Connect with us

Știri

PSD/ Iulian Iacomi: Dosarul EqoAqua nu este însă singura problemă a celor care se plâng în acest moment că li se strică imaginea ”imaculată”

Săptămâna trecută am votat, alături de majoritatea reprezentanților celorlalte unități administrativ teritoriale care fac parte din acționariatul S.C. EcoAqua S.A Călărași, pentru numirea unui alt director general al societății, în persoana domnului Victor Sandu.

În ceea ce ne privește pe noi, primarii PSD care reprezentăm în AGA localitățile care beneficiază de serviciile EqoAqua, am considerat că s-au adunat prea multe nemulțumiri din partea călărășenilor legate de activitatea fostei conduceri manageriale, atât în ceea ce privește serviciile furnizate, cât și prețurile practicate.

Calitatea apei potabile nu era nici pe departe în raport cu tarifele solicitate, iar sesizările legate de aceste aspecte rămâneau de multe ori nesoluționate, spre nemulțumirea călărășenilor.
De ce? Ne-am întrebat de multe ori ce se întâmpla la EqoAqua, dar abia acum am putut afla o parte din răspunsuri. Am constatat, de exemplu, că pe statul de salarii figurau angajați fictivi care erau plătiți încă din anul 2014, deși nu treceau deloc pe la serviciu, totul întâmplându-se cu acordul fostului director general.
Acești angajați au recunoscut situația de fapt, iar declarațiile lor au ajuns la Parchet. Urmează a se efectua cercetări penale pentru stabilirea întregii încrengături politico-administrative care a căpușat, în fel și chip, societatea EqoAqua.
Vă mai miră de ce prețurile serviciilor furnizate călărășenilor erau atât de mari?
Și aceasta nu este singura neregulă de la EqoAqua. Un audit financiar urmează a scoate la suprafață situația economică a societății, iar din acest punct de vedere noul director general a promis auditarea urgentă a societății.

Dosarul EqoAqua nu este însă singura problemă a celor care se plâng în acest moment că li se strică imaginea ”imaculată”. Dosarul ”Dunărea” este un alt dosar care scoate la suprafață nu ”braconajul” practicat aici, cum s-au exprimat foarte sugestiv jurnaliștii călărășeni, ci adevăratul jaf la drumul mare!

Advertisement

Sunt fapte grave care s-au petrecut în perioada 2012-2016, prin care bugetul ”Dunărea” a fost diminuat considerabil. Facturi false, firme paravan – tot tacâmul de metode prin care bugetul clubului servea altor interese și nu celor sportive. Într-un fel, se dădeau mai multe goluri în buget decât reușeau fotbaliștii pe teren, iar aceasta este realitatea care se profilează.

În acest moment descoperim fapte reprobabile ale mai marilor urbei și ale celor care au condus destinele județului. Pentru cei care încă mai speră că este vorba de jocuri politice, trebuie să le spunem că jocurile politice și acțiunile electorale se opresc în momentul în care încep anchetele penale, iar acestea sunt în plină desfășurare. La întrebările anchetatorilor vor trebui să răspundă atât senatorul liberal Răducu Filipescu, fost președinte al Consiliului Județean, dar și actualul primar de Călărași și președinte al PNL Călărași, Daniel Drăgulin. Ordinele lor pe cale administrativă sau politică sunt invocate acum de cei care sunt vizați de dosarele penale, iar protecția pe care cei doi o puteau oferi în trecut a început să se destrame.
O singură concluzie: este limpede că interesul cetățeanului nu s-a aflat pe primul loc în municipiul Călărași și acest lucru trebuie să se schimbe la alegerile locale. Menținerea pe funcții în administrația publică locală a unor oameni incompetenți se va încheia odată cu votul vostru.

Cu speranță pentru vremuri mai bune pentru toți călărășenii,

Președintele PSD Călărași
Iulian Iacomi

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading