Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 15°C | Anul XI Nr. 530

Administrație Locală

Parcul Navrom din Călărași va fi modernizat

Published

on

Primăria Municipiului Călărași investește în dezvoltarea comunității prin modernizarea spațiilor verzi și a parcurilor existente în oraș. În anul 2021, după un an de mandat, primarul Marius Dulce a prezentat într-un raport de activitate situația primilor pași pe care i-a făcut în mandatul câștigat în toamna anului 2020. 

Pentru zonele verzi din Călărași, autoritatea locală intenționează să acceseze fonduri europene în valoare de peste 3 milioane de euro. Lucrarea cuprinde regenerarea spațiilor verzi din zona Iaz decantor și Parc Navrom.

Deși estimările arătau că proiectul va demara în ianuarie 2022, acesta a început câteva luni mai târziu.

Proiectul „Regenerarea spaţiului urban din Municipiul Călăraşi prin amenajarea spaţiilor verzi din zona de vest şi a spaţiului verde din zona de locuit Navrom”
Finanţarea proiectului se realizează în baza contractului de finanţare nr. 5970 / 11.09.2020, în cadrul Programului Operațional Regional POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiţii 4.2, Realizarea de acţiuni destinate îmbunătăţirii mediului urban, revitalizării orașelor, regenerării și decontaminării terenurilor industriale dezafectate (inclusiv a zonelor de reconversie), reducerii poluării aerului și promovării măsurilor de reducere a zgomotului, care definește oportunitatea reconversiei și refuncţionalizării terenurilor și suprafeţelor degradate, vacante sau neutilizate din municipii reședință de judeţ;
  • Contractul de proiectare şi de execuţie lucrări a fost semnat pe 25 august 2021.
  • Principala activitate constă în executarea lucrărilor de amenajare a spaţiilor verzi din zona de vest şi zona de locuit Navrom. Astfel se vor crea şi amenaja 83.494 metri pătraţi de spaţiu verde.
  • Durata contractului este de 63 luni, din care: 3 luni pentru proiectare, de la data transmiterii ordinului de prestare a serviciilor, 24 luni pentru execuție lucrări de la data transmiterii ordinului de începere a lucrărilor și 36 luni, garanţie a lucrărilor.
  • Data finalizării implementării proiectului este 31 decembrie 2023. Valoarea proiectului este de 10.009.412,02 lei (fără TVA), contribuţia UAT Călăraşi fiind de 2%.
  • Stadiul proiectului: S-a emis Ordinul de începere a lucrărilor.
Lucrările care se vor efectua vizează:
Regenerarea spaţiului urban prin amenajarea spaţiilor verzi din Zona de Vest – Bazinul Iazului Decantor Jirlău după cum urmează:
– Spaţii verzi (gazon însămânţat): 71.812,0 mp
– Locuri de joacă (pardoseală elastică): 1.237,0 mp
– Skate-park (pardoseală beton): 1.407,0 mp
– Alei pietonale (asfalt colorat): 2.512,0 mp
– Spaţii majore de acces (asfalt colarat/pavaj): 2.296,0 mp
– Platforme pentru amplasare foişoare (pardoseală beton/asfalt): 527,0 mp
Construcţiile propuse vor fi destinate petrecerii timpulul liber.
Se vor amplasa următoarele piese de mobilier urban:
– mobilier urban (bănci): 170 buc
– bănci inteligente: 5 buc
– coşuri de gunoi: 85 buc
– cişmea de apă potabilă: 3 buc
– container prefabricat birou administraţie: 1 buc
Regenerarea spaţiului urban prin amenajarea spaţiilor verzi din zona de locuit Navrom, astfel:
– Spaţii verzi (gazon însămânţat): 333,50 mp
– Alee pietonală şi spaţii de joacă (asfalt/pardoseală elastică): 370 mp
Construcţiile propuse vor fi de asemenea destinate petrecerii timpulul liber.
Se vor amplasa următoarele piese de mobilier urban:
– mobilier urban (bănci): 12 buc
– set de masă cu bănci: 4 buc
– coşuri de gunoi: 10 buc
– cişmea de apă potabilă: 1 buc

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

VIDEO / SHOW LA CONSILIUL LOCAL! AMELIA GIURCAN L-A FĂCUT „CAMELEON” PE ALIN DRĂGULIN: „FACEȚI PLEDOARIE PESEDISTĂ!”

Published

on

Scandal și replici acide în ședința Consiliului Local Călărași de joi, 25 septembrie 2025! Consilierul USR Amelia Giurcan l-a atacat dur pe liberalul Alin Drăgulin, pe tema împrumutului de 350 de miliarde de lei vechi pe care primarul Marius Dulce (PSD) vrea să îl facă pentru dezvoltarea municipiului.

Giurcan a spus că banii ar sufoca bugetul de funcționare al primăriei și a acuzat lipsa de transparență în gestionarea acestora:
👉 „Am impresia că banii se duc mai mult pe cheltuieli de personal decât pe investiții reale. Acest credit riscă să blocheze funcționarea primăriei!”

Replica nu a întârziat să vină. Directorul economic Nae Valentina a explicat că alte credite au fost deja rambursate anticipat, fără dobânzi restante, iar banii actuali sunt necesari pentru a atrage fonduri europene. În 2028 gradul de îndatorare ar urma să fie de maximum 20%.

Primarul Marius Dulce a intervenit și el, subliniind că banii sunt pentru proiecte europene și pentru refinanțarea unor credite la o dobândă mai mică.

Advertisement

Drăgulin vs. Giurcan – duel de replici tăioase

Alin Drăgulin, fost candidat PNL la primărie, a acuzat-o pe Giurcan că dramatizează și a venit cu cifre: 24 milioane lei cash din care 35% merg la proiecte europene, 11 milioane lei împrumuturi pentru obiective locale – Piața Mare, str. București, Liceul Agricol.

Când Giurcan a insistat că este „înduioșată” de explicații, Drăgulin a răbufnit:
👉 „Nu vreau să fac CAN-CAN, nu am făcut niciodată! Mi-ați smuls o lacrimă… Sunteți cameleon… Faceți pledoarie pesedistă!”

În timp ce cei doi se duelau în replici, consilierii PSD s-au amuzat copios, iar doctorița Filimon chiar a glumit că Giurcan ar avea nevoie de „un consult psihiatric”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Dulce: „Pentru proprietățile nelocuite nu se plătește taxa de salubritate”. Procedura legală pe care cetățenii trebuie să o îndeplinească

Published

on

Foto CălărașiPRESS.ro/ Marius Dulce, edilul municipiului Călărași

În cadrul discuțiilor din ședința Consiliului Local Călărași din 25 septembrie 2025, primarul Marius Dulce a clarificat că, potrivit unei hotărâri recente, proprietarii nu mai trebuie să plătească taxa de salubritate pentru imobilele în care nu locuiesc efectiv. Excepție fac doar situațiile în care locuințele sunt închiriate.

Clarificări privind plata taxei

În urma întrebărilor adresate de cetățeni, edilul a explicat că administrația locală a modificat regulile pentru a evita plata nedreaptă a taxei de gunoi în cazul locuințelor goale.

Dacă într-o proprietate nu locuiește nimeni, nu se plătește absolut nimic. Am scos această obligație printr-o hotărâre recentă, tocmai pentru că nu era normal să împovărăm oamenii. Se plătește doar dacă acolo există chiriași”, a precizat primarul Dulce.

Situația anterioară, considerată împovărătoare

Anterior, proprietarii erau obligați să achite taxa de salubritate pentru fiecare locuință deținută, chiar dacă aceasta nu era folosită. Măsura a generat nemulțumiri și numeroase contestații, mai ales din partea celor care au apartamente moștenite sau case de vacanță.

Advertisement

„Nu avea rost să stăm toată ziua să ne certăm cu cetățenii pentru spații în care nu locuiește nimeni. Am simplificat regulile și am eliminat plata acolo unde proprietatea rămâne liberă”, a mai spus edilul.

Excepția: imobilele închiriate

Primarul a precizat însă că situația se schimbă dacă locuința este ocupată de chiriași:
„Dacă există chiriași, atunci trebuie declarat numărul de persoane și se achită taxa în funcție de aceștia. Nu putem exclude din calcul locuințele care generează deșeuri.”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Călărășeni nemulțumiți de modul în care se calculează taxa de salubritate. Reclamații în plenul Consiliului Local

Published

on

Mai mulți locuitori au reclamat în fața Consiliului Local Călărași faptul că au primit decizii de impunere pe cinci ani, fără notificări prealabile, fiind obligați să aducă documente greu de obținut din străinătate. Aceștia au acuzat birocrația excesivă și lipsa de claritate a funcționarilor de la Taxe și Impozite.

Nemulțumiri în ședința Consiliului Local

La ședința Consiliului Local din 25 septembrie 2025, mai mulți cetățeni au luat cuvântul pentru a-și exprima nemulțumirile față de modul în care este aplicată taxa de salubritate. Oamenii au povestit că au primit decizii de impunere pe ultimii cinci ani, fără să fie anunțați sau notificați anterior, ceea ce i-a pus în imposibilitatea de a aduce actele necesare pentru clarificări.

„Am primit decizia de impunere pe cinci ani. Nu am fost notificată înainte. Este foarte greu pentru cineva plecat în străinătate să aducă anual documente, iar după atâția ani să fie pus să justifice retroactiv”, a spus una dintre localnice.

Explicațiile primarului

Primarul Marius Dulce a răspuns că documentele sunt necesare pentru a justifica numărul de persoane care locuiesc efectiv într-o gospodărie, astfel încât cantitatea de deșeuri să fie corect raportată.

Advertisement

„Nu am de unde să știu dacă cineva vine în țară o lună, șase luni sau un an. De aceea cerem documente actualizate anual. Este singura modalitate prin care putem justifica deșeurile generate de comunitate”, a explicat edilul.

Birocrație și documente greu de obținut

Cetățenii au subliniat că, în multe cazuri, actele cerute sunt dificil de procurat din străinătate, mai ales pentru cei care muncesc în diverse țări și schimbă locurile de muncă sau adresele de domiciliu.

„Unii oameni își schimbă des locurile de muncă, firmele se închid, iar ei nu mai au de unde lua documentele. Este foarte greu să dovedești retroactiv pentru cinci ani unde ai stat sau unde ai lucrat”, a adăugat o altă participantă la discuție.

Funcționari acuzați de lipsă de claritate

O altă problemă ridicată a fost lipsa de comunicare și de coerență din partea funcționarilor de la Direcția de Taxe și Impozite. Cetățenii au spus că, de multe ori, primesc răspunsuri diferite la aceeași speță, în funcție de persoana cu care discută.

„Soțul meu a plătit impozitul, iar funcționarii i-au cerut documente pentru fata noastră care este plecată din 2010. Altcineva, în altă zi, i-a spus că nu trebuia să plătească. Nu e normal să existe atâta neclaritate”, a reclamat o localnică.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading