Prefectul județului Călărași, Valentin Deculescu, continuă să se implice activ în sprijinul persoanelor vârstnice, participând joi, 12 septembrie, la ședința lunară a Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice. În cadrul întâlnirii, reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Călărași au prezentat un raport privind acțiunile de control desfășurate în primele opt luni ale anului 2024.
Conform raportului, în perioada ianuarie-august 2024, CJPC Călărași a primit 420 de reclamații și sesizări și a efectuat 770 de acțiuni de control, încheind 550 de procese verbale și aplicând 710 sancțiuni. Printre abaterile constatate se numără lipsa unor informații corecte și complete pentru consumatori, produse cu parametri neconformi, termene de valabilitate expirate și prestarea unor servicii neconforme.
Iată lista completă cu principalele abateri transmisă de autorități:
- lipsa unor elemente pentru informarea corectă și completă a consumatorilor, inclusiv netraducerea lor în limba română sau traducere inexactă
- parametri calitativi neconformi celor declarați sau prescriși, inclusiv produse cu modificări organoleptice
- data durabilității minimale/data limită de consum/termene de valabilitate expirate
- neacordarea termenelor de garanție
- folosirea practicilor comerciale incorecte sau abuzive
- prestarea unor servicii neconforme
„Informarea corectă și sprijinirea cetățenilor, mai ales cei vârstnici, pentru a sesiza și rezolva eventualele neplăceri pe care le întâmpină în relațiile cu agenții economici, furnizorii de servicii sau utilități trebuie să fie prioritară și de acum înainte. Suntem în slujba cetățeanului și facem tot ceea ce ține de noi pentru sprijinirea și protejarea populației”, a declarat prefectul Valentin Deculescu.
Prin participarea la aceste ședințe și ascultarea nevoilor vârstnicilor, prefectul își menține angajamentul de a le oferi acestora sprijinul necesar în interacțiunile cu autoritățile și agenții economici.