Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 7°C | Anul XI Nr. 537

Administrație Locală

Primarul Marius Dulce, despre investițiile record de peste 60 de milioane de euro în trei ani

Published

on

Marius Dulce spune că a investit peste 60 de milioane de euro în ultimii trei ani de mandat, cu mult mai mult decât a reușit fosta administrație în opt ani

Marius Dulce, primarul municipiului Călărași, vorbește într-o conferință de presă despre realizările din ultimii trei ani de mandat și spune că a investit în această perioadă peste 60 de milioane de euro. Vechea administrație a reușit doar 40 de milioane de euro într-o perioadă de opt ani, potrivit acestuia. Marius Dulce a mai vorbit, de asemenea, și despre cum va arăta orașul după un al doilea mandat, unde pune accentul pe potențialul turistic al orașului.

Tot timpul în spațiul public se vorbește de proiectele vechi, proiectele pe care noi le-am implementat. Au fost scrise, dar nu au fost puse în practică. Toată lumea mă întreabă ce proiecte am luat noi în acești trei ani. Vorbim despre proiecte în valoare de 60 de milioane de euro, numai pe PNRR, care în următorii doi ani trebuiesc făcute. Am început deja și s-a atribuit pe PNRR Liceul Economic, corpul B, de pe Grivița. Nu sunt proiecte multe, pentru că nici măcar nu s-a deschis fondul pe 2021-2027. Ne dorim să aducem în Călărași cel puțin 80 de milioane de euro. Dumneavoastră adunați 60 pe care i-am implementat până acum cu 80 și spuneți dacă sunt puțini sau mulți bani”, a spus primarul municipiului Călărași.

Marius Dulce punctează și promisiunile din campania electorală din 2020 care au fost îndeplinite.

Ideea este că noi am dus la îndeplinire și am făcut aceste proiecte ale vechii administrații, cum se tot spune. Ei au adus 40 de milioane de euro în opt ani, noi am adus în nici trei ani de zile contracte de peste 60 de milioane de euro. Am promis, am făcut. În sensul că am adusi bani pe PNI pentru Cartierul Mircea Vodă, Măgureni, pentru strada Independenței, blv. 1 Mai. Avem pe AFM contracte încheiate pentru două blocuri sociale. Avem extindere de iluminat. Am făcut alei și parcări în oraș. Am făcut peste 30 de kilometri de șosele. Am făcut infrastructură rutieră și pietonală, intrarea în oraș. Sunt foarte multe proiecte, dar să terminăm cu blamările și să începem să dăm soluțiia mai declarat acesta în conferință.

Advertisement

Întrebat despre cum va arăta orașul după încă patru ani de mandat, Marius Dulce spune că potențialul turistic al zonei este foarte mare, iar asta ar reprezenta o prioritate.

Trebuie să punem în valoare Dunărea și să facem căile de acces facile pentru cei care vin din exterior. Până la urmă, pot veni toți bucureștenii la Călărași, pentru că avem ce să le arătăm. A fost demonstrat în pandemie, sau chiar și anul trecut, când foarte mulți bucureșteni au venit și au închiriat căsuțele de pe Plaja Mare. Dacă un investitor privat poate să facă acest lucru, de ce să nu punem în valoare și Dunărea. Avem foarte multe zone frumoase, poate chiar, spun eu, mai frumoase decât unele zone din Deltă”, a declarat primarul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Vasile Iliuță a prezentat utilajele care vor reduce cu 50 la sută cantitatea de gunoi depozitată la groapa județeană

Published

on

Vasile Iliuță și conducerea Consiliului Județean Călărași au fost în vizită de lucru la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor de la Mihai Viteazu. Scopul vizitei a fost prezentarea utilajelor care vor permite tratarea mecanică a deșeurilor colectate în județ.

Iliuță a spus că județul a preluat groapa după negocieri cu fostul operator. Gestionarea este făcută acum de Societatea de Drumuri și Poduri Călărași. El a explicat că nivelul de organizare din prezent este diferit față de momentul preluării și că activitatea respectă autorizația de mediu.

Noul flux tehnologic va permite selectarea și tratarea mecanică a gunoiului, ceea ce va reduce la jumătate cantitatea care ajunge la depozitare. Iliuță a spus că această reducere va scădea și taxa de mediu plătită către Fondul de Mediu, taxă care se regăsește în costurile suportate de populație.

Conducerea județului va depune o cerere pentru revizuirea autorizației de mediu, astfel încât noua instalație să poată funcționa în regim complet.

Advertisement

Șeful stației CMID, Sabin, a spus că instalația de sortare funcționează și că echipa a pus în ordine activitatea preluată. El a arătat că obiectivul tehnic este evitarea depozitării a cel puțin 50 la sută din cantitatea totală de deșeuri prin tratare mecanică biologică. În prezent, colectarea selectivă reprezintă aproximativ 5 la sută din total.

Vasile Iliuță a spus că utilajele au fost cumpărate din capitalul social al Societății de Drumuri și Poduri. Scopul este reducerea cantității de gunoi care ajunge la groapă și scăderea costurilor pentru locuitorii județului.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Județul alocă 500.000 de euro pentru deszăpezire, flota și stocurile sunt pregătite

Published

on

Flota de deszăpezire a județului intră din nou în atenția publicului. Autoritățile anunță cifre mari, utilaje multe și un buget care ridică întrebări. Iarna 2025 începe cu 41 de utilaje pregătite să intre în acțiune din prima zi. Perioada de intervenție este 15 noiembrie, 1 martie. Echipele au program de permanență și pot acționa rapid în orice situație.

Stocurile sunt semnificative. Sunt pregătite 1600 de tone de materiale antiderapante. Cantitățile sunt împărțite în 800 de tone de nisip și 800 de tone de sare. Există un bazin de combustibil de cinci tone, complet alimentat. Aprovizionarea este asigurată prin contracte. Dacă situația o cere, societatea poate închiria utilaje suplimentare pentru a evita blocajele.

Intervențiile sunt organizate în trei puncte strategice. Punctele sunt în Călărași, Mănăstirea și Lehliu. Această structură reduce timpul de deplasare al utilajelor. Operatorii monitorizează traficul și starea drumurilor în timp real. Utilajele sunt urmărite prin GPS pentru a eficientiza intervențiile.

Costurile sunt ridicate. Județul alocă 2,36 milioane de lei pentru programul de deszăpezire. Media lunară depășește 670.000 de lei. Noiembrie și martie sunt mai ieftine, dar decembrie, ianuarie și februarie rămân perioadele cu cele mai multe intervenții.

Advertisement

În județul Călărași, societatea Drumuri și Poduri are în gestiune aproximativ 650 km de drumuri asfaltate.

Autoritățile spun că județul este pregătit. Utilajele sunt în teren, stocurile sunt asigurate, iar echipele au un plan de intervenție pentru toate scenariile din iarnă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primăria Oltenița răspunde criticilor privind gunoiul și cere ca sesizările să fie trimise direct instituției

Published

on

Primăria Oltenița a reacționat după apariția unor postări pe rețelele de socializare în care localnicii reclamă mormane de gunoi și zone necurățate din oraș. Instituția le mulțumește cetățenilor care semnalează problemele, dar subliniază că soluțiile apar mai rapid când sesizările ajung direct la primărie prin telefon, e mail sau pagina oficială de Facebook.

Reprezentanții primăriei afirmă că echipele pot fi trimise imediat la fața locului atunci când primesc o sesizare directă, iar intervențiile se fac prompt. Postările de pe pagini personale nu sunt monitorizate constant, ceea ce poate duce la întârzieri. Singurele reacții primite acolo sunt aprecierile din mediul online, nu rezolvarea unei situații.

Primăria spune că nu poate prelua rapid informațiile dacă cetățenii doar etichetează instituția în comentarii. Problemele apărute în ultimele zile au fost deja remediate de firma de salubritate Iridex Group, după verificările din teren. Municipalitatea precizează că Iridex nu este o societate a primăriei, ci un partener contractual.

Autoritatea locală transmite că doar prin comunicare directă se pot rezolva mai repede situațiile din oraș.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading