Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 12°C | Anul XI Nr. 531

Știri

Șoferii primesc vești îmbucurătoare! Ce se întâmplă cu polițele RCA?

Published

on

masini

Șoferii primesc vești îmbucurătoare! Limita maximă a tarifelor RCA va rămâne în vigoare încă trei luni, până la sfârșitul lui iunie 2025. Propunerea, probabil venită din partea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), se află în prezent la Ministerul de Finanțe și ar urma să fie aprobată de Guvern până la încheierea anului. Cu toate acestea, s-ar putea ca aceasta să fie ultima extindere a acestei reglementări.

Proiectul de plafonare a tarifelor RCA a fost lansat pentru prima dată în primăvara lui 2023, ca urmare a falimentului Euroins, o companie care gestiona peste 3 milioane de clienți. De atunci, măsura a fost extinsă de mai multe ori, ultima prelungire având loc pe 18 decembrie 2024. În acea zi, Marcel Ciolacu a aprobat o extindere de trei luni, valabilă până pe 31 martie 2025.

„Vrem să preîntâmpinăm apariția unor dezechilibre în piață și să prevenim creșterea prețurilor pentru aceste polițe. Plafonarea a fost decisă în aprilie 2023, și prelungită succesiv, iar efectul a fost calmarea pieței RCA”, a declarat atunci Marcel Ciolacu.

Ce mai e nou cu tarifele RCA? Inițial, proiectul de plafonare urma să expire la sfârșitul lunii martie, dar autoritățile au decis să îl extindă cu încă trei luni. Astfel, șoferii români se vor bucura de prețuri limitate la RCA până la finalul lui iulie 2025.

Advertisement

Propunerea a fost deja trimisă către Ministerul de Finanțe și va intra în curând în dezbatere publică. După această etapă, Guvernul va trebui să o aprobe. Totuși, un detaliu important merită atenție: conform unor surse guvernamentale citate de Hotnews.ro, aceasta ar putea fi ultima dată când măsura este prelungită.

Chiar și cu această măsură în vigoare, șoferii rămân nemulțumiți de costurile asigurărilor. Conform datelor oficiale, în 2025, prețurile RCA au urcat cu până la 30% comparativ cu 2024. Tinerii sub 30 de ani, văzuți ca fiind mai predispuși la riscuri în trafic, sunt cei mai afectați financiar. Totodată, șoferii din regiuni cu o incidență ridicată a accidentelor, precum Ilfov și București, se confruntă cu tarife mai mari.

De pildă, un conducător auto sub 30 de ani din București, posesor al unei mașini cu un motor de peste 300 kW, va scoate din buzunar peste 5.200 de lei anual pentru RCA. În contrast, un șofer cu vârsta între 51 și 60 de ani, dintr-o zonă cu risc redus și care conduce un autovehicul mic, sub 50 kW, va plăti în jur de 1.000 de lei pe an

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Tinerii luptători ai Călărașiului, campioni naționali! CSM Călărași – locul I pe cluburi la Campionatul Național de Cadeți

Published

on

Performanță remarcabilă pentru sportul călărășean! Tinerii sportivi ai Clubului Sportiv Municipal (CSM) Călărași au obținut rezultate excepționale la Campionatul Național de Cadeți, desfășurat între 28 septembrie – 4 octombrie 2025, la Năvodari.

🏆 Călărașiul a urcat pe prima treaptă a podiumului, clasându-se pe locul I pe cluburi la nivel național, din peste 70 de echipe participante – o reușită istorică pentru sportul local.

📍 Evenimentul a fost marcat și de o întâlnire festivă la sediul Consiliului Județean Călărași, unde tinerii campioni au fost felicitați pentru performanțele lor de președintele instituției, care a subliniat sprijinul constant acordat sportului de performanță.

🥇 Campioni Naționali:

  • Alexandru Alessandro – 34 kg

  • Cășu Cristi Andrei – 40 kg (desemnat Cel mai bun sportiv al competiției)

  • Cântar Auraș – 42 kg

  • Pîrvu Florin – 44 kg

  • Gelil Enis – 50 kg

  • Bandrabur Mihai – 80 kg

🥈 Vicecampioni:

  • Mihai Yanis – 36 kg

  • Spak David – 46 kg

În plus, patru sportivi ai CSM Călărași vor reprezenta România și județul Călărași la Campionatul European de Cadeți, care va avea loc în perioada 16–26 octombrie 2025, la Budva (Muntenegru):
🇷🇴 Cășu Cristi Andrei (40 kg), Cântar Auraș (42 kg), Bandrabur Mihai (80 kg) și Anton Nicoleta (50 kg).

Advertisement

👏 „Călărașiul are valoare, performanță și viitor în sport! Vă asigur de tot sprijinul meu și al Consiliului Județean Călărași pentru a vă continua drumul spre performanță și pentru a transforma visurile voastre în reușite demne de aplauze”, a transmis conducerea CJ Călărași.

Această generație de sportivi demonstrează că prin muncă, disciplină și pasiune, Călărașiul poate deveni un reper al performanței în sportul românesc.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Locuri de muncă sunt, dar oamenii nu mai vor să muncească! Zeci de posturi rămân neocupate la Călărași

Published

on

Deși Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Călărași publică săptămânal zeci de posturi vacante, tot mai puțini oameni par interesați să se angajeze. Oferta pentru perioada 6 – 12 octombrie 2025 include posturi bine plătite și cu program normal de lucru, însă candidații lipsesc aproape complet.

📋 Exemple de locuri disponibile

Printre posturile rămase „în aer” se numără:

  • Inginer / Inginer chimist la ABA Buzău-Ialomița – salariu brut 7.946 lei, concurs programat pentru 17 octombrie;

  • Călcătoareasă la MARTCONF SRL – trei posturi disponibile în municipiul Călărași.

Deși diferența de pregătire și domeniu e evidentă, ambele oferte au ceva în comun: lipsa de interes.
Unii spun că salariile nu reflectă munca depusă, alții recunosc deschis că preferă să stea acasă decât să lucreze pe sume considerate „prea mici”.

„Toată lumea se plânge că nu sunt bani, dar nici nu vine nimeni la interviu”

Reprezentanți ai firmelor locale și ai AJOFM spun că situația a devenit cronică.
„Avem locuri de muncă în fiecare săptămână, dar vin foarte puțini să întrebe, și mai puțini să se angajeze efectiv. Toată lumea se plânge că nu sunt bani, dar nici nu vine nimeni la interviu”, spun surse din cadrul instituției.

Advertisement

O realitate dură: lipsă de motivație, neîncredere și comoditate

Pe de o parte, angajatorii nu oferă întotdeauna condiții atractive – salarii competitive, transport asigurat, bonuri de masă sau program flexibil.
Pe de altă parte, mulți dintre șomerii locali preferă să rămână în evidențele AJOFM pentru ajutorul de șomaj sau să lucreze ocazional „la negru”, fără contract.

Sociologii spun că este un cerc vicios: lipsa de motivație personală se combină cu lipsa de încredere în piața muncii.
„Mulți tineri nu mai cred că pot face o carieră stabilă aici. Se gândesc că oricum vor pleca din țară. Ce rost are să te angajezi pentru două-trei luni?”, explică un specialist în resurse umane.

Călărașiul muncii… care nu se mai face

Realitatea este simplă: munca cinstită devine tot mai rară, iar interesul pentru locurile vacante scade de la o lună la alta.
În timp ce companiile și instituțiile locale caută oameni calificați sau măcar dispuși să învețe, mulți preferă confortul subvențiilor, al ajutoarelor sociale sau al unui trai improvizat.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Copiii navetiști, în pericol din cauza vremii și a transportului deficitar: „Unii rămân în drum peste o oră”

Published

on

Zeci de elevi din județul Călărași pornesc zilnic la drum în zori, pe frig și ploaie, doar ca să ajungă la școală. Mulți dintre ei așteaptă zeci de minute în șir autobuze care nu mai opresc în stație, iar unii rămân chiar în drum, în timp ce părinții privesc neputincioși.

„Fetița mea este răcită cobză… La clasa unde sunt diriginte, cu excepția a doi copii, toți sunt navetiști. Se trezesc devreme și așteaptă apoi în stație să vină autobuzul. Dacă este plin, șoferii nu opresc. Așteaptă următorul… uneori rămân în drum peste o oră!”, a povestit un părinte pentru Călărași Press.

Situația devine tot mai gravă odată cu scăderea temperaturilor. În timp ce județul Constanța a decis deja suspendarea cursurilor pentru ziua de miercuri, părinții din Călărași se întreabă dacă autoritățile locale vor lua măsuri similare pentru protejarea copiilor.

„Mi-e milă de copiii noștri navetiști. În clasa fiicei mele, din 34 de copii, doar 6 sunt din Călărași. Restul fac naveta zilnic. Nu cred că este ok pentru ei”, a mai spus tatăl elevei.

Advertisement

Părinții cer autorităților să analizeze cu atenție situația transportului elevilor și să ia decizii care să țină cont de siguranța acestora, mai ales în zilele cu condiții meteo extreme.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading