Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 3°C | Anul XI Nr. 542

Știri

Primăria Fundeni informează părinții despre condițiile de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniță

Published

on

De la 1.01.2021 valoarea nominala a unui tichet social pentru gradinita creste de la 50 lei la 100 lei. De asemenea, creste pragul de eligibilitate a copiilor de la cei cu ajutor social la toti copiii cu alocatie pentru sustinerea familiei. Legea nr.248/2015 privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate, a fost modificata si completata, prin prevederile Legii nr. 49/2020. Tichetele pot fi folosite doar pentru achizitionarea produselor necesare prescolarilor: produse alimentare, de igiena, imbracaminte, incaltaminte, rechizite si articole scolare. Nu pot fi folosite pentru a achizitiona tigari si produse alcoolice.

Mai sunt câteva zile până la începerea cursurilor la grădiniță, de aceea, Primăria Comunei Fundeni informează părinţii despre noile condiții de acordare stimulentului educațional sub formă de tichete sociale. Valoarea unui tichet social pentru grădiniță este de 100 de lei. Tichetul lunar se acordă lunar în perioada septembrie – iunie. Persoanele interesate sunt rugate să se prezinte la sediul Primăriei Fundeni pentru detalii despre întocmirea și depunerea dosarului.

Potrivit noilor reglementări, stimulentul educaţional se acordă copiilor din familiile care au stabilit dreptul la alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă familia se află în plata acestui drept sau este suspendat.

Stimulentul se acordă din oficiu, odată cu stabilirea dreptului la alocaţia pentru susţinerea familiei sau după acordarea acestuia, persoanei care este şi titularul alocaţiei pentru susţinerea familiei.

Advertisement

Prin excepţie, tichetele se acordă şi copiilor aflaţi în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă veniturile pe persoană, inclusiv copilul aflat în îngrijire, nu depăşesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei (530 de lei pe membru de familie). În acest caz stimulentul educaţional se acordă la cerere.

Sprijinul de tip stimulent educaţional se acordă numai pentru copiii înscrişi într-o unitate de învăţământ preşcolar, conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Primăria Comunei Fundeni precizează faptul că nu se modifică prevederea conform căreia frecventarea regulată a grădiniţei este obligatorie, fiind admise numai absenţe motivate în baza unor scutiri medicale (care să nu depăşească 50% din numărul total de zile de grădiniţă dintr-o lună) sau învoiri de către părinţi (cel mult trei zile pe lună) şi nici prevederea potrivit căreia tichetele vor putea fi folosite exclusiv pentru achiziţionarea de produse alimentare, de igienă, articole de îmbrăcăminte şi/sau rechizite.

De asemenea, conform noilor reglementări, valoarea unui tichet social pentru grădiniţă, va fi de 0,2 ISR exprimat în lei (100 lei).

Tichetul social se acordă lunar, pe perioada septembrie – iunie.

Advertisement

Pentru informaţii privind întocmirea şi depunerea dosarului, persoanele care se încadrează în prevederile legale sunt rugate să se prezinte la sediul Primăriei Fundeni, judeţul Călăraşi, strada Trandafirilor, nr. 25, telefon 0242/516.306.

Pentru acordarea stimulentului educaţional pentru copiii preşcolari din familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei, titularul trebuie să prezinte adeverinţa privind înscrierea copilului/copiilor într-o unitate de învăţământ preşcolar (grădiniţă).

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Laptele cu usturoi: Remediu tradițional cu beneficii potențiale pentru sănătate

Published

on

Laptele cu usturoi este un remediu naturist tradițional, foarte apreciat în medicina ayurvedică și populară, folosit de secole pentru susținerea sănătății. Combină proprietățile antibacteriene și antiinflamatoare ale usturoiului cu nutrienții din lapte, oferind un sprijin natural pentru diverse afecțiuni. Deși multe beneficii sunt susținute de tradiție și studii preliminare pe usturoi, nu înlocuiește tratamentele medicale – consultă întotdeauna un medic înainte de utilizare.

Iată principalele beneficii raportate:

  • Elimină paraziții intestinali – Usturoiul are proprietăți antiparazitare tradiționale, eficient împotriva unor viermi intestinali.
  • Combate insomnia – Consumată caldă, băutura ajută la relaxare și inducerea somnului, datorită efectului calmant.
  • Ameliorează tusea uscată – Mai eficientă dacă laptele este încălzit și adăugată o linguriță de miere; acționează ca expectorant natural.
  • Susține în caz de astm – Poate reduce simptomele respiratorii, datorită compușilor antiinflamatori din usturoi.
  • Îmbunătățește starea în tuberculoză – Tradițional folosit pentru afecțiuni pulmonare, dar fără dovezi științifice solide pentru vindecare.
  • Menține sănătatea tractului digestiv – Stimulează digestia, reduce balonarea și susține flora intestinală.
  • Ajută în pneumonie – Proprietăți antibacteriene pot oferi sprijin, dar nu tratează boala.
  • Reduce durerile articulare din artrită – Efect antiinflamator poate ameliora inflamația și durerea.
  • Scade colesterolul – Usturoiul contribuie semnificativ la reducerea LDL-ului (“colesterolul rău”), susținut de unele studii.
  • Susține sănătatea cardiacă – Poate îmbunătăți circulația și reduce riscurile cardiovasculare.

Cum prepari acest remediu:

Ai nevoie de un cățel de usturoi românesc (preferabil, pentru proprietăți mai intense) și 500 ml lapte proaspăt de vacă sau de capră. Curăță și zdrobește usturoiul, apoi amestecă-l în lapte. Consumă amestecul pe parcursul unei zile întregi, până când simptomele se ameliorează. Pentru un efect mai bun, poți încălzi laptele ușor (fără a-l fierbe intens, pentru a păstra compușii activi).

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Primării cu zero proiecte: cine a ratat banii europeni în Sud-Muntenia și de ce. ADR Sud-Muntenia: „Nu putem depune proiecte în locul autorităților locale”

Published

on

În timp ce unele județe și localități au depus zeci de proiecte și au atras sute de milioane de lei din fonduri europene, alte primării lipsesc complet din clasamente. Subiectul a fost atins direct în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia și scoate la iveală o realitate incomodă: nu toată lumea a intrat în cursa pentru finanțări europene.

Listele vorbesc: cine nu apare, nu a cerut

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au confirmat că există unități administrativ-teritoriale care nu figurează cu niciun proiect depus, nici pe componentele mari de infrastructură, nici pe digitalizare, nici pe dezvoltare urbană sau rurală.

În timp ce județe precum Ialomița conduc detașat la număr și valoare de proiecte, alte localități – atât orașe, cât și comune – nu apar deloc în evidențe. Practic, pentru aceste administrații, bilanțul este simplu: zero proiecte, zero bani europeni.

ADR: „Nu putem depune proiecte în locul lor”

Mesajul transmis de conducerea agenției a fost ferm și fără echivoc. ADR Sud-Muntenia a organizat întâlniri, sesiuni de informare, a oferit clarificări și sprijin tehnic, însă decizia de a accesa fonduri aparține exclusiv autorităților locale.

Advertisement

Cu alte cuvinte, lipsa proiectelor nu poate fi pusă pe seama lipsei de informații, ci mai degrabă pe:

  • incapacitate administrativă,
  • lipsă de personal specializat,
  • dezinteres sau amânări repetate.

Diferențe uriașe între localități vecine

Situația devine și mai evidentă atunci când sunt comparate localități apropiate geografic, dar aflate la ani-lumină distanță ca dezvoltare. În timp ce unele comune au depus 4–5 proiecte și au atras zeci de milioane de lei, altele nu au depus nimic, deși au avut acces la aceleași ghiduri de finanțare și aceleași oportunități.

Oficialii ADR au subliniat că mărimea localității nu este un obstacol, dovadă fiind comunele care au reușit să se claseze peste orașe întregi la capitolul fonduri atrase.

Ce pierd localitățile care au stat pe margine

Lipsa proiectelor europene nu este doar o statistică. Se traduce direct în:

  • drumuri nemodernizate,
  • școli și clădiri publice nereabilitate,
  • servicii publice rămase în urmă,
  • oportunități economice ratate.

În timp ce alte comunități se dezvoltă cu bani europeni, localitățile inactive rămân blocate în promisiuni și bugete locale insuficiente.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Agricultură și Industrie

10.000 de fermieri au făcut prăpăd la Bruxelles. Aproximativ 1.000 de utilaje agricole au împânzit centrul capitalei

Published

on

Joi, 18 decembrie a.c., capitala belgiană a fost scena unor proteste puternice, când mii de fermieri din întreaga Uniune Europeană au ieșit în stradă cu sute de tractoare pentru a-și exprima furia față de politicile agricole ale UE și, în mod special, față de controversatul acord de liber-schimb dintre Uniunea Europeană și blocul Mercosur (Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay). Demonstrațiile au coincis cu summitul liderilor țărilor membre UE, reunite la Bruxelles pentru discuții asupra agendei comerciale și agricole.

De la primele ore ale după-amiezii, aproximativ 10.000 de fermieri au blocat principalele artere ale orașului, aducând trafic aproape la paralizie și forțând autoritățile să închidă tuneluri și rute importante în zona instituțiilor europene. Numeroase utilaje agricole au fost parcate în jurul clădirilor Parlamentului European, iar protestatarii au folosit tractoare pentru a monta baricade improvizate.

Pe alocuri, furia protestatarilor s-a transformat în violență: fermierii au aruncat cu cartofi, ouă, și alte obiecte spre forțele de ordine, iar unele grupuri au detonat artificii și au dat foc la garduri de protecție. Autoritățile au desemnat puncte de acces și au cerut calmul protestatarilor, însă, pe măsură ce tensiunile au crescut, forțele de ordine au intervenit mai ferm.

Pentru a controla mulțimea, poliția belgiană a făcut uz de tunuri cu apă și gaze lacrimogene în apropierea Parlamentului European și în alte puncte fierbinți ale manifestației. După ce unii protestatari au început să forțeze cordoanele poliției și să avanseze cu tractoarele, forțele de ordine au intervenit pentru a restabili ordinea și pentru a proteja clădirile instituțiilor UE.

Advertisement

Sursa oficială a poliției menționează că inițial protestului i s-a aprobat participarea a până la 50 de tractoare, dar până după-amiaza zilei numărul acestora a crescut la aproximativ 500–1.000, majoritatea purtând însemne autohtone belgiene și europene. Estimările sugerează că între 7.000 și 10.000 de persoane au participat la acțiune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading