Connect with us

Știri

România are Internet de mare viteză, dar nu știe să îl folosească

Published

on

Avem internet de mare viteză în trei sferturi din ţară, dar nu ştim să îl folosim. Oamenii se feresc să plătească online, de frica hackerilor, iar de serviciile publice digitale unii nici măcar nu vor să audă. Preferă să stea la cozi ca să îşi plătească impozitul decât să urmeze o procedură complicată doar ca să îşi facă un cont online. Nelipsita birocraţie din România ne-a adus pe ultimul loc din Uniunea Europeană la acest capitol.

Aşa gândesc majoritatea românilor. O demonstrează numărul de utilizatori ai Spaţiului Privat Virtual, platforma lansată de ANAF pentru obţinerea de date şi documente financiare. În cinci ani, doar 5 la sută dintre români s-au înregistrat pe platformă, iar pe ghiseul.ro, unde pot fi plătite impozitele, sunt şi mai puţini.

Cristian Florea, specialist social media: Dacă stăm să ne gândim de ce nu fac asta, primul lucru care îmi vine mie în minte e faptul că este foarte greu să te înregistrezi acolo. Adică, pe platformele publice, în România, ca să poţi să îţi faci cont, trebuie să obţii o parolă de la un ghişeu.

România se află pe locul 27 în Uniunea Europeană, la capitolul digitalizare. Doar Bulgaria stă mai prost decât noi.


Cel mai prost stăm la capitolul servicii digitale, unde am coborât pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Motivele sunt lipsa încrederii în tehnologie, dar şi a cunoştinţelor digitale. 2 din 10 români nu au folosit niciodată internetul şi doar 29% au competenţe digitale de bază, faţă de media europeană, de 57%. Cel mai bine stăm la capitolul conectivitate. Aproape jumătate dintre locuinţele din România folosesc internet de mare viteză.

Într-o socitetate digitalizată, totul poate fi obţinut online. De la bilete de tren, până la rezervarea unei mese în restaurant.

Deloc suprinzător, cel mai bine stăm la utilizarea rețelelor sociale. Vedem asta peste tot. Pe stradă, în mijloace de transport în comun, la serviciu sau acasă, folosim Facebook, Instagram sau YouTube. 8 din 10 români au cont pe o reţea de socializare.

sursa: observator.tv


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Știri

Consiliul Județean a semnat protocolul de colaborare pentru obiectivul „Varianta ocolitoare a Călărașiului”

Published

on

Varianta Ocolitoare a municipiului Călărași se află și pe lista variantelor ocolitoare regionale care sunt părți componente ale proiectelor de infrastructură rutieră Transregio. Lungimea drumului este de 5,1 km, costul estimat cu TVA este de 11,7 milioane euro.

Consilierii județeni au aprobat, la sfârșitul lunii ianuarie a acestui an, protocolul de colaborare între Consiliul Județean Călărași și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. pentru derularea proiectului “Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire și obținerea Autorizației de Construire pentru obiectivul de investiții Varianta de ocolire Călărași”.

Prin protocol se stabilesc drepturile și obligațiile părților, contribuția financiară proprie a fiecărei părți la bugetul proiectului, precum și responsabilitățile ce le revin în implementarea activităților aferente proiectului Variantei, proiect care va fi depus, spre finanțare, în cadrul Programului Operațional de Transport.
Obiectivul privind Varianta de ocolire Călărași se regăsește în documentul strategic Master Plan de Transport a României.

“Astăzi, la Ministerul Transporturilor, împreuna cu ministrul Sorin Grindeanu și directorul general CNAIR, Pistol Cristian Ovidiu Cătălin, am semnat protocolul de colaborare întocmirea Studiului de Fezabilitate și emiterea Autorizației de construcție pentru proiectul Varianta ocolitoare, un proiect de 11 milioane de euro. Proiectul face parte din strategia Guvernului de a putea să transferăm circulația din zona Stației Pelicanu, în zona Piscicola, printr-o variantă ocolitoare și să dăm un drum european care face legătura cu DN21, proiect care a fost semnat în urmă cu 3 luni de zile TransRegio, drum care are o valoare de 300 de milioane de euro.” a precizat Vasile Iliuță, președintele CJ Călărași

Protocolul de colaborare a fost semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu,  președintele CJ Călărași, Vasile Iliuță și viceprimarul municipiului Călărași, Liviu Coman.

Continue Reading

Știri

Legea achiziţiilor s-ar putea schimba. Pragul pentru achizitiile directe ar putea fi dublat

Published

on

De asemenea, au mai precizat sursele citate, Curtea de Conturi nu va fi eliminată din mecanismul de control al achizițiilor publice. Precizările vin după ce, luna trecută, 137 de parlamentari de la PNL, PSD și UDMR au înregistrat la Senat o inițiativă prin care propun majorarea pragului pentru achizițiile de lucrări publice fără licitație de peste zece ori, de la 450.000 de lei la cinci milioane de lei.

De asemenea, inițiatorii proiectului propun și majorarea plafonului pentru achiziția de bunuri și servicii fără licitație de la 130.000 de lei la 500.000 de lei. Nu în ultimul rând, autorii inițiativei propun și eliminarea Curții de Conturi din mecanismul de control a achizițiilor publice.

Ce prevede legea achizițiilor publice 

Practic, inițiatorii propun modificarea alin. (5) al articolului 7 din legea 98 / 2016 privind achizițiile publice:

„Autoritatea contractată are dreptul de a achiziționa direct produse sau servicii în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 500.000 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 5.000.000 lei.”

În prezent, legea în vigoare prevede că autoritatea contractantă are dreptul de a achiziționa direct produse sau servicii, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 135.060 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 450.200 lei.

Inițiativa a fost depusă la Senat pe 14 aprilie și a intrat deja pe circuitul de avizare 

Printre semnatarii proiectului se numără Ioan Cupșa (deputat PNL), Daniel Florea (deputat PSD), Bende Sandor (deputat UDMR) și Laura Vicol (deputat PSD).

În expunerea de motive a inițiativei, semnatarii susțin că „modificările propuse au drept scop facilitarea accesării fondurilor europene prin reglementarea sectorului achiziţiilor publice în acord cu exigenţele legislaţiei unionale”.

„Totodată, modificările sunt impuse şi de declanşarea procedurii privind implementarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, propunerile din prezenta iniţiativă legislativă având drept scop crearea unui cadru favorabil pentru realizarea investiţiilor şi reformelor avute în vedere de Comisia Europeană prin acest instrument de finanţare.”

Cei de la USR acuză însă partidele din coaliție că „vor să legalizeze licitațiile cu dedicație pentru firmele lor de casă”.

Continue Reading

Știri

Piste pentru biciclete în comuna Frăsinet

Published

on

Primăria Frăsinet din județul Călărași a solicitat Consiliului Județean Călărași transmiterea unor terenuri aflate în administrarea publică pentru demararea unui proiect pentru realizarea unor piste pentru biciclete.

Primăria Comunei Frăsinet, prin adresa nr. 647 din 16.05.2022, înregistrată la Consiliul Judeţean Călăraşi sub nr. 7458 din aceeaşi dată, solicită transmiterea unor terenuri, aflate în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, situate de o parte şi de alta a drumului judeţean DJ 303 cu nr. cadastral: 22475, cu o lungime totală pe sens de 3,90 km şi o lăţime de 1 m, în administrarea Consiliului Local al Comunei Frăsinet, pentru înfiinţarea unor piste de biciclete.

Potrivit proiectului de Hotărâre dezbătut în ședința ordinară a CJ Călărași din 25 mai, Consiliului Local al Comunei Frăsinet a primit în administrare mai multe terenuri aflate în domeniul public al Județului Călărași, situate de o parte şi de alta a drumului judeţean DJ 303, pe o perioadă de 15 ani de zile, cu o lungime totală pe sens de 3,90 km şi o lăţime de 1 metru, pentru înfiinţarea unor piste de biciclete.

 

Continue Reading

Tendințe

Copyright © 2022 CalarasiPRESS.