Connect with us

Știri

Pompierii călărășeni își prezintă activitatea desfășurată în anul 2019

Published

on

EVALUAREA ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE ÎN ANUL 2019 DE INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ „BARBU ŞTIRBEI”AL JUDEŢULUI CĂLĂRAŞI

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi, funcţionează în baza prevederilor Hotărârii Guvernului României nr.1490/2004, pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare și a organigramei Inspectoratului General pentru Situații de Urgență cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârii Guvernului României nr.1492/2004 privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţă profesioniste, cu modificările şi completările ulterioare.
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi, subordonat Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, reprezintă personalul, mijloacele tehnice, stiinţifice, materiale şi de altă natură, în măsura să asigure în zona de competenţă, ca organ de specialitate, coordonarea permanentă şi unitară la nivelul comitetelor locale şi centrelor operative pentru situaţii de urgentă a serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă, a activităţilor de prevenire, monitorizare şi gestionare a situaţiilor de urgenţă în cadrul Sistemului Naţional de Management al Siţualiilor de Urgentă.
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” Călărași este constituit ca serviciu public deconcentrat în scopul asigurării managementului situaţiilor de urgenţă pe tipurile de risc din competenţă.
Obiective derivate/specifice
► Gestionarea profesionistă şi eficientă a situaţiilor de urgentă prin aplicarea procedurilor pe tipuri de risc şi a Concepţiei specifice privind planificarea, pregătirea, organizarea şi desfăşurarea acţiuni lor de răspuns in situaţii de urgenţă;
► Consolidarea caracterului proactiv al activităţii de prevenire prin îndrumarea si controlul autorităţilor administraliei publice locale, intituţiilor şi operatorilor economici privind îndeplinirea atribuţiilor, valorificarea concluziilor rezultate din actiunile de verificare executate în teren, informarea oportună a autorităţilor publice locale abilitate asupra riscurilor şi stabilirea unor măsuri ferme pentru creşterea gradului de securitate si siguranţă a cetăţeanului;
► Implementarea Sistemului de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgenţă (S.M.I.S.U.) la nivel județean;
► Menținerea încrederii în instituție, prin modul profesionist şi echidistant de soluţionare a solicitărilor şi petiţiilor adresate de cetăţeni, în spiritul respectării cu strictele a drepturilor omului si a libertăţilor acestuia;
► Aplicarea cadrului normativ-unic ce reglementează activitatea instituţiei, în scopul abordării unitare a întregii problematici specifice de către toale componentele Sistemului de Management al Situaţiilor de Urgentă;
► Continuarea procesului de perfecţionare a pregătirii de specialitate a personalului;
► Recrutarea de personal în vederea completării posturilor vacante.
1. MANAGEMENTUL OPERAȚIONAL-PREVENTIV-PREGĂTITOR
1.1 MANAGEMENT OPERATIV
1.1.1 Gestionarea situaţiilor de urgenţă
În anul 2019, personalul compartimentului MSUD a preluat un număr de 16.720 apeluri de urgenţă direcţionate către I.S.U. Călăraşi din totalul de 189.915 primite prin S.N.U.A.U. 112 la nivelul judeţului, cu o medie de aproximativ 42,6 apeluri/zi. Din cele 16.720 apeluri primite, 7590 s-au concretizat în existența reală a unor situații de urgență (45,4% din total, asemănător cu anul trecut).
În zona de competenţă a I.S.U. ”Barbu Știrbei” Călăraşi, forţele de intervenţie au fost solicitate pentru gestionarea unui număr de 8785 situaţii operative (7590 intervenții în situații de urgență, 770 recunoaşteri în teren, 71 EXFT, 179 evenimente publice de amploare), ceea ce reprezintă o medie de 21 intervenţii pe zi (în anul 2018 – 6863 misiuni şi acţiuni în zona de competenţă, cu 13,7% mai mult).
Repartiţia acestor intervenţii pe categorii este următoarea:
► 995 pentru stingerea incendiilor reprezentând 12% din totalul intervenţiilor în situații de urgență, mai mult cu 85% faţă de anul 2018, când au fost un număr de 538 incendii;
~ 361 pentru stingerea incendiilor de bunuri reprezentând 4,1% din totalul intervenţiilor, mai mult cu aprox. 35% faţă de anul 2018, când au fost un număr de 271 incendii;
~ 634 intervenții la incendii de vegetaţie reprezentând 7,2% din total, mai mult cu aprox. 235% față de anul 2018, când au fost 267 incendii de vegetaţie;
► 6444 pentru asistență medicală de urgență reprezentând 73% din totalul intervenţiilor, mai mult cu aprox. 10% faţă de anul 2018, când au fost un număr de 5925 intervenții de acest tip;
~ 5992 intervenții pentru ajutor medical de urgenţă;
~ 254 intervenții pentru asistență persoane și descarcerare;
~ 198 intervenții pentru acțiuni de asistență persoane (16 salvare/căutare persoane, 178 degajări persoane din explozie, prăbușire, locuință, sprijin SAJ, alte cauze, 4 cu intenţia de a se arunca în gol).
► 330 alte situații de urgență, (10 asanare/ distrugere muniție neexplodată; 42 inundații, 2 accidente de transport in care sunt implicate substanţe periculoase; 1 avarie gravă la magistrala de transport gaze; 4 manifestări fenomene meteo periculoase; 4 misiuni de protecţia mediului; 16 salvări de animale; 179 asigurări măsuri PSU la evenimente publice de amploare; 72 alte intervenții), reprezentând aprox. 4% din total, mai puţin cu aprox. 35% decât în anul 2018, când au fost 567 intervenţii de acest tip;
► 841 de acțiuni de informare preventive și recunoașteri în teren și exerciții, reprezentând 11,3% din total, mai mult cu 16% față de anul 2018, când au fost 722 solicitări de acest tip;
► 175 intervenţii la care nu s-a acţionat, reprezentând 2,0% din total intervenţii, mai mult cu aprox. 8% comparativ cu anul 2018, când am fost solicitaţi la 162 intervenţii unde nu s-a acţionat.
Pe linia intervenţiilor la incendii şi incendii de vegetaţie, I.S.U. “Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi a fost solicitat în cursul anului 2019, să intervină pentru localizarea şi limitarea a 995 intervenții din totalul de 8785 al acestei perioade ceea ce reprezintă 12% din totalul intervenţiilor.
Defalcat, cele 995 de intervenţii reprezintă:
361 incendii, din care: incendii în mediul urban 103 și incendii în mediul rural 256;
634 incendii de vegetaţie, din care: incendii în mediul urban 142 și incendii în mediul rural 492;
Din cele 995 intervenţii la incendii 167 au fost desfăşurate în cooperare cu alte servicii.
Timpul mediu de răspuns la cele 995 incendii a fost de 14 minute şi 51 de secunde în 2019.
~ timpul mediu de răspuns în mediu urban la cele 245 incendii a fost de 5 minute şi 46 de secunde.
~ timpul mediu de răspuns în mediu rural la cele 750 incendii a fost de 17 minute şi 46 de secunde.
Din păcate în anul 2019 în urma intervenţiilor la incendii s-au înregistrat 8 persoane adulte decedate şi 25 persoane rănite, făţă de anul 2018 când s-au înregistrat 7 persoane adulte decedate şi 11 persoane rănite.
În anul supus analizei în urma intervenţiilor la incendii s-au mai înregistrat: 32 animale mari salvate și 5 decedate; 583 animale mici salvate şi 52 decedate; 11071 păsări salvate și 8090 decedate.

La intervenţiile SMURD au fost asistate un număr de 6520 persoane: 453 copii și 6067 adulţi
Timpul mediu de răspuns a fost de 9 minute şi 20 secunde, în anul 2019, faţă de anul 2018 – 9 minute şi 14 secunde.
~ timpul mediu de răspuns în mediul urban a fost de 4 minute şi 36 secunde.
~ timpul mediu de răspuns în mediul rural a fost de 11 minute şi 30 secunde.
1.1.2 Activitați de coordonare/monitorizare
În anul 2019, personalul compartimentului MSUD a preluat un număr de 16.720 apeluri de urgenţă direcţionate către I.S.U. Călăraşi din totalul de 189.915 primite prin S.N.U.A.U. 112 la nivelul judeţului, cu o medie de aproximativ 42,6 apeluri/zi. Din cele 16.720 apeluri primite, 7590 s-au concretizat în existența reală a unor situații de urgență (45,4% din total, asemănător cu anul trecut).
Pentru cele 7590 situaţii operative, s-au aplicat procedurile aprobate privind monitorizarea şi raportarea situaţiilor de urgenţă, a evenimentelor si aspectelor de interes operativ, toate situaţiile de urgenţă fiind consemnate în registrul rapoarte de intervenţie (cu o medie de 21 rapoarte/zi)
Au fost transmise 1689 notificări tip SMS cu 44% mai mult decât în 2018, astfel:
~ la 1385 de situații operative.
~ la 304 atenţionări hidro-meteorologice, astfel: * 5 avertizări hidro-meteorologice „cod rosu”; * 62 avertizări hidro-meteorologice „cod portocaliu”; * 237 atenţionări hidro-meteorologice „cod galben”.
1.1.3 Activități de înştiinţare-evacuare-alarmare:
Este de precizat că la nivelul judeţului Călăraşi există o acoperire corespunzătoare pe linia înştiinţării-alarmării, dar sunt în continuare localităţi / zone ale localităţilor care nu sunt acoperite acustic de aceste echipamente, iar modalitatea de alarmare a populaţiei din aceste zone se execută prin metode tradiţionale (clopotele bisericeşti).
Totalul echipamentelor de înştiinţare-alarmare la nivelul judeţului Călăraşi se ridică la 91 sirene, 12 fiind sirene electronice şi 79 sirene electrice, structurate astfel: la nivelul municipiilor existentul este de 24 sirene (17 sirene electrice plus 7 sirene electronice); la nivelul oraşelor existentul este de 3 sirene electrice, iar la nivelul comunelor existentul este de 64 sirene (59 electrice plus 5 electronice).
În ceea ce priveşte viabilitatea planului de înştiinţare-alarmare judeţean care se află în curs de actualizare, menţionăm faptul că transmiterea mesajelor de înştiinţare, se efectuează cu ajutorul mijloacelor moderne de comunicaţii existente, precum e-mail, SMS, fax , telefonic sau diverse aplicaţii precum RO-Alert.
1.1.4 Activitați de de adăpostire:
La nivelul unității au fost actualizate bazele de date în ceea ce privește situația adăposturilor de protecție civilă: 25 de adăposturi de protecție civilă ( 12 operative şi 13 neoperative) cât şi situația punctelor de comanda de protecție civilă: 1 punct de comandă municipal operativ şi 1 punct de comandă judeţean neoperativ.
În momentul actual punctul de comandă judeţean se află in construcţie intr-un alt spaţiu.
În anul 2019 au fost verificate cele 25 de adăposturi şi au fost întocmite fişe pentru fiecare.
Pentru managementul integrat al situațiilor de urgență cauzate de fenomenele meteorologice periculoase, pentru gestionarea Codului portocaliu de ninsori și viscol, la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Barbu Știrbei” Călărași a fost activat Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției fiind totodată pus în aplicare Planul privind creșterea capacității operaționale a unității.
Au fost desfășurate la nivel național acțiuni de conștientizare a populației pentru testarea și verificarea unor echipamente din componența sistemului de înștiințare, avertizare și alarmare în situații de urgență SEISM 2019(ExCON) pentru pregătirea populației și punerea în aplicare a Concepției naționale post-seism.
1.2 MANAGEMENTUL PREVENTIV
Prevenirea situatiilor de urgenta este componentă a sistemului de securitate naţională şi reprezintă un ansamblu integrat de acţiuni specifice cu caracter tehnic şi operativ, planificate şi executate pentru reducerea riscurilor de producere a situaţiilor de urgenţă şi diminuarea consecinţelor acestora, în scopul protejării vieţii, mediului şi bunurilor împotriva efectelor negative ale acestora. acţiuni specifice planificate şi realizate potrivit legislaţiei, în scopul preîntâmpinării, reducerii sau eliminării riscurilor de producere a situaţiilor de urgenţă şi a consecinţelor acestora, protecţiei populaţiei, mediului, bunurilor şi valorilor de patrimoniu.
Obiective strategice
► Reducerea numărului de incendii la locuinţe, anexe şi proprietăţi individuale, vegetaţie uscată, precum şi a victimelor rezultate din acestea.
► Reducerea numărului de obiective puse în funcţiune fără autorizaţie de securitate la incendiu şi/sau protecţie civilă.
► Reducerea numărului de obiective din domeniile comerţ, cultură şi turism, la care se constată încălcarea gravă a cerinţei esenţiale securitate la incendiu în ceea ce priveşte periclitarea vieţii ocupanţilor şi forţelor de intervenţie, neasigurarea stabilităţii elementelor portante, respectiv a limitării propagării focului şi fumului în interiorul edificiului şi la vecinătăţi.
► Creşterea nivelului de pregătire, protecţie şi educaţie a populaţiei în cazul producerii situaţiilor de urgenţă prin continuarea şi diversificarea formelor şi mijloacelor de informare preventive
1.2.1 Activităţi de control
În anul 2019 cadrele Inspecţiei de Prevenire au executat un număr de 320 controale din care 21 au fost inopinate, comparativ cu anul 2018 în care au fost executate 536 controale din care 55 au fost inopinate, astfel: 3 controale la localităţi incluzând şi serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, comparativ cu anul 2018 când au fost executate 27 controale, 169 controale la operatori economici, comparativ cu anul 2018 când au fost executate 296 controale, 45 controale la instituţii, comparativ cu anul 2018 când au fost executate 103 controale, 92 controale la obiectivele de investiţii, comparativ cu anul 2018 când au fost executate 125 controale, 9 controale la obiectivele SEVESO, comparativ cu anul 2018 când au fost executate 11 controale. De asemenea a mai fost executate 2 controale la servicii private pentru situaţii de urgenţă.
Cu ocazia activităţilor de prevenire desfăşurate, au fost constatate 1001 deficienţe, din care 994 au fost sancţionate contravenţional cu 920 avertismente şi 74 amenzi, în cuantum de 436.724 lei. Comparativ cu anul 2018 se constată o scădere cu 49 % a numărului de deficienţe constatate de la 1947 în anul 2018 la 1001 în anul 2019, o scădere de 50% a sancţiunilor contravenţionale cu amendă de la 147 amenzi în anul 2018, la 74 amenzi în anul 2019, şi o scădere a cuantumului acestora cu 52% de la 839.112 lei în anul 2018 la 434.724 lei în anul 2019.
1.2.1 Activităţi de avizare / autorizare
În evidenţa Inspectoratului există un număr de 281 obiective care nu deţin autorizaţii de securitate la incendiu în urma lucrărilor de construire şi/sau modificare efectuate.
În anul 2019 la nivelul Compartimentului Avizare-Autorizare au fost înregistrate un număr de 389 cereri privind emiterea avizelor, autorizaţiilor şi acordurilor de securitate la incendiu şi protecţie civilă, comparativ cu 371 în anul 2018, înregistrându-se o creștere cu 3,5%.
În anul 2019 au fost înregistrate un număr de 319 solicitări privind acordarea asistenţei tehnice de specialitate în domeniul prevenirii situaţiilor de urgenţă, din care: 294 în domeniul avizării-autorizării, 4 în domeniul apărării împotriva incendiilor şi 21 în alte domenii de competenţă.
1.2.3 Activităţi de pregătire şi informare preventivă cu populaţia şi salariaţii
În acest an au fost desfăşurate următoarele activități specifice:
~ 1018 activităţi de informare preventivă pe diferite teme la care au participat 9.571 persoane;
~ 149 exerciţii de intervenţie şi evacuare la operatori economici şi instituţii cu ocazia desfășurării controalelor de prevenire, la care au participat 3.083 salariaţi;
~ 25 activităţi prelijuite de „Ziua porţilor deschise” cu participarea unui număr de 656 adulţi şi copii;
~ 8 lecţii deschise cu ocazia controalelor la unităţile de învăţământ, la care au participat 323 elevi.
În anul 2019 au fost derulate 4 campanii naţionale de informare şi conştientizare a populaţiei, după cum urmează:
~ Campania naţională „Nu tremur la cutremur”.
~ Campania „R.I.S.C. – Renunţă improvizaţiile sunt catastrofale!, Scapă de coşmarul intoxicaţiilor cu gaze!, Pune viaţa familiei tale pe primul loc! Nu lăsa viaţa să devină o amintire. Spune nu improvizaţiilor!”.
~ Campania I.G.S.U. – E.ON: “Detectoarele de incendiu și gaz în locuințe salvează vieți!”
~ Campania demarată de I.G.S.U. şi I.S.C.I.R, „Nu încărca butelia la staţia G.P.L.”
În perioada 07-30.09.2019 s-au desfăşurat 7 activităţi de informare preventivă specifice în unităţile de învăţământ, Târgul de toamnă şi Parcul Dumbrava, cu participarea unui număr de 663 persoane (elevi, cadre didactice, personal auxiliar şi adulţi).
Totodată cu ocazia Zilei Europene a apelului unic de urgenta 112, activităţile extracuriculare prilejuite de „Şcoala altfel”, Zilei Protecţiei Civile din România, Zilei Informării Preventive, Zilei Pompierilor din România, Ziua de Marţi 13 (august), s-au desfăşurat activităţi de informare preventivă în zonele urbane cu aglomerări de persoane şi s-au organizat „Zilele Porţilor Deschise” atât la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă cât şi la subunităţile din cadrul acestuia, fiind prezentate copiilor şi populaţiei tehnica de intervenţie din dotarea inspectoratului precum şi exerciţii demonstrative privind intervenţia în cazul unor situaţii de urgenţă.
1.3 MANAGEMENTUL PREGĂTIRII
1.3.1 Pregătirea personalului operativ
Pregătirea pentru intervenţie a personalului operativ în anul 2018 s-a executat în conformitate cu prevederile legale privind organizarea şi desfăşurarea formării profesionale continue a personalului operativ din subunităţile de intervenţie ale serviciilor de urgenţă profesioniste prin următoarele forme de pregătire: pregătire de specialitate, trageri cu armamentul, educaţie fizică şi pregătirea specială în bazele de pregătire şi centrele de formare sau antrenament.
~ curs de specializare Pirotehnic și Sesiuni de pregătire, verificare si autorizare anuală pe linie pirotehnică;
~ cursuri de formare profesională a personalului operativ (servanţi), privind pregătirea specială în bazele de pregătire şi centrele de formare şi antrenament ;
~ stagii de formare profesională a servanţilor, comandanţilor de echipaj, şefilor de tură şi ofiţerilor ;
~ activităţi de scufundare organizate la Centrul de antrenament al scafandrilor de intervenţie – Constanţa;
~ curs pentru dezvoltarea carierei – Curs convenţie iniţial pentru postul de conducător ambarcaţiune – ape interioare fără regim de navigaţie;
~ examen de atestare a personalului navigant;
~ sesiuni de pregătire personal CBRN în zona transfrontalieră.
În total, în anul 2019, au participat la cursurile de pregătire prin module, un număr de 4 ofiţeri si 92 de subofiţeri, mai mult decât în anul 2018, când au fost la cursuri 2 ofiţeri, 1 maistru militar si 76 subofiţeri..
1.3.2 Reziliența comunităților
a.) Pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă s-a efectuat prin:
~ instruire anuală cu şefii centrelor operative cu activitate temporară/ inspectori de protecţie civilă/ cadre tehnice cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor;
~ instruire anuală cu preoţii parohi la Protopopiatele Călăraşi Olteniţaşi Lehliu;
~ convocări de pregătire cu şefii serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă;
~ convocări de pregătire cu şefii serviciilor private pentru situaţii de urgenţă;
~ instruire anuală cu administratorii/ conducătorii operatorilor economici din agricultură;
~ instruire anuală cu conducătorii/ directorii instituţiilor de învătământ şi personalul didactic desemnat să execute pregătirea
~ cursuri organizate de Centrul Naţional de Perfecţionare a Pregătirii pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă.
~ cursuri organizate de Centrul Zonal de Pregătire de Protecţie Civilă Craiova.
b.) Formare profesională
La nivelul judeţului Călăraşi există un singur operator economic autorizat să desfăşoare cursuri de formare în domeniul ocupaţional reglementat de I.G.S.U., în speţă, în domeniul desfăşurării cursului de „Cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor”, în municipiul Călăraşi.
c.) Servicii voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă
Servicii Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă
La nivelul județului Călărași sunt înființate și funcționează un număr de 54 servicii voluntare pentru situații de urgență. Dintre acestea, un număr de 5 servicii voluntare au în dotare autospecială de stingere cu apă și spumă (Orașul Fundulea și comunele: Ciocănești, Independența, Grubănești și Ștefan cel Mare).
Servicii Private pentru Situaţii de Urgenţă
Și funcționează un număr de 9 servicii private pentru situații de urgență.
d.) Activitatea de voluntariat în cadrul inspectoratului
În cadrul inspectoratului îşi desfăşoară activitatea un număr de 22 voluntari (cu 11 mai mult decât în anul 2018), astfel:
– 2 voluntari, seria 2016, în cadrul Detaşamentului de Pompieri Călăraşi;
– 7 voluntari ce au fost acceptaţi în programul de voluntariat, seria 2017 (6 la Detaşamentul de Pompieri Călăraşi şi unul la Secţia de Pompieri Lehliu-Gară);
– 2 voluntari, seria 2018, care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Detaşamentului de Pompieri Călăraşi;
– 11 voluntari din seriile 2019 care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Detaşamentului de Pompieri Călăraşi și Secția de Pompieri Dragalina.
e.) Pregătirea preşcolarilor şi elevilor
La nivelul județului Călărași pregătirea preșcolarilor și elevilor s-a realizat în conformitate cu planul anual de pregătire în domeniul situațiilor de urgență, prin activități de pregătire desfășurate semestrial (exerciții de evacuare) sau informare preventivă/lecții deschise susținute de cadrele inspectoratului cu ocazia activităților planificate în unitățile de învățământ sau la solicitarea acestora.
În anul 2019, la solicitarea unităţilor de învăţământ, cadrele srviciului de pregătire și reziliență a comunităților au desfăşurat, în cooperare cu Detaşamentul de Pompieri Călăraşi un număr de 6 activităţi de pregătire a copiilor privind modul de prevenire şi comportare pe timpul situaţiilor de urgenţă ce se pot produce, exerciţii de evacuare şi prezentarea tehnicii de intervenţie din dotarea inspectoratului.
De asemenea, au fost semnate 3 acorduri de parteneriat privind pregătirea în domeniul situaţiilor de urgenţă cu unităţile de învăţământ solicitante, cu respectarea Protocolului încheiat între I.G.S.U. şi M.E.N.. Dintre acestea 2 acorduri sunt semnate în baza unor proiecte finanțate pe fonduri europene.
2. MANAGEMENTUL SUPORT
2.1 ÎN PLANUL RESURSELOR UMANE
Serviciul Resurse Umane are ca obiective specifice:
* Asigurarea unui nivel calitativ şi cantitativ corespunzător de ocupare cu personal a posturilor prevăzute în statul de organizare, potrivit necesităţilor şi posibilităţilor de alocare a resurselor, conform normelor legale incidente;
* Asigurarea managementului carierei, a pregătirii continue şi de specialitate a personalului;
* Planificarea, organizarea, coordonarea şi controlul activităţii şi acţiunilor specifice domeniului prevenirea riscurilor profesionale şi protecţia lucrătorilor;
Situația încadrării cu personal.
Statul de organizare al unităţii este încadrat în proporţie de 91,24 comparativ cu anul 2018, când încadrarea era în proporţie de 91,08%.

Media de vârstă a personalului unităţii, este de 41,43 de ani, faţă de 40,82 de ani în anul 2018, iar pe categorii de personal, se prezintă astfel :
2.2 ÎN PLANUL FINANCIAR
Principalele obiective ale compartimentului financiar în 2019 au fost:
* Urmărirea încadrării cheltuielilor în nivelul total al creditelor bugetare alocate, dar şi respectarea şi satisfacerea cerinţelor activităţii curente, a cerinţelor minime pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor în cadrul unităţii, reducerea pe cât posibil a situaţiilor de a fi depăşite termenele scadente de plată faţă de furnizorii de bunuri şi servicii, fapt ce ar fi putut duce la perceperea de majorări pentru plata cu întârziere a facturilor;
* Asigurarea fondurilor necesare plăţii drepturilor salariale şi a altor drepturi băneşti pentru personalul unităţii, prin întocmirea lunară a necesarului de credite şi a solicitărilor suplimentare lunare;
* Asigurarea fondurilor necesare pentru plata cheltuielilor cu bunurile şi serviciile;
Creditele puse la dispoziţia unităţii noastre în cursul anului 2019, au fost utilizate în procent de 99,99 %, după cum urmează:
Titlul I – ”Cheltuieli de personal” 46.712.200 lei;
Titlul II “Cheltuieli materiale” 926.801 lei;
Titlul X Fonduri exeterne 177.767 lei;
Titlul IX Asistenţă socială 217.061 lei.
2.3 ÎN PLANUL LOGISTIC
2.3.1 SERVICIUL LOGISTIC
Serviciul Logistic are ca obiectiv specific realizarea cadrului funcţional în vederea asigurării suportului material necesar desfăşurării la parametrii de performanţă a misiunilor specifice unităţii, urmărind gestionarea optimă, pe criterii de eficienţă economică, a potenţialului logistic.
În ceea ce priveşte asigurarea tehnică de autovehicule a unităţii, în acest an s-a avut în vedere realizarea activităţilor planificate şi luarea măsurilor necesare pentru menţinerea autovehiculelor unităţii în stare de operativitate, pentru îndeplinirea misiunilor specifice.
Managementul asigurării tehnice de autovehicule, în anul 2019, a avut ca principale obiective organizarea, coordonarea şi controlul activităţilor specifice desfăşurate de personalul tehnic, cât şi de personalul destinat exploatării autovehiculelor, precum şi realizarea unei colaborări eficiente cu celelalte compartimente ale unităţii.
Autovehiculele din dotarea unităţii sunt alocate în proporţie de 75% pentru executarea de activităţi operative. Pentru activităţi logistice şi de suport, sunt alocate autovehicule în proporţie de 25%.
Gradul de înzestrare cu autovehicule, în raport cu prevederile tabelei de înzestrare este în procent de 60,6%.
În vederea optimizării exploatării şi implicit a alocării eficiente de resurse pentru mentenanţa parcului auto, s-a realizat o fundamentare a programului de asigurare tehnico-materială în care s-au avut în vedere următoarele elemente: necesarul anual de carburanţi, lubrifianţi, substanţe de stingere, piese de schimb şi alte materiale tehnice, revizii tehnice, inspecţii tehnice periodice şi reparaţii, în funcţie de numărul mijloacelor tehnice aflate în dotare. Astfel, printr-o bună planificare, sectorul tehnic nu a avut de suferit, fiind asigurate toate resursele necesare executării activităţilor curente de întreţinere.
În anul 2019 unitatea noastră a executat lucrări de reparaţii curente la tehnica din dotare atât prin mijloace proprii, cât şi în ateliere specializate şi BRTI Dragalina.
Pe linie de înzestrare în acest an unitatea noastră a fost dotată cu:
* O autospecială pirotehnică pe șasiu IVECO Eurocargo furnizat de către Consiliul Județean Călărași, în valoare de 882.488,53 lei – în luna mai;
* O automacara pe șasiu MAN furnizată tot de către Consiliul Județean Călărași, în valoare de 2.420.460 lei – în luna decembrie;
* Un autovehicul cu tracțiune integrală FORD RANGER achiziționat de către unitate pe programul România-Bulgaria în valoare de 159.341 lei – în luna septembrie;
* 4 ambulanțe tip B 4×4 furnizate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență la o valoare unitară de 405.664,5 lei – în luna septembrie;
* Un autovehicul Dacia Duster 4×4 furnizat de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în valoare de 91.263,48 – în luna noiembrie;
* O autoutilitară Dacia Dokker furnizată de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în valoare de 47.078,78 – în luna noiembrie.
Totodată în cursul anului 2019 s-a recepţionat prin intermediul IGSU echipament special şi de protecţie pentru intervenții, după cum urmează :
* Mănuşi din piele pentru pompieri = 180 perechi ,
* Costum de protecţie pentru pompieri = 129 buc,
* Complet modular SMURD = 35 cpl.
Deasemenea în cursul anului 2019 s-au primit prin sponsorizare și o serie de echipamente de protecție furnizate de către o societate comercială, după cum urmează :
* Bocanci – 50 buc.
* Centură de siguranță – 50 buc.
* Mânuși de protecție – 50 buc.
Gradul de asigurare cu articole din echipamentul de protecție:
Nr. crt. Denumire Grad de asigurare
1 Cască protecţie cu vizor 69 %
2 Costum protecţie pompieri 82 %
3 Centură siguranţă 92 %
4 Mănuşi de protecţie 89 %
5 Cizme scurte din piele cu branţ metalic 95 %
6 Combinezon SMURD 39 %
2.3.2 SERVICIUL COMUNICAȚII ȘI TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI
În anul 2019, mijloacele de comunicaţii au functionat normal, asigurandu-se comunicaţii sigure şi neîntrerupte atât pentru comanda unităţii cât şi pentru celelalte compartimente, servicii, birouri prin toate mijloacele tehnice existente.
Deranjamentele semnalate nu au fost de natură să perturbe activitatea sistemului de comunicaţii fiindremediate la timp de catre personalul de specialitate.
La misiunile specifice care s-au desfăşurat pe parcursul anului 2019, a fost pusă în exploatare întreaga tehnica de comunicatii din dotare, iar funcţionarea acesteia a fost în parametri normali.Traficul radio se desfăşoară cu respectarea regulilor de conducere în secret şi protecţie a informaţiilor clasificate şi nu au fost semnalate abateri privind disciplina radio.
Din punct de vedere al dotării cu echipamente de informatică și aparatură radio, situatia este bună. Gradul de înzestrare al echipamentelor este unul mulțumitor de circa 45%.
Vechimea medie a echipamentelor de comunicaţii este de aprox. 4,5 ani iar a echipamentelor de informatică este de aprox 5,5 ani.
2.3.2 COMPARTIMENTUL ACHIZIŢII PUBLICE
Activitatea Compartimentului Achiziţii Publice se desfăşoară în domeniul organizării şi desfăşurării procedurilor de achiziţii publice în vederea atribuirii de contracte de furnizare, de servicii şi de lucrări. Astfel în cadrul Compartimentului se întocmeşte documentaţia necesară demarării şi desfăşurării procedurilor de achiziţii publice, respectiv se întocmeşte dosarul achiziţiei publice pentru fiecare contract atribuit sau acord – cadru încheiat.
În 2019, pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţilor unităţii, au fost iniţiate 557 de cumpărări directe, pentru asigurarea cu bunuri şi servicii Valoarea totală a achiziţiilor directe efectuate in 2019 fiind de 891.641,45 lei
2.4 ÎN PLANUL JURIDIC
Obiectivele specifice activităţii desfăşurate ale compartimentului au fost și anul acesta acelea de: asigurare a unei activităţi de asistenţă şi consiliere juridică de calitate; precum şi de propunere către conducerea unităţii a măsurilor ce se impun pentru îmbunătăţirea activităţii pe linie juridică.

În anul 2019 s-au aflat în lucru, pe linie litigioasă, un număr de 15 dosare pentru ISU Călărași și alte 3 pentru ISU Constanța.
Activitățile s-au derulat în această perioadă în marea majoritate a timpului pentru: avizarea pentru legalitate a unui număr de 67 contracte şi acte adiţionale; avizarea pentru legalitate a unui număr de 233 comenzi aferente unor cumpărări directe; și respectiv pentru avizarea pentru legalitate 390 ordine ale inspectorului şef referitoare la încadrarea sau eliberarea din funcţie a unor cadre militare, precum şi la salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar şi civil, aplicându-se viza de legalitate şi cu privire la alte acte cu caracter normativ sau individual, care au angajat răspunderea patrimonială a inspectoratului.
2.5 ÎN PLANUL MEDIATIC
Compartimentul are ca obiectiv specific asigurarea transparenţei inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţă în mass media centrală şi locală şi a sprijinului reprezentanţilor acestora în activitatea lor de informare, documentare şi interpretare a datelor cunoscute despre activitatea unităţii şi despre măsurile luate în domeniul de interes.
Permanent s-au menţinut relaţiile de colaborare cu reprezentanţii mass-media şi cu instituţiile judeţene şi locale, observându-se faptul că şi în anul 2019 indicele de vizibilitate al I.S.U. „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi s-a menţinut în cotele obişnuite în mass-media, la un nivel ridicat, polarizarea materialelor apărute în presă fiind clar pozitivă.
3. ÎN PLANUL ACCESĂRII FONDURILOR NERAMBURSABILE
În anul 2019 s-a continuat derularea celor trei proiecte cu fonduri europene în calitate de partener sau benefiar alături de Consiliul județean și Inspectoratul Județean de Jandarmi,
precum și proiectul IGSU cu finanțare a băncii mondiale pentru consolidare, anvelopare, mansardare și modernizare a sediului administrativ și operativ al Inspectoratului și Structurii de intervenție din Călărași.
Cele trei proiecte cu fonduri europene sunt:
► Primul proiect – Managementul de risc şi protecţia la inundaţii în regiunile transfrontaliere Călăraşi – Polski Trambesh–Rimana ce are ca scop modernizarea monitorizării situaţiilor de urgenţă şi a dotării echipajelor cu tehnică de intervenţie: o autospecială pirotehnică intrată în operativitate; o automacara de 60t ce va intra în curând; un echipament de pompare de mare capacitate în stadiu rescriere caiet de sarcini.
► Al doilea proiect are ca scop dotarea unităţii noastre cu şenilată de transport și prim ajutor.
► Al treilea proiect are ca scop dotarea dispeceratului cu echipamente pentru a satisface cerințele unui centru de conducere și coordonare în vederea garantării siguranței cetățenilor și a teritoriului din cele două părți ale frontierei pentru prevenirea și coordonarea situațiilor de urgență
4. COOPERAREA INTRA ȘI INTER INSTITUȚIONALĂ
În conformitate cu cadrul normativ în vigoare, pentru asigurarea unui management eficient al situaţiilor de urgenţă Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi este parte într-un număr de 26 de planuri comune de intervenţie, de cooperare, protocoale etc.
Compartimentele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi colaborează în condiţii foarte bune între ele neexistând dificultăţi în ceea ce priveşte schimbul reciproc de informaţii sau realizarea de activităţi împreună.
Pentru îndeplinirea misiunilor din competenţă, unitatea a cooperat foarte bine cu celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne.
Este de evidenţiat faptul că, asigurarea funcţiilor de sprijin şi a secretariatului tehnic permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă s-a realizat în condiţii optime prin cooperarea pentru acordarea primului ajutor în faza prespitalicească, pentru situaţiile de urgenţă create pe Dunăre, pentru inundaţii, pentru poluări, accidente chimice, urgenţe radiologice şi accidente nucleare.
În vederea asigurării unui timp de răspuns cât mai redus în zonele judeţului necuprinse în raioanele de intervenţie ale subunităţilor inspectoratului, (Or. Fundulea, com. Belciugatele) sunt în vigoare planuri de intervenţie comună cu inspectoratele pentru situații de urgență invecinate.
La nivel transfrontalier, în scopul managementului comun al riscurilor identificate în zona de frontieră româno-bulgară, în baza planului de nivel național, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi este semnatar al Planului de intervenție comună în domeniile de competență ale I.S.U. Călărași și Directoratului regional de pompieri și protecție civilă Silistra, plan actualizat și testat printr-un exercițiu tactic.
În vederea asigurării protecţiei populaţiei cât şi a personalului propriu pe timpul manifestării situaţiilor de urgenţă sunt semnate protocoale de colaborare cu ENEL şi Distrigaz.
Totodată există cooperări cu Autoritatea Teritorială de Ordine Publică și Crucea Roșie.
În acest sens doresc să adresez mulțumiri către toate instituțiile cu care Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi a cooperat pe parcursul anului.
5. PRINCIPALELE DIRECŢII DE ACŢIUNE ÎN ANUL 2020:
► Gestionarea profesionistă şi eficientă a situaţiilor de urgentă, informarea oportună a autorităţilor publice locale abilitate asupra riscurilor şi stabilirea unor măsuri ferme pentru creşterea gradului de securitate si siguranţă a cetăţeanului;
► Consolidarea caracterului proactiv al activităţii de prevenire prin îndrumarea si controlul autorităţilor administraliei publice locale, intituţiilor şi operatorilor economici privind îndeplinirea atribuţiilor;
► Menținerea încrederii în instituție, prin modul profesionist şi echidistant de soluţionare a solicitărilor şi petiţiilor adresate de cetăţeni, în spiritul respectării cu strictele a drepturilor omului si a libertăţilor acestuia;
► Continuarea procesului de perfecţionare a pregătirii de specialitate a personalului;
► Recrutarea de personal în vederea completării posturilor vacante;
► Definitivarea stării de folosință a noului sediu pentru o structură de intervenție în orașul Fundulea în vederea asigurării intervenției prompte și eficcace într-o zonă ce se dezvoltă din ce în ce mai mult;
► Atragerea de fonduri europene în vederea continuării procesului de înzestrare cu tehnică;
6. CONCLUZII
Rezultatele foarte bune obținute de Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Barbu Știrbei” al județului Călărași pe parcursul anului 2019 sunt rodul muncii în echipă pe toate palierele și al profesionalismului personalului.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Barbu Știrbei” poate spune astfel că este pregătit pentru îndeplinirea misiunilor și activităților specifice.
Purtător de cuvânt al I.S.U. „Barbu Ştirbei” Călăraşi Plt. adj. Tătăranu Ştefan-Ovidiu –

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri

Proiectul pentru modernizarea sistemului public de iluminat din Călărași, aproape de a deveni realitate. Consilierii locali au aprobat indicatorii tehnico-economici

Published

on

Proiectul „Modernizare iluminat public în municipiul Călărași, județul Călărași” a primit undă verde din partea consilierilor locali, într-o ședință extraordinară de vineri, 19 aprilie. Mai exact, a fost aprobat proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici ai investiției de peste 5,6 milioane de lei. La final, călărășenii ar trebui să beneficieze de 2020 de noi becuri LED pe infrastructura existentă. 

Investiția prevede modernizarea iluminatului public prin înlocuirea becurilor existente cu becuri LED pe infrastructura există (stâlpi, rețea, etc) și implementarea unui sistem de telegestiune în limita a 2020 de bucăți. 

Asta presupune demontarea unui număr de 2159 de becuri existente și montarea celor noi, cât și implementarea sistemului de telegestiune care îi va permite noului sistem de iluminat să funcționeze la 100% pentru 1800 de ore. Pentru un număr de 2350 de ore becurile vor fi dimate în regim de 75% a fluxului luminos, menționează Primăria Municipiului Călărași. 

Noile lămpi ar cuprinde o economie de energie suplimentară de 73,58%. 

Proiectul a fost depus în cadrul “Programului privind sprijinirea eficienței energetice și a gestionării inteligente a energiei în infrastructura de iluminat public”. Este finanțat prin AFM, conform Contractului de finanțare nr.338/30.12.2022 și se află în etapa de implementare. 

Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, este de: 5.600.636,74 lei, din care C+M (construcții – montaj), 3.535.799,40 lei:

  • 4.968.317,59 Lei, reprezentând 90%, se suportă din bugetul Fondului pentru mediu, prin programul de finanțare al AFM;
  • 552.035,29 Lei, reprezentând 10%, contribuția solicitantului din valoarea cheltuielilor eligibile și se suportă din bugetul local;
  • 80.283,86 Lei, reprezentând 100 % cheltuieli neeligibile și se suporta din bugetul local.

Conform prevederilor Proiectului de hotărâre, Primăria Municipiul Călărași se angajează să finanțeze toate cheltuielile neeligibile care asigură implementarea proiectului.

Proiectul are o perioadă de implementare de trei ani. 

Continue Reading

Știri

Legea păcănelelor, promulgată. Sălile de jocuri de noroc, interzise în localitățile mici

Published

on

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care scoate sălile de jocuri de noroc în afara localităților cu mai puțin de 15.000 de locuitori. 

Administrația Prezidențială a informat că președintele României, Klaus Iohannis, a semnat miercuri, 17 aprilie 2024, Decretul pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009.

PRO TV: Strigăt disperat al împătimiților de păcănele: “Să nu le scoată! Unde ni se mai duc banii?”. Când va intra legea în vigoare

“Documentul prevede că în mai puțin de două săptămâni toate aparatele de jocuri de noroc din localitațile care au sub 15.000 de persoane, trebuie să dispară. Unii își mai încearcă norocul în sălile din comune, până când se vor închide.

Comuna Iara din județul Cluj are aproape 4.000 de locuitori. Din trei baruri, în două mai găsim încă aparate de joc. Mircea Crișan are 73 de ani și, spune el, joacă la păcănele de peste un sfert de secol. Acum, odată cu eliminarea sălilor de jocuri din orașele mici, mulți își mai încearcă norocul cat mai au timp.” – precizează protv.ro

Continue Reading

Știri

Nelu Adamescu (PSD) și-a oficializat candidatura pentru alegerile locale din 2024 pentru Primăria Borcea

Published

on

Astăzi, într-un gest ce marchează începutul unei competiții electorale incitante, Nelu Adamescu, reprezentantul Partidului Social Democrat (PSD), și-a depus oficial candidatura pentru funcția de primar al comunei Borcea din județul Călărași. Cu o prezență impresionantă la sediul Biroului Electoral de Circumscripție, Nelu Adamescu a fost însoțit de susținători și membri ai echipei sale de campanie. În fața reprezentanților instituției, Adamescu a prezentat documentele necesare pentru a-și oficializa participarea în cursa electorală.

Candidatul PSD a subliniat principalele direcții ale programului său electoral, axat pe dezvoltarea infrastructurii locale, creșterea calității vieții în comunitate și promovarea inițiativelor care să stimuleze economia locală și să ofere oportunități pentru tineri. În plus, Adamescu a evidențiat importanța transparenței și dialogului deschis între administrație și cetățeni, pledând pentru o guvernare participativă și responsabilă.

Această mișcare politică vine într-un moment important pentru comuna Borcea, care se confruntă cu diverse provocări și oportunități în calea sa spre progres și dezvoltare durabilă. Prin urmare, alegerile locale din 9 iunie 2024 vor reprezenta un moment de cotitură în direcția viitoare a comunității.

Într-o atmosferă plină de entuziasm și susținere din partea cetățenilor și a echipei sale de campanie, Nelu Adamescu a prezentat documentele necesare la sediul Biroului Electoral de Circumscripție. Adamescu a evidențiat prioritățile sale pentru comuna Borcea, axate pe rezolvarea problemelor fierbinți cu care se confruntă locuitorii.

Printre principalele direcții ale programului său electoral se numără:

  1. Construirea unui centru medical modern și bine echipat, pentru a asigura accesul la servicii medicale de calitate în comunitatea rurală, o necesitate vitală ignorată până acum.
  2. Amenajarea și modernizarea locurilor de joacă pentru copii, pentru a oferi un mediu sigur și adecvat pentru dezvoltarea lor fizică și socială.
  3. Rezolvarea crizei de apă potabilă din localitate, prin investiții în infrastructură și modernizarea rețelelor de alimentare cu apă, o problemă gravă lăsată în umbră de administrația liberală.
  4. Abordarea responsabilă a problemei câinilor fără stăpân, prin implementarea unor programe de sterilizare și adopție.

În contrast cu promisiunile neîndeplinite ale primarului actual, care a propus soluții superficiale precum construirea unor așa-zise fabrici de pâine și croitorii pentru a rezolva criza locurilor de muncă, Nelu Adamescu aduce o viziune realistă și pragmatică pentru dezvoltarea comunei Borcea.

Continue Reading

Cele mai vizualizate