Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 16°C | Anul XI Nr. 528

Administrație Locală

Ședință ordinară la Consiliul Județean Călărași: 13 proiecte pe masa consilierilor

Published

on

Consiliul Județean Călărași se reunește joi, 31 iulie 2025, în ședință ordinară, începând cu ora 12:00, pentru a dezbate și supune votului 13 proiecte de hotărâre ce vizează execuția bugetară la jumătatea anului, investiții în infrastructura rutieră, modificări în structura unor instituții subordonate, finanțări nerambursabile, precum și colaborarea instituțională cu Raionul Anenii Noi din Republica Moldova.

Se convoacă Consiliul  Judeţean  Călăraşi, în şedinţă ordinară, la data de 31 Iulie  2025, ora 1200, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1.Proiect de hotărâre privind aprobarea execuției bugetului Județului Călărași la 30 Iunie 2025, nr.13739/23.07.2025 însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13740/23.07.2025, Raportul Direcției Economice nr.13741/23.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe.

2.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preempțiune pentru cumpărarea unui imobil situat în Municipiul Călărași, B-dul Gării, nr. 11, Judeţul Călăraşi, nr.13462/18.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13463/18.07.2025, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr.13464/18.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

Advertisement

3.Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii, prin licitație publică, a imobilului înscris în Cartea Funciară nr.33050 UAT Cuza-Vodă, aflat în domeniul public al județului Călărași, nr.9537/23.05.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.9538/23.05.2025, Raportul Direcției Economice nr.9539/23.05.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe;

4.Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectelor care vor beneficia de finanțare nerambursabilă, din bugetul județului Călărași pe anul 2025, pentru activități nonprofit de interes public județean, sesiunea II, nr.12969/10.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.12970/10.07.2025, Raportul Direcției Economice, Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe și al Direcției Juridice nr.12071/10.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Învățământ, Sănătate, Cultură,Sport;

5.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului Județean Călărași în Adunarea Generală a Asociaților  și a Consiliului Director ale Asociației ,, Fotbal Club DUNĂREA 2005 Călărași” nr.13732/24.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13733/ 24.07.2025, Raportul Compartimentului Juridic nr.13734 /24.07.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Învățământ, Sănătate, Cultură, Culte, Protecție socială, Sportive și de Agrement;

6.Proiect de hotărâre privind modificarea titulaturii proiectului ,, Amplasarea Construcției Modulară Cu Funcțiunea Locuință De Tip Familial Pentru Copii Cu Dezabilități”, nr. 13645/23.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13647/23.07.2025, Raportul Direcției Tehnice nr.13649/23.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Învățământ, Sănătate, Cultură,Sport Protecție Socială și de Agrement;

7.Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a devizului general pentru obiectivul de investiții ,, Modernizarea drumului județean DJ 311, Arțari km 0+000- Nicolae Bălcescu km 17+650″, finanțat prin Programul Național de Investiții ,, Anghel Saligny”, precum și a sumei reprezentând categoriile de cheltuieli de la bugetul local pentru realizarea obiectivului – faza finalizarea obiectivului de investiții, nr. 13743/24.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13744/24.07.2025, Raportul Direcției Tehnice și Direcției Dezvoltare Regională și Relații Externe nr.13746/24.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Urbanism;

Advertisement

8.Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de cooperare între Județul Călărași din România și Raionul Anenii Noi din Republica Moldova, nr. 13044/11.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13045/11.07.2025, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr.13046/11.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia de Urbanism;

9.Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Călăraşi, nr.13710/24.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13711/24.07.2025, Raportul Direcției Management și Resurse Umane nr.13712/24.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe.

10.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcţii al aparatului de specialitate al Bibliotecii Judeţene “Alexandru Odobescu” Călăraşi, nr.13173/ 15.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13174/11.07.2025, Raportul Compartimentului Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr.13175/15.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;

11.Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării Statului de funcții al Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași, nr.12193/01.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.12194/01.07.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.12195/01.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Învățământ,Sănătate, Cultură, Sport;

12.Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării și completării Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului de Pneumoftiziologie Călărași, nr.13165/15.07.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.13166/15.07.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.13167/15.07.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe, Comisia Învățământ, Sănătate, Cultură,Sport și Comisia Juridică..

Advertisement

13.Diverse         

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

DAS Călărași desfășoară campanii de informare privind riscurile adicțiilor. Liviu Oltenacu: „Asistenții medicali comunitari au un rol esențial”

Published

on

Direcția de Asistență Socială (DAS) a Municipiului Călărași, prin intermediul asistenților medicali comunitari, derulează în mod constant campanii de informare și prevenție în rândul cetățenilor, având ca scop conștientizarea riscurilor asociate adicțiilor.

Liviu Oltenacu, director adjunct al DAS Călărași, a explicat că aceste acțiuni vizează atât educarea populației, cât și sprijinirea persoanelor vulnerabile care se confruntă cu probleme de dependență.

„Profesioniștii noștri se implică activ în sensibilizarea populației cu privire la efectele adverse ale dependențelor asupra persoanei, familiei și comunității. Este esențial să construim o societate mai conștientă și mai sănătoasă, iar implicarea asistenților medicali comunitari asigură o abordare profesionistă a acestei problematici”, a transmis Oltenacu.

Obiectivele campaniilor includ:

Advertisement
  • Educația publicului: informarea despre tipurile de dependențe (alcool, droguri, jocuri de noroc etc.) și efectele acestora asupra sănătății;
  • Prevenția: promovarea unor comportamente sănătoase și a resurselor disponibile pentru cei aflați în dificultate;
  • Sprijin direct: orientarea persoanelor afectate către servicii specializate de consiliere și tratament;
  • Implicarea comunității: mobilizarea liderilor locali, a familiilor și a instituțiilor pentru o abordare colectivă.

Reprezentanții DAS subliniază că aceste inițiative contribuie la consolidarea unei comunități mai informate și mai pregătite să facă față provocărilor generate de dependențe.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primăria Jegălia anunță disponibilitatea sumelor pentru plata energiei electrice aferente lunii iulie 2025

Published

on

Primăria comunei Jegălia informează cetățenii că, începând cu data de 11 septembrie 2025, sumele aferente suplimentului pentru plata energiei electrice, corespunzătoare lunii iulie 2025, au fost ridicate de la Trezorerie și sunt disponibile la casieria instituției.

Beneficiarii sunt rugați să se prezinte în termen de maximum trei zile lucrătoare pentru a ridica drepturile ce li se cuvin. De la începutul acestui an și până în prezent, primăria a pus la dispoziția cetățenilor opt tranșe ale acestui sprijin financiar, acoperind perioada decembrie 2024 – iulie 2025.

Persoanele care nu și-au ridicat încă sumele au posibilitatea de a solicita plata integrală la casieria instituției. Totodată, listele cu beneficiarii suplimentului pentru plata energiei electrice pot fi consultate la compartimentul financiar-contabil al Primăriei Jegălia.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Școala nr. 1 Unirea strânge dosarele pentru rechizite – program și acte

Published

on

Școala Gimnazială nr. 1 Unirea anunță startul colectării dosarelor pentru acordarea rechizitelor școlare destinate elevilor din învățământul primar și gimnazial (cursuri de zi), conform cadrului legislativ în vigoare. Sprijinul vizează copiii din familii al căror venit mediu net lunar pe membru, realizat în luna iulie, este de cel mult 50% din salariul minim brut pe țară (2.025 lei).

Calendar și locație depunere

  • 15–19 septembrie 2025, între 09:00–12:00

  • Secretariatul Școlii Gimnaziale nr. 1 Unirea – corp B

Criterii și precizări esențiale

  • Eligibili sunt elevii înscriși la stat, la ciclul primar și gimnazial.

  • La stabilirea venitului se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii familiei (salarii, indemnizații, convenții civile, pensii, burse etc.), potrivit prevederilor legale.

Documente de bază (se depun în copie + original pentru conformitate)

Advertisement
  • Cerere tip;

  • Copii certificate de naștere pentru toți copiii aflați în întreținere;

  • CI părinți/tutore;

  • Adeverințe de venit pe luna iulie 2025 (pentru ambii părinți) și, după caz, cupon/adeverințe pentru burse, alocații, pensii, șomaj;

  • Declarație pe proprie răspundere privind lipsa/ existența altor venituri (arendă, chirii etc.);

  • Acte doveditoare ale situațiilor speciale (hotărâri de încredințare/plasament, dacă este cazul).
    Lista completă a actelor este disponibilă la școală/în anunțul oficial.

Parteneriat local
Reprezentanții unității de învățământ subliniază buna colaborare cu Primăria Unirea, care sprijină demersurile școlii pentru asigurarea accesului egal la educație și informarea familiilor cu privire la programul de depunere a dosarelor.

Pentru detalii suplimentare, părinții sunt rugați să consulte anunțul transmis de școală și să pregătească dosarele complet în intervalul anunțat.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading