Magazinele de pompe funebre situate în apropiere pe strada București, între 5 Călărași și Volna, creează o atmosferă sumbră și afectează celelalte spații comerciale din zonă, de la magazine de haine până la restaurante. Așa a apărut „Fenomenul cimitir” din centrul municipiului Călărași, care atrage atenția și generează nemulțumire pentru locuitori.
Afaceriștii locali susțin că această concentrare excesivă de magazine cu profil funerar a redus semnificativ vânzările în zonă, afectând și alte sectoare comerciale, acum nevoite să-și închidă ușile din cauza scăderii fluxului de clienți.
În ciuda unei Hotărâri de Consiliu Local din martie 2021, care interzice expunerea produselor comerciale în domeniul public, patronii magazinelor s-au adaptat la limită, împiedicând vizualizarea interiorului prin sablarea geamurilor, dar atrăgând totodată atenția cu decorațiuni exterioare precum ingerași și coronițe.
Acest fenomen nu este singular pentru Călărași, Alexandria fiind primul oraș din țară care a implementat măsuri similare în 2019, impunând firmelor din acest domeniu geamuri fumurii și restricționând expunerea produselor.
Pentru că am vrut să ne convingem de această situație, am realizat un sondaj de opinie pe care l-am lansat în spațiul public. Iată cum sună întrebarea:
Credeti că magazinele de pompe funebre de pe strada Bucuresti din municipiul Călărași au avut un impact asupra afacerilor locale din zonă: terase-baruri, fast-food-uri si magazine de haine?
Sondajul rămâne deschis 24 de ore. [08.04.2024] – 17.30 – până la [09.04.2024] ora 17:30.
În nici 12 ore, peste 560 de respondenți au fost înregistrați în acest sondaj.
Din 561 voturi, 71%, adică 403 persoane au spus răspuns cu “Da” la sondaj, în vreme ce restul de 29%, adică 157 de respondenți au ales răspunsul “Nu“. Sondajul rămâne deschis până astăzi la 17:30. VOTEAZĂ ȘI TU