Connect with us

Știri

Spațiu comercial scos la licitație publică în Spitalul Județean Călărași

Spitalul Județean de Urgență Călărași “Dr. Pompei Samarian” urmează să scoată la licitație publică o suprafață de aproximativ 530 mp, incintă recent renovată, ce va fi concesionată de un operator economic participant la licitație pentru desfășurarea activităților specifice servitului și consumului preparatelor culinare și comercializarea de produse nealimentare.

Caietul de sarcini cuprinde descrierea şi identificarea spaţiilor care urmează să fie închiriate:
Spaţiile destinate desfăşurării activităţilor comerciale, sunt situate în cadrul construcţiei C1 din imobilul reprezentând Spitalul Judeţean de Urgenţă „Dr. Pompei Samarian” Călăraşi, înscris în Cartea funciară nr. 23248 UAT Călăraşi, situat în municipiul Călăraşi, str. Eroilor Revoluţiei 22 Decembrie 1989, nr. 2 – 4 , Judeţul Călăraşi, având următoarele caracteristici tehnice:
– Construcţie din cărămidă, acoperiş tip terasă cu membrană bituminoasă;
– Regim de înălţime D+P;
– Arie construită desfăşurată parter – 265 m.p.;
– Arie construită desfăşurată demisol – 265 m.p..
TOTAL SUPRAFAŢĂ = 530 m.p..

După adjudecare, spaţiile vor fi destinate desfăşurării activităţilor de depozitare si activităților comerciale de desfacere a produselor alimentare şi nealimentare, a produselor alimentare calde şi a produselor de patiserie.
Locatarul are obligația de a menține permanent obiectul închirierii într-o stare corespunzătoare scopului pentru care a fost creat.

Interdicţia subînchirierii spaţiilor închiriate
Locatarul nu va avea dreptul să subînchirieze, să subroge, să transmită, să cedeze, să cesioneze sau să transfere spaţiile, drepturile sau obligaţiile sale în legătură cu prezentul Contract.

Advertisement

În ședința ordinară a Consiliului Județean Călărași din 26 mai a.c., a fost aprobat un proiect de Hotărâre în care se precizează concesiunea pe o perioada de 20 de ani, iar chiria se va ridica la 2334 lei/ lunar;

La punctul   2.5. al Caietului de Sarcini, secțiunea “Durata închirierii” se precizează:

Durata închirierii este de 20 ani, începând de la data intrării în vigoare a Contractului, cu posibilitatea de prelungire la solicitarea scrisă a locatarului, prin acordul de voinţă al părţilor, încheiat sub formă scrisă, pe baza aprobării prin hotărâre a Consiliului Județean Călărași.
Contractul de închiriere intră în vigoare după îndeplinirea în mod cumulativ a următoarelor condiţii:
a) semnarea contractului de către părţi;
b) constituirea garanţiei de bună execuţie, reprezentând chiria pe 2 luni, în termen de 30 de zile de la data semnării contractului;
c) semnarea în termen a procesului verbal de predare–primire a imobilului.
Procesul – verbal de predare–primire a imobilului va fi semnat în termen de cel mult 30 de zile de la data încheierii Contractului.

Punctul 2.6 al Caietului de Sarcini descrie chiria minimă şi modul de calcul al acesteia

Chiria minimă a fost calculată ținând cont de valoarea de piață a spaţiilor stabilită de Societatea EXPERT COMPLEX S.R.L. – evaluator autorizat Adrian Dobrescu, prin Raportul de evaluare nr. 218 din 28.12.2020, înregistrat la Consiliul Județean Călărași sub nr. 20953 din 29.12.2020.

Advertisement

Chiria minimă de la care se porneşte licitaţia publică pentru închirierea spaţiilor prevăzute la alin. (1) este de 2.334 lei/lună.

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading