Connect with us

Știri

Un nou accident în intersecție la “Vlăduț”. O mașină a intrat într-o agenție de asigurări.

Published

on

  • La “Vlăduț”, intersecția renumită pentru desele accidente ce au loc în această intersecție. Ieri, în jurul orelor 17:30, un autoturism marca Fiat, condus de o măicuță, nu a mai avut răbdare în intersecție, neacordând prioritate de trecere unui alt autoturism marca Volkswagen, ce se deplasa regulamentar pe str. Grivița.
  • În interiorul autoturismului ce se deplasa pe str. Grivița, se afla și un copil în scaun special. În urma impactului, Volkswagen-ul a intrat, pur și simplu în interiorul unei agenții de asigurări, situat chiar lângă magazinul “La Vlăduț”.
    În acel moment, nu se afla nimeni în agenția de asigurări. A avut noroc.
  • La fața locului a sosit un echipaj SMURD pentru a transporta două persoane persoane aflate în Fiat, la spital pentru îngrijiri medicale.
    Așa cum au mai scris și alte publicații… trebuie să se ia măsuri pentru evitarea acestor accidente, în această zonă!
    Un alt lucru pe care ar trebui să-l sesizăm, fiind faptul că limitatoarele de viteza “au zburat” odată cu deszăpezirea. Acestea, fiind montate în toamna anului 2016. Oare de ce așa de târziu? Nu se puteau monta mai din timp? Au stat doar câteva luni și gata…
  • Oare ce ar trebui să facă autoritățile locale pentru a limita aceste accidente ?!

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri

Consiliul Județean a votat 18 proiecte într-o ședință extraordinară. Care sunt acestea

Published

on

Consiliul Județean s-a convocat azi de la ora 12:00 într-o ședință extraordinară, pentru a vota cele 18 proiecte aflate pe ordinea de zi. Ședința a avut loc pe 29 mai 2024 în sala de ședințe „Mihai Arbagic” din municipiul Călărași. 

Iată proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 127/2020 privind organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului Județean Călărași pe principalele domenii de activitate nr. 8390 din 13.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8391/13.05.2024, Raportul Comp. Juridic nr. 8392/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică;

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului Județului Călărași pe anul 2024 nr.8959/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8960/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8961/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

Advertisement

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării unui ajutor financiar din fondul de rezervă bugetară prevăzut în bugetul Județului Călărași pe anul 2024 nr.8954/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8955/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8956/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea suplimentării, cu un post, a numărului personalului neclerical din județul Călărași nr.8860/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8905/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8906/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

5. Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași a unui imobil, aflat în domeniul public al Județului Călărași nr. 8861/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8862/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8884/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

6. Proiect de hotărâre privind darea în administrare a unei părți de imobil către Centrul de Asistență Medico – Socială Călărași, aflat în domeniul public al Județului Călărași nr. 8885/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8886/21.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8887/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

7. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico – economici și a devizului general – faza P.T. pentru obiectivul de investiții „Renovare energetică Gimnaziul Carol I (Școala nr. 4 Țopescu) Călărași” nr. 8832 din 20.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8833/20.05.2024, Raportul Comp.Juridic nr. 8834/20.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Urbanism;

Advertisement

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea regimului finanțărilor nerambursabile, de către Consiliul Județean Călărași, pentru activități nonprofit de interes public județean, pe anul 2024 nr. 8402 din 13.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8403/13.05.2024, Raportul comun al DDRRE, Direcției Economice și Direcției Juridice și Administrație Publică nr. 8404/13.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

9. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Județului Călărași pentru anul 2024 nr.8962/22.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8963/22.05.2024, Raportul Direcției Economice nr. 8964/22.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

10. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei, Statului de funcții și Regulamentului de organizare și funcționare ale Centrului de Asistență Medico – Socială Călărași nr. 8599/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8600/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8601/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

11.Proiect de hotărâre pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale de la nivelul județului Călărași, pentru perioada 2024-2028 nr. 8487/14.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.8488/14.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8489/14.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

12. Proiect de hotărâre privind închiderea Centrului de plasament pentru copii cu handicap sever din cadrul Complexului de Servicii Comunitare pentru copii cu handicap sever Călărași nr.8590/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8592/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8594/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

Advertisement

13. Proiect de hotărâre privind înființarea apartamentelor sociale în cadrul în cadrul Complexului de Servicii Comunitare pentru copii cu handicap sever Călărași, precum și aprobarea Regulamentelor de Organizare și Funcționare ale acestora nr. 8602/15.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8603/15.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8604/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

14. Proiect de hotărâre privind schimbarea sediului și relocarea beneficiarilor Centrului de Primire în Regim de Urgență ”Sfânta Maria„ Călărași precum și modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al acestuia nr. 8719/17.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8721/17.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8722/17.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

15. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași nr. 8846/20.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8847/20.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8848/15.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

16. Proiect de hotărâre privind schimbarea sediului și relocarea beneficiarilor Centrului de Asistență Medico-Socială Călărași, precum și mărirea capacității centrului prin suplimentarea de paturi nr. 8939/21.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8941/21.05.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 8943/21.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – Finanțe, Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

17. Proiect de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași nr. 9021 din 23.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9022/23.05.2024, Raportul Comp.Sănătate nr. 9023/23.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

Advertisement

18. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului de Psihiatrie Săpunari nr. 8642/16.05.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 8644/16.05.2024, Raportul Comp.Sănătate nr. 8646/16.05.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia de Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

19. Diverse.

Continue Reading

Știri

Sohatu: Puiul si orezul, secretul succesului pentru primarul Cătălin Iordache? O pensionara de 80 de ani a fost bătută de soțul unei candidatei de pe lista de consilieri locali

Published

on

Mandatul primarului Cătălin Iordache din Sohatu sub lupă…

Deși ar trebui să fie un stâlp al comunității, primarul Cătălin Iordache din localitatea Sohatu, județul Călărași, este în centrul unui scandal de proporții, acuzat că ar fi oferit pungi de orez și pui locuitorilor din satul Progresu și comuna Sohatu pentru a-și asigura sprijinul electoral. Mai multe persoane din zonă au vorbit, deși cu teamă, despre această situație halucinantă.

A dat… tricouri, șepci…orez să-l voteze… da’ la noi, ăștia bătrâni, ce ne-a dat și nouă? Nici un chil de ceapă…La ăștia a dat câte un kg de zahăr, orez… ce trebuie…” sunt afirmațiile unei femei, supărată foc pe primar despre care spune că nu a făcut prea multe în comună.

Tactică sau nu, pierderea conducerii primăriei ar putea scoate la iveală alte aspecte care conturează aspecte penale.

Advertisement

Liberalul Iordache se află la conducerea primăriei din 2020, însă bilanțul realizărilor sale este aproape inexistent. În ciuda promisiunilor de campanie, nu a reușit să demareze niciun proiect important pentru dezvoltarea comunității.

Străzile din Sohatu nu au trotuare, iar bălăriile care cresc pe marginea drumului, mai ales lângă casele abandonate, îi sperie pe locuitori, care stau cu frica să nu le intre șerpii în case.

În anturajul primarului se află mai multe personaje controversate, inclusiv fostul primar PSD, Dumitru Grigore, pe care Iordache îl criticase dur în trecut pentru lipsa realizărilor. În toamna anului 2023, Iordache l-a cooptat pe Grigore în echipa sa, uitând de criticile aduse acestuia în campania din 2020. Printre altele, fostul primar Dumitru Grigore se află și el pe lista PNL pentru Consiliul Local Sohatu, pe poziția doi. Vrea să ajungă acum viceprimar, nu pentru ca și-ar dori să muncească în administrația locală în interesul oamenilor, ci pentru ca nu are suficientă vechime pentru a ieși la pensie, spun voci din interiorul primăriei.

Contactat pentru a comenta situația care îl vizează în mod direct, ex primarul PSD-ist Dumitru Grigore părea dezinteresat de discuție și nu a știut să ne spună cu exactitate poziția pe care se află pe lista de consilieri locali. La câteva insistențe, domnul consilier ne răspunde hotărât “Pe doi sunt, pe DOI!”. 

L-am întrebat și pe Dumitru Grigore dacă are cunoștințe despre practicile potrivit cărora primarul ar fi oferit pachete cu pui, pungi de orez și alte produse alimentare unor cetățeni, fie înainte de începerea campaniei electorale, fie chiar în timpul acesteia, care se desfășoară în prezent.

Advertisement
  • “Ce dracu sunt astea, domn’le? Nu am cunoștințe despre așa ceva.”

Pentru că am vrut să aflăm ce viziune are consilierul care își dorește să devină viceprimar, i-am cerut să ne detalieze planurile administrative pentru perioada 2024-2028.

“Avem proiecte începute, care trebuiesc terminate , care au studiile începute chiar de pe vremea mandatului meu și nu s-au concretizat încă, cum este asfaltarea. Avem terminat proiectul cu apa, este un proiect de canalizare, este un proiect în care se repara, se reamenajează dispensarul medical.”

În fața primăriei Sohatu, o clădire abandonată, înconjurată de bălării, ascunde ceea ce odinioară era Căminul Cultural.

Singurii care sunt interesați de această clădire în prezent sunt oamenii fără adăpost care îl folosesc drept toaletă publică sau loc unde să doarmă când vremea nu este bună.

Din păcate, nici cetățenii din Progresu nu trăiesc sentimente mai bune. Chiar daca acolo există un cămin cultural funcțional, nu poate fi numit decent pentru că nu se pot desfășura activități acolo.

Reparațiile la acoperiș au fost făcute atât de “bine” încât porumbeii au întrat în pod și tavanul s-a surpat. Dacă vă gândiți că de vină pentru acest lucru ar fi constructorul, așa este. Firma care a realizat lucrarea ar fi condusă de Ghiță Emil, consilier local în Primăria Sohatu, poziționat în vârful listei de consilieri locali ai PNL pentru alegrile din 2024.

L-am contactat și pe acest consilier local pentru a-i afla punctul de vedere. Deși consilierul este acuzat că a efectuat lucrări pentru reabilitarea căminului cultural din Sohatu, acesta susține că nu avea nicio legătură, afirmând că firma aparținea fiului său. “Nu aveam nicio treabă cu primăria pe atunci, acum 8-10 ani. Am participat la o licitație pe atunci și am câștigat-o”, a declarat el. Spune că firma fiului său a desfășurat lucrări pe atunci; recent, SRL-ul este administrat de cei doi, o afacere de familie. De atunci și până în prezent, Ghiță Emil spune că firma în care se află alături de fiul său nu a mai efectuat alte lucrări în localitate, însă subliniază că au făcut voluntariat. Parcul din Progresu este reabilitat prin muncă voluntară, spune Ghiță. “Am ajutat să reparăm ceea ce s-a stricat, benevol de alții. Există plângeri la primărie, la poliție… Foișorul din satul Progresu s-a făcut prin muncă voluntară.”

Advertisement

Ghiță Emil are și o relație de prietenie cu actualul primar Cătălin Iordache. Pe rețele de socializare au fost publicate mai multe imagini cu cei doi. L-am întrebat pe consilierul Ghiță Emil dacă are putere de influență asupra oamenilor din Sohatu sau Progresu pentru a-i determina să voteze un anumit candidat. Răspunsul ne-a lămurit: “Am o influență, am o firmă de construcții, sunt plătitor de taxe, am angajați din localitate, am angajați și din alte localități. Am peste 40 de angajați, unde este problema dacă susțin un anumit partid?” Întrebat dacă a avut vreo discuție directă cu primarul Iordache pentru a-l ajuta, consilierul Ghiță spune că nu a existat așa ceva “Oamenii votează pe cine vor ei, pentru că primarul actual este singurul care a făcut ceva pentru localitate.”

Viziunea consilierului Ghiță Emil pentru noul mandat se conturează în susținerea proiectelor. “Să se facă ceva în localitate!” În schimb, Ghiță nu a putut susține niciun proiect care să-i poarte numele, fără a avea o inițiativă proprie. “Am susținut toate proiectele care sunt în desfășurare.” Spre exemplu, colegul de partid Dumitru Grigore a luat mașina de tuns și s-a apucat de treabă, din proprie voință, spune el, a început să tundă gazonul din parcuri. “Ce ați făcut dumneavoastră?” întreabă reporterul. “Eu nu mă urc pe mașină, eu am alte treburi.”

Deși munca voluntară este preferată printre consilieri, domnul Ghiță are altă părere: “Atâta timp cât ne stă în putință să facem ceva bine, facem. Pentru asta am intrat în echipa aceasta, pentru a face ceva în localitate. Dacă tot ați ajuns la mine, o să vedeți că sunt proiecte în desfășurare.”

“Aceasta este echipa care va câștiga” scrie consilierul local pe pagina sa de Facebook. Incompetența evidentă a administrației locale sub conducerea lui Iordache a determinat un număr tot mai mare de cetățeni să plece din comună, căutând o viață mai bună în alte părți.

Dispensarul medical, rețele compensate scrise pe adeziuni de partid

Situația din Sohatu este amplificată și de scandalurile legate de dispensarul medical local. Rețetele medicale sunt eliberate pe adeziuni de partid, spun oamenii din sat. Medicul de familie, Al Atieh Daniela Mihaela, aflată pe locul șapte [7] pe lista de candidați pentru Consiliul Local, este soția lui Al Atieh George. El administrează, printre altele, un mic magazin alimentar din centrul localității, AL ATIEH ELI BABA SRL, înființată în 2013, care a avut în 2023 o cifră de afaceri de peste un milion de lei și un profit ce nu depășește 85.000 lei.

Advertisement

Al Atieh George, care administrează un magazin alimentar din centrul localității, este implicat într-un caz penal după ce ar fi agresat o pensionară de 80 de ani. Pe 5 iunie 2023, în jurul orei 10:00, ar fi bătut-o pe Dumitrescu Stana, pe care a prins-o scormonind într-o pubelă de gunoi. Deși victima a cerut ajutor la dispensarul medical, a fost ignorată de Daniela Mihaela.

Am încercat să obținem un punct de vedere de la Al Atieh George, acuzat de localnica ce spune că i-a fost victima furiei sale, însă fără succes până la difuzarea acestui material.

Clanul “Ciuș” și legăturile cu primarul

Cătălin Iordache și-a construit o rețea de protecție și influență, susținută de așa-zisul clan “Ciuș”, condus de Șerban Marin. Acesta administrează o firmă care primește contracte prin încredințare directă pentru diverse servicii locale. Contactat pentru un punct de vedere, Marian Șerban, administratorul  MARIOANDREI CONS SRL, firma apropiată primarului care prinde achiziții directe fără licitație, abordează o atitudine nefirească și începe să jignească.

Membrii clanului ar avea o misiune importantă pentru actualul primar Cătălin Iordache. Potrivit unor surse, membrii acestei grupări pun presiune pe alegători să-l susțină pe Iordache pentru un nou mandat. Acest interes provine din faptul că lucrurile publice pot ajunge în continuare pe mâna lor. Nu am reușit să obținem nici din partea primarului Cătălin Iodache un punct de vedere până la difuzarea acestui articol.

Advertisement
Continue Reading

Alegeri 2024

Claudia Odorog răspunde acuzațiilor: O perspectivă clară asupra realității

Published

on

În fața recentelor acuzații aduse în spațiul public, Claudia Odorog, candidata PSD din comuna Sohatu, a ales să își exprime dreptul la replică, oferind o perspectivă coerentă asupra situației. Cu o abordare deschisă și transparentă, Odorog a evidențiat faptele și circumstanțele care contrazic afirmațiile nefondate.

Una dintre principalele acuzații aduse a fost lipsa sa de activitate în calitate de viceprimar. Totuși, argumentele aduse de Claudia Odorog aruncă o lumină diferită asupra acestei chestiuni. Ea a subliniat că, în ciuda presupuselor lipsuri din mandatele anterioare, actualul primar a fost cel care a dorit să formeze o echipă cu ea în 2020 și chiar în 2024, fapt care ridică întrebări cu privire la adevăratele intenții ale acestuia.

În plus, Odorog a evidențiat și aspecte legate de interesele primarului în preluarea unor terenuri și lipsa de transparență în procesul de măsurare a acestora. Aceste exemple sugerează că există motive să ne întrebăm dacă acuzațiile aduse își au temeiul în realitate sau sunt doar instrumente într-un joc politic mai amplu.

Claudia Odorog a abordat și aspectul legat de cunoștințele sale, subliniind că este dispusă să își asume responsabilitatea, dar că acuzațiile aduse în acest sens sunt exagerate și lipsite de context. De asemenea, a subliniat că atribuțiile sale ca viceprimar nu implică obținerea de avize, ci mai degrabă transmiterea documentelor către persoanele responsabile.

Advertisement

În încheiere, Claudia Odorog a îndemnat la o analiză obiectivă a situației și la renunțarea la practicile de denigrare în mediul online. Ea a subliniat că comuna Sohatu merită o dezbatere bazată pe proiecte și soluții, nu pe atacuri personale și acuze nefondate. Este timpul să ne concentrăm pe lucrurile care contează cu adevărat pentru comunitate și să construim un viitor mai bun pentru toți locuitorii.

CMF: 21240002

Continue Reading

Cele mai vizualizate