Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 1°C | Anul XI Nr. 541

Știri

PSD a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Cîțu. Ciolacu: „Invit colegii de la USR PLUS și AUR să voteze această moțiune”

Published

on

Partidul Social Democrat a depus, marți, o moțiune de cenzură semnată de 157 de parlamentari PSD. Moțiunea are titlul „Stop sărăciei, scumpirilor și penalilor! Jos Guvernul Cîțu!”. Potrivit informațiilor din USR PLUS, parlamentarii partidului vor vota orice moțiune va ajunge la vot.

Decizia PSD de a depune o moțiune de cenzură vine după ședință CCR, unde judecătorii Curții au stabilit că în cazul moțiunii de cenzură depuse de USR PLUS și AUR a fost încălcată procedura.
CCR a admis sesizarea guvernului și a constatat că există conflict constituțional. S-a reținut că din vina Parlamentului, obligația derulării în condiții constituționale nu s-a respectat. Decizia a fost luată în unanimitate. După ce a constatat existența conflictului, Curtea a stabilit că Parlamentul trebuie să dezbată moțiunea depusă și să-și exprime opinia prin vot, conform principiului colaborării loiale între instituțiile statului, susțin surse de la Curtea Constituțională.
„Invit colegii mei de la USR PLUS și AUR să vină să voteze această moțiune. Propunem un calendar strâns: joi citirea moțiunii și luni vot pentru ca Guvernul Cîțu să plece cât mai repede. Nu mai are rost să ne ascundem după o moțiune neconstituțională”, a declarat președintele PSD Marcel Ciolacu.

După depunerea moțiunii, prim-vicepreședintele PSD Sorin Grindeanu a declarat că singura soluție pentru PSD sunt alegerile anticipate.
„Am depus o moțiune legală cu 157 de semnături ale PSD. Să vedem această moțiune la vot. Știu că e congres la USR PLUS, dar au spus că vot vota moțiunea. Dacă moțiunea trece, președintele trebuie să intre în rolul de mediator. Noi, în acest moment, vedem o singură soluție: alegeri anticipate”, a declarat Sorin Grindeanu.

Textul moțiunii de cenzură depuse de PSD

Advertisement

„MOȚIUNE DE CENZURĂ STOP sărăciei, scumpirilor și penalilor!  JOS GUVERNUL CÎȚU!
În vreme ce traiul românilor devenea tot mai împovărat de lipsuri, guvernarea PNL-USR-PLUS-UDMR avea o singură prioritate: lupta pentru putere!
În disperarea de a acapara toate resursele statului pentru firmele lor de partid, au abandonat total România și pe români.
În aceste condiții, singura soluție pentru ca România să iasă dintr-o continuă criză politică, economică și socială este ca Guvernul Cîțu să plece urgent de la conducerea țării:
Guvernarea perdanților a sărăcit România!
Fiecare român este mai sărac cu 560 de euro după măsurile care au distrus puterea de cumpărare.
În plină explozie a prețurilor, în condițiile unei creșteri galopante a inflației, Guvernul nu a găsit altă soluție decât înghețarea pensiilor, alocațiilor și a salariilor.
Statisticile oficiale arată clar că puterea de cumpărare a scăzut cu peste 12%. Cu toate acestea, prin lipsa măsurilor de compensare a pierderilor de venit, Guvernul PNL-USR-PLUS-UDMR, a fost mult mai preocupat de lupta pentru putere în interiorul Coaliției și a preferat să condamne la sărăcie peste 7 milioane de români.
Românii se confruntă cu explozia prețurilor și a cursului valutar!
Pierderea controlului asupra creșterii prețurilor la energie și combustibil a generat o inflație galopantă.
Vârfurile de preț la gaze (+65%), electricitate (+45%) și combustibil (+54%) au antrenat explozia în lanț a prețurilor, mai ales la alimentele de bază (+14%) și medicamente (+25%).
Cursul valutar doboară, zi de zi, maxime istorice, ceea ce înseamnă, pe scurt, rate mai mari la credite, creșterea prețului facturilor și scumpirea bunurilor din import.
Dreapta a impus românilor o datorie care le amanetează viitorul!
Datoria publică crește cu 1.700 de euro pe secundă. Fiecare român devine mai dator la finalul acestui an cu 2.300 de euro.
România riscă să deraieze economic, în condițiile în care creșterea datoriei publice este aproape dublă față de creșterea Produsului Intern Brut.
Absorbția fondurilor europene este la pământ!
Planul Național de Redresare și Reziliență a fost refăcut în repetate rânduri, acumulând întârzieri majore, deși 18 state au deja aprobate planurile de relansare, iar 16 state deja primesc primele fonduri. România riscă să piardă peste 60% din banii alocați pentru că nu va avea timpul fizic necesar contractării banilor.
În acest timp, România mai are de atras încă 16 miliarde euro din exercițiul financiar 2014-2020, iar peste 3 miliarde euro pe proiecte ce vizează infrastructura apă-canal stau necontractate, riscând să fie pierdute prin dezangajarea fondurilor.
Capitalul românesc, condamnat la faliment!
Firmele românești au fost îngenuncheate: blocarea programelor de sprijin pe timp de pandemie a falimentat mii de IMM-uri. Antreprenorii au fost efectiv păcăliți, au cheltuit bani aplicând pentru măsura 3, care apoi a fost anulată. HoReCa n-a primit nici acum sprijinul promis.
Afaceri românești, construite cu greu, în ani de zile, au fost distruse în câteva luni de acest guvern de incompetenți. Numărul firmelor radiate în ultimele 7 luni este mai mare cu 34% față de 2020. Asta spune totul despre performanțele Guvernului PNL-USR-PLUS-UDMR !
Agricultorii țării au fost umiliți. În loc să ajungă pe mesele românilor, munca lor e vândută pe nimic în străinătate!
Producătorii români au fost loviți nu doar de vreme, ci mai ales de incompetența de la vârful ministerului Agriculturii.
În loc de sprijin, Guvernul PNL-USR-PLUS- UDMR  a servit fermierilor români doar minciuni. În loc de despăgubiri pentru secetă, Guvernul PNL-USR-PLUS-UDMR le-a oferit producătorilor români doar piedici. În loc de acces la fonduri europene, agricultorii României au primit de la actualul Guvern doar uși trântite în nas.
În domeniul transporturilor ați vândut oamenilor iluzii la kilometru … de drum!
Sunteți doar buni să vă faceți imagine și doar vindeți promisiuni!
Nu ați inaugurat niciun kilometru de autostradă și nu ați lansat niciun proiect de la zero ca să înceapă lucrările! Ci doar v-ați asumat marile proiecte de autostrăzi și poduri lăsate moștenire de PSD!
Nimeni nu o să uite cum zeci de copii au stat în caniculă, iar șeful CFR Călători, Ovidiu Vizante, sfida o țară întreagă la telefon!
Comunitățile locale au fost condamnate la subdezvoltare!
Primăriile și Consiliile județene au fost obligate să aloce sume uriașe pentru lupta cu pandemia. Nici acum Guvernul Cîțu nu le-a decontat acești bani!
De parcă nu ar fi fost de ajuns, același guvern incompetent continuă să le arunce în cârcă o serie de cheltuieli sociale majore, în vreme ce resursele financiare promise au fost întârziate dramatic din cauza războaielor pentru putere dintre PNL și USR-PLUS!
Guvernarea PNL-USR-PLUS-UDMR a ratat toate țintele asumate în Sănătate!
Românii simt pe pielea lor dezastrul provocat prin deciziile aberante și lupta pentru putere din Sănătate. Lupta Guvernării PNL-USR-PLUS-UDMR nu s-a dat practic cu pandemia, ci a zădărnicit combaterea și tratarea bolilor cronice. Organizarea Congresului PNL cu 5000 de participanți, când Capitala intrase în scenariul roșu, iar oamenilor li se impuneau noi restricții, este expresia totalei iresponsabilități în plin val patru al pandemiei.
Din cauza acestei atitudini, campania de vaccinare a fost compromisă. Testarea a fost abandonată total.
Spitalele sunt la fel de nepregătite ca la debutul pandemiei, iar, după un an de zile, românii nu au acces, în continuare, la consultații, operații și tratamente. Chiar și bolnavilor cronici le-a fost interzis accesul la tratament și servicii de prevenție,  în numele unei iluzorii protecții!
Deși abia a început anul școlar, Guvernarea PNL-USR-PLUS-UDMR a închis deja sute de şcoli, iar pentru restul… a planificat închiderea!
“România Educată” a lui Iohannis este România haosului, improvizației și închiderii școlilor!
Regulile pentru desfășurarea noului an școlar, anunțate de miniștrii Educației și Sănătății, arată că școlile sunt la fel de nepregătite pentru noul val al pandemiei ca și anul trecut.
În plus, în vreme ce întreaga Europă a luat măsuri pentru a decupla închiderea școlilor de atingerea unei anumite rate de incidență, astfel încât școlile să fie ultimele închise, la noi, guvernanții au preferat să rămână închistați într-o viziune depășită, ce sacrifică – printre primele! – exact școala!
Fără a asigura testarea masivă și periodică a elevilor și profesorilor, guvernarea PNL-USR-PLUS-UDMR a fost incapabilă să garanteze desfășurarea orelor cu prezență fizică, în condiții de siguranță și face ce știe mai bine: închide școlile și trimite elevii și profesorii într-un iluzoriu on-line, distrugând generații întregi de copii!
Dreapta a instalat un penal la Palatul Victoria!
Guvernul României nu poate fi condus de un penal, care a fost condamnat pentru infracțiunea comisă și care a executat și închisoare pentru fapta sa.
Culmea cinismului este că fostul deținut Cîțu reprezintă azi, în mod aberant, tocmai Coaliția celor care au promis pentru a accede la putere –uitând apoi să și voteze! –Legea “fără penali în funcții publice”.
Fiecare zi cu Guvernul Cîțu în funcție este o încă o zi în care viața românilor va fi și mai afectată de sărăcie, dezvoltarea comunităților locale blocată, iar viitorul țării este marcat de o îndatorare toxică, care va sacrifica însă generații întregi!
De aceea, astăzi, întreg Guvernul Cîțu trebuie să plece!”

 

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Parcurile industriale, o urgență de dezvoltare regională. Județul Călărași nu are niciun parc funcțional

Published

on

Lipsa parcurilor industriale din județul Călărași a fost semnalată explicit în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia, ca fiind una dintre cele mai mari vulnerabilități economice ale regiunii.

Directorul ADR Sud-Muntenia, Liviu Mușat, a subliniat că, în prezent, județul Călărași nu dispune de un parc industrial funcțional, în condițiile în care acest tip de infrastructură este esențial pentru atragerea investițiilor, crearea de locuri de muncă și diversificarea economiei locale .

De ce contează parcurile industriale

Parcurile industriale reprezintă una dintre cele mai eficiente forme de dezvoltare economică, oferind investitorilor:

  • infrastructură pregătită (utilități, drumuri, acces logistic);
  • proceduri administrative simplificate;
  • posibilitatea dezvoltării rapide a unor capacități de producție sau servicii.

În lipsa acestora, județele riscă să fie ocolite de investitori, chiar dacă dispun de poziționare geografică avantajoasă, forță de muncă sau acces la rețele de transport.

Județul Călărași, un paradox economic

Deși Călărașiul beneficiază de acces la Dunăre, apropiere de Capitală și terenuri disponibile, absența parcurilor industriale limitează serios capacitatea județului de a concura cu alte zone din regiune sau din țară.

Advertisement

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au atras atenția că această lipsă nu mai este doar o problemă de oportunitate ratată, ci una de strategie economică, care poate afecta pe termen lung dezvoltarea județului.

Oportunități de finanțare pentru autorități și parteneriate public-private

În contextul noii perioade de programare, parcurile industriale sunt considerate eligibile pentru finanțare prin instrumente financiare, adresate atât autorităților publice, cât și mediului privat sau parteneriatelor public-private.

Modelul propus permite:

  • implicarea autorităților locale în punerea la dispoziție a terenurilor;
  • atragerea capitalului privat pentru dezvoltarea infrastructurii;
  • utilizarea fondurilor europene sub formă de granturi combinate cu credite bancare.

Acest tip de finanțare este văzut de ADR Sud-Muntenia ca fiind unul dintre cele mai eficiente mecanisme pentru dezvoltarea rapidă a parcurilor industriale, fără a bloca bugete publice pe termen lung .

Parcurile industriale, catalizator pentru locuri de muncă

Un alt argument major pentru dezvoltarea parcurilor industriale îl reprezintă crearea de locuri de muncă stabile. Proiectele de acest tip generează nu doar angajări directe, ci și activitate economică conexă: transport, servicii, construcții, mentenanță.

În plus, parcurile industriale pot susține:

Advertisement
  • relocarea unor afaceri din zonele suprasaturate;
  • dezvoltarea IMM-urilor locale;
  • atragerea de investitori din domenii nepoluante sau cu valoare adăugată mare.

Un semnal clar pentru administrațiile locale

Mesajul transmis de ADR Sud-Muntenia este unul direct: parcurile industriale trebuie să devină o prioritate strategică pentru administrațiile locale, în special în județe precum Călărași, unde lipsa acestora reprezintă un blocaj major în dezvoltarea economică.

Fără proiecte mature pregătite din timp, județele riscă să rateze oportunități importante de finanțare și să rămână în afara marilor fluxuri investiționale regionale.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Peste 127 de milioane de euro pentru eficiență energetică. Persoanele fizice devin beneficiari direcți ai fondurilor europene

Published

on

Persoanele fizice vor putea accesa, în perioada următoare, fonduri europene pentru eficiență energetică, printr-un instrument financiar dedicat, anunțat de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia în cadrul conferinței de presă desfășurate marți, 16 decembrie.

Potrivit conducerii ADR Sud-Muntenia, pentru acest tip de finanțare a fost alocat un buget de peste 127 de milioane de euro, fiind singurul instrument din regiune care are ca beneficiari direcți persoanele fizice .

Ce presupune acest program

Finanțarea vizează creșterea eficienței energetice a locuințelor individuale, prin investiții care reduc consumul de energie și costurile suportate de proprietari.

Programul se va baza pe instrumente financiare, nu pe granturi clasice, ceea ce înseamnă că beneficiarii vor accesa fondurile prin intermediul băncilor comerciale, într-un sistem mixt:

Advertisement
  • o parte credit bancar;
  • o parte grant din fonduri europene.

Componenta nerambursabilă poate varia în funcție de performanța energetică obținută în urma investiției.

Ce tipuri de investiții pot fi finanțate

Deși lista finală a cheltuielilor eligibile va fi stabilită ulterior, reprezentanții ADR Sud-Muntenia au indicat că programul se adresează lucrărilor care au impact direct asupra consumului energetic, precum:

  • izolarea termică a locuințelor;
  • modernizarea sistemelor de încălzire;
  • utilizarea surselor de energie regenerabilă pentru autoconsum;
  • alte soluții care conduc la reducerea pierderilor de energie.

Scopul este ca investițiile realizate să producă economii reale și măsurabile, atât pentru proprietari, cât și pentru sistemul energetic în ansamblu.

Accesarea fondurilor: rolul băncilor

La fel ca în cazul celorlalte instrumente financiare anunțate, dosarele nu vor fi depuse la ADR, ci direct la băncile partenere, care vor analiza eligibilitatea beneficiarilor și viabilitatea investiției.

ADR Sud-Muntenia a explicat că Banca Europeană de Investiții va negocia condițiile financiare cu băncile comerciale, urmând ca produsele rezultate să fie lansate pe piață sub forma unor credite cu componentă de grant european.

De ce este important acest program

Introducerea persoanelor fizice ca beneficiari direcți reprezintă o schimbare majoră în politica de finanțare regională, într-un context marcat de creșterea prețurilor la energie și presiunea costurilor de întreținere a locuințelor.

Prin acest program:

Advertisement
  • proprietarii pot reduce facturile pe termen lung;
  • crește valoarea imobilelor;
  • se reduce consumul de energie și impactul asupra mediului.

În același timp, investițiile în eficiență energetică contribuie la atingerea obiectivelor climatice asumate de România la nivel european .

Un program cu impact larg

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au subliniat că interesul pentru acest tip de finanțare este ridicat, tocmai pentru că se adresează direct populației, nu doar administrațiilor sau mediului de afaceri.

Programul este așteptat să genereze un număr mare de proiecte, cu impact rapid și vizibil în comunități, mai ales în zonele unde eficiența energetică a locuințelor este scăzută.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

ADR Sud Muntenia / Turismul intră pe lista finanțărilor europene. Primăriile pot dezvolta obiective turistice cu sprijin financiar

Published

on

Turismul a intrat oficial pe lista domeniilor care pot primi finanțare europeană în regiunea Sud-Muntenia. Anunțul a fost făcut de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia, în cadrul conferinței de presă desfășurate marți, 16 decembrie.

Pe scurt, primăriile și alte autorități locale pot obține bani pentru proiecte turistice, dar nu prin granturi clasice, ci printr-un sistem nou, care combină fondurile europene cu credite bancare.

Ce înseamnă, concret, această finanțare

În loc să depună un dosar direct la ADR, autoritățile locale vor merge la bancă, cu un proiect turistic bine pregătit. Banca analizează proiectul și acordă finanțarea, care este formată din:

  • o parte credit bancar;
  • o parte bani europeni nerambursabili.

Dacă proiectul este implementat corect și îndeplinește obiectivele asumate, o parte din credit poate fi redusă, ceea ce înseamnă mai puțini bani de rambursat.

Ce tip de proiecte pot fi finanțate

Finanțarea se adresează proiectelor turistice care pot funcționa și aduce beneficii reale comunității, cum ar fi:

Advertisement
  • amenajarea sau modernizarea obiectivelor turistice;
  • infrastructură pentru agrement și petrecerea timpului liber;
  • dezvoltarea zonelor cu potențial natural sau cultural;
  • proiecte care pot atrage turiști și genera venituri locale.

Nu sunt vizate ideile aflate doar pe hârtie, ci proiecte clare, mature, care pot fi puse rapid în practică.

De ce se schimbă modul de finanțare

Autoritățile europene vor ca banii să ajungă în proiecte care chiar funcționează. De aceea, finanțarea prin bănci asigură:

  • o analiză mai atentă a proiectelor;
  • responsabilitate mai mare din partea beneficiarilor;
  • rezultate concrete, nu investiții blocate.

În acest fel, fondurile europene sunt folosite mai eficient, iar comunitățile locale pot beneficia de investiții durabile.

O oportunitate pentru județele cu potențial turistic

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au arătat că există deja interes pentru astfel de proiecte, inclusiv din județul Călărași. Zonele cu peisaje naturale, Dunărea, patrimoniu cultural sau spații de agrement pot fi puse mai bine în valoare prin aceste finanțări.

Pentru comunități, investițiile în turism pot însemna:

  • locuri de muncă;
  • venituri suplimentare la bugetele locale;
  • servicii mai bune pentru locuitori;
  • mai mulți vizitatori și o imagine mai bună a zonei.

Cine ajută la acordarea finanțării

Un rol important îl are Banca Europeană de Investiții, care colaborează cu băncile din România pentru stabilirea condițiilor de finanțare. Produsele financiare vor fi disponibile direct la bănci, iar autoritățile locale se vor putea adresa acestora pentru accesarea fondurilor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading