Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 3°C | Anul XI Nr. 542

Știri

Spitalul TBC din Călărași angajează! Vezi posturile disponibile

Published

on

tbc calarasi

Spitalul de Pneumoftiziologie Călărași  organizează pe data de 10.02.2025, incepând cu ora 0900, concurs pentru ocuparea, pe durată nedeterminată cu norma intrega (8 ore/zi), a următoarelor posturi vacante:

  • 1 (un) post de infirmieră  –  Secția I TBC;
  • 1 (un) post de îngrijitoare   – Secția II TBC;
  • 1 (un) post de îngrijitoare –   Compartiment Bronhologie ;
  • 1 (un) post de îngrijitoare – Laborator de Analize Medicale și BK;
  • 1 (un) post de îngrijitoare –  Farmacie;
  • 1 (un) post de portar  – Pază;
  • 3 posturi de muncitori calificati IV – fochist –  Compartiment Întreținere și Reparații, Securitatea Muncii, PSI, Protecție Civilă și Situații de Urgență.

Concursul este organizat în conformitate cu:

– Hotărârea nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;

– OMS nr. 1470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea in funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar cu modificările şi completările ulterioare;

–  Aprobarea Consiliului Judeţean Călărași pentru scoaterea la concurs a posturilor.

Advertisement

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește cumulativ condițiile generale și specifice:

A. Condiții generale:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Advertisement

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Advertisement

BCondiţii specifice:

1. Infirmieră – 1 post

–  școală generală;
–  curs de infirmiere organizat de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România sau curs de infirmiere organizat de furnizori autorizaţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu aprobarea Ministerului Sănătăţii – Direcţia generală resurse umane şi certificare;
–  6 luni vechime în activitate.

2. Îngrijitoare  –  4 posturi

– minim școală generală

Advertisement

– curs de instruire privind însușirea noțiunilor fundamentale de igienă – Modul II Servicii de curățenie în unități de asistență medicală

–  fara vechime in specialitate

3. Portar – 1 post

  • certificat de calificare profesională  pentru exercitarea profesiei de agent de securitate (pază)

4. Muncitor Calificat IV  (Fochist) – 3 posturi

  –     studii medii

  • Vechime in muncă minim 12 luni
  • certificat de calificare în meseria de fochist
  • autorizație ISCIR pentru cazane de mică presiune.

Pentru înscrierea la concurs candidații vor depune la Compartimentul Resurse Umane, un dosar  de concurs care va cuprinde conform  art. 35 din H.G. nr. 1336/2022, următoarele documente:

  • formular de înscriere la concurs (conform modelului tip ce se regăsește la Compartimentul Resurse Umane);
  • copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  • copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  • copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  • copie certificat de membru al OAMMGMR cu viză valabilă in anul 2025, sau adeverință pentru participare la concurs, eliberată de OAMGMAMR (pentru posturile de asistent medical);
  • copie asigurare malpraxis valabilă in anul 2025 (pentru posturile de asistent medical);
  • copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  • certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar, acesta poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice;
  • adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  • certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  • curriculum vitae, model comun european;
  • taxă de participare la concurs 50 RON;
  • dosar cu șină.

Copiile actelor sus menționate vor fi însoțite de actele originale pentru certificarea legalității lor.

Calendarul de desfășurare a concursului, este următorul:

Advertisement

– Termenul limită de depunere a dosarului de concurs:03.02.2025 — ora 1200

-Selecția dosarelor si afișarea rezultatului: 04.02.2025

-Depunere contestații de către candidații ale căror dosare au fost respinse: 05.02.2025 —  ora 1000

-Soluționarea contestațiilor si afișarea rezultatului:06.02.2025

-Proba scrisă: 10.02.2025 – începând cu ora 0900

Advertisement

-Afișare rezultate proba scrisă: 11.02.2025

-Depunere contestații proba scrisă : 12.02.2025 — ora 1000

-Soluționarea contestațiilor la proba scrisă si afișarea rezultatului: 13.02.2025

-Proba de interviu : 14.02.2025  — începând cu ora 0900

-Afișarea rezultatului la proba de interviu: 17.02.2025

Advertisement

-Depunere contestații proba de interviu: 18.02.2025 — ora 1000

-Soluționarea contestațiilor la proba de interviu si afișarea rezultatului:19.02.2025

– Rezultate finale: 20.02.2025

Locul susținerii probelor va fi  la sediul Spitalului de Pneumoftiziologie Călărași, Strada Varianta Nord, Nr.2,Localitatea Călărași .

Sunt declaraţi admişi la probele ( scrisă si interviu ) candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de execuţie.

Advertisement

Promovarea probei scrise este obligatorie  pentru susținerea interviului.

Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu.

Postul  se ocupă în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.

La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.

Bibliografia si tematica de concurs sunt afișate împreună cu prezentul anunț si  la sediul spitalului și pe site (www.tbc-calarasi.ro).

Advertisement

Relaţii suplimentare se pot obţine de la Compartimentul Resurse Umane – tel.0242/313180, int. 117, din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Călăraşi cu sediul în strada Varianta Nord, nr.2, localitatea Călăraşi.

Manager interimar,

Jr.  Petre Laura Viorica

                                                                                                                   Întocmit,

Ref.  de spec. Stroe Elena Rodica

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Acțiune umanitară la Borcea: Crucea Roșie Călărași, sprijinită de Primăria Borcea, în sprijinul persoanelor vulnerabile

Published

on

Crucea Roșie Filiala Călărași a desfășurat, în localitatea Borcea, o acțiune umanitară amplă, menită să vină în sprijinul persoanelor aflate în situații vulnerabile și să consolideze solidaritatea la nivelul comunității locale.

Voluntarii Crucii Roșii au fost prezenți pe teren, unde au oferit ajutor concret și sprijin moral, într-un demers care a pus accent pe implicare, responsabilitate și atenție față de nevoile reale ale oamenilor. Intervenția a vizat atât distribuirea de ajutoare, cât și transmiterea unui mesaj de solidaritate și încredere către beneficiari.

La acțiune a participat și primarul comunei Borcea, Theodor-Aniel Nedelcu Păturcă, care și-a exprimat susținerea față de inițiativele umanitare și a subliniat importanța colaborării dintre autoritățile locale și organizațiile neguvernamentale. Implicarea Primăria Borcea a fost esențială pentru buna desfășurare a activității, administrația locală facilitând coordonarea și sprijinind logistic demersul umanitar.

Acțiunea a beneficiat și de sprijinul Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași, o colaborare care, potrivit organizatorilor, a devenit deja o tradiție în astfel de intervenții. De asemenea, inițiativa a fost posibilă cu ajutorul oferit de Texas Bar-B-Q și SC INACO SRL, parteneri care au contribuit la susținerea activității.

Advertisement

Prin acest demers, Crucea Roșie Filiala Călărași și Primăria Borcea transmit un mesaj clar de solidaritate și responsabilitate socială, reafirmând angajamentul comun de a fi alături de comunitățile din județ ori de câte ori este nevoie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Elevii au intrat în vacanță. Cursurile se reiau joi, 8 ianuarie

Published

on

scoala jegalia

De vineri, 19 decembrie, elevii din toată țara intră în vacanța de Crăciun, după ce cursurile s-au încheiat vineri, odată cu finalul celui de-al doilea modul de învățare.

Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării, vacanța de Crăciun se desfășoară până miercuri, 7 ianuarie 2026, urmând ca elevii să revină la școală joi, 8 ianuarie, când începe modulul al treilea de cursuri.

Vacanța include și sărbătorile legale de Bobotează (6 ianuarie) și Sfântul Ioan Botezătorul (7 ianuarie), ceea ce prelungește pauza școlară la aproape trei săptămâni.

Cum arată structura anului școlar în continuare

  • 8 ianuarie – 6 / 13 / 20 februarie 2026 – modul de cursuri, în funcție de decizia inspectoratelor școlare

  • 16 / 23 februarie sau 2 martie – 3 aprilie 2026 – următorul interval de cursuri

  • 15 aprilie – 19 iunie 2026 – ultimul modul de cursuri

Vacanța de schi – februarie 2026

Vacanța de schi este una mobilă și diferă de la județ la județ:

Advertisement
  • 9–15 februarie 2026 – Bistrița-Năsăud, Cluj, Timiș

  • 16–22 februarie 2026 – Bihor, Sălaj, Arad, Hunedoara, Caraș-Severin, Vâlcea, Gorj, Olt, Dolj, Mehedinți, Argeș, Brașov, Dâmbovița, Teleorman, Prahova, Ilfov, București, Buzău, Ialomița, Călărași, Tulcea, Iași

„Școala altfel” și „Săptămâna verde”

Programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 8 septembrie 2025 – 3 aprilie 2026, fiecare unitate de învățământ urmând să stabilească propriul calendar.

Finalul anului școlar, în funcție de nivel

  • Clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă: se încheie la 5 iunie 2026 (34 de săptămâni)

  • Clasa a VIII-a: se încheie la 12 iunie 2026 (35 de săptămâni)

  • Învățământ liceal tehnologic și profesional: se încheie la 26 iunie 2026 (37 de săptămâni)

Până la reluarea cursurilor, elevii se bucură de vacanța de iarnă și de zilele libere de sărbători, urmând să revină în bănci la începutul lunii ianuarie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Taxe mai mari pentru HoReCa în Călărași din 2026. Ce propune Primăria și ce spun consilierii locali

Published

on

pmc calarasi

Primăria Municipiului Călărași propune majorarea taxelor locale aplicate sectorului HoReCa începând cu 1 ianuarie 2026, potrivit proiectului de hotărâre privind impozitele și taxele locale, document care urmează să fie supus votului Consiliul Local al Municipiului Călărași.

Conform documentelor oficiale, majorările sunt fundamentate pe indexarea cu rata inflației de 5,6%, însă în cazul operatorilor din alimentația publică impactul cumulat este mai mare, prin creșterea mai multor taxe aplicate simultan.

Ce prevede proiectul Primăriei pentru HoReCa

Pentru anul 2026, Primăria propune următoarele niveluri de taxare pentru activitățile de alimentație publică (restaurante, baruri, cafenele, cluburi):

  • unități cu suprafață sub 500 mp:
    1.682 lei/an, față de 1.593 lei/an în 2025

  • unități cu suprafață peste 500 mp:
    6.624 lei/an, față de 6.273 lei/an în 2025

De asemenea, cresc și taxele aplicate pentru activități punctuale și evenimente:

Advertisement
  • desfășurarea de activități de alimentație publică la evenimente:
    146 lei/eveniment (față de 135 lei)

  • alimentație publică mobilă (food-truck):
    210 lei/eveniment (față de 198 lei)

  • activități recreative și comerciale conexe:
    162 lei/eveniment (față de 153 lei)

Toate aceste majorări sunt aplicate prin indicele de 1,056, corespunzător inflației.

Creșteri și la taxele conexe: publicitate și domeniu public

Pe lângă taxele specifice HoReCa, proiectul mai prevede:

  • majorarea taxelor pentru reclamă și publicitate stradală;
  • creșterea tarifelor pentru ocuparea domeniului public (terase, panouri, structuri provizorii);
  • indexarea taxelor pentru autorizații și avize necesare funcționării.

Astfel, costurile totale suportate de operatorii HoReCa cresc nu doar printr-o singură taxă, ci prin cumularea mai multor majorări.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading