Connect with us

Actualitate

Roseți: Nicolae Rîjnoveanu “Munca la birou trebuie făcută numai atât cât este necesar”

Published

on

Primăria comunei Roseți. Programul cu publicul începe odată cu venirea primarului Nicolae Rîjnoveanu în instituție. De cele mai multe ori edilul șef este cel care ajunge și descuie ușa instituției. Este momentul în care cetățenii încep să apară pentru a-și rezolva problemele. În același timp viceprimarul Niculai Ene distribuie sarcinile de serviciu salariaților Primăriei.

PUNCTULITATEA FUNCȚIONARILOR DIN PRIMĂRIA ROSEȚI

Nu se admit întarzieri, responsabilitățile au termene precise de rezolvare. Primarul este foarte bun cunoscător al realităților din comuna Roseți și al cetățenilor. Diferite probleme sunt rezolvate operativ. Primarul le explică celor care au datorii că trebuie să le achite. Primarul este interesat de starea de sănătate a cetățenilor, îi informează pe cei tineri despre faptul că pot beneficia de teren pentru a-și construi case. Vizita ministrului sănătății Sorina Pintea la Spitalul Județean Călărași este apreciată de cei din comună, care descriu preocuparea medicilor și actul medical de calitate. Primarul se interesează de copiii localității, dacă au fost înscriși la școală, de condițiile de viață ale familiilor din Roseți. Oamenii sunt deschiși, apropiați de primar, pe care îl apreciază drept un om comunicativ și asociabil, și pe care îl respectă pentru sfaturile primite de la el.

FĂRĂ JUMĂTĂȚI DE MĂSURĂ CÂND VORBIM DE SĂNĂTATE

Primarul apreciază că în sănătate și învățămant nu trebuie umblat cu jumătăți de măsură, altfel performanța este pe jumătate. Fără sănătate nu ai eficiență economică. “Cât investești în sănătate și învățămant atat vei primi” – spune primarul Rîjnoveanu. Este nevoie de interes în aceste activități, de profesionalism și dăruire. Odată ce societate face efort pentru aceste domenii și de acolo trebuie să vedem rezultate. Medicii din Roseți își fac datoria. Este nevoie de o ată metodă de lucru a acestora. Ei s-au transformat în scriptologi, scriu rețete și s-au orientat către scris neglijand actul medical. La noi au nevoie de timp pentru a face teren. Sunt oameni competenți care știu să rezolve problema. Primarul critică hârțogăraia și vorbește despre munca pe teren. Asta este de fapt rețeta succesului muncii unui primar. Aproape de oameni înseamnă că munca la birou trebuie să fie fîcută doar cat este necesar. Legile trebuie să intervină aici pentru eficiența muncii. Salariații care lucrează în investiții la Primărie lucrează mult. Nu pot plăti orele suplimentare. Trebuie găsite soluții, un program corect pentru planificarea muncii, prin măsuri eficiente, rapide. Ne-am săturat de hartii și informații care sufocă activitatea comunei, pentru ce le facem? De ce le facem? Oamenii sunt informați, știu cu ce ne preocupăm.

Advertisement

E NEVOIE DE RESPECTAREA LEGII

Oamenii au nevoie de educație pentru a respecta legea. Trebuie respectată legislația europeană, perioada asta de acomodare impuse de UE obligă mult pe primari, trebuie să ne ridicăm la nivelul cerințelor UE.  Legislația de mediu romanească de exemplu trebuie să se adapteze celei europene. De aceasta depinde calitatea vieții noastre. Regulile sunt clare. Legea romanească nu este perfectă, sunt necesare modificări și îmbunătăți articole de lege pentru a veni în ajutorul oamenilor. Maine putem fi condamnați pentru limita legii care trebuie să fie în folosul oamenilor. Câștigul societășii, investișiile se fac pentru a se îmbunătăți situația existentă. Totul trebuie adaptat între calitatea serviciului și preț. Cetățeanul trebuie să simtă progresul, nu trebuie să suporte creșterea prețurilor. Trebuie investit în tehnologii economice, găsite soluții.

CALITATEA VIEȚII – ÎNTRE SĂRĂCIE ȘI BOGĂȚIE

Calitatea vieții este importantă pentru noi. Societatea se împarte în săraci și unii care sunt prea bogați. În Roseți sunt foarte puține familii care nu au măcar 1 salariat. Am puțini care au dosare la legea 416, vreo 40 de dosare. La 6.490 locuitori asigurăm loc de muncă, fiind aproape de mun. Calarasi. Problema este educația. Avem mulți copii la școală.

INVESTIȚII ÎN EDUCAȚIE – ȘCOALA ROSEȚI

Am promovat investiții pentru educație, și am asigurat condiții pentru educație. Am asigurat dotarea necesară în școli. În 3 corpuri am făcut investiții. Au peste 100 ani de la construire. Avem nevoie de proiecte de consolidarea rezistenței clădirilor, de o sală de sport. CNI ne-a ajutat. Rezultatele muncii noastre trebuie să fie pe măsură.

Advertisement

Sper să mai rezist un mandat să promovez și introducerea gazelor în localitate, să aduc cea mai mare înlesnire în Roseți. Vreau să realizez un parc industrial, să aduc investitori aici. Comuna asta a așteptat mulți ani pentru a avea șosele normale. Îmi aduc aminte de noroaiele în care trăiam acum 30 de ani…

LOCUINȚE PENTRU TINERII CĂSĂTORIȚI

Prin legea 15 avem peste 100 locuințe realizate de tineri cărora le-am acordat terenuri. S-au înființat 222 gospodării. Am mărit prin PUG suprafața de intravilan, pentru a asigura terenuri tinerilor. Acolo unde voi acorda locuri asfaltez, introduc apă curentă, iluminat public…toate utilitățile ce trebuie. Am căutat să întâmpin cerințele cetățenilor. Sunt pretențioși și e bine să fie așa. Este normal să fie așa privind situația în care trăiesc…

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Spectacolul caritabil semnat de Maia Morgenstern care trebuia să aibă loc mâine în Călărași a fost anulat

Published

on

Centrul Județean de Cultură și Creație Călărași a anunțat că spectacolul-confesiune „Nu sunt eu”, semnat de Maia Morgenstern, a fost anulat din motive obiective. Piesa de teatru trebuia să aibă loc mâine, 24 aprilie 2024, la Sala „Barbu Știrbei”. 

Valoarea biletelor a fost returnată.
În schimb, Maia Morgenstern va fi prezentă pe 25 aprilie, la ora 19:00, în Constanța. Câteva bilete mai sunt disponibile aici

Spectacolul face parte din campania Magic „Capul sus!”, parte din programul MagiCARE, aflată anul acesta la a doua ediție – campanie de conștientizare a traumei pierderii părului post-chimioterapie și de strângere de fonduri pentru peruci medicale.

 

Continue Reading

Actualitate

Temu și Shein au intrat în vizorul inspectorilor ANPC. Ce trebuie să facă clienții pentru a nu cădea pradă înșelătoriilor online

Published

on

Marți, 23 aprilie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a declarat că efectuează verificări la site-urile de cumpărături Temu și Shein, iar comisarii instituției îndeamnă consumatorii să se informeze cu atenție înainte de a achiziționa un produs.

Crescând numărul românilor care achiziționează produse vestimentare și alte articole de uz zilnic de pe platforme precum Temu, Shein sau Amazon, ANPC atrage atenția asupra acestor cumpărături online.

Magazinele online chinezești devin din ce în ce mai populare, cu doi mari jucători în evidență: Shein și Temu. Se estimează că românii plasează peste 10.000 de comenzi zilnic pe aceste două site-uri, achiziționând haine, accesorii, electronice și altele. Deși prețurile sunt mici și varietatea de modele este mare, unele achiziții prezintă riscuri. Calitatea poate fi îndoielnică, iar procesul de retur este adesea costisitor și nu merită efortul. Prin fuziunea cu jucători din SUA, cele două companii chinezești ar putea să detroneze gigantul Amazon.

„Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive – interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)”, au transmis comisarii ANPC într-un comunicat de presă.

Având în vedere această situație, ANPC recomandă consumatorilor care fac achiziții online de pe aceste site-uri să fie precauți și să se informeze cu atenție înainte de a cumpăra un produs, examinând caracteristicile acestuia, prețurile afișate, costurile de livrare, informațiile despre comerciant sau opțiunile de plată disponibile.

Înainte de finalizarea achiziției, consumatorii ar trebui să se asigure că site-ul comerciantului oferă informații corecte și complete despre: datele sale de identificare (denumirea, adresă poștală și de e-mail, număr de telefon, număr de înregistrare în registrul societăților comerciale și cod fiscal etc.); caracteristicile esențiale ale produsului; prețul, inclusiv toate taxele; costurile de livrare, dacă sunt aplicabile; metodele de plată și de livrare; termenul de valabilitate al ofertei sau prețului; precum și informațiile privind dreptul de retragere din contract și modul de exercitare a acestuia.

“ANPC recomandă ca, în cazul în care întâmpinaţi o problemă atunci când faceţi cumpărături online, să încercaţi o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu funcţionează, vă puteţi adresa Direcţiei de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României. În cazul în care operatorul economic îşi are sediul social într-un alt stat european, vă puteţi adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/, care vă ajută gratuit când aveţi probleme de protecţia consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveţi în timpul unor călătorii în alt stat european si vă oferă sprijin gratuit dacă aveţi o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei. În cazul în care soluţionarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteţi formula o reclamaţie accesând https://sesizari.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României”, subliniază comunicatul de la ANPC.

Continue Reading

Actualitate

VIDEO. Peste 100 de meniuri în așteptare vor ajunge în casele oamenilor nevoiași din Călărași

Published

on

Echipa campaniei “Stai la masă cu o faptă bună” pregătește o nouă acțiune ce va avea loc la sfârșitul acestei săptămâni. Crucea Roșie Călărași, Cristina Sava și jandarmii călărășeni sunt cei care, în acest sfârșit de săptămână, vor merge într-un nou cartier mărginaș al municipiului Călărași pentru a oferi oamenilor fără posibilități o masă caldă, pe care oamenii de bine au putut să o plătească și să devină, astfel, un meniu în așteptare, un fenomen răspândit deja în țările occidentale, care adună adepți și în Călărași.

Astfel, peste 100 de “meniuri în așteptare”, preparate de localul manageriat de soții Dorian și Cristina Sava, vor aduce bucurie în inimile a peste 100 de persoane în cadrul campaniei “Stai la masă cu o faptă bună”. Această inițiativă, ce a prins viață prin colaborarea strânsă dintre Crucea Roșie și oameni cu suflet mare din comunitate, continuă să facă diferența în viața celor aflați în dificultate.

“Împreună cu Jandarmeria Călărași și ceilalți parteneri, din acțiunea noastră “Stai la masă cu o faptă bună”, strângem și numărăm banii pentru a vedea câți copii vom hrăni în weekend”mărturisește Aura Giurcă, directoarea Crucii Roșii Călărași. “Vom merge într-unul dintre cartierele grele ale Călărașiului, cu mâncare caldă, felul 1 și felul 2 și un desert. Vom aduce încă un zâmbet pe care îl aducem de Paște.”

În cadrul acestei campanii, clienții au avut oportunitatea de a contribui la cauză donând 25 de lei pentru fiecare meniu care urmează să ajungă într-un cartier mărginaș al municipiului Călărași. Această sumă modestă devine o sursă vitală de sprijin pentru cei mai vulnerabili din comunitate.

Crucea Roșie este un partener de încredere, iar noi vrem să sprijinim comunitatea locală, așa că nu aveam cum să nu răspundem pozitiv unei astfel de invitații. Fiind vorba despre copii nevoiași, Jandarmeria Călărași susține acest proiect”, declară Iulia Stanciu, reprezentant al Inspectoratului Județean de Jandarmi din Călărași.

Campania “Stai la Masă cu o Faptă Bună” nu este doar despre sărbători sau evenimente speciale; este despre solidaritatea și generozitatea pe care comunitatea o demonstrează pe tot parcursul anului. Cristina Sava, antreprenor local, subliniază importanța continuării acestui gest de bunătate și speranță: “Sunt foarte mulți copii care au nevoie de sprijinul nostru, al tuturor. M-am gândit că acest concept ar ajuta foarte mult întreaga comunitate, iar acest lucru nu se întâmplă decât luna aceasta, se întâmplă pe termen lung, lună de lună (…) Luna aceasta sperăm să creștem numărul meniurilor, pentru că știm că sunt tot mai mulți copiii care au nevoie de ajutor din partea noastră.”

Campania “Stai la masă cu o faptă bună” continuă să aducă speranță și să inspire gesturi de bunătate, nu doar în timpul sărbătorilor, ci pe întreg parcursul anului.

Continue Reading

Cele mai vizualizate