Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 542

Știri

PMC | Consiliul Local al municipiului Călărași se convoacă în ședință ordinară pe 29 martie 2023

Published

on

Consiliul Local Călăraşi va fi convoacat într-o şedinţă ordinară pentru a discuta mai multe proiecte importante. Şedinţa se va desfăşura miercuri, 29 martie 2023, ora 16.30 în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi şi prin mijloace electronice, respectiv aplicaţia WhatsApp/SMS. Printre proiectele pe ordinea de zi se numără aprobarea organigramei şi a statului de funcţii ale Direcţiei de Asistenţă Socială Călăraşi, actualizarea chiriei locuinţelor A.N.L., modificarea tarifelor aferente serviciului de salubrizare, dar şi predarea şi administrarea de către S.C. ECOAQUA S.A. a bunurilor rezultate din investiţiile efectuate din bugetul local Călăraşi, în cadrul contractului de delegare a gestiunii serviciilor de apă şi canalizare.

De asemenea, se va discuta despre trecerea din domeniul privat al municipiului Călăraşi în domeniul public al municipiului Călăraşi a imobilului situat în municipiul Călăraşi, strada Dobrogei, nr. 2, judeţul Călăraşi.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii ale Direcţiei de Asistenţă Socială Călăraşi.
  2. Proiect de hotărâre privind actualizarea chiriei locuinţelor A.N.L. situate în municipiul Călăraşi, judeţul Călăraşi.
  3. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 115/02.08.2017 privind stabilirea tarifului la biletele de călătorie și a abonamentului lunar pentru transportul public local de călători în municipiul Călărași, stabilirea prețului legitimațiilor și a gratuităților pentru pensionari și categorii de persoane pentru care se asigură protecția socială în conformitate cu prevederile legale.
  4. Proiect de hotărâre privind modificarea tarifelor aferente serviciului de salubrizare prestat în baza Contractului de delegare a gestiunii unei părţi a serviciului public de salubrizare a municipiului Călăraşi nr. 50742/23.12.2020 pentru activităţile curăţenie căi publice – măturatul, spălatul, stropirea şi întreţinerea căilor publice şi deszăpezire – curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei şi îngheţ.
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea predării de către Municipiul Călăraşi şi a primirii spre administrare de către S.C. ECOAQUA S.A. a bunurilor rezultate din investiţiile efectuate din bugetul local Călăraşi, în cadrul contractului de delegare a gestiunii serviciilor de apă şi canalizare nr. 2476/29.10.2007 pentru Lucrări de reabilitare şi extindere reţea alimentare cu apă Municipiul Călăraşi cu o lungime de reţea de 7353 ml, cu o valoare de 2.890.875,60 lei cu T.V.A. şi Lucrări de reabilitare şi extindere reţea de canalizare menajeră şi pluvială în municipiul Călăraşi cu o lungime de reţea de 9.135,48 ml, cu o valoare cu T.V.A. de 5.924.476,95 lei.
  6. Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei 2 din H.C.L. nr. 96/30.06.2021 privind aprobarea repartizării și atribuirii în folosința gratuită a unui număr de loturi din municipiul Călărași cu destinația de construire locuințe proprietate personală, conform prevederilor Legii nr. 15/2003.
  7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei 1 din H.C.L. nr. 74/24.02.2022 privind aprobarea repartizării și atribuirii în folosința gratuită a unui număr de loturi din municipiul Călărași cu destinația de construire locuințe proprietate personală, conform prevederilor Legii nr. 15/2003.
  8. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al municipiului Călăraşi în domeniul public al municipiului Călăraşi, a imobilului situat în municipiul Călăraşi, strada Dobrogei, nr. 2, judeţul Călăraşi (Stadion Navrom), cu nr. cadastral 21538 şi carte funciară 21538.
  9. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public al municipiului Călăraşi şi administrarea Consiliului Local al municipiului Călăraşi în domeniul public al judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi a imobilului situat în municipiul Călăraşi, strada Dobrogei, nr. 2, judeţul Călăraşi (Stadion Navrom), cu nr. cadastral 21538 şi carte funciară 21538.
  10. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al municipiului Călăraşi în domeniul public al municipiului Călăraşi a unor imobile – terenuri situate în municipiul Călăraşi.
  11. Proiect de hotărâre pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 15/27.01.2022 privind atestarea apartenenţei la domeniul privat al municipiului Călăraşi a unui imobil – teren situat în municipiul Călăraşi.
  12. Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 287/29.11.2022 privind darea în administrare către Serviciul Public Centrale Termice și Administrare Fond Locativ Călărași, a unor imobile aflate în domeniul public al municipiului Călărași, județul Călărași.
  13. Proiect de hotărâre privind darea în administrare a unui teren proprietatea publică a municipiului Călăraşi din administrarea Consiliului Local al municipiului Călăraşi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi.
  14. Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurilor pentru vânzarea unui imobil – teren proprietatea privată a municipiului Călăraşi, situat în strada Preot Pârlea Alexandru, nr. 11, în suprafaţă de 400 mp, carte funciară nr. 23421, în favoarea domnului Stroe Virgil.
  15. Proiect de hotărâre privind vânzarea unui imobil – teren proprietatea privată a municipiului Călăraşi, situat în strada Preot Ionescu Alexandru, nr. 11, în suprafaţă de 400 mp, carte funciară nr. 23431, în favoarea domnului Vodă Denis Adin.
  16. Proiect de hotărâre privind vânzarea unui imobil – teren proprietatea privată a municipiului Călăraşi, situat în strada Preot Ionescu Alexandru, nr. 13, în suprafaţă de 400 mp, carte funciară nr. 23432, în favoarea doamnei Raiu Anişoara Iuliana.
  17. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al municipiului Călăraşi pe anul 2023.
  18. Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar Parohiei Sfântul Mucenic Dasie.
  19. Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar Parohiei Sfântul Ierarh Nicolae – Măgureni.
  20. Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar Parohiei Sfânţii Apostoli Petru şi Pavel.
  21. Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar Parohiei Sfântul Nifon.
  22. Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar Parohiei Sfântul Nicolae Catedrală.
  23. Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar Parohiei Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena – Volna.
  24. Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar Parohiei Sfântul Ioan Botezătorul.
  25. Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar Parohiei Naşterea Sfântului Ioan Botezătorul.
  26. Proiect de hotărâre privind indexarea, la nivelul municipiului Călăraşi, a impozitelor şi taxelor locale, precum şi a limitelor minime şi maxime ale amenzilor aplicate de organul fiscal, în cazul persoanelor fizice şi juridice, pentru anul fiscal 2024, cu rata inflaţiei de 13,8%.
  27. Proiect de hotărâre privind darea în administrare a unui teren proprietatea publică a municipiului Călăraşi din administrarea Consiliului Local al municipiului Călăraşi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi – Plaja Tineretului.
  28. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren având numărul cadastral 32641, cu suprafața de 1251 mp, situat în strada Aleea Dumbrava Minunată, nr. 101B, municipiul Călărași.

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

CSM reacționează dur la ideea lui Nicușor Dan: „Nu există bază legală. Este inacceptabil într-un stat de drept”

Published

on

Judecătorul Alin Ene, membru al Consiliul Superior al Magistraturii, a transmis public prima reacție din interiorul CSM după ce președintele Nicușor Dan a vorbit despre posibilitatea unui „referendum” în rândul magistraților, prin care aceștia să decidă dacă instituția mai acționează sau nu în interes public.

Într-o postare intitulată „România – stat de drept sau nu?”, judecătorul afirmă clar că o astfel de propunere nu are niciun suport legal. Potrivit lui Alin Ene, președintele României nu are dreptul să organizeze un referendum intern în sistemul judiciar și nici să intervină în funcționarea acestuia.

Pentru a face situația mai ușor de înțeles, magistratul oferă un exemplu simplu: ar fi ca și cum Justiția ar organiza un referendum național pentru demiterea președintelui sau pentru dizolvarea Parlamentului. Cu alte cuvinte, fiecare putere în stat are limite clare, iar depășirea lor încalcă regulile democrației.

Judecătorul face referire și la o petiție apărută recent în spațiul public, despre care spune că a fost prezentată trunchiat. Din cei 885 de semnatari, majoritatea fiind procurori sau pensionari, doar 20 ar fi dorit o întâlnire pe acest subiect. În opinia sa, aceste cifre au fost folosite pentru a crea impresia falsă a unei nemulțumiri generale față de CSM.

Advertisement

Alin Ene subliniază că membrii CSM nu pot fi revocați prin vot popular sau referendum, ci doar de către Adunările Generale ale judecătorilor, conform legii. Președintele României nu are atribuții în organizarea sau administrarea Justiției, iar acest lucru reprezintă tocmai garanția separației puterilor în stat.

În final, judecătorul atrage atenția asupra pericolului unor astfel de idei și extinde discuția: dacă s-ar merge pe logica referendumurilor de acest tip, atunci ar trebui puse sub semnul întrebării și Guvernul, Parlamentul sau chiar Președinția. El avertizează că astfel de abordări sunt incompatibile cu democrația și statul de drept.

Mesajul se încheie cu o întrebare deschisă: încotro se îndreaptă România? Spre democrație, stat de drept și valorile europene sau în direcția opusă?

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Nicușor Dan recâștigă o armă-cheie pentru Palatul Cotroceni. CCR pune capăt „mecanismului Dragnea” și schimbă raportul de forțe dintre președinte și Parlament

Published

on

O decizie recentă a Curții Constituționale schimbă fundamental regulile jocului politic și instituțional din România. Prin Decizia nr. 740 din 10 decembrie 2025, Curtea a stabilit că președintele României poate ataca la CCR o lege pe fond chiar și după ce aceasta a trecut prin procedura de reexaminare parlamentară, anulând o restricție impusă în 2018, în plină epocă Dragnea.

Anunțul a fost făcut public de Nicușor Dan, care devine astfel primul șef al statului ce beneficiază explicit de revenirea acestei prerogative pierdute în urmă cu șapte ani. Decizia marchează, simbolic și practic, sfârșitul unei perioade în care președintele era obligat să promulge legi controversate dacă Parlamentul ignora cererile sale de reexaminare.

Cum a fost „dezarmat” președintele în 2018

În 2018, pe fondul conflictului dur dintre Palatul Cotroceni și majoritatea PSD-ALDE condusă de Liviu Dragnea, Curtea Constituțională a stabilit că dreptul președintelui de a sesiza CCR se „epuizează” după prima cerere de reexaminare. Dacă Parlamentul vota din nou legea în aceeași formă, șeful statului nu mai putea invoca motive de fond, fiind obligat să promulge actul normativ.

Advertisement

Mecanismul a funcționat timp de șapte ani și l-a transformat pe Klaus Iohannis într-un actor cu puteri limitate, forțat să promulge legi pe care le-a criticat public, inclusiv în domeniul justiției. Cazurile Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ) și modificările aduse statutului magistraților au devenit emblematice pentru această perioadă.

Decizia 740/2025: ruptura

Contextul care a dus la Decizia 740 a pornit de la o lege tehnică privind reorganizarea unităților de cercetare agricolă și silvică, prin modificarea Legii nr. 45/2009. Parlamentul a introdus o prevedere ce permitea reorganizarea patrimoniului public fără cadastru și intabulare finalizată, aspect contestat de președinte.

Curtea a admis sesizarea formulată de șeful statului și a stabilit că lipsa cărților funciare „vulnerabilizează proprietatea publică” și încalcă obligația constituțională a statului de a-și proteja averea. Mai important însă, CCR a analizat fondul sesizării, deși legea trecuse deja prin reexaminare parlamentară, semnalând explicit că regula din 2018 nu mai este aplicabilă.

Un „președinte jucător”, cu pârghii reale

Advertisement

Prin această decizie, Nicușor Dan nu mai este obligat să promulge automat legi votate în forță de Parlament. Dacă legislativul ignoră obiecțiile sale, președintele poate sesiza din nou Curtea Constituțională, inclusiv pe motive de fond. Consecința directă: majoritatea parlamentară este forțată să negocieze, iar riscul blocării unei legi la CCR devine real.

Pentru prima dată după mulți ani, Palatul Cotroceni recâștigă putere de negociere instituțională, iar echilibrul dintre autorități este reconfigurat.

Testul „Legii Vexler”

Paradoxal, revenirea acestei prerogative are loc în plin scandal politic legat de Legea pentru combaterea antisemitismului și xenofobiei, cunoscută drept „Legea Vexler”, inițiată de deputatul Silviu Vexler. Actul normativ a fost declarat constituțional prin două decizii ale CCR, care au respins atât obiecțiile președintelui, cât și sesizările opoziției extremiste.

Deși Nicușor Dan a trimis legea la reexaminare, Parlamentul a respins cererea, iar Curtea a stabilit clar că termenii vizați sunt concepte istorice notorii, care nu necesită definiții juridice suplimentare. În acest caz, o nouă sesizare pe aceleași motive ar fi inadmisibilă, chiar și în noul context creat de Decizia 740.

Advertisement

O schimbare de epocă, cu mize mari

Decizia Curții Constituționale închide definitiv „mecanismul Dragnea” și redă președintelui României un rol activ în arhitectura puterii. Rămâne însă de văzut cum va folosi Nicușor Dan această armă: ca instrument de echilibru și negociere instituțională sau ca declanșator al unor noi conflicte politice majore.

Un lucru este cert: după șapte ani, președintele României nu mai este un simplu notar al voinței parlamentare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Eroii Revoluției din 1989, comemorați în cadrul serviciului religios oficiat de Preasfințitul Părinte Vincențiu

Published

on

Duminică, 21 decembrie a.c., Preasfințitul Vincențiu, Episcopul Sloboziei și Călărași, a fost prezent în municipiul Călărași, pentru a oficia serviciul religios închinat eroilor Revoluției din 1989.

Ziua de 21 decembrie rămâne, an de an, un reper profund pentru conștiința colectivă a românilor. Este o zi a aducerii-aminte, a reculegerii și a responsabilității, care ne întoarce la momentele dramatice ale Revoluției din 1989, când oameni curajoși au ales libertatea cu prețul suprem al vieții, schimbând destinul României.

La Călărași, acest moment de reflecție a fost marcat printr-o slujbă solemnă oficiată în Biserica „Sfântul Nifon”, unde credincioșii s-au adunat pentru rugăciune și omagiu adus eroilor Revoluției. La eveniment au fost prezenți Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, Laurențiu Ionescu și Mihai Bogdan, vicepreședinții Consiliului Județean Călărași, Marius Dulce, primarul municipiului Călărași, deputatul Ion Samoilă, alături de reprezentanți ai comunității locale.

În atmosfera de liniște și reculegere a bisericii, rugăciunea s-a împletit cu memoria jertfei celor care, prin sacrificiul lor, au deschis drumul spre libertate, demnitate și adevăr. Momentul a fost unul de profundă încărcătură spirituală, în care tăcerea a vorbit despre respect, recunoștință și asumarea valorilor câștigate cu sânge.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading