Connect with us

Actualitate

Șoferii care conduc sub influența alcoolului sau a drogurilor riscă să rămână fără permis timp de 10 ani. Legea a fost adoptată

Published

on

Camera Deputaților a adoptat astăzi, 14 mai, proiectul de lege inițiat de senatorul PSD Robert Cazanciuc, conform căruia șoferii depistați în stare de ebrietate sau sub influența drogurilor la volan vor fi privați de permisul auto timp de 10 ani.

Mai precis, conform legii, judecătorii au posibilitatea să suspende permisul de conducere pentru șoferii depistați la volan cu o alcoolemie mai mare de 0,8 g/l sau sub influența drogurilor, pe o perioadă de până la zece ani.

Proiectul de lege, adoptat în unanimitate, vizează reglementarea unor acte normative în domeniul prevenirii și combaterii traficului și consumului ilicit de droguri și alte substanțe psihoactive, cu scopul de a îmbunătăți cadrul legislativ în acest domeniu.

„Practic, din momentul promulgării şi intrării în vigoare, oricine este depistat în trafic, la volan, conducând sub influenţa alcoolului sau a substanţelor psihoactive, va primi, pe lângă condamnare şi interdicţia de a mai conduce un vehicul până la 10 ani”, a explicat Robert Cazanciuc pe pagina personală de Facebook.

Advertisement

Legea adoptată în Parlament va intra în vigoare după ce va fi promulgată de către președintele Klaus Iohannis.

„10 ani fără permis auto pentru cei care sunt prinşi băuţi sau drogaţi la volan. Iniţiativa mea legislativă a primit, astăzi, votul final la Camera Deputaţilor, fiind adoptată cu unanimitate, respectiv 256 de voturi „pentru”.  Mulţumesc preşedintelui Camerei  şi colegilor deputaţi pentru dezbaterile consistente şi votul de astăzi. Pe 11 decembrie anul trecut, proiectul legislativ care modifică prevederile articolului 66 din Codul Penal a fost votat cu majoritate în Senat. Practic, din momentul promulgării şi intrării în vigoare, oricine este depistat în trafic, la volan, conducând sub influenţa alcoolului sau a substanţelor psihoactive, va primi, pe lângă condamnare şi interdicţia de a mai conduce un vehicul până la 10 ani” a adăugat Cazanciuc în postarea de pe Facebook.

În plus, în cazul în care șoferii aflați sub influența drogurilor sau alcoolului provoacă un accident rutier în care victimele pierd viața, pedeapsa poate fi o condamnare la închisoare între 15 și 25 de ani.

România este clasată pe primele locuri în Europa, privind numărul de accidente rutiere

Statisticile prezentate atât de Poliția Rutieră, cât și de companiile de asigurări, confirmă că România menține un trist record în Europa în ceea ce privește accidentele rutiere. Conform Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, numărul acestora este de două ori mai mare decât în țările vecine și aproape dublu în comparație cu Bulgaria.

Advertisement

Potrivit lui Claudiu Sofron, Specialist în Asigurări Auto, majoritatea accidentelor rutiere înregistrate în țară au avut loc pe drumurile naționale. Totuși, este remarcabil faptul că cele mai grave accidente, cu consecințe fatale, au loc pe autostrăzile din România.

„Peste 30% din accidentele care s-au produs, grave, mă refer, au fost pre drumurile naționale. Este o problemă nu doar de infrastructură. Trebuie să ne gândim și la faptul că accidentele sunt produse de oameni. Cele mai multe accidente se întâmplă în luna august, pentru că atunci lumea pleacă în vacanță. Și cele mai multe accidente, tot la fel, cu urmări grave sunt produse în luna octombrie. Pentru că se întorc studenții la facultate. Putem să observăm din datele publice ale poliției că 4 din 10 accidente care se întâmplă, sunt din cauza tinerilor cu vârste între 18 și 24 de ani și cu experiență la volan mai mică de 5 ani. Nu conștientizează pericolul. Din păcate, în România au loc peste 1.000 de accidente rutiere. Un accident la 80 de secunde”, declară Claudiu Sofron, conform digi24.ro.

Claudiu Sofron subliniază că accidentele grave au la bază trei factori principali: viteza neadaptată, încălcările regulilor de circulație ale pietonilor și cele ale bicicliștilor.

 

 

Advertisement

Actualitate

Ghid de modă – ce este fusta în formă de A?

Published

on

Fiecare femeie adoră să își evidențieze formele și să se simtă atrăgătoare! Atunci când alege să poarte fuste, nu există o opțiune mai bună decât fusta în formă de A. De ce acest tip de croială este ideal pentru fiecare femeie și ce face ca fiecare femeie să arate fantastic purtând o astfel de fustă? Avem răspunsul.

Evidențiază-ți feminitatea în fiecare zi

Indiferent de vârstă, fiecare femeie visează ca ținutele să reflecte nu doar caracterul ei, ci și să evidențieze perfect atuurile siluetei feminine, accentuând talia. Fustele în formă de A sunt perfecte pentru asta! Potrivite în talie și evazate în jos, indiferent de lungime, creează iluzia de subțiere și conferă siluetei forma dorită de clepsidră. Talia este unul dintre cele mai mari atuuri ale feminității! Merită să fie evidențiată și pusă în valoare.

În funcție de efectul dorit, pentru o ținută de zi cu zi la modă, se poate opta pentru fuste clasice în formă de A, din material ușor rigidizat, fără pliuri, sau se pot alege fuste plisate, care vor sublinia și mai mult caracterul feminin al ținutei. Adăugând un top clasic, uni și un sacou scurt sau o jachetă, obții elementele cheie ale unui look de top.

Efectul final va fi decis de lungimea fustei și de accesorii! Mini, midi sau maxi? Alegerea aparține fiecărei femei. În ceea ce privește accesoriile, încălțămintea sport, o eșarfă și un rucsac mic vor conferi întregii ținute lejeritate și un caracter tineresc, neformal. Pe de altă parte, alegând pantofi cu toc gros sau stilettos și un șal decorativ, poți compune o ținută cu un puternic impact vizual.

Advertisement

Pentru ocazii speciale

Fustele plisate în formă de A sunt de asemenea potrivite pentru ținute de seară foarte la modă și pentru ocazii speciale. Nunta sau botezul sunt momente perfecte pentru a le purta. La fel și o cină de afaceri, banchetul sau balul de absolvire. Cum să valorifici potențialul acestui tip de fuste pentru a crea cele mai moderne combinații pentru diverse ocazii?

Fustele plisate, uni, confecționate din mătase sau satin, combinate cu o cămașă albă cambrată și tocuri înalte, clasice, sunt o alegere care nu dă greș niciodată. Este important să reținem că, în astfel de ținute, fustele plisate până la genunchi sau maxi sunt ideale. În aceste momente, merită să renunți la fusta mini și să optezi pentru eleganță, având în vedere natura evenimentului.

Clasicul în această formă nu trebuie să fie plictisitor. Efectul final este dat de accesorii, care vor fi folosite în astfel de ținute. Un sacou scurt, cambrat, cu umeri bufanți sau peplum va sublinia și mai mult talia, iar o curea groasă și decorativă va completa întregul look. Adaugă o poșetă mică de ocazie, cu un lanț lung, asortată cu pantofii, și ținuta perfectă este gata.

Pe de altă parte, doamnele care nu se tem de extravaganță pot opta pentru un top strălucitor și o jachetă cambrată, sobră, asortată cu o astfel de fustă. În această combinație, accesoriile ideale sunt o pereche de cercei statement și o poșetă mică de tip plic. Desigur, într-o astfel de ținută, poți alege ca piesa centrală să fie fusta, nu topul: alege o fustă cu efect vizual puternic – un model multicolor sau cu diferite elemente decorative, și completează ținuta cu un top simplu, într-o culoare neutră. Efectul poate fi și mai strălucitor!

Advertisement
Continue Reading

Actualitate

Guvernul a aprobat un ajutor de stat pentru TAROM. Suma atinge aproape jumătate de miliard de lei

Published

on

Guvernul a aprobat în ședința de joi un ajutor de stat pentru TAROM, în valoare de peste 470 de milioane de lei, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. El a menționat că această decizie reprezintă un pas important pentru salvarea companiei.

„Am aprobat astăzi în şedinţa de Guvern ajutorul de stat pentru TAROM! Acest ajutor, cu o valoare de 471,04 milioane de lei, este acordat în baza unei decizii emise de Comisia Europeană în data de 29 aprilie 2024″, a declarat ministrul, conform digi24.ro.

Potrivit lui Sorin Grindeanu, suma alocată va fi distribuită astfel: până la 214,3 milioane de lei vor constitui ajutor de restructurare, care se propune a fi acordat sub formă de capitalizare în anul 2024; 12,51 milioane de lei reprezintă majorarea de capital social efectuată în anul 2023; iar 244,22 milioane de lei reprezintă împrumutul acordat ca ajutor de stat individual pentru salvare în anul 2020 și dobânzile aferente actualizate.

„TAROM va utiliza cele 214,3 milioane de lei (cu destinaţie de capital de lucru) pentru acoperirea deficitului de lichiditate şi echilibrarea financiară a companiei în anul 2024. Prin aceste operaţiuni se va crea contextul rentabilizării companiei şi trecerii acesteia pe profit încă din 2024. Decizia de astăzi reprezintă un pas important pentru salvarea companiei TAROM, un brand naţional şi internaţional cu tradiţie în domeniul aviatic”, a adăugat şeful de la Transporturi, potrivit sursei menționate anterior.

Advertisement

Conform notei de fundamentare a proiectului de hotărâre prin care a fost aprobat ajutorul, valoarea ajutorului de stat individual de restructurare aprobat prin Decizia Comisiei Europene este de 95,3 milioane euro, echivalentul a până la 474,193 milioane de lei.

Avionul Boeing 737 MAX urmează să fie livrat în august 2025

Primul avion nou Boeing 737 MAX, achiziționat în leasing de TAROM, este programat pentru livrare în august 2025, conform declarațiilor oficiale ale companiei aeriene naționale. Ajutorul de stat pentru restructurare, aprobat oficial de Comisia Europeană pe data de 29 aprilie, va permite finanțarea investițiilor pentru reînnoirea și, eventual, uniformizarea flotei.

În prezent, compania operează trei modele de aeronave: Boeing (8 avioane), Airbus (4 avioane) și ATR (6 avioane). Achiziția de noi aeronave este o măsură inclusă și acceptată în Planul de Restructurare.

În total, vor fi patru avioane din generația nouă, a spus și avocatul Cătălin Dancu, administrator Tarom. ,,Suntem obligați să înnoim flota cu aceste 4 avioane de nouă generație, în cuantum de 60 de milioane, vom începe cu o plată de 12 milioane, iar plățile vor continua. În august 2025 vine primul avion. Problema amânării livrării avioanelor nu ține de Tarom, ci de o companie din China, concernul Minsheng care nu și-a respectat obligațiile, ca să spunem foarte clar. Consiliul de Administrație și-a luat angajamentul să acționeze în instanță compania din China…” a transmis Cătălin Dancu, potrivit econmedia.ro.

Advertisement

Continue Reading

Actualitate

Salariul minim crește de la 1 iulie. Câți bani vor primi românii

Published

on

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că, în urma discuțiilor cu Consiliul Național Tripartit, s-a decis majorarea salariului minim la 3700 de lei. Această creștere va intra în vigoare de la 1 iulie.

„De la 1 iulie, salariul minim va creşte la 3.700 de lei brut. Totodată, vom menţine până la sfârşitul anului facilitatea acordată angajatorilor privind cei 200 de lei scutiţi de taxe. Suntem în direcţia corectă către implementarea salariului minim european. Aceasta este decizia luată astăzi, alături de sindicate şi patronate, în Consiliul Tripartit”, a precizat Marcel Ciolacu, joi, într-o postare pe pagina de Facebook a Guvernului.

În prezent, salariul minim brut este de 3300 de lei, iar de la 1 iulie va crește la 3700 de lei.

Totodată, Guvernul și-a luat angajamentul ca, până la sfârșitul anului 2024, să introducă salariul minim european, ceea ce va duce la o nouă creștere a salariului minim brut. Acesta va fi calculat pe baza mai multor indicatori prognozați și, orientativ, va reprezenta 50% din câștigul mediu.

Advertisement

Conform indicatorilor actuali, salariul minim european ar urma să fie de aproximativ 4200 de lei.

Diminuările salariale nu vor mai exista

Conform declarațiilor secretarului de stat din Ministerul Muncii, Cristian Vasilcoiu, proiectul privind salariul minim garantează că nu vor exista diminuări salariale, iar formula stabilită va lua în considerare, printre altele, nivelul câștigului salarial mediu brut și productivitatea muncii, scrie agerpres.ro.

Luni, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a organizat la sediul Direcției pentru Dialog Social consultări cu partenerii sociali. Scopul întâlnirii a fost de a stabili modalitatea de determinare a salariului minim brut pe țară garantat în plată și de a transpune în legislația națională Directiva UE nr. 2041/2022 privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană.

Discuțiile s-au axat pe corelarea aspectelor tehnice din actul normativ al Uniunii Europene cu prevederile actuale din legislația României, pentru a asigura că noua lege va fi clară, predictibilă, unitară și coerentă.

Advertisement

“Formula care va fi stabilită va ţine cont, printre altele, de nivelul câştigului salarial mediu brut şi productivitatea muncii. În plus, textul proiectului prevede că nu vor exista diminuări salariale, stimulează încheierea de contracte colective de muncă şi consolidează rolul pe care îl are dialogul cu partenerii sociali în stabilirea salariului minim. Directiva 2041/2022 urmează să fie transpusă în România în acest an. Actul legislativ al Uniunii Europene stabileşte că fiecare stat va avea nivelul venitului minim în funcţie de condiţiile sociale, financiare şi de evoluţia indicatorilor economici” a postat Cristian Vasilcoiu, luni, pe pagina sa de Facebook.

Continue Reading

Cele mai vizualizate