Connect with us

Știri

Primarul Vasile Aurel, nemulțumit de Vasile Iliuță pentru alocarea a 0 lei comunei Jegălia

Primarul comunei Jegălia, Aurel Vasile, își arată indignarea față de situația sumelor alocate de Consiliul Județean Călărași prin repartizarea a 6% din impozitul pe venit estimat pentru a fi încasat la bugetul de stat pentru anul 2021, într-o conferință de presă susținută de Partidul Național Liberal Călărași în data de 16.04.2021, alături de primarii Marian Stanciu și Mihai Ilie. Primarii PNL critică Consiliul Județean și conducerea acestuia pentru incorectitudinea cauzată de culoarea politică.

 

Aurel Vasile: Aș vrea să punctez câteva lucruri. Alocarea de 6% care este făcută din venitul tuturor cetățenilor și din punctul meu de vedere și al președinților din Consiliul Județean (CJ), Filipescu, inclusiv Iliuță, în fiecare an banii au revenit echitabil, așa spune legea. Faptul că domnia sa sau CJ, pentru că consilierii PSD au fost cei care au fost de acord ca această sumă să fie împărțită în felul în care dânșii au considerat că e corect să o împartă, adică la unele primării zero, și la celelalte să dea anumite sume, nu a fost corect. Mi s-ar părea corect să se judece în funcție de numărul de locuitori și, bineînțeles, de nevoile fiecărui primar. S-a considerat că ar fi bine să fie puse aceste sume, pentru că cred că se dorește o învrăjbire a primarilor, ceea ce mie nu mi se pare corect. Aș vrea să-i transmit pe această cale domnului președinte că suntem deja în post, într-un post destul de mare prin care pe mine n-o să mă auziți niciodată că vreau dușmănie.

Încerc să-mi exprim punctul de vedere din perspectiva mea de primar față de colaborarea cu CJ. Suntem în sediul PNL și vreau să vă spun că atât din partea PNL, cât și din partea PSD, am avut candidați la funcțiile de parlamentari și senatori foarte mulți tineri. Cu excepția domnului Coarnă care este puțin mai în vârstă, restul sunt tineri. CJ este al județului, și dacă noi dorim să facem o dezvoltare a județului, trebuie să o facem împreună cu acești oameni pe care i-am trimis în Parlament. Nu trebuie să avem vreun sentiment de ură. Ce ar fi să mă supăr pe primarul de la Modelu care a primit o anumită sumă, dar care e mai mică față de suma pe care a primit-o în anii trecuți. N-am decis să ne supărăm, dar eu văd că în momentul în care comuna Roseți a primit 8.200.000.000 de lei vechi ar trebui să mă supăr pe primarul Rîjnoveanu, niciodată! Nu avem cum să ne supărăm între noi, primarii, pentru că noi, indiferent de culoarea politică și faptul că dorim dezvoltarea acestui județ, noi vorbim.

Advertisement

Atrag atenția asupra dezvoltării acestui județ, pentru că toate pleacă de la bani. Până acum nu am văzut nicio inițiativă a domnului președinte de a ne strânge, așa cum făcea pe vremuri președintele Filipescu – aduna colegii PNL, PSD, PDL și discutam probleme de evoluție în dezvoltarea acestor comune. Nu se mai întâmplă nimic. Am fost invitați pe 9 decembrie să vedem strategia de dezvoltare a județului. Nu se poate așa ceva! O strategie de dezvoltare a județului se face după ce facem noi, primăriile, strategiile de dezvoltare împreună cu o parte din angajații CJ. CJ ar trebui să fie parteneri, ar trebui să fie parteneri în aducerea gazelor în comune, parteneri în apă și canal, noi nu avem un parteneriat cu CJ. S-a făcut o strategie de dezvoltare la care am fost invitați efectiv să ne uităm și să admirăm ceea ce vrea să facă CJ. Eu nu m-aș împrumuta niciodată să fac sediul Prefecturii, să-l facă orașul. Nu am văzut nicio echipă mare de fotbal din România să se spună „sponsor CJ”. Nu, ci, ca exemplu, Iași – „Primăria Iași”, nu CJ. CJ trebuie să dezvolte comunele din județ, orașele le dezvoltă cu ajutorul primăriilor de oraș. Am avut o conversație cu domnul primar Stoica din Dorobanțu care are numai 10% asfalt în comună, și care își dorea să dezvolte comuna printr-o asfaltare adecvată, îmi spunea că pe câteva străzi realizate în perioada 2016-2020, pe peste 30 de kilometri circulă doar 3-4 mașini la 2-3 zile. Cu acei bani nu puteam dezvolta tot? Nu putem oare să ne strângem toți și să avem fiecare câte o propunere pentru a dezvolta într-un tot unitar? REBU ne lasă fără gunoi, n-o să mai avem cu cine strânge gunoiul, și noi ne certăm? Sunt certuri la nivel mare, nu am nimic împotrivă, dar noi în Călărași, plin de praf și amărăciune, stăm în continuare să ne certăm?

Cum puteți să considerați dumneavoastră, domnul Iliuță, în calitate de economist, că o primărie poate să trăiască cu zero lei? Unde ați mai auzit zero lei? Și sportul reprezintă o problemă. Acesta nu este reprezentat doar de fotbalul din Călărași, mai înseamnă și sporturile realizate prin comune și pe care dumneavoastră prin CJ și prin pixul dumneavoastră trec sumele prin care noi putem aduce puțină onoare acestui județ. Avem tineri pe care putem să-i ajutăm și care pot să ne ducă steagul României departe.

Cum credeți că am stabilit ieri un buget al comunei Jegălia, pentru că a trebuit să-l aprobăm, cu o alocare de zero lei de la CJ? Am tăiat tot ce înseamnă școală, am tăiat tot ce înseamnă cultură, am tăiat de peste tot. Dacă dânsul crede că așa este corect, poate are o strategie. Poate că așa e bine, unele comune să fie mai sus, iar altele să fie mai jos. Nu este corect. Vreau să spun că am fost unul dintre oamenii care au susținut ca alocările bugetare să se facă la toate comunele, în mod egal. Trebuie să dăm în toate comunele, pentru că toți suntem cetățeni ai acestei comune.

Președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, a spus într-o conferință de presă a Partidului Social Democrat că va recurge la măsura de a micșora sumele alocate fiecărei comune din cauza bugetului diminuat alocat de Guvern județului Călărași, cu 50% mai mic față de anii anteriori, adică doar 53 de milioane de euro.

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading