Connect with us

Știri

PNL/ R. Filipescu: La Călărași avem un singur candidat, Daniel Ștefan Drăgulin

Președintele PNL Călărași, DANIEL ȘTEFAN DRĂGULIN: Împreună cu colegii mei, am considerat că este necesar să ne întâlnim într-o conferință de presă în care să vorbim vizavi de activitatea politică a PNL Călărași, probleme care se discută la nivel central, mă refer la activitatea din Parlament, dar și cea a Biroului Permanent Național.

Senator RĂDUCU FILIPESCU: La Călărași avem un singur candidat, Daniel Ștefan Drăgulin. Sunt abureli, ce încearcă unii care tropăie. Vom avea 37-38 primari, Daniel Drăgulin va fi primar, iar Vali Barbu președinte de Consiliu județean.

VIOREL IVANCIU, președintele Organizației Municipale a PNL Călărași: Organizația PNL Municipiul Călărași are echipă, are primar. Logica realizărilor ultimilor ani există și vreau să vă spun că în afară de proiectele europene pe care le veți vedea implementate în următorii 2-3 ani, va fi greu pentru unii să vadă atâtea realizări.
Nu e toată lumea mulțumită, dar la o analiză corectă și cinstită veți ajunge la concluzia asta: cât de rău ai fi nu ai cum să nu vezi aceste realizări. Faptul că actualul primar și-a asumat acel CL8, faptul că sunt șantiere de lucrări deschise, ne face să sperăm că noi vom fi câștigătorii! S-a muncit enorm de către echipa de proiecte europene, s-au obținut bani, restul sunt povești sau lupte politice.

Vizavi de presupusul sondaj…..Organizația municipală nu are cunoștință de vre-un sondaj și consider că, să participi la o candidatură trebuie să ai anumite calități, să fii lider, trebuie să parcurgi niște etape și să nu le arzi. În administrație, oricine vine din afară, trebuie un timp de acomodare cu mecanismele administrației locale. Cred că lucrurile se vor așeza, poate nu toți se vor alinia la ce spun eu, dar poate și colegul nostru mai tânăr va face echipă și împreună vom câștiga toate bătăliile în continuare. Disciplina de partid e foarte importantă, ea stabișește niște reguli. Unii….nu le respectă. Voi sta de vorbă cu el și în urma discuției îl voi face să înțeleagă. Cred că un tânăr cu niște calități, dar și cu niște defecte, va înțelege că lucrurile nu sunt așa simple cum le crede. Sunt de acord că poate era cazul să ne lămurim mai demult. Sper ca actorii principali din alegerile locale vor fi în stare să regleze aceste lucruri.

Advertisement

Secretar general PNL Călărași, VALENTIN BARBU: Știți că la nivelul CJ nu există nicio problemă. Nu-i așa? Dacă ne uităm în presă, plătește Vasile Iliuță peste tot. Este doar o constatare!
Am citit articolul domnului Câju, cum că domnul Iliuță e peste media universului, are 60 de localități deja, dar fără să le enumere..eram curios și eu, e la secret lista, probabil. Ceea ce vreau să vă spun este că avem în momentul de față susținerea a 36 de localități câștigătoare. Dacă prezența va fi similară cu cea de acum 4 ani, noi mergem cu ținta de a obține peste 50.000 de voturi. E nevoie de muncă susținută și dacă rămânem în formula actuală a primarilor suntem câștigători. Există intoxicații zilnic, probabil nu ies niște calcule în tabăra adversă. Noi am avut două întâlniri la Dragalina și Ulmeni și 95% dintre primari au fost prezenți. Poate nu rămân toți cu noi, mai sunt mici nemulțumiri, dar eu cred că se vor rezolva.

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading