Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 13°C | Anul XI Nr. 538

Știri

S-au majorat amenzile pentru nerespectarea măsurilor impuse pentru combaterea COVID-19

Published

on

ORDONANŢA DE URGENTA pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă.

Printre proiectele de acte normative adoptate de Guvern în ședința din 26 martie 2020, s-a aflat și o ordonanță de urgență pentru gestionarea cât mai bună a stării de urgență în care se află în acest moment România și care privește înăsprirea amenzilor pentru contravențiile săvârșite pe perioada stării de urgență.

Aici sunt avute în vedere în special contravențiile săvârșite împotriva măsurilor de limitare a răspândirii infecțiilor cu coronavirus, iar pentru cei care nu respectă reglementările adoptate în acest sens contravenția se amendează cu o sumă cuprinsă între 2.000 și 20.000 de lei pentru persoane fizice, iar pentru persoane juridice valoarea acestei amenzi este cuprinsă între 10.000 și 70.000 de lei.

De asemenea, tot în domeniul ordinii și siguranței publice, pentru a diminua deplasarea cetățenilor în acest moment pentru obținerea diverselor autorizații și certificate, valabilitatea documentelor de orice fel eliberate de instituțiile și autoritățile publice se prelungește pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgență.

Având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice internaţionale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi declararea „Pandemiei” de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii, la data de 11.03.2020,

Advertisement

văzând Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. 30/2020 privind necesitatea instituirii stării de urgenţă şi planul de acţiune la instituirea stării de urgenţă, având în vedere instituirea stării de urgenţă pe întreg teritoriul României prin Decretul Preşedintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României,

luând act de evoluţia situaţiei epidemiologice pe teritoriul României şi de evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, care indică o creştere a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2,

ţinând cont de faptul că nerespectarea sau neaplicarea măsurilor stabilite în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, în actele normative conexe, în ordonanţele militare sau în ordine, specifice stării instituite, ar avea un impact deosebit de grav, în principal asupra dreptului la viaţă şi, în subsidiar, asupra dreptului la sănătate al persoanelor, contribuind la zădărnicirea eforturilor autorităţilor competente în combaterea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2,

având în vedere necesitatea stringentă şi imediată de asigurare a unui caracter preventiv şi coercitiv adecvat sub aspectul răspunderii contravenţionale în cazul nerespectării sau neaplicării imediate a măsurilor stabilite,

văzând experienţa ţărilor grav afectate de evoluţia virusului cu privire la rapiditatea de luare a deciziei la nivelul autorităţilor, şi constatând că este necesar ca în România să fie adoptate în continuare, gradual şi în timp real, măsuri pentru limitarea răspândirii acestuia, care să vizeze acţiuni atât în planul sănătăţii publice cât şi în alte domenii ale vieţii sociale şi economice,

Advertisement

înţelegând faptul că pentru gestionarea consecinţelor în plan social şi economic a situaţiei determinate de pericolul răspândirii virusului, este necesară inclusiv adoptarea unor acte normative în regim de maximă urgenţă,

subliniind că anumite proceduri care sunt parte în lanţul decizional, respectiv procedurile de transparenţă decizională în administraţia publică şi cele aferente dialogului social, astfel cum sunt prevăzute de legislaţia în vigoare, sunt de natură a afecta rapiditatea cu care pot fi luate măsurile normative aplicabile pe durata stării instituite ori care sunt o consecinţă a instituirii acestei stări,

raportat la specificul stării instituite prin Decretul Preşedintelui României nr. 195/2020, nereglementarea în sensul celor precizate mai sus are ca efect limitarea capacităţii autorităţilor publice de a dispune şi realiza, în cel mai scurt timp, măsurile necesare, aspect care afectează interesul public general şi, în contextul dat, constituie o ameninţare la adresa sănătăţii publice şi a economiei,

în considerarea faptului că elementele sus-menţionate definesc un context excepţional care nu putea fi previzionat, care vizează interesul public general şi care constituie o situaţie extraordinară, de urgenţă, a căror reglementare nu poate fi amânată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă:

ART. I – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

Advertisement
  1. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 28. – (1) Nerespectarea prevederilor art. 9 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 20.000 lei, pentru persoane fizice, şi de la 10.000 lei la 70.000 lei, pentru persoane juridice.

(2) Pe lângă sancţiunea contravenţională principală prevăzută la alin.(1), în funcţie de natura şi gravitatea faptei, se pot aplica şi una sau mai multe dintre următoarele sancţiuni contravenţionale complementare, cuprinse în ordonanţele militare:

  1. confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenţie;
  2. interzicerea accesului prin aplicarea sigiliului de către organele abilitate;
  3. suspendarea temporară a activităţii;
  4. desfiinţarea unor lucrări;
  5. refacerea unor amenajări. După articolul 28, se introduc patru noi articole, art. 281 – 284, cu următorul cuprins:

„Art. 281 – Bunurile confiscate ca urmare a aplicării sancţiunilor contravenţionale prevăzute la art. 28, care sunt cuprinse în categoriile stabilite în Necesarul de bunuri în stare de urgenţă sau în Necesarul de bunuri în stare de asediu, se atribuie direct, cu titlu gratuit, şi nu se supun dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 28 – (1) Pe perioada stării instituite, Ministerul Afacerilor Interne, respectiv Ministerul Apărării Naţionale întocmeşte Necesarul de bunuri în stare de urgenţă, respectiv Necesarul de bunuri în stare de asediu, care cuprinde lista categoriilor de bunuri aflate în cantităţi insuficiente punerii în aplicare a măsurilor dispuse în starea instituită. Documentele se comunică autorităţilor abilitate să asigure aplicarea şi respectarea dispoziţiilor ordinelor şi/sau ordonanţelor militare.

(2)    Organul constatator care a dispus confiscarea bunurilor prevăzute de art. 281 transmite
Ministerului Afacerilor Interne, respectiv Ministerului Apărării Naţionale, în cel mult 24 de ore de la
data constatării faptei, în copie, procesul verbal de aplicare a sancţiunilor, împreună cu documentele
de însoţire a bunurilor confiscate.

(3) Ministrul afacerilor interne, respectiv ministrul apărării naţionale sau persoanele împuternicite de
aceştia, dispun prin ordin de distribuţie:

  1. atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor confiscate, instituţiilor sau autorităţilor publice, în termen de cel mult 3 zile de la data primirii documentelor prevăzute la alin (2);
  2. atribuirea bunurilor confiscate în vederea prelucrării voluntare unor operatori specializaţi, în situaţia în care acestea sunt materii prime şi materiale care pot fi folosite pentru obţinerea unor produse necesare autorităţilor şi instituţiilor publice pentru punerea în aplicare a măsurilor dispuse pe perioada stării instituite.

(4) Transportul bunurilor de la organul constatator la autorităţile şi instituţiile publice beneficiare
sau/şi la operatorii specializaţi se asigură de către structuri publice specializate, desemnate prin
ordinul de distribuţie prevăzut la alin. (3).

3                                                                                                                             2

Advertisement

Art. 283 – (1) Produsele obţinute de operatorii prevăzuţi la art. 282 alin. (3) lit. b) sunt atribuite cu titlu gratuit autorităţilor şi instituţiilor publice beneficiare stabilite prin ordin de distribuţie al ministrului afacerilor interne, respectiv al ministrul apărării naţionale sau al persoanelor împuternicite de către aceştia.

  • Condiţiile şi termenii în care se realizează predarea-primirea materiilor prime, materialelor, precum şi a produselor obţinute se stabilesc de către Ministerul Afacerilor Interne, respectiv de către Ministerul Apărării Naţionale şi operatorii specializaţi prevăzuţi la art. 282 (3) lit. b).
  • Cheltuielile operatorilor economici efectuate în vederea obţinerii produselor prevăzute la alin. (1), precum şi cheltuielile ocazionate de transportul produselor către autorităţile şi instituţiile beneficiare sunt deductibile fiscal.
  • Taxa pe valoarea adăugată datorată potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, de către operatorii economici prevăzuţi la art. 282 (3) lit. b) pentru produsele prevăzute la alin. (1), se suportă de către autorităţile şi instituţiile publice beneficiare.

 

Art. 284 – (1) Plângerea formulată împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii prin care au fost confiscate bunurile prevăzute la art. 281 nu suspendă atribuirea prevăzută de art. 282 alin. (3).

(2) În caz de anulare sau de constatare a nulităţii procesului-verbal instanţa dispune să se achite celui în drept o despăgubire care se stabileşte în raport cu valoarea de circulaţie a bunurilor la momentul confiscării şi care se asigură din bugetul autorităţilor şi instituţiilor publice beneficiare.”

 

  1. După articolul 29, se introduce un nou articol, art. 291, cu următorul cuprins:

„Art. 291 – (1) Contravenientul poate achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, jumătate din cuantumul amenzii aplicate de agentul constatator pentru contravenţiile prevăzută la art.28.

(2) Sumele provenite din amenzile aplicate pentru contravenţiile prevăzute la art.28 se fac venit integral la bugetul de stat.”

Advertisement

 

  1. Articolul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art.30 – Contravenţiilor prevăzute la art.28 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.180/2002 , cu modificările ulterioare, cu excepţia situaţiilor în care se dispune altfel prin prezenta ordonanţă de urgenţă.”

1                  2

  1. După articolul 33, se introduc două noi articole, art. 33 şi art.33 , cu următorul cuprins:

„Art. 331 – Pe perioada stării de asediu sau de urgenţă, normele legale referitoare la transparenţa decizională şi dialogul social nu se aplică în cazul proiectelor de acte normative prin care se stabilesc măsuri aplicabile pe durata stării de asediu sau de urgenţă ori care sunt o consecinţă a instituirii acestor stări.

Art.33 – (1) Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de asediu sau de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestor stări.

(2) Prin excepţie de la alin.(1), în cazul dovezilor înlocuitoare ale permiselor de conducere -cu drept de circulaţie, se menţine numai valabilitatea celor emise în temeiul art.111 alin.(1) lit.b) sau alin.(4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, pe toată perioada stării de asediu sau de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 de zile de la încetarea acestor stări. Pentru aceleaşi perioade se menţine şi valabilitatea prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau de instanţa de judecată potrivit art.111 alin.(6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Advertisement

Art. II – În cazul sancţiunilor contravenţionale aplicate potrivit art.28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.1/1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.453/2004, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt aplicabile prevederile art.VII din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare.

 

Art. III – Prin excepţie de la prevederile art.4 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, dispoziţiile art. I pct.1 intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanţe de urgenţă.

GUVERNUL ROMÂNIEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

De ce sunt girofarurile LED cea mai eficientă opțiune din prezent

Published

on

În ultimul deceniu, tehnologia de iluminare a evoluat considerabil, iar acest progres se reflectă și în domeniul echipamentelor auto și al sistemelor de semnalizare vizuală. Girofarurile, odinioară asociate exclusiv cu vehiculele de intervenție sau utilajele grele, au devenit indispensabile pentru o gamă largă de aplicații profesionale – de la transport și construcții, până la activități agricole și de întreținere rutieră. În centrul acestei evoluții se află tehnologia LED, care a schimbat complet modul în care percepem eficiența, durabilitatea și siguranța.

Girofarurile LED nu mai sunt doar o opțiune modernă, ci au devenit standardul industriei. Ele combină puterea luminoasă impresionantă cu un consum redus de energie, o durată de viață extinsă și o rezistență superioară la condițiile dificile de lucru. Dacă în trecut girofarurile cu becuri halogen sau xenon erau considerate suficiente, astăzi, sistemele LED au demonstrat că oferă o performanță net superioară pe toate planurile.

Luminozitate superioară și vizibilitate în orice condiții

Primul și cel mai evident avantaj al girofarurilor LED este intensitatea luminii. Spre deosebire de becurile clasice, tehnologia LED produce o lumină puternică, clară și bine direcționată, care poate fi observată de la distanțe mult mai mari. Această caracteristică este esențială pentru vehiculele care operează în condiții dificile – fie pe șantiere, pe drumuri aglomerate sau în timpul nopții.

Lumina emisă de un girofar LED este uniformă și constantă, fără fluctuații sau perioade de încălzire, așa cum se întâmpla la modelele vechi cu halogen. De asemenea, culoarea este mai intensă și mai precisă: un girofar LED albastru, roșu sau galben are o claritate vizuală mai mare, fiind mai ușor de distins chiar și în ploaie, ceață sau ninsoare.

Advertisement

Vizibilitatea nu înseamnă doar eficiență, ci și siguranță. În traficul urban sau pe șantierele izolate, un girofar LED performant poate preveni accidente, avertizând participanții la trafic și lucrătorii din jur asupra prezenței unui vehicul aflat în acțiune. Practic, aceste dispozitive devin o barieră vizuală între pericol și siguranță.

De asemenea, modul în care LED-urile răspund instantaneu la pornire este un avantaj uriaș. În timp ce alte tipuri de becuri necesită o fracțiune de secundă pentru a atinge intensitatea maximă, LED-ul luminează instantaneu la capacitate completă, ceea ce poate face diferența în situații critice. Când fiecare secundă contează, rapiditatea și claritatea semnalului vizual sunt cruciale.

Eficiență energetică și costuri reduse pe termen lung

Un alt motiv major pentru care girofarurile LED au devenit alegerea preferată este eficiența lor energetică. Tehnologia LED transformă aproape toată energia consumată în lumină, cu pierderi minime prin căldură. În comparație, becurile halogen sau xenon pierd o parte semnificativă din energie sub formă de căldură, ceea ce înseamnă un consum mai mare și o eficiență mai mică.

Această eficiență se traduce direct în costuri reduse de exploatare. Vehiculele echipate cu girofaruri LED solicită mai puțin sistemul electric, reducând presiunea asupra alternatorului și prelungind durata de viață a bateriei. În cazul flotelor de utilaje sau camioane, această economie devine semnificativă în timp.

Durata de viață a unui LED este, de asemenea, impresionantă – de regulă între 30.000 și 50.000 de ore de funcționare continuă. Prin comparație, becurile halogen rezistă doar câteva mii de ore, ceea ce înseamnă costuri de înlocuire mult mai frecvente. În mediile profesionale, unde fiabilitatea contează mai mult decât orice, acest avantaj este crucial.

Advertisement

Mai mult, LED-urile nu necesită aproape deloc întreținere. Odată instalat un girofar LED de calitate, el funcționează constant, fără să fie nevoie de verificări sau intervenții periodice. Lipsa filamentului și a componentelor fragile îl face rezistent la vibrații, șocuri mecanice și variații de temperatură – condiții des întâlnite în domenii precum construcțiile, agricultura sau transporturile grele.

Durabilitate și rezistență în condiții extreme

Când vine vorba despre echipamente profesionale, durabilitatea este esențială. Girofarurile LED sunt construite pentru a rezista acolo unde alte tipuri de lumini cedează. Carcasele lor sunt fabricate din materiale robuste – policarbonat, aluminiu sau ABS – și sunt adesea protejate cu standarde IP67 sau IP68, ceea ce înseamnă că pot face față prafului, ploii torențiale și chiar scufundării temporare în apă.

Această rezistență le face ideale pentru utilaje agricole, vehicule forestiere, mașini de deszăpezire sau camioane de intervenție care lucrează în condiții meteo extreme. În plus, LED-urile nu sunt afectate de vibrațiile continue sau de șocurile mecanice produse de drumurile denivelate. Acolo unde un bec clasic s-ar arde rapid, un LED rămâne stabil și funcțional.

De asemenea, temperaturile scăzute nu reprezintă o problemă. În timp ce becurile halogen își pierd eficiența la frig, LED-urile funcționează perfect chiar și la -30°C, ceea ce le face indispensabile iarna, mai ales pentru utilajele care lucrează la întreținerea drumurilor sau pentru serviciile de urgență.

Un alt aspect important este rezistența la uzură vizuală. Lumina LED-ului nu își pierde intensitatea semnificativ în timp, păstrând aceeași claritate chiar și după ani de funcționare. Acest lucru nu doar că sporește siguranța, ci oferă și o imagine profesională pentru vehiculul echipat – un detaliu esențial pentru companiile care se bazează pe vizibilitate și credibilitate în teren.

Advertisement

Versatilitate și adaptabilitate pentru orice domeniu

Unul dintre cele mai mari avantaje ale girofarurilor LED este versatilitatea lor. Ele sunt disponibile într-o gamă largă de forme, culori și dimensiuni, adaptabile oricărui tip de vehicul sau utilaj. De la girofarurile magnetice portabile, ideale pentru utilizarea temporară, până la modelele fixe cu prindere permanentă, opțiunile sunt variate și flexibile.

Culorile disponibile nu sunt doar o chestiune estetică, ci au roluri specifice. Girofarurile albastre și roșii sunt utilizate de autorități – poliție, ambulanță, pompieri –, cele galbene sau portocalii sunt destinate vehiculelor de întreținere, iar cele verzi pot fi folosite în zone industriale sau de coordonare. Fiecare culoare comunică un mesaj clar și ajută la menținerea ordinii și siguranței în trafic sau pe teren.

În plus, tehnologia LED permite personalizarea modurilor de iluminare. Un singur girofar poate avea mai multe tipare de flash – rotativ, intermitent, secvențial – care pot fi selectate în funcție de context. Această flexibilitate este esențială în domeniile unde vizibilitatea trebuie adaptată rapid, cum ar fi intervențiile de urgență sau lucrările pe timp de noapte.

Un alt detaliu care face diferența este compatibilitatea cu diverse sisteme de alimentare. Majoritatea girofarurilor LED pot funcționa atât la 12V, cât și la 24V, ceea ce le face potrivite pentru autoturisme, camioane, utilaje agricole sau vehicule de construcții. Practic, aceeași tehnologie poate fi aplicată în multiple contexte, fără nevoia de modificări costisitoare.

Un pas spre sustenabilitate și siguranță modernă

Într-o perioadă în care eficiența energetică și sustenabilitatea au devenit priorități globale, girofarurile LED se aliniază perfect acestor direcții. Consumul redus de energie nu doar că scade costurile de exploatare, dar contribuie și la diminuarea amprentei de carbon. Într-un parc auto extins, impactul pozitiv poate fi considerabil – mai puțină energie consumată, mai puține emisii indirecte și o durată de viață mai lungă a echipamentului.

Advertisement

De asemenea, tehnologia LED este ecologică și prin compoziția sa. Spre deosebire de becurile tradiționale, nu conține substanțe toxice precum mercurul, ceea ce o face sigură pentru mediu și ușor de reciclat. Aceasta este o direcție tot mai importantă pentru companiile moderne, care își asumă responsabilitatea față de mediu și caută soluții durabile pentru flotele lor.

Dincolo de aspectul tehnic, girofarurile LED aduc și un plus de siguranță rutieră. Vizibilitatea ridicată reduce riscul de accidente, mai ales în condiții de lumină slabă sau vreme nefavorabilă. În multe țări, utilizarea girofarurilor LED omologate este deja recomandată sau chiar impusă prin reglementări, tocmai pentru că acestea oferă cea mai bună performanță vizuală și cea mai lungă durată de utilizare.

Astfel, investiția într-un girofar LED nu este doar o alegere practică, ci și una responsabilă. Este o dovadă că siguranța, performanța și sustenabilitatea pot merge mână în mână.

O alegere inteligentă pentru prezent și viitor

Girofarurile LED reprezintă combinația perfectă dintre inovație, eficiență și durabilitate. Sunt create pentru a face față cerințelor tot mai ridicate ale industriei moderne, pentru a oferi siguranță, vizibilitate și economie în același timp.

Fie că vorbim despre o firmă de transport, o companie de construcții, un operator agricol sau un serviciu de intervenție, aceste echipamente sunt esențiale pentru o activitate sigură și eficientă. Tehnologia LED nu mai este o noutate, ci o necesitate – o investiție care se amortizează rapid prin costuri reduse, performanță constantă și o durată de viață de câteva ori mai mare decât a oricărui sistem tradițional.

Advertisement

Într-o lume în care vizibilitatea și siguranța pot salva vieți, alegerea unui girofar LED nu este doar un gest tehnic, ci o decizie conștientă. O alegere care vorbește despre profesionalism, responsabilitate și adaptare la viitor. Girofarurile LED nu sunt doar cea mai eficientă opțiune din prezent – sunt luminile care ne conduc, literalmente, către o lume mai sigură și mai sustenabilă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

ÎNTRERUPERI PROGRAMATE DE CURENT ÎN OLTENIȚA – ZONE ȘI INTERVAL ORAR AFECTATE

Published

on

Rețele Electrice România anunță noi întreruperi programate ale alimentării cu energie electrică în Oltenița, necesare pentru lucrări de mentenanță și modernizare a rețelei. Autoritățile locale au transmis informarea oficială, precizând exact zonele și consumatorii care vor rămâne fără curent în următoarele zile.

📅 Marți, 25 noiembrie 2025

⏰ Interval: 09:00 – 17:00

Vor fi afectați mai mulți agenți economici din Oltenița, printre care: SAMARA, STEPONE, ROMCEREALE SILOZ, TRANSGAZ, CRIDA, SC COLT, BAZA CRR (PRO VALAHIA).

Advertisement

📅 Miercuri, 26 noiembrie 2025

⏰ Interval: 09:00 – 17:00

Alimentarea cu energie electrică va fi întreruptă pentru consumatorii din următoarele zone ale orașului:

  • Bulevardul 22 Decembrie
  • Strada 9 Mai
  • Strada Gheorghe Doja (zona dintre str. Garofiței și str. Voinței)
  • Strada Zorilor
  • Strada Spiru Haret
  • Șoseaua Călărași
  • Strada Garofiței

Potrivit operatorului, lucrările sunt necesare pentru a asigura funcționarea în siguranță a rețelei electrice și pentru a preveni avarii majore pe termen lung.

Primăria Oltenița le mulțumește locuitorilor pentru înțelegere și își cere scuze pentru disconfortul creat.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Cultură

Lansare de carte la Biblioteca Județeană: Mihai Viorel Dumitru revine în fața publicului cu volumul „ZEBRE”

Published

on

Biblioteca Județeană „Alexandru Odobescu” Călărași găzduiește joi, 27 noiembrie, de la ora 16.00, un nou eveniment dedicat literaturii locale: lansarea celui de-al treilea volum semnat de tânărul autor călărășean Mihai Viorel Dumitru. „ZEBRE”, proaspăt apărut la Editura Roger, continuă linia introspectivă a scriitorului și aduce în prim-plan teme sensibile, filtrate printr-o voce matură și atent calibrată.

Volumul vine după compilația de schițe Testamentul Ambivalenței (2024) și romanul E ultima doză (2025), lucrări care i-au consolidat autorului un profil literar aparte, bazat pe explorarea psihicului și a zonelor de vulnerabilitate umană. „ZEBRE” păstrează aceeași direcție reflexivă, propunând o incursiune curajoasă în spațiile interioare pe care mulți cititori le recunosc, dar puțini le exprimă.

Mihai Viorel Dumitru, absolvent al Facultății de Litere a Universității din București (Studii Culturale și Studii Europene, promoția 2022–2025), este considerat una dintre vocile tinerei generații de autori din Călărași, implicat constant în evenimentele culturale locale și în proiecte editoriale emergente.

La eveniment vor participa:

Advertisement
  • Prof. Stela Anghel
  • Prof. Afina Florentina Tudoran
  • Poeta Dorina Dragomir-Drăghici

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading