Marius Dulce discută despre gradul de îndatorare al Călărașiului, care a ajuns la 13,7%, și susține că acest procent va fi vârful de îndatorare în anul 2024 și apoi va scădea. El explică că aceste împrumuturi au fost făcute pentru a ajuta proiectele europene, dar pentru ca acestea să fie funcționale, sunt necesare și alte lucrări complementare care implică cheltuieli suplimentare. Marius Dulce afirmă că aceste cheltuieli vor trebui să fie susținute din noi împrumuturi, deoarece bugetul propriu nu este suficient.
El menționează că strada București nu este o lucrare foarte dificilă. Înainte de bulevardul Cuza Vodă, vor fi refăcute trotuarele și se va face o frezare de 6+4 în care se va asfalta și recondiționa ceea ce trebuie făcut. În continuare, pe tronsonul de la Cuza Vodă până la Frână, va fi o zonă de decopertare pentru a interveni pe trotuar și pentru a instala o canalizație de fibră optică pe carosabil. Marius Dulce precizează că trotuarele nu vor fi refăcute deoarece au fost făcute în urmă cu doi ani și sunt încă în garanție.
Marius Dulce: “Gradul de îndatorare a ajuns undeva la 13,7%. Procentul acesta va fi în anul 2024 vârful de îndatorare, pentru că după aceea iarăși va scădea. Vreau să vă spun că aceste împrumuturi s-au făcut pentru a ajuta proiectele europene, dar să nu uităm ca pentru ca aceste proiecte să fie funcționale, avem nevoie de o serie de lucrări complementare de care n-a ținut nimeni seamă, iar asta înseamnă tot cheltuială. Cheltuiala trebuie susținută tot din împrumuturi, pentru că bugetul propriu nu ajută și în felul acesta, când acest mecanism de rambursare se va produce, după aceea o să avem nevoie pe aceste proiecte pe PNRR, pentru că trebuie să le mișcăm și pe astea foarte repede. Deja am început să facem documentațiile și trebuie să mișcăm lucrurile de așa natură, pentru că avem nevoie să atragem toți banii aceștia europeni la Călărași.
Din punctul meu de vedere, strada București nu este o lucrare extraordinar de grea. Până la bulevardul Cuza Vodă avem refacerea trotuarelor și o frezare de 6+4 în care o să asfaltăm și o să recondiționăm ceea ce avem de făcut și ce defecte găsim acolo. După aceea, pe tronsonul de la Cuza Vodă până la Frână o să fie o zonă de decopertare. Acolo au făcut anumite expertize și sunt anumite tasări. Există o zonă de decopertare, noi intervenim pe zona aceasta pe trotuar, pentru că o să ducem o canalizație tot de fibră optică pe carosabil. Nu e o lucrare extraordinar de grea. Trotuarele nu se refac, pentru că le-au făcut acum 2 ani și sunt în garanție.”