Connect with us

Știri

Rămas fără un picior, un tată din Călărași face zilnic naveta, să-și crească cei 6 copii

Alexander Dorin are 34 de ani și este din jud. Călărași, comună Dorobanți, sat Vărăști. A avut piciorul drept amputat și protezat ulterior. Cu toate acesta, Alexander este un adevărat exeplu de luptător. Este șoț și tată pentru șase copii.

Alexander Dorin are un loc de muncă stabil la o firmă care se ocupă de agricultură. Distanță de acasă până la locul de muncă este de 7-8 km. Acesta îi parcurge cu microbuzul, dar când este vremea bună ar preferă să meargă cu tricicletă că să nu depindă de microbuz.

Uneori, distanţa nu poate ţine oamenii departe. Dacă iubirea dintre ei este puternică, e ca şi cum sunt mereu, împreună. Nu contează că mama e la Bucureşti, la muncă, iar tatăl a rămas acasă, la Călăraşi, cu cei mici.

Alexander şi Loredana sunt împreună de 15 ani. Au şase copii, dar doi sunt ai ei, din prima căsătorie. Însă tatăl îi iubeşte pe toţi la fel. Spune că sunt diamantele lui şi pentru ei ar face orice sacrifiu.
“Sunt cei mai minunați copii pe care îi cunosc eu. Cuminţi, ascultători, înţelegători.”, spune Alexander.

Advertisement

Sonia, copila de 11 ani, întrebată dacă tatăl muncește mult, a răspuns emoționată: “Foarte mult. De dimineața de la 6 până seara la 6.” Micuța are mereu zâmbetul pe buze și spune că această trăsătură este moștenită de la mama ei.
Chiar dacă mami e departe, iar tata e mereu apăsat de griji, locuiesc toţi într-o casă mică, sărăcăcioasă, de la marginea satului Vărăşti, din Călăraşi. Singurul “lux” pe care şi l-au permis, cu bani luați împrumut de la bancă.

“Mulțumim lui Dumnezeu că avem unde să punem capul.”, spune Loredana, mama copiilor.
Bărbatul de numai 34 de ani reuşeşte cu greu să ascundă, de dragul copiilor, tristeţea care îl macină. Acum 19 ani era şef de depozit la o unitate militară din Bucureşti. O boală vasculară, diagnoticată mult prea târziu, l-a lăsat fără un picior.

Alexander Dorin Chort povestește cu mâhnire cum a fost dat afară de la acel locul de muncă din cauza bolii de care suferă. „Dinainte de operaţie mi-am pierdut locul de muncă, am fost dat afară, ca o măsea stricată.”

Colegii au fost singurii care i-au rămas alături şi cu ajutorul lor a reuşit să-şi cumpere o proteză. Trebuia să lupte, pentru copiii lui. Trebuia să muncească. Acum e lăcătuş mecanic la o fermă din Călăraşi. Face naveta în fiecare zi, câte 8 kilometri. Indiferent de vreme.

“Mai ales ales iarna, fiind câmp, bate vântul, şi mergem la muncă, este groaznic. Eu le fac pe toate, nu chem pe nimeni, decât în cazuri extreme.”, mărturisește bărbatul.
De gospodărie se ocupă Ana. Pe fratele ei mai mare, Edi, nu l-am găsit acasă. Era plecat la Bucureşti, să îşi caute de lucru. Ar vrea sa fie bucătar, ca mama lui, şi să îşi poată ajuta mai mult familia. Deşi are doar 15 ani, Ana se pricepe să facă de toate – mâncare, curăţenie. În curte, Denis a scos apă din fântână pentru animale, ajutat de Boris şi Emi, fraţii mai mici. Sonia a strâns hainele puse la uscat.

Advertisement

Credința în Dumnezeu i-a făcut aşa cum sunt – modeşti, smeriţi, mulţumiţi cu tot ce au. Nu-şi doresc nimic pentru ei. Deşi, dacă ar vrea, ar avea cu ce să îl convingă pe Moş Crăciun că merită orice dar. Carnetele lor sunt pline cu note bune. Sonia e premianta clasei, Darius are toate şansele să intre la Seminarul Teologic.
Ana e pasionată de franceză şi dans. Dar visul ei să devină chef-bucătar şi să-şi deschidă într-o zi propriul restaurant. Fiecare dintre copii crede în steaua lui norocoasă. Dar dacă ar fi să scrie undeva dorinţele lor, s-ar aduna doar câteva cuvinte pe-o hârtie: nişte dulciuri, jucării şi ghete pentru iarnă.

„Aş vrea să le ofer mai mult, dar nu se poate! Să fim cu toţii împreună. Asta contează! Banii niciodată nu aduc fericirea. ”, mărturisește Alexander dând o lecție tuturor.
O mamă, un tată şi şase copii fericiţi ne dau cea mai frumoasă lecţie: de sărbători, poate să fie masa şi goală. Dacă vor fi toţi, împreună, în jurul ei, e suficient.
Dorință: „Îmi doresc o tricicletă electric pt a merge la serviciu cu ea. Am piciorul drept amputat am proteză și un loc de muncă permanent. M-ar ajută enorm de mult, din salariu nu îmi permit să îmi cumpăr deoarece am 6 diamante de copii. Doamne ajută!”

Dl Alexander are 34 de ani și este din jud Călărași, comună Dorobanți, sat Varasti. A avut piciorul drept amputat și protezat ulterior. Are un job stabil la o firmă care se ocupă de agricultura. Distanță de acasă până la locul de muncă este de 7-8 km; îi parcurge cu microbuzul, dar când este vremea bună ar preferă să meargă cu tricicletă că să nu depindă de microbuz. Costul pentru o tricicletă electrică știe că ar fi undeva la 2200-2300 Lei.

text: stiriromania.ro / foto: stiriromania.ro

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading