uzură: Nu se cunosc
  • Semne particulare: Nu se cunosc
  • Preț de evaluare/începere licitație: 45.094 lei (fără TVA)

Evenimentul va avea loc la sediul Administrației Fiscale din Oltenița, b-dul Republicii, tronson nr. 1.

Pentru a putea participa, doritorii trebuie să depună documentele necesare și o garanție de 10% din prețul de pornire, până cel târziu cu o zi înainte de licitație.

📞 Informații suplimentare pot fi obținute la numărul 0242 513 166 sau la sediul instituției.

sursa foto: ANAF.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni: când scad temperaturile și revin ploile la Călărași

Published

on

vremea calarasi

Meteorologii anunță pentru Călăraşi și restul regiunilor din România o perioadă cu vreme schimbătoare, cu variații de temperatură, cu episoade calde, dar și cu răciri treptate, și cu ploile care apar temporar. 

Cum va fi vremea la Călăraşi

  • La Călăraşi, în general temperaturile diurne vor oscila, cu zile destul de plăcute şi călduţe în prima parte a intervalului, dar apoi urmează o răcire.

  • Se aşteaptă maxime în jur de 27-28 °C la început, care vor scădea treptat spre 24-25 °C în a doua jumătate a perioadei.

  • Noaptea / dimineața temperaturile minime vor fi initial mai ridicate, dar spre sfârşit vor coborî spre 10-12 °C.

  • Ploile temporare sunt probabile în jurul datei de 18 septembrie, iar apoi probabilitatea de precipitaţii creşte din nou spre finalul intervalului.

Când se răcește și când revin ploile

  • Căderea temperaturilor începe în general după 22-24 septembrie, în majoritatea regiunilor, dar mai devreme (în jurul datei de 18-21) în zonele montane și în regiunile nordice.

  • Ploile apar temporar la jumătatea intervalului (15-18 septembrie) în multe regiuni, iar un al doilea episod mai important de precipitaţii este aşteptat spre sfârșitul perioadei, după ~23 septembrie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading