Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Primăria Fundeni face bilanțul anului 2022. Proiectele edilului Gheorghiță Cărtușanu continuă în 2023

Published

on

Unul dintre cei mai harnici primari ai județului Călărași este, fără îndoială, primarul din Fundeni, Gheorghiță Cărtușanu. O spun atât proiectele de dezvoltare, dar și oamenii din comună.

A fost ales pentru prima data în anul 2004 iar de atunci toată munca din primărie o face fără să simtă oboseală sau program de muncă. Spune că este primar și ziua și noaptea, nu doar la birou sau în timpul programului de serviciu.

Un primar de localitate este responsabil de administrarea afacerilor publice ale unei localități. Acest lucru poate include responsabilități precum:

  1. Gestionarea bugetului localității și aplicarea acestuia pentru a îndeplini nevoile comunității
  2. Lucrul cu consiliul local pentru a lua decizii importante care afectează comunitatea
  3. Reprezentarea comunității în relațiile cu alte guvernări locale, guvernul de stat și guvernul federal
  4. Gestionarea serviciilor publice, cum ar fi apa, canalizarea și salubrizarea
  5. Îmbunătățirea infrastructurii locale, cum ar fi drumurile, parcurile și edificiile publice
  6. Promovarea dezvoltării economice și a oportunităților de angajare în comunitate
  7. Lucrul cu alte lideri comunitari și organizații pentru a aborda problemele și nevoile comunității

Un primar de localitate poate avea, de asemenea, responsabilități specifice în funcție de nevoile și problemele specifice ale comunității sale.

Strategia de dezvoltare a Comunei Fundeni pentru perioada 2021 – 2027 are ca obiectiv principal atragerea investitorilor si modernizarea infrastructurii rutiere, modernizarea și extinderea sistemului de alimentare cu apă și canalizare, iluminat public, creșterea siguranței populației și dezvoltarea serviciilor publice.

Ca sursa de finanțare a proiectelor la nivelul comunei Fundeni, pot fi luate în considerare una sau mai multe surse: 1. bugetul local; 2. bugetul județului Călărași; 3. bugetul de stat; 4. programe guvernamentale; 5. fonduri europene structurale și de investiții; 5. granturi; 6. instituții financiare interne și internaționale, cât și alte surse de finanțare;

Advertisement

Strategia de Dezvoltare a Comunei Fundeni cuprinde aproximativ 50 de proiecte 

Modernizare drumuri de interes local, realizare branșamente și construcție stație de epurare a apelor uzate, achiziționare și montare de pompe stradale de-a lungul DJ100 și DJ301, modernizare și extindere rețea de iluminat public, extindere rețea de distribuție a gazelor, eficientizarea energetică a clădirilor publice, instalarea de puncte de free WIFI, regenerare maluri, cursuri și luciu de apă, achiziționare de tablete și dispozitive electronice pentru sistemul de învățământ, construire centru de desfășurare de activități didactice tip “Școala după școală”, masă caldă în școli și grădinițe, construirea și dotarea unui centru multifuncțional, dotat pentru gestionarea situațiilor de urgență li cazarea temporară a sinistraților, dotare laboratoare de specialitate în școli: chimie, fizică, biologie și informatică, Extindere sistem de monitorizare video , cât și alte proiecte importante.

La sfârșit de an e vremea bilanțului, iată și ce acțiuni a făcut Primăria Fundeni în acest an, pe lângă sarcinile zilnice:

“Am depus 5  proiecte noi pentru a primi finanțare pentru:

  • ➡️Modernizarea infrastructurii rutiere (drumurile publice din comuna Fundeni)
  • ➡️Extinderea rețelei de distribuție gaze naturale
  • ➡️Inființarea sistemului de canalizare și extinderea sistemului de alimentare cu apă
  • ➡️Modernizarea, extinderea și eficientizarea sistemului de iluminat public
  • ➡️Realizarea stațiilor de reîncărcare pentru autovehicule electrice
  • Am premiat tinerii căsătoriți
  • Am premiat familiile cu 50 de ani de căsătorie
  • Am montat mobilier stradal nou (bănci) în dreptul scolii nr 2
  • Am schimbat coșurile de gunoi
  • Am realizat actiuni de igienziare a spatiilor publice;” transmite Primăria Fundeni
Anunț de interes a public – Primăria Fundeni
“În perioada 03.01.2023-10.01.2023 toate plățile vor fi suspendate și nu se vor emite certificate de atestare fiscală (nu va exista acces la baza de date de taxe și impozite)
În această perioadă se realizează operațiunile de închidere a anului fiscal 2022 și deschidere a anului fiscal 2023. Prima zi de plată a taxelor și impozitelor în anul 2023 este 10 ianuarie! Vă mulțumim pentru înțelegere!” – transmite Primăria Fundeni printr-o informare publică.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Dunărea Călărași, făcută praf de FCSB II! 6–1 și încă o palmă dureroasă pentru echipa finanțată cu milioane din bani publici

Published

on

AFC Dunărea Călărași mai bifează o înfrângere usturătoare în Liga 3, Seria 3. De această dată, echipa călărășeană a fost spulberată de FCSB II, care s-a impus cu 6–1, într-un meci fără istoric și fără replică din partea Dunării.

În timp ce adversarii au defilat pe teren, Dunărea arăta din nou ca nu poate evolua — deși beneficiază de unele dintre cele mai consistente finanțări publice din România la nivelul Ligii a III-a.

Finanțări de milioane, rezultate rușinoase

În ultimii doi ani, Consiliul Județean Călărași a turnat în club aproximativ 8 milioane lei:

  • 4,4 milioane lei în 2024
  • 3,375 milioane lei pentru 2025

Cu aceste sume, Dunărea ar trebui să fie o forță în Liga 3, poate chiar o candidată serioasă la promovare.

În teren însă, realitatea este rușinoasă:

Advertisement

șase goluri primite de la o echipă de copii.

O întrebare simplă: Unde se duc banii?

Clubul postează sec: „Victorie categorică pentru gazde”. Da, categorică…

Mesajul oficial postat de AFC Dunărea Călărași pe Facebook este un model de minimalism și evitare a responsabilității:

„Victorie categorică pentru gazde în etapa de astăzi. Scor final: FCSB II – Dunărea Călărași (6–1).”

Advertisement

Atât. Nicio explicație. Nicio analiză. Nicio asumare.

În schimb, suporterii au reacționat: nemulțumiți, frustrați, ironic resemnați.

Reacții din mediul public: „Să te bată copiii de la FCSB… cine răspunde?”

Dezastru sportiv, lux financiar

Dunărea Călărași este, probabil, singura echipă de Liga 3 care:

Advertisement
  • primește milioane de lei anual
  • are salarii, mese, cazări, utilități și transport plătite din bani publici
  • afișează o Academie cu echipamente premium, sponsori noi și imagine lustruită
  • dar în teren… se prăbușește etapă de etapă

Înfrângerea cu 6–1 nu este un accident.

Este încă un episod într-un sezon care confirmă prăbușirea unei echipe cândva respectate.

Dunărea Călărași marchează încă o înfrângere — pe teren și în fața contribuabililor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Interviuri și Opinii

Legea privind drepturile persoanelor cu handicap ar putea fi modificată: acces extins la muncă pentru persoanele cu invaliditate de grad I și II. Printre inițiatori — deputatul călărășean Mihai Gheorghe

Published

on

O inițiativă legislativă cu impact major asupra integrării profesionale a persoanelor cu dizabilități a fost depusă în Parlament, vizând modificarea articolului 77 alin. (2) din Legea nr. 448/2006. Proiectul propune recunoașterea oficială a capacității de muncă și pentru persoanele încadrate în gradul I și II de invaliditate, atunci când acest lucru este certificat prin documente legale. Printre semnatari se află și deputatul călărășean Mihai Gheorghe.

Proiectul, înregistrat la Senat sub numărul B597/2025, urmărește actualizarea legislației în raport cu noile prevederi din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, care recunoaște faptul că toate gradele de invaliditate pot permite desfășurarea de activități profesionale, în funcție de starea de sănătate și recomandările medicale.

Ce aduce nou propunerea?

În prezent, legislația consideră încadrate în muncă doar persoanele cu invaliditate grad III. Inițiatorii, între care se numără și deputatul Mihai Gheorghe, arată că această formulare este restrictivă și nu reflectă realitățile sociale și medicale actuale. Propunerea extinde recunoașterea și către persoanele cu grad I și II, atunci când capacitatea de muncă este atestată legal.

Advertisement

Această modificare ar elimina diferențele de tratament juridic între persoane aflate în situații medicale similare și ar oferi angajatorilor o clarificare necesară cu privire la integrarea profesională a persoanelor cu dizabilități.

Argumentele inițiatorilor

În expunerea de motive, parlamentarii subliniază că legea actuală limitează accesul la locuri de muncă pentru un număr semnificativ de persoane și produce interpretări administrative contradictorii. Noua formulare ar crea un cadru modern, predictibil și echitabil, în acord cu practica europeană privind dreptul la muncă al persoanelor cu dizabilități.

În plus, inițiatorii atrag atenția că modificarea nu generează costuri suplimentare pentru stat, ci, dimpotrivă, poate avea efecte economice pozitive prin creșterea veniturilor la buget.

Aviz favorabil de la CES

Advertisement

Consiliul Economic și Social a analizat documentele și a emis aviz favorabil, constatând că propunerea este fundamentată și nu implică impact bugetar negativ.

Următorii pași

Proiectul se află în procedură parlamentară, Senatul fiind prima Cameră sesizată. Dacă actul normativ va trece de votul legislativului, România ar putea corecta una dintre cele mai discutate neclarități din legislația privind protecția persoanelor cu handicap, deschizând calea pentru o integrare profesională reală și nediscriminatorie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

SCANDALUL ALOCAȚIILOR ÎNTÂRZIATE LA CĂLĂRAȘI! MII DE COPII AU AȘTEPTAT DEGEABA BANI DE MOȘ NICOLAE. AJPIS DĂ VINA PE „CALENDAR”, PĂRINȚII PE NEGLIJENȚĂ

Published

on

Mai mulți părinți din județul Călărași au semnalat, în ultimele zile, întârzieri în virarea alocațiilor pentru copii, exact în perioada în care multe familii se pregătesc de Moș Nicolae. O parte dintre sesizări indică faptul că banii nu au ajuns în conturi nici pe 7 decembrie, deși fondurile ar fi fost transferate instituției începând cu această dată. Situația vine după o altă problemă apărută luna trecută, când o serie de alocații au fost virate în conturi bancare vechi, în urma migrării clienților First Bank către Intesa.

Părinte: „Banii au intrat la AJPIS pe 5, dar nu au fost virați mai departe. Familiile vulnerabile au rămas fără sprijin de Moș Nicolae”

Potrivit declarațiilor obținute de redacția noastră, mai mulți beneficiari au constatat că alocațiile copiilor nu au intrat în conturi la începutul lunii decembrie, așa cum se întâmpla de obicei. O mamă a povestit că, pe 5 decembrie, a întrebat la bancă dacă au fost procesați banii și a aflat că fondurile de la bugetul de stat ar fi ajuns deja la AJPIS Călărași.

„Am sunat la bancă și mi-au confirmat că banii de la stat au venit în contul AJPIS pe 5. După ora 12, nu a mai răspuns nimeni la instituție. Alocațiile nu au fost virate mai departe. E vorba de probabil mii de copii, poate zeci de mii în județ. Sunt familii care trăiesc din acești bani”, spune femeia.

Aceasta susține că situația este cu atât mai complicată cu cât, în luna precedentă, instituția ar fi comis o altă eroare: alocațiile unor beneficiari au ajuns în conturi închise sau neactualizate, în urma tranziției de la First Bank la Intesa.

Advertisement

„Informaticianul nu a actualizat conturile noi. Banii au fost trimiși în conturile vechi, iar multe familii au rămas fără alocație zile întregi”, afirmă părintele, care cere anonimat.

Directorul AJPIS Călărași: „Plățile se fac conform calendarului național. Termenul este 8 ale lunii.”

Contactat telefonic, Dorin Ivan Emanuel, directorul executiv al AJPIS Călărași, admite că au existat dificultăți luna trecută, însă susține că responsabilitatea a aparținut băncii, care ar fi transmis un număr incomplet de conturi valide.

Au fost în jur de 5–6 cazuri, maximum 10. First Bank a transmis mai puțini beneficiari decât trebuia, au fost și persoane cu buletine expirate, dar situația s-a corectat”, a declarat acesta.

În ceea ce privește întârzierile din luna decembrie, directorul afirmă că instituția a urmat calendarul național stabilit pentru plata prestațiilor sociale.

Calendarul de plăți prevede ca alocațiile să fie virate pe data de 8, la nivelul întregii țări. Noi suntem ordonator terțiar de credite și ne supunem ordonatorilor superiori. Chiar dacă banii au intrat vineri, ordinele de plată se operează cu o zi înainte, iar fiind weekend, sumele au intrat luni”, explică Ivan.

Advertisement

Întrebat dacă, având banii în cont pe 5, instituția putea alege să proceseze mai devreme plățile, pentru a veni în sprijinul familiilor vulnerabile, directorul a reiterat că AJPIS nu poate devia de la calendarul național.

Discuții privind programul de lucru din instituție

În spațiul public au apărut acuzații potrivit cărora angajații AJPIS ar fi părăsit instituția mai devreme, în ziua de 5 decembrie. Directorul respinge această informație: „Nu cred. Eu am avut patru persoane care au rămas peste program. Eu personal am plecat în jur de 13:30 pentru a participa la o activitate a Crucii Roșii. Putem verifica în condica de prezență”, a spus acesta.

În timp ce părinții critică lipsa de comunicare și întârzierea repetată a plăților, conducerea AJPIS insistă că situația s-a desfășurat „conform procedurii” și că nu există nicio abatere administrativă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading