Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 2°C | Anul XI Nr. 542

Știri

Roseți: Modernizare străzi, reabilitare școli și acte culturale de succes

Published

on

Luna octombrie vine în comuna Roseți cu realizări făcute de administrația locală condusă de Nicolae Rîjnoveanu, un edil cu multe mandate, admirat și apreciat de locuitori. Reabilitarea trotuarelor, un proiect desfășurat în comuna Roseți în această toamnă. 

Reabilitare trotuar pe DN3 B

“Se execută trotuarul pe partea stângă, cum veniți de la Călărași. Am început din partea de Est. Traversez localitatea pe DN3 B, până în partea de Vest. Era un trotuar existent, dar de fapt pe o porțiune, făcut din pavele de dimensiuni 50 x 50 cm, prost așezate, denivelate. Acolo s-au mai făcut câteva lucrări, introducere fibră optică, canalizare. Se impunea neapărat să facem trotuarul. Trotuarul era nepracticabil, lumea era obligată să meargă pe partea carosabilă. Erau pasibili de sancțiune, predispuși accidentelor rutiere.  Eram singura localitate care nu aveam trotuar pe partea stângă și pe partea dreaptă a DN-ului. 

Începând cu această lună, (vineri, 12 octombrie a.c), vom demara lucrările privind etapa a doua de modernizare. Mai executăm acum 9,6 km de asfalt pe străzile din localitate, rămânând de turnat pe o lungime de 11,6 km pentru a finaliza asfaltarea întregii comune.

Școlile din Roseți vor fi modernizate în primăvară

“La școli mai avem câteva acte, formulare de întocmit. Sperăm ca în iarna asta să se execute documentația necesară achizițiilor de proiectare și execuție. Deja se lucrează, facem treaba în primăvară. Prin reabilitare se asigură și rezistență și finisaje, două centrale termice pentru cele trei corpuri de școală din centru și pentru corpul de școală din sector. Se va începe poate și sala de sport. În acest fel vom decongestiona spațiul în care funcționează ca sală de sport. E foarte greu, am și spus. A fost una din motivațiile în cererea de finanțare. E foarte greu atunci când două clase au în paralel ora de sport. E imposibil ca într-un spațiu așa de mic să faci activitate sportivă. 

Advertisement

800 de elevi și nu avem sală de sport așa cum trebuie. Activitatea educațională din școlară pentru tineri reprezintă viitorul localității, dar și al societății românești.” – afirmă Nicolae Rîjnoveanu

Cultura în Roseți are rezultate de urmat

“La activitate culturală stăm foarte bine! Am fost la câteva festivaluri în străinătate prin Ministerul Culturii. Suntem chemați în calitate de invitați și la postul Favorit TV, s-ar putea să mergem și acolo, considerând că facem o imagine bună nivelului cultural din comună.  Eu am spus, odată cu definitivarea lucrărilor de modernizare a Căminului Cultural, activitatea culturală va fi total diferită. Construirea unei scene proprii ar putea fi un exemplu de apreciat. Formație de 100 și ceva de tineri, cred că reflectă totul. Am câștigat aproape toate trofeele la nivel de asociație a comunelor. Am reușit să fim evidențiați prin activitatea culturală.

Comuna Roseți a rămas fără 800.000 lei prin excecedent bugetar

Am o grămadă de plăți de făcut. Acum, cu lucrările astea de reabilitare pe care le-am început. Coparticiparea mea este substanțială, iar eu am nevoie de bani. Mă obligă ca de la anu să stau cu mâna întinsă. Poate înțelege lumea că trebuie să restituie banii.  In fiecare an se restituie către stat, o sumă de bani din sumele defalcate de la școală. Banii aceea puteau fi folosiți în ante scopuri, dar tot pentru școală. Au fost repartizați în baza unei formule de calcul în funcție de numărul de elevi. În fiecare an mi se iau din buget 300.000 – 400.000 lei.  Clasele de elevi trebuie să aibă un număr de elevi, să fie bine organizate, în așa fel ca banii să ne ajungă, cum este exemplul meu. Dar banii să fie cheltuiți tot în educație, tot în folosul elevilor.  Se pot face lucrări de reparație, de întreținere, de dotare.

În perioada aceasta de timp de când conduce Partidul Social Democrat eu vă spun că era mult peste ce s-a realizat în țară. Cârcotașii să facă ce vor. Asta e menirea lor, altceva nu au de făcut.  Dacă într-adevăr ar vrea să se recunoască ceea ce s-a făcut, să ceară sau să solicite informații primarilor. Iar aceștia vor exemplifica ceea ce s-a făcut. S-au făcute multe la nivel de administrație

https://www.facebook.com/calarasipress/videos/473404279850852/

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Primării cu zero proiecte: cine a ratat banii europeni în Sud-Muntenia și de ce. ADR Sud-Muntenia: „Nu putem depune proiecte în locul autorităților locale”

Published

on

În timp ce unele județe și localități au depus zeci de proiecte și au atras sute de milioane de lei din fonduri europene, alte primării lipsesc complet din clasamente. Subiectul a fost atins direct în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia și scoate la iveală o realitate incomodă: nu toată lumea a intrat în cursa pentru finanțări europene.

Listele vorbesc: cine nu apare, nu a cerut

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au confirmat că există unități administrativ-teritoriale care nu figurează cu niciun proiect depus, nici pe componentele mari de infrastructură, nici pe digitalizare, nici pe dezvoltare urbană sau rurală.

În timp ce județe precum Ialomița conduc detașat la număr și valoare de proiecte, alte localități – atât orașe, cât și comune – nu apar deloc în evidențe. Practic, pentru aceste administrații, bilanțul este simplu: zero proiecte, zero bani europeni.

ADR: „Nu putem depune proiecte în locul lor”

Mesajul transmis de conducerea agenției a fost ferm și fără echivoc. ADR Sud-Muntenia a organizat întâlniri, sesiuni de informare, a oferit clarificări și sprijin tehnic, însă decizia de a accesa fonduri aparține exclusiv autorităților locale.

Advertisement

Cu alte cuvinte, lipsa proiectelor nu poate fi pusă pe seama lipsei de informații, ci mai degrabă pe:

  • incapacitate administrativă,
  • lipsă de personal specializat,
  • dezinteres sau amânări repetate.

Diferențe uriașe între localități vecine

Situația devine și mai evidentă atunci când sunt comparate localități apropiate geografic, dar aflate la ani-lumină distanță ca dezvoltare. În timp ce unele comune au depus 4–5 proiecte și au atras zeci de milioane de lei, altele nu au depus nimic, deși au avut acces la aceleași ghiduri de finanțare și aceleași oportunități.

Oficialii ADR au subliniat că mărimea localității nu este un obstacol, dovadă fiind comunele care au reușit să se claseze peste orașe întregi la capitolul fonduri atrase.

Ce pierd localitățile care au stat pe margine

Lipsa proiectelor europene nu este doar o statistică. Se traduce direct în:

  • drumuri nemodernizate,
  • școli și clădiri publice nereabilitate,
  • servicii publice rămase în urmă,
  • oportunități economice ratate.

În timp ce alte comunități se dezvoltă cu bani europeni, localitățile inactive rămân blocate în promisiuni și bugete locale insuficiente.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Agricultură și Industrie

10.000 de fermieri au făcut prăpăd la Bruxelles. Aproximativ 1.000 de utilaje agricole au împânzit centrul capitalei

Published

on

Joi, 18 decembrie a.c., capitala belgiană a fost scena unor proteste puternice, când mii de fermieri din întreaga Uniune Europeană au ieșit în stradă cu sute de tractoare pentru a-și exprima furia față de politicile agricole ale UE și, în mod special, față de controversatul acord de liber-schimb dintre Uniunea Europeană și blocul Mercosur (Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay). Demonstrațiile au coincis cu summitul liderilor țărilor membre UE, reunite la Bruxelles pentru discuții asupra agendei comerciale și agricole.

De la primele ore ale după-amiezii, aproximativ 10.000 de fermieri au blocat principalele artere ale orașului, aducând trafic aproape la paralizie și forțând autoritățile să închidă tuneluri și rute importante în zona instituțiilor europene. Numeroase utilaje agricole au fost parcate în jurul clădirilor Parlamentului European, iar protestatarii au folosit tractoare pentru a monta baricade improvizate.

Pe alocuri, furia protestatarilor s-a transformat în violență: fermierii au aruncat cu cartofi, ouă, și alte obiecte spre forțele de ordine, iar unele grupuri au detonat artificii și au dat foc la garduri de protecție. Autoritățile au desemnat puncte de acces și au cerut calmul protestatarilor, însă, pe măsură ce tensiunile au crescut, forțele de ordine au intervenit mai ferm.

Pentru a controla mulțimea, poliția belgiană a făcut uz de tunuri cu apă și gaze lacrimogene în apropierea Parlamentului European și în alte puncte fierbinți ale manifestației. După ce unii protestatari au început să forțeze cordoanele poliției și să avanseze cu tractoarele, forțele de ordine au intervenit pentru a restabili ordinea și pentru a proteja clădirile instituțiilor UE.

Advertisement

Sursa oficială a poliției menționează că inițial protestului i s-a aprobat participarea a până la 50 de tractoare, dar până după-amiaza zilei numărul acestora a crescut la aproximativ 500–1.000, majoritatea purtând însemne autohtone belgiene și europene. Estimările sugerează că între 7.000 și 10.000 de persoane au participat la acțiune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Consiliul Local al Municipiului Călărași se va reuni în ședință ordinară. Care sunt proiectele de pe ordinea de zi

Published

on

Luni, 22 decembrie a.c., Consiliul Local al municipiului Călărași se va întruni în cadrul unei ședințe ordinare la sediul primăriei, aleșii locali fiind prezenți pentru a discuta și vota o serie de proiecte importante pentru încheierea anului administrativ.

Această reuniune este una dintre ultimele programate înainte de vacanța de iarnă și are loc într-un context în care administrația locală se pregătește pentru finalizarea obiectivelor bugetare și operaționale ale anului 2025.

Proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare din Municipiul Călărași în anul școlar 2026-2027;

Advertisement

2. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzare a imobilului-teren în suprafață de 300 mp, situat pe strada Corneliu Pantilie, nr. 8, identificat prin cartea funciara nr. 33219, aflat in domeniul privat al U.A.T. Calarasi, atribuit in folosință gratuite conform Legii 15/2003, pe care se afla edificata o constructie, regim P+1E și împrejmuire, aflat în proprietatea doamnei Călin Loredana-Marcela;

3. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzarea a imobilului – teren în suprafaţă de 477 mp, situat în municipiul Călărași, str. Petre V. Hanes, nr. 12, județul Călăraşi, teren având număr cadastral 23439, înscris în cartea funciară nr. 23439, aparținând domeniului privat al municipiul Călăraşi, pe care sunt edificate
construcțiile 23439-C1, 23439- C2, 23439-C3, proprietatea Salubris Waste Management SRL.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călăraşi, județul Călăraşi, Tarlaua 23, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37239/UAT Călărași, în suprafaţă de 24.400 mp.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călărași, județul Călărași , Tarlaua 26, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37504/UAT Călărasi,
5G 75 în suprafață de 41700 mp;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren având Numărul Cadastral 35368, înscris în Cartea Funciară 35368/UAT Călărași, în suprafaţă de 4969 mp, situat în municipiul Călărași, strada Barbu Ştefănescu Delavrancea, numărul 1, județul Călăraşi;

Advertisement

7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 68 din 30.04.2025 privind aprobarea modelului contractului de
custodie și a încheierii acestuia în cadrul proiectului: “Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Călărași”, finanțat prin Programul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), Componenta C15: Educație.

8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 48/05.03.2024 privind participarea UAT Municipiul Călăraşi la “Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie și stocarea energiei – Sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entități publice”, derulat de către Ministerul Energiei si aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Noi capacități de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul U.A.T. Călărași;

9. Diverse

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading