Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 24°C | Anul XI Nr. 529

Știri

Regulamentul pentru repartizarea locuințelor de serviciu din blocul construit pe b-dul Nicolae Titulescu, supus în dezbatere în ședința ordinară a CJ Călărași

Published

on

Locuințele de serviciu, destinate închirierii, din blocul ANL, situat în municipiul Călărași, pe b-dul Nicolae Titulescu vor fi repartizate în perioada următoare. Pentru a putea ajunge în posesia solicitanților, beneficiarul, adică CJ Călărași, trebuie să aprobe un regulament de închiriere a acestor unități locative.  Aceste aspecte se vor dezbate în ședința ordinară de mâine, 31 ianuarie, desfășurată în sala de ședințe a CJ Călărași.

CUM ARATĂ PROIECTUL DE HOTĂRÂRE

Se aprobă Regulamentul pentru repartizarea și închirierea locuințelor de serviciu din Blocul de locuinţe realizat prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe situat în municipiul Călărași, b-dul Nicolae Titulescu, nr. 1 bis, județul Călărași, aflate în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, prezentat în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. – Direcţia Economică va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

Advertisement

Având în vedere în vedere necesitatea construirii unor locuinţe de serviciu care să poată fi atribuite salariaţilor Consiliului Judeţean Călăraşi ori a celor din unităţile subordonate acestuia, instituţia noastră a făcut demersuri pentru preluarea în domeniul public al judeţului Călăraşi a terenului situat în municipiul Călăraşi, B-dul Nicolae Titulescu, nr. 1 bis, aflat în patrimoniul Societăţii Drumuri şi Poduri S.A..

Consiliul Judeţean Călăraşi a achiziţionat terenul cu suprafaţa de 1522,67 m.p., conform Hotărârii Consiliului Judeţean nr. 75/27.04.2017, acesta fiind înscris provizoriu în Cartea Funciară nr. 20426, cu numărul cadastral 20426.

Terenul a fost introdus în programul de investiţii al Consiliului Judeţean Călăraşi, în vederea construirii unor locuinţe de serviciu.

Pentru ca aceste locuinţe să poată fi construite de către Agenia Naţională pentru Locuinţe, a fost necesar ca terenul să fie dat în folosinţa gratuită a acestei instituţii, demers realizat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Călăraşi nr. 58 din 29.03.2018.

În vederea respectării prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Călăraşi a asigurat, din bugetul propriu, costul execuţiei utilităţilor aferente construcţiilor, precum şi a sistematizării amplasamentului (apă, canalizare, energie termică şi electrică, gaze, telefonie, căi de acces, alei pietonale, spaţii verzi, etc.).

Advertisement

Prin Hotărârea Consiliului Judeţean Călăraşi nr. 28 din 21.02.2019 s–au aprobat Studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii „Locuinţe de serviciu, B-dul Nicolae Titulescu nr. 1 bis, Municipiul Călăraşi”.

A fost efectuată recepţia la terminarea lucrărilor la obiectivul de investiţii precizat, urmând a se demara procedura de închiriere a spaţiilor locative rezultate.

Propunerile criteriilor de repartizare a apartamentelor, aprobate prin Hotărârea Consiliului Judeţean Călăraşi nr. 188 din 26.10.2022 şi au fost transmise, spre avizare, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, aviz comunicat prin adresa nr. 123953 din 05.01.       2023.

Criteriile de repartizare a apartamentelor, avizate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, au fost inserate în Regulamentul constituit ca Anexă ce face parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre.

În calitate de iniţiator al prezentului proiect de hotărâre, în temeiul prevederilor art. 36 alin. (1) şi alin. (8) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Judeţean Călăraşi, precum şi ale art. 182 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, supun prezentul proiect dezbaterii şi votului consilierilor judeţeni.

Advertisement

Solicitanții trebuie să depună o serie de documente, după cum urmează:

Acte necesare la dosarul aferent cererii locuinței de serviciu:

  1. a) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – model conform Anexei nr. 2 şi Anexei nr. 3;
  2. b) declaraţie notarială pe proprie răspundă a titularului cererii precum și a membrilor familiei acestuia, în original, din care să rezulte că titularul cererii de locuinţă şi membrii familiei acestuia, soţ/soţie, copiii şi alte persoane aflate în întreţinere, nu deţin sau nu au deţinut, individual sau în comun, în proprietate, o locuinţă în municipiul Călărași, indiferent de modul în care a fost dobândită, cu excepţia cotelor-părţi din locuinţe dobândite prin moştenire;
  3. c) copie a actului de identitate al solicitantului şi membrilor familiei şi/sau altor persoane aflate în întreţinere;
  4. d) copie a certificatului de naştere al copiilor aflaţi în întreţinere;
  5. e) copie a certificatului de căsătorie;
  6. f) copie a sentinţei de divorţ definitivă (dacă este cazul);
  7. g) copii ale documentelor din care să rezulte nivelul de studii şi/sau pregătire profesională a titularului de cerere (diploma, certificat,·atestat, etc.);
  8. h) copii ale documentelor din care să rezulte specializarea dobândită de titularul cererii;
  9. i) copii ale documentelor din care să rezulte veniturile nete realizate de titularul cererii şi membrii familiei acestuia în ultimele 12 luni, în baza cărora se calculează venitul mediu net lunar pe membru de familie;
  10. j) copii ale documentelor din care să rezulte dacă solicitantul, un alt membru al familiei şi/sau aflat în întreţinere suferă de o boală care necesită potrivit legii, însoţitor, o cameră în plus etc. (certificat medical, dacă este cazul);
  11. k) adeverinţa, în original, de la locul de muncă al titularului de cerere însoţită de o copie după contractul de muncă şi/sau un extras din Registrul de evidenţă a salariaţilor (REVISAL), certificat conform cu originalul de către instituţia emitentă;
  12. l) angajamentul prin care se obligă să comunice în scris, în termen de 10 zile de la ivirea oricărei situaţii, orice schimbare intervenită, de natură să modifice dreptul şi calitatea sa de beneficiar al locuinţei de serviciu ( dobândirea unei locuinţe personale, demisie, disponibilizare, mutare în altă localitate, deces, etc);
  13. m) solicitanții trebuie să prezinte adeverințe care să ateste că nu au beneficiat de locuință construită prin programe derulate de/pentru instituțiile în care își desfășoară activitatea;
  14. n) opis privind actele depuse;
  15. o) dosar plic.

*Notă : toate actele doveditoare enumerate mai sus şi care însoţesc cererea de repartizare a locuinţei de serviciu, ce se solicită a fi depuse în copii, vor fi însoţite de originalele actelor respective, în momentul înregistrării cererii, acestea fiind restituite pe loc solicitantului, după certificarea copiilor de către funcţionarul însărcinat cu primirea lor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Vaccinul antigripal, gratuit pentru categoriile vulnerabile. Campanie de prevenire la Oltenița

Published

on

Spitalul Municipal Oltenița atrage atenția asupra importanței vaccinării antigripale în sezonul rece, subliniind că gripa nu este „o simplă răceală”, ci o boală ce poate provoca complicații severe, în special la copii, vârstnici, gravide și persoane cu afecțiuni cronice.

Medicii recomandă ca imunizarea să fie făcută încă din primele luni de toamnă, pentru a permite organismului să dezvolte anticorpi înainte de apariția valului de îmbolnăviri.

Cine beneficiază gratuit de vaccinul antigripal?

✔️ Copiii între 6 luni și 19 ani
✔️ Gravidele
✔️ Persoanele peste 65 de ani
✔️ Persoanele cu boli cronice
✔️ Personalul medical și auxiliar

„Fiți cu un pas înaintea gripei. Protejați-vă pe voi și pe cei dragi”, transmit reprezentanții spitalului.

Advertisement

Vaccinul este disponibil gratuit pentru categoriile menționate, iar medicii reamintesc că prevenția rămâne cea mai sigură cale de protecție împotriva gripei sezoniere.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Sondaj Avangarde: AUR conduce detașat în preferințele electorale. Majoritatea românilor consideră că țara merge pe un drum greșit

Published

on

Un sondaj realizat de Avangarde ne arată faptul că românii sunt profund nemulțumiți de politica de austeritate a Guvernului Bolojan, iar asta ajută AUR să capitalizeze mai mult decât orice alt partid, scrie PSNews.ro

Sondajul Avangarde, despre care spune că a fost autofinanțat, a fost făcut în perioada 9-18 septembrie 2025, pe un eșantion de 1.300 de persoane, prin metoda CATI (Telefonic), cu o eroare maximă admisă a datelor este de ± 2,3%, la un grad de încredere de 95%.

AUR, pe primul loc în opțiuni dacă ar avea loc alegeri parlamentare duminică

Cercetarea sociologică dă partidul AUR în poziția de lider, urmat de partidele tradiționale PSD și PNL, dacă duminica viitoare ar fi alegeri parlamentare. Partidul condus de George Simion ar strânge un număr de voturi apropiat de totalul adunat de primele trei formațiuni politice aflate la guvernare.

PSD, PNL și USR ar însuma 44% din voturi, cu trei procente mai mult decât formațiunea condusă de George Simion, potrivit datelor sondajului Avangarde.

Advertisement

Pentru respondenții care au indicat o preferință politică (64% din total), ierarhia partidelor se prezintă astfel:

  1. Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) – 41%
  2. Partidul Social Democrat (PSD) – 19%
  3. Partidul Național Liberal (PNL) – 13%
  4. Uniunea Salvați România (USR) – 12%
  5. Uniunea Democrată a Maghiarilor din România (UDMR) – 6%

Restul formaţiunilor au fiecare cel mult 2 la sută.

Rezultatele sondajului mai arată că 74% dintre români consideră că țara se îndreaptă într-o direcție greșită, în timp ce doar 21% cred că România merge într-o direcție bună. Restul de 5% nu pot aprecia situația.

Analiza comparativă pe ultimele luni evidențiază o deteriorare constantă a percepției publice:

Iunie 2025 : 38% direcție bună, 53% direcție greșită
Iulie 2025 : 27% direcție bună, 66% direcție greșită
August 2025 : 23% direcție bună, 73% direcție greșită
Septembrie 2025 : 21% direcție bună, 74% direcție greșită

Întrebați despre performanța actualului guvern comparativ cu așteptările pe care le aveau înainte de ianuarie 2025, espondenții exprimă o dezamăgire clară:

Advertisement
  • 51% se declară mai degrabă dezamăgiți de modul în care guvernul gestionează România
  • 23% sunt mai degrabă încântați de performanța guvernului
  • 23%nu aveau așteptări
  • 3% nu știu sau nu răspund

Printre principalele îngrijorări ale românilor pentru perioada următoare se numără o eventuală criză economică (28%), escaldarea războiului din Ucraina (26%), viitorul copiilor (19%), problemele de sănătate (12%) și ura din societate (10%).

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Probleme majore cu noile cărți de identitate electronice. Ce au pățit mai mulți tineri studenți

Published

on

Cărțile de identitate electronice, promovate drept o soluție modernă și sigură, încep să ridice deja probleme, mai ales pentru studenți. Una dintre cele mai mari dificultăți apare atunci când aceștia solicită facilități de transport.

„Au apărut deja probleme pentru cei care au cărți de identitate electronice. De exemplu, studenții care vor să circule cu transportul în comun sunt obligați să aducă la ghișee documente fizice care să ateste adresele lor, care nu se mai regăsesc pe noile buletine”, atrag atenția reprezentanți din domeniu.

În prezent, operatorii de transport feroviar sunt obligați să verifice domiciliul pentru a elibera legitimații de călătorie între casă și facultate. Cum noul document nu mai afișează adresa, verificarea devine imposibilă direct.

Astfel, studenții trebuie să prezinte suplimentar, pe lângă legitimația de student sau adeverință, un certificat emis de Direcțiile de Evidență a Populației care confirmă domiciliul.

Advertisement

Un proiect de Hotărâre de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor prevede că acest document va putea fi prezentat atât în format fizic, cât și electronic. Totuși, procedura rămâne complicată și contrazice ideea de simplificare administrativă pe care noile buletine ar fi trebuit să o aducă.

Situația nu afectează doar transportul. Mai multe instituții publice s-au confruntat deja cu dificultăți similare în procesarea actelor bazate pe cartea de identitate electronică. În lipsa unei adaptări rapide, trecerea la noul sistem ridică semne de întrebare privind gradul de pregătire al autorităților.

Pentru moment, în loc să reducă birocrația, cărțile de identitate electronice par să genereze noi complicații – în special pentru studenți.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading