Connect with us

Breaking News

Paul Anghel: “S-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei, doar la mare!”

Published

on

PROTECŢIA CONSUMATORULUI

Paul Anghel: S-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei, doar la mare!”

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) avertizează, ca în lunile de vară să se respecte câteva reguli pentru a preveni incidentele neplăcute apărute în concedii. Structura Comandamentului Litoral 2017 şi-a concentrat atenţia asupra nemulţumirilor turiştilor aflaţi în vacanţă, dar a iniţiat şi acţiuni preventive de supraveghere a întregului sector turistic.

Advertisement

Şi în această vară, aţi demarat controalele în zonele de pe litoral. Ce aţi descoperit până acum?

Acţiunile de control ale comisarilor din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor se derulează prin Comandamentul Litoral 2017, în perioada 01.07.2017 – 15.09.2017, în centrele operaţionale din:

• Mamaia: staţiunile Mamaia şi Năvodari;

• Neptun: staţiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche;

Advertisement

Costineşti: staţiunile Costineşti, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla, 23 August.

Ce a fost rezolvat în acest sens?

Structura Comandamentului Litoral 2017 şi-a concentrat atenţia asupra nemulţumirilor turiştilor aflaţi în vacanţă, dar a iniţiat şi acţiuni preventive de supraveghere a întregului sector turistic. Au fost vizate cele patru segmente, respectiv:

bunuri alimentare;

Advertisement

servicii de alimentaţie publică (restaurante, restaurante cu autoservire, patiserii, terase, baruri, fast food-uri, cluburi, etc);

bunuri nealimentare;

servicii nealimentare (cuprinde o diversitate de servicii şi anume: servicii de cazare, servicii de agrement, servicii de transport, servicii de închiriere obiecte pe plajă, servicii de estetică şi igienă personală, dar şi alte servicii specifice zonei de litoral).

Activitatea desfăşurată de comisarii ANPC în prima lună de funcţionare a structurii Comandament Litoral 2017, poate fi sintetizată după cum urmează:

Advertisement

– Număr operatori economici cu abateri, din total controlaţi: 297

– Pentru deficienţele constatate s-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei şi 162 avertismente.

– Concomitent cu sancţiunea contravenţională aplicată s-a dispus şi măsura complementară de oprire temporară de la comercializare a produselor alimentare şi nealimentare în valoare de 31.475 lei, până le remedierea deficienţelor constatate şi oprirea definitivă şi retragerea din circuitul consumului uman de poduse în valoare de 50.035 lei.

– În 18 cazuri s-a dispus măsura complementară de oprire temporară a prestării serviciilor care pun în pericol viaţa, sănătatea, securitatea consumatorilor sau ineteresele economice ale acestora, până la remedierea deficienţelor.

Advertisement

Dar în cazul agenţiilor de turism? De exemplu, autocarele.

Ordonanţa Guvernului 107 din 1999 reglementează activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Conform art 7 lit “c” din acest act normativ: “Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: ”mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate caraeristicile şi categoria acestuia/acestora.”

Agenţia de turism are obligaţia să se asigure că mijloacele de transport utilizate la prestarea serviciilor, în cadrul pachetelor de servicii turistice respectă criteriile de clasificare şi condiţiile pentru siguranţa circulaţiei.

La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa şi la nivelul structurii “Comandamentul Litoral 2017”, până în prezent, turiştii nu au formulat reclamaţii referitoare la calitatea mijloacelor de transport utilizate la efectuarea excursiilor.

Advertisement

În privinţa hotelurilor, cum s-au prezentat acestea până acum?

Comisarii ANPC prezenţi în cadrul Comandamentului Litoral 2017 au desfăşurat acţiuni de verificare atât la structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare, dar şi la structurile cu funcţiuni de alimentaţie publică ce îşi desfăşoară activitatea în cadrul structurilor de cazare, dar şi în alte unităţi de alimentaţie publică.

Principalele deficienţe constatate în urma verificărilor la structurile cu funcţiuni de cazare, sunt următoarele:

– Lenjerie neconformă în camerele din structurile de cazare (perne vechi şi pătate, lenjerie uzată);

Advertisement

– Camerele din structurile de cazare nu sunt dotate conform normativului, lipsesc: salteluţele de protecţie, lenjerie pătată şi uzată, prize desprinse din perete (s-a dispus măsura opririi temporare de la cazare a camerelor cu deficienţe);

– Mobilier uzat, cu zone exfoliate, oglinzi de pe holuri pătate;

– Băile din camere aveau remedieri inestetice ale gresiei, oglinzi pătate;

– Nedotarea cu furtune a gurilor de hidrant de pe holurile hotelurilor;

Advertisement

– Neafişarea în recepţia structurii de cazare a listei serviciilor cu plată şi fără plată;

– Lipsa mapelor cu informaţii turistice în camerele structurii de cazare;

– Lipsa instrucţiunilor privind utilizarea aerului condiţionat în cameră.

În urma verificării unităţilor de alimentaţie publică au fost constatate următoarele deficienţe:

Advertisement

– nerespectarea condiţiilor de depozitare a preparatelor din carne oferite la comercializare, conducând la modificări majore a proprietăţilor organoleptice ale acestora (toate aceste produse au fost interzise definitiv de la comercializare);

– loturi de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică fără elemente de identificare din care să rezulte încadrarea în dată durabilităţii minimale sau data limită de consum, făcându-le în această situaţie produse nesigure;

– nemonitorizarea temperaturii spaţiilor frigorifice în cazul produselor perisabile;

– loturi de materii prime la care s-a schimbat starea termică;

Advertisement

– băuturi răcoritoare depozitate necorespunzător, sub directă acţiune a razelor solare, conducând la modificarea proprietăţilor acestora (aceste produse s-au interzis definitiv de la comercializare;

– nemenţionarea în lista de menu a ingredientelor cu posibil efect alergen pentru preparatele culinare oferite;

– nemenţionarea ingredientelor şi a gramajelor pentru preparatele culinare înscrise în lista de menu;

– neinformarea consumatorilor cu privire la starea termică a materiilor prime utilizate la preparatele culinare, atunci când acestea provin din produse congelate.

Advertisement

Interviu realizat de Părău Andrada Cleopatra

sursa: http://cityvisionmagazine.ro/protectia-consumatorului-paul-anghel-s-au-aplicat-275-amenzi/

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *