Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 538

Știri

PSD Călărași| Programul Național de Dezvoltare Locală 2 – PNDL 2 – jud. Călărași

Published

on

Organizația județeană a PSD Călăraşi informează că suma totală a finanțării obiectivelor și proiectelor aprobate prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2 – PNDL 2, în județul Călăraşi se ridică la 765.927.917,79 lei.

Sute de mii de locuitori ai județului nostru vor beneficia de condiții mai bune de educație și de viață cotidiană, odată cu finalizarea lucrărilor, urmare a faptului că banii alocați vizează cu prioritate rezolvarea nevoile comunităților privind construcția-modernizarea de creșe și școli, alimentarea cu apă, rețeaua de canalizare, construcția,amenajarea ori modernizarea drumurilor.

Practic, în județul Călăraşi suma disponibilă pentru contruirea ori modernizarea creșelor și școlilor, este de 53,5 milioane lei.

Pentru extinderea rețelelor de canalizare s-au alocat 166, 2 milioane de lei, iar pentru introducerea apei curente 69,1 milioane lei.

 În ceea ce privește reabilitarea sau amenajarea drumurilor resursa financiară pentru următorii trei ani – până-n 2020 – este de 477,4 milioane lei.

Advertisement

Câteva exemple relevante pentru nevoile și așteptările comunităților din județul nostru care-și găsesc răspunsul prin PNDL 2 sunt:

Canalizare Budeşti (satele Aprozi, Buciumeni, Gruiu) – 29.668.503,33 lei

Înfiinţare reţea de canalizare şi staţie epurare în com. Dragoş Vodă – 12.429.333 lei

Modernizare, reabilitare DJ 403 DN 31 – Luica – DN4 – Şoldanu – Radovanu, Consiliul Judeţean Călăraşi – 58,24 milioane lei

Înfiinţare creşă în municipiul Călăraşi – 2.181.936,57 lei

Advertisement

Reabilitare şcoală gimnazială Nr. 1 sat Săruleşti Gară, com. Săruleşti – 4.169.637 lei

Înfiinţare reţea de apă uzată cu staţie de epurare şi reabilitare sistem de alimentare cu apă în com. Ulmeni – 13.963.995 lei

Modernizare drumuri locale în com. Vlad Ţepeş – 20.249.293 lei

Reabilitare, modernizare şcoală gimnazială Iancu Rosetti, com. Roseţi – 6.779.452 lei.

Asfaltare şi modernizare străzi, oraş Fundulea – 18.129.772 lei

Advertisement

Extindere reţea de alimentare cu apă în com Radovanu – 10.027.227 lei

Înfiinţarea reţelei de apă uzată cu staţie de epurare şi modernizare alimentare cu apă în com. Valea Argovei – 16.640.858 lei

Din acest moment revine primarilor fiecărei localități responsabilitatea de a întocmi ori completa documentația legală necesară fiecărui proiect, pentru ca banii să ajungă acolo unde este nevoie de ei.

Lista completă a obiectivelor și proiectelor PNDL 2, pentru localitate și județ este disponibilă aici: http://www.mdrap.ro/lucrari-publice/pndl/-8564

La nivel național, PNDL 2 înseamă un efort de 30  de miliarde lei, angajat până-n 2020.

Advertisement

Au fost depuse peste 13.000 de proiecte cu o valoare totală de peste 67 miliarde lei, mai mult decât dublu decât suma de 30 miliarde lei alocată prin lege pentru perioada 2017-2020. Au fost selectate științific, pe baza unor criterii obiective, peste 6.851 de proiecte cu valoare totală de 29,9 miliarde lei. Proiectele au fost depuse de autoritățile locale în funcție de necesitățile reale ale comunităților.

Astfel, la nivel național, a rezultat următoarea repartizare a fondurilor:

9 miliarde lei pentru rețele de alimentare cu apă și canalizare

16 miliarde lei pentru drumuri și poduri (județene, comunale sau orășenești)

4 miliarde lei pentru unități de învățământ (creșe, grădinițe, școli, colegii)

Advertisement

1 miliard lei pentru unități medicale.

Pentru prima dată  fondurile de dezvoltare sunt distribuite pe baza unei formule matematice echilibrate, nepartizane politic, care a luat în calcul, în primă etapă, alocarea fondurilor pe județe și apoi repartizarea  în interiorul județelor.

În formula alocării fondurilor pe județe sunt patru indicatori luați în calcul: numărul de localități din județ, populația județului, suprafața județului și impozitul pe venit încasat pe județ. Ca urmare , indiferent de culoarea politică a președinților de consilii județene sau de bazinul electoral, județele au primit bani după criterii obiective raportate la cei patru indicatori privind structura demografică și administrativă și capacitatea financiară a acestora.

Astfel, în PNDL II, raportul dintre județul care primește cei mai mulți bani și județul care primește cel mai puțin este de 2,4, realitate care demostrează asigurarea  unei finanțări echilibrate la nivelul întregii țări, în beneficiul tutoror cetățenilor.

                Ciprian Pandea,

Advertisement

Preşedinte Organizaţia Judeţeană PSD Călăraşi

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

O nouă fabrică ar putea apărea la Călărași. Ce urmează să decidă consilierii locali miercuri

Published

on

pmc calarasi

Pe strada Avocat Marin Giurca, nr. 6, ar putea fi construită o mică fabrică ce produce articole de uz gospodăresc și produse sanitare, din hârtie și carton. Proiectul ajunge miercuri, 26 noiembrie, în ședința Consiliului Local, unde aleșii vor decide dacă îi dau undă verde.

Ce înseamnă acest proiect, pe scurt

Compania HYGIENE PLUS SRL vrea să ridice o unitate de producție pe un teren de 1.308 mp. Pentru a face acest lucru, este nevoie ca Primăria să aprobe un PUZ — adică un plan urbanistic care stabilește clar cum poate fi folosit terenul și ce se poate construi acolo.

Dacă proiectul trece, firma va putea începe procesul de obținere a autorizației pentru a construi fabrica.

Cum ar putea arăta fabrica?

Documentația spune că:

Advertisement
  • clădirea ar putea avea parter + două etaje,

  • ar putea ocupa maximum 65% din teren,

  • ar fi destinată exclusiv producției și activităților de depozitare.

Nimic ieșit din comun pentru zona respectivă, unde deja există activități industriale.

Ce spune Primăria

Autoritățile locale consideră proiectul potrivit pentru zonă și spun că investiția ar putea aduce:

  • noi locuri de muncă,

  • activitate economică într-o parte a orașului care se dezvoltă tot mai mult,

  • modernizarea terenului și a zonei înconjurătoare.

Ce spun cetățenii?

În perioadele de consultare publică — acelea în care Primăria anunță proiectul și așteaptă opiniile oamenilor — nu a fost depusă nicio observație.

Asta înseamnă că nimeni nu s-a opus proiectului sau nu a venit cu comentarii suplimentare.

Miercuri, consilierii locali vor vota.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Consiliul Local Călărași discută vânzarea unui teren de 557 mp de pe strada Preot Pârlăea Alexandru către proprietarii locuinței construite pe el

Published

on

În ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Călărași, programată pentru miercuri, 26 noiembrie 2025, aleșii locali vor dezbate un proiect de hotărâre prin care se propune inițierea procedurii de vânzare a unui teren de 557 de metri pătrați, situat pe strada Preot Pârlăea Alexandru, nr. 12.

Terenul se află în domeniul privat al municipiului Călărași și este ocupat în prezent de o locuință cu regim de înălțime P+1 Parțial, edificată conform autorizației de construire nr. 425/12.10.2018, proprietatea soților Ichim Marian și Ichim Mihaela.

Cum s-a ajuns la acest proiect

Potrivit documentelor anexate, proprietarii locuinței au depus o cerere prin care solicită cumpărarea terenului pe care și-au construit casa, în baza contractului de vânzare-cumpărare autentificat în 2019, ce atestă dreptul lor de proprietate asupra construcției și dreptul de superficie asupra terenului.

Primăria Călărași precizează, în referatul de specialitate, că terenul este evidențiat în inventarul domeniului privat cu valoarea de inventar de 66.271 lei și că vânzarea se poate realiza conform legislației în vigoare, pe baza unui raport de evaluare întocmit de un expert autorizat.

Advertisement

Ce prevede proiectul de hotărâre

  • Proiectul pus pe masa consilierilor cuprinde trei articole esențiale:
  • 1. Inițierea procedurii de vânzare
  • Se aprobă trecerea la procedurile legale necesare vânzării terenului de 557 mp către actualii proprietari ai locuinței.
  • 2. Documentația tehnică
  • Administrația locală va întocmi documentațiile obligatorii (inclusiv evaluarea imobilului), urmând ca raportul final să fie supus ulterior aprobării Consiliului Local.
  • 3. Atribuirea sarcinilor
  • Primarul și serviciile de specialitate ale aparatului de specialitate al Primăriei sunt însărcinate cu implementarea procedurilor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Convocare ședință ordinară a Consiliului Județean Călărași – 27 noiembrie 2025

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va întruni în ședință ordinară joi, 27 noiembrie 2025, ora 11,00, în sala de ședințe „Mihai Arbagic” din municipiul Călărași.

Ordinea de zi completă este următoarea:

1.Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier județean al domnului Iorga Cristian-Virgil, nr. 20318/05.11.202, însoțit de Referatul constatator al Secretarului General și Președintelui CJC, nr.20319/05.11.2025, Raportul Compartimentului Juridic nr. 20319/05.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică;

2.Proiect hotărâre privind aprobarea dezmembrării în 2 loturi a imobilului înscris în Cartea Funciară 38285 a UAT Călărași din cadrul Cazarmei 1318 – Radiolocație, aflat în domeniul public al județului Călărași, nr. 20520/10.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20523/10.11.2025, Raportul Direcției Economice nr. 20524/10.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

3.Proiect hotărâre privind aprobarea dezmembrării în 2 loturi a imobilului înscris în Cartea Funciară 25788 a UAT Independența, aflat în domeniul public al județului Călărași, nr. 20538/ 10.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20539/10.11.2025, Raportul Direcției Economice nr. 20540/10.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

4.Proiect hotărâre privind darea în administrare a unei părți dintr-un imobil, proprietate publică a Județului Călărași, Inspectoratului de Poliție Județean Călărași, nr.20861 /13.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20863/13.11.2025, Raportul Direcției Economice nr. 20864/13.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

5.Proiect hotărâre privind transmiterea unui teren, aflat în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Județean Călărași, în administrarea Consiliului Local al Comunei Valea Argovei, nr. 20857/13.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20858/13.11.2025, Raportul Direcției Economice nr. 20859/13.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

6.Proiect privind aprobarea modificării Contractului cadru de concesionare nr. 2837/62/06.03.2014 încheiat între Consiliul Județean Călărași și COSLO – ZINCA S.R.L., nr. 20996/17.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20997/17.11.2025, Raportul Direcției Economice nr.20998/17.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

7.Proiect privind aprobarea încadrării în categoria funcțională a drumurilor județene a mai multor drumuri comunale aflate în domeniul public al Județului Călărași, nr.20984/17.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20985/17.11.2025, Raportul Direcției Tehnice nr. 20986/17.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

8.Proiect de hotărâre privind aprobarea modalității de gestiune a unor servicii de administrare a domeniului public al județului Călărași, nr.19042/15.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.19043/15.10.2025, Raportul Direcției Tehnice nr. 19046/15.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

9.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 127/2024 privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a devizului general pentru obiectivul de investiții „Dezvoltarea infrastructurii medicale prespitalicești – unități de asistență medicală ambulatorie pentru Spitalul Județean de Urgență Dr. Pompei SAMARIAN – Ambulatoriu Călărași” – faza P.T.+D.D.E., nr. 21251/20.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 21252/20.11.2025, Raportul Comun al Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe și al Direcției Tehnice nr. 21253/20.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;

10.Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Județean Călărași în cadrul Consiliului Consultativ VET local al Colegiului Economic Călărași, nr. 21278/21.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 21280/21.11.2025, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 21281/21.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

11.Proiect hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului de Psihiatrie Săpunari, nr. 20625/11.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 20626/11.11.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.20627/11.11.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

12.Proiect hotărâre pentru aprobarea modificării Statului de funcții al Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași, nr. 20621/11.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 20622/11.11.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.20623/11.11.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

Advertisement

13.Proiect hotărâre pentru aprobarea modificării și completării Organigramei și a Statului de funcții ale Spitalului de Pneumoftiziologie Călărași, nr. 20717/ 12.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 20718/12.11.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.20719/12.11.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

14.Diverse.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading