Connect with us

Știri

Primarul Marius Dulce, despre situația echipei de handbal AHC Dunărea Călărași

Publicat la data de 14 ianuarie 2021

În conferința de presă susținută marți, primarul Marius Dulce a prezentat pe larg problemele financiare cu care s-a confruntat echipa de handbal masculin AHC Dunărea 2014 Călărași, în toamna anului trecut, probleme care au condus practic la retragerea din campionatul Ligi Zimbrilor.

“Al doilea punct și mai important și mai arzător este: Ce facem cu handbalul la Călărași? Iarăși, am evitat să ies public pe această temă, în campania electorală, pentru a nu-i da o tentă politică. Așa cum am afirmat imediat după locale, pentru mine s-a terminat campania, de-acum vrem doar să facem ceva durabil pentru Călărași.
Am câștigat alegerile în 27 septembrie, pe 28 au început telefoanele …”Ce facem cu handbalul, la Călărași? Pentru că nu mai putem să-l finanțăm” și am întrebat de ce… ”păi uitați, de ce … conturile sunt blocate”. 7 miliarde de lei vechi aveau să dea unui jucător care a câștigat în toate instanțele sportive această sumă, obținând și dreptul de a bloca conturile clubului.
Această poveste se știa dinainte, dar… nu știu, s-a lăsat așa o…, haideți că vom vedea noi ce vom face….
Pe lângă cele 7 miliarde pe care le datora clubul jucătorului respectiv, am mai găsit și pentru trei luni de zile salarii neplătite. Am avut surpriza să văd că salariile nete sunt undeva la 4 miliarde jumătate lei vechi. Am mai găsit 3 – 4 miliarde, datorii la stat și povestea a continuat…
Am zis, nu renunțăm la handbal. Ce avem de făcut, în situația asta? De finanțat, nu putem să finanțăm pentru că dacă făceam un pas în sensul acesta, banii ajungeau în conturile jucătorului și cei care semnam pentru ca aceste sume să ajungă la club, am fi întâmpinat probleme de altă natură pentru că nu avem dreptul, după lege, să finanțăm altceva decât activități sportive și ce decurge din aceste activități sportive, dar nu probleme de ordin juridic… instanță… și așa mai departe.” A spus primarul Marius Dulce care întrebat cum își va recupera jucătorul banii și cine e responsabil de situația creată a spus “Nu este treaba mea. Nu știu. Răspunderea? Clubul, nu eu. Cine a semnat să îl dea afară, cine și-a asumat să ajungă în instanță cu el. Eu nu am făcut decât să constat niște lucruri.”
Dulce a mai precizat că în ciuda demersurile juridice inițiate ca AHC Dunărea să intre în insolvență, instanța nu a dat un verdict în acest sens. “Următorul pas, din ce am discutat cu toți juriștii, cu toți oamenii care erau implicați, insolvența. Totuși ca să evoluăm în campionat, ne-am împrumutat, am făcut tot ce era de făcut, am găsit soluții ca echipa să ajungă la turneu ca să nu fie descalificată. Până la insolvență.
Am început procedura de insolvență însă judecătoria/tribunalul ne-a dat trei termene prin care nu se recunoaște insolvența.
Și aici povestea se încheie pentru că pe Legea 350, noi finanțăm numai activitățile sportive, deplasări, cazări, echipamente și altele. Nu putem să plătim datoriile în instanță și tot ce decurge din urmă. Din cauza faptului că s-au acumulat datorii la buget legea spune că nu mai putem să finanțăm.
Am văzut în schimb pe Facebook un interes consistent manifestat de călărășeni cu privire la prezentul și viitorul acestei echipe. Am discutat atunci cu dl profesor Bogatu căruia i-am spus să inițieze o colectă publică astfel încât cei interesați să doneze câte 2% pentru club. Firmele interesate să sponsorizeze la rândul lor această echipă. Din păcate nu s-a concretizat nimic. Singura entitate care vira bani era Primăria Călărași.” a mai afirmat primarul Dulce.
În altă ordine de idei, primarul Marius Dulce a prezentat și intențiile municipalității cu privire la viitorul acestui sport. “Următorul pas pe care-l voi face este să discut cu stafful administrativ posibilitatea finanțării echipei însă pentru cel de-al doilea eșalon. Până la jumătatea lunii februarie vom transmite o solicitare Federației în acest sens ca să putem realiza acest lucru.
Deci, cam asta este povestea cu handbalul. Am încercat în lunile astea să ne ducem la competiții, să găsim resurse. A venit COVID-ul peste noi și nu am putut să ne ducem, jucătorii au intrat în carantină. DSP-ul nu a mai eliberat adeverință de a participa la competiții și atunci s-a încheiat totul.
Deci, asta este! Trebuie să vedem cum ne pregătim pentru liga a doua. Intenția mea e să reușim să ne înscriem în liga a doua. Desigur, dacă nu ne pune federația vreo piedică. Vom vedea cum îi strângem pe călărășeni alături de echipă ca să asigurăm niște salarii decente, prime de joc, etc. Nu știu ce se va întâmpla cu această datorie față de jucătorul Zarko Pejovic.” a conchis primarul Marius Dulce.
În sezonul 2019-2020, clubul a solicitat o finanțare conform contractului nr. 50636 / 30.10.2019 de 6.181.442 lei, contribuția proprie fiind de 126.152 lei. Salariile erau estimate la 5.149.800 lei. Suma aprobată a fost de 3.687.788,66 lei (1.970.000 lei în 2019, respectiv 1.717.788,66 lei în 2020), salariile reprezentând 3.431.876,57 lei (1.848.144 lei pentru 2019, respectiv 1583.732,57 lei pentru 2020).

Situaţia privind datoriile AHC Dunărea Călăraşi la data de 30 septembrie 2020
Salarii restante (lunile iulie, august, septembrie): 1.078.131 lei
Datorii bugetul de stat: 440.407 lei
Chirii sportivi (perioada februarie – septembrie): 123.700 lei
Furnizori (din care SPCTAFL – 78.292,56 lei): 165.827,04 lei
Contract împrumut Eremia Pîrîianu: 122.000 lei
Cheltuieli arbitraj Turneu Sf. Gheorghe: 8.000 lei
Poprire Zarko Pejovic: 680.220 lei
Total: 2.618.285,04 lei

Advertisement

Situaţia privind datoriile AHC Dunărea Călăraşi la data de 31 decembrie 2020
Salarii restante jucători (lunile iulie – decembrie 2020): 1.871.301 lei
Datorii bugetul de stat: 643.000 lei
Chirii sportivi (perioada februarie – decembrie 2020): 172.900 lei
Furnizori (din care SPCTAFL: 78.292,56 lei): 204.554,21 lei
Contract împrumut Eremia Pîrîianu (august – noiembrie 2020): 131.000 lei
Poprire Zarko Pejovic: 722.119,95 lei
Total: 3.744.875,21 lei

Advertisement

Știri

“Fițuici mâzgălite” și acte lipsă! Consilierul Iulian Neagu (AUR) cere explicații în ședința consiliului local „Ce ne dați voi, e bătaie de joc!”

Haos birocratic la Primăria Călărași! În ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, consilierul AUR, Iulian Neagu, a atras atenția în mod public asupra modului în care i s-a “răspuns” la o interpelare privind un contract de salubrizare. A cerut acte clare și procese verbale, dar a primit… „fițuici” și documente cu date mâzgălite cu pixul!

A trecut peste o lună și jumătate și am primit niște hârtii care nu se pot numi rapoarte. Sunt pline de greșeli. Nu mi-ați dat nici actul adițional numărul 1. Am primit direct numărul 2. Unde-i primul?!”, a întrebat indignat consilierul AUR.

Greșeli de începători sau bătaie de joc?

Mai grav, unele dintre documente aveau date „modificate la mână”, fără nicio explicație oficială. Raportul de deratizare, de exemplu, era semnat în… viitor! Sau trecutul anului 2000. Nimeni nu a știut să explice de ce.

Neagu: „E o prostie pe românește! Scrii cu pixul peste dată, tragi o linie și gata? Asta numiți voi transparență?”

Advertisement

„Nu știu, nu știu, poate n-au făcut”

Primarul Marius Dulce a recunoscut că nu știe dacă s-au efectuat lucrările cerute în martie sau aprilie. „Dacă n-au făcut, n-au făcut. Nu am ce să vă spun”, a explicat  edilul. Direcția tehnică a sugerat că ar putea fi vorba de amânări „din cauza vremii”.

Cerere clară: „Vreau toate documentele până la 28 aprilie!”

Consilierul Iulian Neagu a cerut din nou toate rapoartele și procesele verbale legate de contractul de salubrizare—în special pe zona de deratizare—până la data de 28 aprilie 2026. „Nu cer nimic exagerat. Vreau doar ce mi se cuvine: documente clare și la timp,” a insistat acesta.

Concluzia? Birocrație opacă și documente cu… pixul!

Scandalul arată că, dincolo de proiectele mari și fondurile europene, Primăria Călărași are de luptat cu un inamic la fel de periculos: incompetența și lipsa de transparență în comunicarea cu aleșii locali. Când consilierii sunt tratați cu documente scrise de mână, ce șanse mai au cetățenii?

Advertisement
Continue Reading

Știri

Deputat Mihai Gheorghe (AUR): „Guvernul lovește în viitorul României prin tăierea burselor studenților”

mihai gheorghe

Deputatul AUR Mihai Gheorghe: „Nu acceptăm ca bursele studenților să fie transformate în vouchere de austeritate!”

„Auzim vocea studenților! Bursele nu sunt un moft. Sunt un drept câștigat prin muncă, nu o favoare pe care o poate retrage guvernul după bunul plac!”

Deputatul AUR de Călărași, Mihai Claudiu Gheorghe, reacționează ferm la intenția actualului guvern de a modifica sistemul de burse studențești, sub pretextul așa-zisei „reforme bugetare”. Potrivit parlamentarului, transformarea burselor în simple „vouchere” sau „stimulente” fără garanții este un atac direct la viitorul tinerilor din România.

„Aceasta nu este o reformă. Este o formă de austeritate ascunsă, care lovește exact acolo unde România are cea mai mare nevoie să investească: în educație, în inteligență, în tinerii săi”, a declarat Mihai Gheorghe.

Advertisement

Acesta avertizează că eliminarea burselor reale și înlocuirea lor cu mecanisme vagi înseamnă, de fapt, descurajarea performanței și ignorarea nevoilor reale ale studenților. „Bursa de merit nu este un premiu de lux. Este o recompensă corectă pentru efort, o motivație și un sprijin real. Educația nu este o cheltuială – este singura investiție pe termen lung pe care un stat cu viziune o poate face.”

Parlamentarul călărășean îi îndeamnă pe studenți să ia atitudine și să își apere drepturile, declarând că AUR va susține în Parlament orice demers care să garanteze burse corecte, predictibile și accesibile.

„Dragi studenți, nu tăceți! Voi sunteți vocea viitorului acestei țări. Nu lăsați birocrații și contabilii austerității să vă fure șansa la o viață mai bună. România are nevoie de voi!”, a transmis deputatul AUR.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Sprijin pentru peste 2 milioane de gospodării: Vouchere pentru consumatorii aflați în risc de sărăcie energetică

Guvernul României a aprobat, în ședința de astăzi, inițiativa elaborată de Ministerul Muncii Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și Ministerul Energiei prin care persoanele aflate în risc de sărăcie energetică vor primi ajutoare pentru plata facturilor. Începând cu 1 iulie 2025, consumatorii eligibili vor putea beneficia de un ajutor lunar în valoare de 50 de lei, pentru plata facturilor la energie electrică.

Măsura vizează sprijinirea persoanelor singure cu venituri sub 1.940 lei/lună și familiilor cu venituri medii sub 1.784 lei/lună/persoană. Peste 2,1 milioane de gospodării din întreaga țară vor putea accesa acest sprijin.

„Venim în sprijinul celor care au cea mai mare nevoie. Este un gest de solidaritate și respect față de cetățenii care riscă să nu își poată plăti facturile. Vrem să asigurăm fiecărei familii un trai decent și acces la un serviciu esențial, precum energia electrică”, a declarat Petre-Florin Manole, ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.

Ajutorul se acordă sub forma unui tichet electronic, care poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, prin intermediul Poștei Române, fără comisioane sau costuri suplimentare aplicate beneficiarilor.

Advertisement

Cererea se poate depune online, prin aplicația EPIDS gestionată și pusă la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale. Pentru cei care nu au acces la internet, autoritățile locale și oficiile poștale vor oferi sprijin la completarea solicitării.

Continue Reading