Administrație Locală
Parcul Navrom din Călărași va fi modernizat
Administrație Locală
VIDEO / SHOW LA CONSILIUL LOCAL! AMELIA GIURCAN L-A FĂCUT „CAMELEON” PE ALIN DRĂGULIN: „FACEȚI PLEDOARIE PESEDISTĂ!”

Scandal și replici acide în ședința Consiliului Local Călărași de joi, 25 septembrie 2025! Consilierul USR Amelia Giurcan l-a atacat dur pe liberalul Alin Drăgulin, pe tema împrumutului de 350 de miliarde de lei vechi pe care primarul Marius Dulce (PSD) vrea să îl facă pentru dezvoltarea municipiului.
Giurcan a spus că banii ar sufoca bugetul de funcționare al primăriei și a acuzat lipsa de transparență în gestionarea acestora:
👉 „Am impresia că banii se duc mai mult pe cheltuieli de personal decât pe investiții reale. Acest credit riscă să blocheze funcționarea primăriei!”
Replica nu a întârziat să vină. Directorul economic Nae Valentina a explicat că alte credite au fost deja rambursate anticipat, fără dobânzi restante, iar banii actuali sunt necesari pentru a atrage fonduri europene. În 2028 gradul de îndatorare ar urma să fie de maximum 20%.
Primarul Marius Dulce a intervenit și el, subliniind că banii sunt pentru proiecte europene și pentru refinanțarea unor credite la o dobândă mai mică.
Drăgulin vs. Giurcan – duel de replici tăioase
Alin Drăgulin, fost candidat PNL la primărie, a acuzat-o pe Giurcan că dramatizează și a venit cu cifre: 24 milioane lei cash din care 35% merg la proiecte europene, 11 milioane lei împrumuturi pentru obiective locale – Piața Mare, str. București, Liceul Agricol.
Când Giurcan a insistat că este „înduioșată” de explicații, Drăgulin a răbufnit:
👉 „Nu vreau să fac CAN-CAN, nu am făcut niciodată! Mi-ați smuls o lacrimă… Sunteți cameleon… Faceți pledoarie pesedistă!”
În timp ce cei doi se duelau în replici, consilierii PSD s-au amuzat copios, iar doctorița Filimon chiar a glumit că Giurcan ar avea nevoie de „un consult psihiatric”.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Administrație Locală
Primarul Dulce: „Pentru proprietățile nelocuite nu se plătește taxa de salubritate”. Procedura legală pe care cetățenii trebuie să o îndeplinească

În cadrul discuțiilor din ședința Consiliului Local Călărași din 25 septembrie 2025, primarul Marius Dulce a clarificat că, potrivit unei hotărâri recente, proprietarii nu mai trebuie să plătească taxa de salubritate pentru imobilele în care nu locuiesc efectiv. Excepție fac doar situațiile în care locuințele sunt închiriate.
Clarificări privind plata taxei
În urma întrebărilor adresate de cetățeni, edilul a explicat că administrația locală a modificat regulile pentru a evita plata nedreaptă a taxei de gunoi în cazul locuințelor goale.
„Dacă într-o proprietate nu locuiește nimeni, nu se plătește absolut nimic. Am scos această obligație printr-o hotărâre recentă, tocmai pentru că nu era normal să împovărăm oamenii. Se plătește doar dacă acolo există chiriași”, a precizat primarul Dulce.
Situația anterioară, considerată împovărătoare
Anterior, proprietarii erau obligați să achite taxa de salubritate pentru fiecare locuință deținută, chiar dacă aceasta nu era folosită. Măsura a generat nemulțumiri și numeroase contestații, mai ales din partea celor care au apartamente moștenite sau case de vacanță.
„Nu avea rost să stăm toată ziua să ne certăm cu cetățenii pentru spații în care nu locuiește nimeni. Am simplificat regulile și am eliminat plata acolo unde proprietatea rămâne liberă”, a mai spus edilul.
Excepția: imobilele închiriate
Primarul a precizat însă că situația se schimbă dacă locuința este ocupată de chiriași:
„Dacă există chiriași, atunci trebuie declarat numărul de persoane și se achită taxa în funcție de aceștia. Nu putem exclude din calcul locuințele care generează deșeuri.”
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Administrație Locală
Călărășeni nemulțumiți de modul în care se calculează taxa de salubritate. Reclamații în plenul Consiliului Local

Mai mulți locuitori au reclamat în fața Consiliului Local Călărași faptul că au primit decizii de impunere pe cinci ani, fără notificări prealabile, fiind obligați să aducă documente greu de obținut din străinătate. Aceștia au acuzat birocrația excesivă și lipsa de claritate a funcționarilor de la Taxe și Impozite.
Nemulțumiri în ședința Consiliului Local
La ședința Consiliului Local din 25 septembrie 2025, mai mulți cetățeni au luat cuvântul pentru a-și exprima nemulțumirile față de modul în care este aplicată taxa de salubritate. Oamenii au povestit că au primit decizii de impunere pe ultimii cinci ani, fără să fie anunțați sau notificați anterior, ceea ce i-a pus în imposibilitatea de a aduce actele necesare pentru clarificări.
„Am primit decizia de impunere pe cinci ani. Nu am fost notificată înainte. Este foarte greu pentru cineva plecat în străinătate să aducă anual documente, iar după atâția ani să fie pus să justifice retroactiv”, a spus una dintre localnice.
Explicațiile primarului
Primarul Marius Dulce a răspuns că documentele sunt necesare pentru a justifica numărul de persoane care locuiesc efectiv într-o gospodărie, astfel încât cantitatea de deșeuri să fie corect raportată.
„Nu am de unde să știu dacă cineva vine în țară o lună, șase luni sau un an. De aceea cerem documente actualizate anual. Este singura modalitate prin care putem justifica deșeurile generate de comunitate”, a explicat edilul.
Birocrație și documente greu de obținut
Cetățenii au subliniat că, în multe cazuri, actele cerute sunt dificil de procurat din străinătate, mai ales pentru cei care muncesc în diverse țări și schimbă locurile de muncă sau adresele de domiciliu.
„Unii oameni își schimbă des locurile de muncă, firmele se închid, iar ei nu mai au de unde lua documentele. Este foarte greu să dovedești retroactiv pentru cinci ani unde ai stat sau unde ai lucrat”, a adăugat o altă participantă la discuție.
Funcționari acuzați de lipsă de claritate
O altă problemă ridicată a fost lipsa de comunicare și de coerență din partea funcționarilor de la Direcția de Taxe și Impozite. Cetățenii au spus că, de multe ori, primesc răspunsuri diferite la aceeași speță, în funcție de persoana cu care discută.
„Soțul meu a plătit impozitul, iar funcționarii i-au cerut documente pentru fata noastră care este plecată din 2010. Altcineva, în altă zi, i-a spus că nu trebuia să plătească. Nu e normal să existe atâta neclaritate”, a reclamat o localnică.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.